Jump to content

Ventilator AC E34 525 TDS


rmg

Recommended Posts

Am si eu o curiozitate legata de functionarea ventilatorului de AC, cel din fata masinii. In principal as vrea sa stiu de la alti posesori de TDS dar nici benzinarii nu-s exclusi.

La mine acel ventilator merge 30-40, se opreste cam un minut sau doua,, dupa care iar porneste. Ciclul asta il face si daca opresc AC-ul din buton, si daca-l pornesc si daca pun masina pe cald la maximum. Si asta cu motorul rece. Deci cumva comanda ar trebui sa plece din presostatul compresorului si nu din termocupla. Exista vreo problema cu presostatul meu? Instalatia a fost incarcata anul trecut, cand am schimbat si radiatorul de AC cu unul nou. Sa fie prea mult freon si sa fie probleme cu presiunea??

Deci, la voi cum se intampla treaba??

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o curiozitate legata de functionarea ventilatorului de AC, cel din fata masinii. In principal as vrea sa stiu de la alti posesori de TDS dar nici benzinarii nu-s exclusi.

La mine acel ventilator merge 30-40, se opreste cam un minut sau doua,, dupa care iar porneste. Ciclul asta il face si daca opresc AC-ul din buton, si daca-l pornesc si daca pun masina pe cald la maximum. Si asta cu motorul rece. Deci cumva comanda ar trebui sa plece din presostatul compresorului si nu din termocupla. Exista vreo problema cu presostatul meu? Instalatia a fost incarcata anul trecut, cand am schimbat si radiatorul de AC cu unul nou. Sa fie prea mult freon si sa fie probleme cu presiunea??

Deci, la voi cum se intampla treaba??

salut la mine ventilatoru merge pe treapta 1 cand nu este prea cald afara si pe a 2 cand stau prea mult pe loc la semafor, daca nu folosesc ac ventilatoru nu merge

Link to comment
Share on other sites

Pai si la mine cred ca tot asta incearca sa faca: sa raceasca ceva. Dar parca nu e normal ciclul asta asa scurt. AC-ul merge bine, adicalea baga rece cum trebuie. Nu ma deranja daca mergea 5 minute si apoi se oprea. Dar parca ciclurile sunt prea rapide si nu ar trebui sa aiba aceeasi frecventa cu AC-ul pornit sau cu el oprit si cu caldura la maximum. Acum imi dau seama ca nu am incercat, sa opresc recircularea. Poate are vreo legatura cu ea, cu toate ca m-as mira.

La benzinare cum e?

Link to comment
Share on other sites

O sa ma uit si la mine cum face si iti spun, chiar m-ai facut curios, din cate tin minte parca mergea destul de mult pana sa se opreasca si nu statea mult oprit, asta pe treapta 1. Pe 2 nu intra mai deloc.. poate doar cand e f f f cald si stau pe loc.
Link to comment
Share on other sites

Asa e. tocmai de aia eram curios cum sunt altele. Poate am totusi o problema in instalatia de climatizare in sensul ca poate e presiune prea mare si merge la greu ventilatorul. Problema e tocmai aceasta frecventa, care pune presiune pe sigurante, relee, compresor, alternator. De fiecare data cand pleaca ventilatorul se simte in turatia motorului ca suge ceva energie. Daca ar merge mai mult timp nu m-ar deranja atat de mult, ar fi doar uzura pe ventilator si consumator in plus.

Pe treapta 2 nici la mine nu se aude, doar daca e foarte cald afara si sta mult la ralanti. Si nu merge foarte mult. E posibil sa nu mai intre si din cauza vascocuplei. In iarna am cumparat una SH din Germania asa la plezneala si acum am placuta surpriza sa si functioneze. Adica cand e cald si stau la ralanti mult, cand o turez aud vajaitul palelor la fel de pregnant ca atunci cand aveam vascocuplajul pus pe direct. Iar cand e rece, nu se aude.

Link to comment
Share on other sites

Am mai facut azi niste teste. Se pare ca daca e apasata recircularea face ciclul de care spuneam. Daca pornesc masina cu recircularea oprita si AC-ul apasat ventilatorul merge continuu. Daca pornesc recircularea incepe sa faca ciclul ala. Daca opresc recircularea, tot face ciclul pana nu opresc AC-ul. Daca sunt oprite amandoua, nu mai merge ventilatorul, probabil pana nu e data comanda de la termocupla. Nu prea inteleg logica, insa tot e bine. Nu cred ca sunt probleme in instalatie, pur si simplu asa trebuie sa faca. Nu gasesc un motiv logic dar asta e, stilul BMW! La fel ca si cu oglinzile incalzite permanent.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salut. eu am un e39 (520i) si la fel face. porneste, se opreste, iar porneste si tot asa o tine daca e cald afara sau o forjez. daca ii mai rece (dimineata si seara) mai ca nu porneste. are legatura cu freonul dar are si rolul de a ajuta vascocupla la racirea agentului de racire care trece prin radiator, asta daca urca a temperaturi mari. in partea dreapta a masinii la radiator iese un furtun care are pe el un senzor de temperatura legat la acea electrocupla. poate pornii 40 de secunde pt racirea freonului, 10 secunde pauza si sa porneasca pt racirea agentului de racire din radiator inca 15 sec. daca se merge cu clima pornita atunci si el va lucra mai mult, cu cat maresti treapta la clima/AC cu atat ii dai mai mult de lucru
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

118d 2005 mai 122 cp

 

dau drumul la clima la 16 grade-racire maxima-nu conteaza cred treapta-incepe masina sa se zguduie!dar se zguduie!cu cat temperatura afara e mai mare cu atat se zguduie mai tare ,cu cat trece timpul si se mai raceste in amsina si prb scade sarcina pe compresor se mai linisteste dar nu de tot

cand accelerez ..zgomotul in interior este peste cel care ar trebui sa fie -daca opresc clima toate astea inceteaza...daca o dau pe temperatura de afara sa zicem afara sunt 16 grade dau 16 grade nu se simtea mai deloc

 

ma duc la mhs-reizie plus acest lucru

 

raspuns:trebuie schimbat electroventilaorul pentru ca este dezechilibrat! 17 milioane cred numai piesa

 

in trecut:am fost la bavaria - mi au spus ca problema este schimbarea curea fulie,fulie,echilibrator sau parca asa ii zicea total vreo 13 milioane-ghinionul a fost ca am fost iarna la ei si nu mi am dat seama ca nu e ok...

 

asta se intimpla in octombrie-noiembrie 2007..probabil garantia a fost un an...am lungit o si na ..

 

acum intrebarea este daca ar fi cam acelasi caz ca mai sus...se poate echilibra?ca bmw ul clar..ei inlocuiesc tot..chiar daca si degeaba

si2:credeti ca as putea reprosa pe cale amiabila ca au inlocuit ce nu trebuia atunci...?si sa imi scada din pret?sau fara garantie nu vor ceda ...?

Link to comment
Share on other sites

La mine ventilatorul de AC se comporta in felul urmator. Daca afara sunt peste 25 de grade in momentul in care sunt la stop sa zicem porneste violent pentru cateva secunde apoi se potoleste. Merge asa cateva minute apoi iar o ia violent. In mers prin oras merge usor cred ca la prima treapta. In afara localitatii cred ca nici nu porneste.

In schimb am alta problema, cred s-au dus rulmentii de la el. A devenit zgomots, am mers la un baiat si mi-a spus ca sunt rulmentii cum banuiam. Extrem de rar devin zgomotosi mai tare si se aude un uruit care vine din bord in dreapta, se transmite prin conducte. Asta era in Romania. Acasa il folosesc mult mai rar si e considerabil mai putin solicitat, de exemplu sptamana asta cred erau 13-14 grade dimineata cand plecam la servici si 22-23 de grade dupa-amiaza. Oricum il schimb luna vitoare cand o sa o bag in service sa rezolv mai multe mici probleme. Imi scapa pe undeva ulei, nu mult dar se vad urme si ma enerveaza. Pe aici gasesc un compresor in stare buna la 50-100 de euro maxim, de la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.