Jump to content

Sfat achizitie


Bogdan Chis

Recommended Posts

Modelul asta de motor din cate stiu a fost unul din cele mai fiabile facute de BMW. Acum depinde in ce stare e cel care il iei. Daca e in stare buna acum nu ar trebui sa ai probleme cu el. Consuma usor mai mult decat urmatorul model m50 dar banuiesc ca nu te ingrijoreaza cand te gandesti la o masina cu motor de 3 l

Probleme de intretinere sunt cele care le cunosti si tu .. ca la orice motor mare.. schimburile regulate de ulei si filtre sunt mai costisitoare.

Eu m-ai degraba as fi ingrijorat de partea electrica, aer conditioanat daca are... starea caroseriei .. cata si unde are rugina..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acum mi-am adus aminte .. mai apar probleme cu pompa de apa, dar banuiesc ca a fost schimbata deja la varsta asta. Si ar mai fi reglatul tachetilor, nu sunt hidraulici si trebuie reglati din cand in cand, altfel maresc uzura motorului, consumul si devin zgomotosi.
Link to comment
Share on other sites

Pai am vazut masina si sincer nu are rugina deloc si e din 89. <_< .

Per ansamblu masina se prezinta bine.Nu a fost fplosita decat foarte putin(din 96 de cand e in tara a facut 50.000km).

E la un om in jur de 50 de ani foarte tipicar dar total pe langa la subiectul auto.Omul avea notat totul,cati km unde i-a facut cat combustibil,toate consumabilele cu facturi cu tot.Mi se pare uimitor.

Are 220.000km reali.In schimb mai trebuie lucrat mult la detalii(spalata,polishata,ceruita).Functioneza toata partea electrica mai putin proiectoarele de ceata.Dar asta nu ar fi o problema ca deja am experienta la refacut instalatii la priectoare.In rest probleme tipice la e34.Inchiderea centralizata nu se inchide decat din a doua cheie(trebuie sa gasesc pistonul care face figuri,probabil la portbagaj sau rezervor),faza scurta chioara de tot si maneta semnaliztorului nu revine cand se intoarce volanul inapoi.Interiorul se przinta destul de bine,mai putin spatarul de la scaunul soferului care este usor julit(velurul).Abreiajul e ok,nu are jocuri in transmisie,nu bate si directia e mai ok decat la cel care l-am avut.Jocurile care raman in directie stiu de unde sa le remediez.

In rest trebuie sa fac rost de capacele de la spoilerul din spate(cel de la carligul de rulota si cel de remorcare).

 

Ce ma ingrijoreaza in schimb este motorul.Merge destul de rotund avand in vedere ca omul mi-a spus sincer ca de cand o are el nu a schimbat bujiile de exemplu.Iarasi testul cu datul capacului de la ulei jos in timp ce merge motorul l-a trecut cu brio.In sensul ca a cazut instant turatia si a murit motorul.

In schimb suna putin tachetii si e clar ca trebuie reglati.Lucru care sincer nu ma ingrijoreaza si cred ca o sa ma descurc sa o fac.

Ce am patit in schimb cu ea.Cnad am pornit motorul a luat-o greu si stupoare am observat dupa ce a pornit ca ii curge benzina pe la alimentare si retur(destul de multa).Omul avea o bucata de furtun noua insa nu a ajuns decat pentru retur.Alimentarea inca picura si am facut o mica improvizatie pt ca sa pot iesii in proba cu ea.

Sincer nu imi place de loc cum trage.Ma gandesc ca motorul e ok dar terbuie reglat schimbat filtre si ulei,antigel.Verificate si schimbate toate furtunele care au probleme.Ma gandesc ca tragea aer fals de aia nu avea putere si impreuna cu celelalte probleme legate de intretinere fac ca sa nu traga.

 

Voi ce ziceti?Ce probleme ar putea sa aiba?

Trage putin mai slab decat is-ul meu,ma refer la acceleratie.Ma asteptam la 190cp sa fie mai zvacneata.Pe foaie e diferenta de aproape 2 sec la acceleratiile de la 0-100km.

 

P.S.:Ma da cum suna motorul ala,e bestial,e simfonie..... :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca scapa pe undeva benzina e normal sa nu traga foarte bine. Schimba toate furtunele si colierele pe acolo si ar trebui sa se rezolve, motorul nu e de tractoras sa aibe 1000 de trasee complicate. Nu e asa ca suna demential cand sari de 3000 <_< ? Cateodata opresc muzica si o calc putin mai tare cu trapa deschisa numai sa il mai aud .....

. Cutia e manuala ?

Mai e o problema care apare la e34.. toate conductele alea de frana si combustibil. La mine alea de frana au deja o coroziune usuara. Nu sunt inca in stare jalnica sau in vreun pericol dar se vede ca au inceput sa fie atacate. O sa trebuiasca sa le schimb si pe alea sa scap de o grija. Mi-a atras atentia asupra lor inginerul de la TUV...daca era ceva mai grav nu ma trecea pana nu le inlocuiam. Sa o salti si tu pe un elevator sa te uiti. Nu sunt extraordinar de scumpe, eu le-am gasit cu vreo 25 de euro tot setul de furtunase colieri si tot ce iti mai trebuie.. dar e munca migalaosa si se face pe elevator numai. Sunt unele din nu stiu ce polimeri, materiale mai moderne..nu mai ai probleme dupa acea. La TDS -ul care l-am avut pleznisera alea de motorina de la rezervor si eu ma miram ce consuma si trage ca dracu.

Link to comment
Share on other sites

Pai o sa vad cu conductele alea dupa ce o sui pe elevator.Deocamdata sa speram ca dau maine 318is-ul ca asa s-a laudat un baiat ca vine maine cu banii.Daca e asa sambata ma duc sa iau 530-ul si cred ca tot sambata o sa ii si schimb bujii si furtunele care sunt duse.Pe sapt viitoare uleiul filtrele si sa speram ca o sa scot bestia din ea.A si stransa coloana de directie si caseta asa putin.Apropo am gasit si roti bbs pe 16" cu gume de iarna bune 225/55 r16.Cred ca o sa le iau tot sambata.Sunt de pe E32 si eu zic ca o sa arate bine pe el.

 

Mda suna bestial.Si la relanti e o bucurie sa-l auzi.Are un sunet asa grav de bariton da in acelsi timp rafinat.Super suna.Sa speram numai ca ajunge la mine.Pana nu ma vad cu banii in mana nu mai zic nimic.Ca acuma toti umbla dupa pomene.

Link to comment
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun, sa iasa treaba! E ceva cuplu in plus fata de 525i. Din punctul meu de vedere motorul a fost pus aiurea, se calca pe bataturi cu 525i. Dupa ce au trecut la V8 s-a schimbat treaba.

Nu am inteles testul cu busonul de ulei. Nu-mi aduc aminte vreuna din masinile mele sa moara motorul la desfacerea busonului, exceptand uleiul aruncat. Mai bine scoti joja si o turezi tare sa vezi daca scapa compresie in baie, scurgeri de ulei la motor sau cutie. Eu unul nu recomand strangerea casetei, te chinui cu ea dupa la condus. Deci trebuie luata in calcul si caseta, adica vreo 200euro SH. Cu benzina iar nu trebuie sa te joci, nici n-ai idee ce repede se inflameaza si te uiti cum ard banutii. Imi pare ca are ceva bube masina. Iar daca acea caseta are joc imi ridica semne de intrebare si km de la bord. Nu ai spus ce bani cere omul, poate totusi e ocazie.

Link to comment
Share on other sites

Testul cu busonul e simplu.Daca cade turatia are copresie buna daca nu atunci e praf.Din cate stiu se aplica la motoarele BMW pe benzina.Motorul trebuie aproape sa moara daca are compresia buna.Daca nu atunci insemana ca trage aer fals.Lucru care se intampla datorita valvei de relanti care schimba turatia motorului in functie de vacum.Sincer am verificat treba asta si pe masini care nu aveau compresie(mirosea uleiul a benzina) si cand scoti capacul nici macar nu se clinteste turatia.La unul bun trebuie sa dea in cap dupa care isi revine pt ca valva regleaza imediat amestecul.

 

Caseta de directie nu e neaparat problema.LA 525td-ul care l-am avut era destransa o piulita la imbinarea coloanei de directie.Oricum jocul e mic si s-ar putea sa fie din capetele de bara.

 

Daca iau masina ma duc cu furtunul in buzunar, il schimb pe loc si ii mai fac un test.Poate totusi o sa traga mai bine.

 

Pretul e 1300 euro(inmatriculata) si am gasit si 4 roti cu gume bune pe 225.Jantele sunt Bmw Styling 5

Kreuzspeichen-Styling trx pe 16".Eu zic ca se potrivesc la un E34 bej non facelift.Voi ce parere aveti?

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

... starea caroseriei .. cata si unde are rugina..

 

A nu se confunda E34 cu E30. Nu am auzit de niciunul sa aiba probleme cu rugina. Eu am avut unul din '88 (primul an de fabricatie), si, desi vopseaua era varza, nu avea rugina.

Link to comment
Share on other sites

eu am totusi 2 puncte care as vrea sa le rezolv. Unul la usa fata dreapta destul de mic sub bandoul ala.. si la usa dreapta spate unde lipsea si chederul ala sau ce e, de jos, de pe usa

In general sunt de acord cu ce spui tu dar totusi exista o exceptie. Rugina mai multa inseamna ca a fost accidentata si reparata prost

Link to comment
Share on other sites

... starea caroseriei .. cata si unde are rugina..

 

A nu se confunda E34 cu E30. Nu am auzit de niciunul sa aiba probleme cu rugina. Eu am avut unul din '88 (primul an de fabricatie), si, desi vopseaua era varza, nu avea rugina.

 

Ba poti sa le confuzi si cu e30 si cu e36.Sincer am vazut multe E34 cu rugina.Chiar si cel care l-am avut si era din 94 avea rugina pe la usi in partea de jos si pe buza portbagajului unde vin prinse becurile care lumineaza numarul.Intradevar pe dedesupt era impecabil.Dar am vazut multe e34 care aveau rugina la aripile din spate pe dunga unde se imbina cu spoilerul.Deci chiar si la e34 sunt probleme.Sunt vechi totusi si incep si ele.Un prieten a luat unul din 95 si erau ruginite pragurile. <_<

 

 

Nu mi-ati zis nimic de roti.Ce credeti o sa arate bine pe e34?Mie mi se par interesante asa mai old scool.Chiar avem un user pe forum de aici din Cluj cu un 750il e32 care asa ceva si le foloseste cu cauciucuri de iarna.De aia zic ca arata destul de bine si in realitate dar astept si parerea voastra.

Link to comment
Share on other sites

Mie imi plac. Dar mai mult imi plac astea cu butucul central mai mic un pic..pare mai aerisita...

 

 

Apropo unde le-ai gasit ? la mica publicitate sau pe vreun site ? Stii vreun site de jante replica care are modele si pentru e34 ?

post-17703-1244193627_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Astea care mi le-ai arat tu sunt bestiale.Mai ales ca sunt pe 17 sau 18.Dar sunt cam 400 de euro pe aici la SH.

Site cu replici am gasit ceva in state.Da nu sunt bbs-uri din astea.

Sunt doar replici la modele mai noi.Ce am vazut interesant sunt modelul care o sa ti-l pun mai jos.Iti dau un link si cu site-ul.

Sincer pentru e 34 mi se par cele mai reusite.Sunt bestiale.BBS-urile sunt pe locul doi dupa ele.

 

http://www.lakeshorewheelandtire.com/specials/bmw.shtml

Link to comment
Share on other sites

... starea caroseriei .. cata si unde are rugina..

 

A nu se confunda E34 cu E30. Nu am auzit de niciunul sa aiba probleme cu rugina. Eu am avut unul din '88 (primul an de fabricatie), si, desi vopseaua era varza, nu avea rugina.

 

Ba poti sa le confuzi si cu e30 si cu e36.Sincer am vazut multe E34 cu rugina...

 

Sorry, inseamna ca ma insel eu. Am avut pata mare pe modelul asta, si, cat timp am umblat dupa el pe la vanzatori, nu am vazut niciunul ruginit.

Link to comment
Share on other sites

am vazut pe e-bay exact ca cele care le-am pus in poza, vinde unul de prin austria. Dar ma dipera sa stau vanator pe e-bay. Sunt dispus sa dau 400 de euro sincer daca gasesc unele, dar as prefera pe 16 inch. Deja cand am trecut de la 15 la 16 am simtit.. dapoi la 17-18. Nici astea care le am nu sunt oribile, dar daca ai citit topicul meu cu masina mea stii ce probleme am.. fara sablat nu scap .. si cu revopsit polishat si restul probabil ca ajung la 300 de euro asa ca de ce sa nu iau alte mai frumoase pentru 100 diferenta.

Mie imi place sa ma simt confortabil in masina, sunt de acord ca niste jante schimba aspectul masinii si merita bagat niste bani ..dar nici sa imi rup curul ca sa fac impresii ....cel putin asta e parearea mea. Totusi 90% din timpul petrecut cu masina e in interiorul ei...nu pe afara .. <_<

Link to comment
Share on other sites

am vazut pe e-bay exact ca cele care le-am pus in poza, vinde unul de prin austria. Dar ma dipera sa stau vanator pe e-bay. Sunt dispus sa dau 400 de euro sincer daca gasesc unele, dar as prefera pe 16 inch. Deja cand am trecut de la 15 la 16 am simtit.. dapoi la 17-18. Nici astea care le am nu sunt oribile, dar daca ai citit topicul meu cu masina mea stii ce probleme am.. fara sablat nu scap .. si cu revopsit polishat si restul probabil ca ajung la 300 de euro asa ca de ce sa nu iau alte mai frumoase pentru 100 diferenta.

Mie imi place sa ma simt confortabil in masina, sunt de acord ca niste jante schimba aspectul masinii si merita bagat niste bani ..dar nici sa imi rup curul ca sa fac impresii ....cel putin asta e parearea mea. Totusi 90% din timpul petrecut cu masina e in interiorul ei...nu pe afara .. <_<

 

Ai dreptate la partea de confort.Totusi modelul care ti l-am aratat eu nu se face decat pe 18" si atunci e mai bine sa ramai pe BBS-urile care iti plac tie pe 17" pt ca pe 16" sincer nu am vazut nicaieri modelul asta.

 

In Romania simti si 0.1 atm in plus la presiunea din roti.De aia prefer si eu sa raman la astea care le-am gasit pe 16".Ca cele care le are masina pe tabla sunt oribile.

Link to comment
Share on other sites

Testul cu busonul e simplu.Daca cade turatia are copresie buna daca nu atunci e praf.Din cate stiu se aplica la entuala si evamotoarele BMW pe benzina.Motorul trebuie aproape sa moara daca are compresia buna.Daca nu atunci insemana ca trage aer fals.Lucru care se intampla datorita valvei de relanti care schimba turatia motorului in functie de vacum.Sincer am verificat treba asta si pe masini care nu aveau compresie(mirosea uleiul a benzina) si cand scoti capacul nici macar nu se clinteste turatia.La unul bun trebuie sa dea in cap dupa care isi revine pt ca valva regleaza imediat amestecul.

 

 

 

Pretul e 1300 euro(inmatriculata) si am gasit si 4 roti cu gume bune pe 225.Jantele sunt Bmw Styling 5

Kreuzspeichen-Styling trx pe 16".Eu zic ca se potrivesc la un E34 bej non facelift.Voi ce parere aveti?

Mai inebunit cu testul asta. In viata mea nu am vazut sa faca asa un motor. Am avut vreo 4 masini pana acum si mi-am bagat botul in multe altele. Nu imi dau seama de motiv pentru care ar scade turatia. Una era chiar nou nouta, un clio pe benzina. De multe ori busonul ala nici nu e asa etans (adica nu curge ulei pe langa el dar clar nu tine presiune acolo) deci practic faptul ca era scos, singura diferenta era ca improca ulei cand o turai....Intradevar la masini praf ies pe acolo gaze arse care le vezi cand il scoti... sunt exact ca alea de esapament si miros la fel. Dar sa modifice turatia ? O sa il intreb si eu pe frate-miu cand mai vorbesc cu el ca eu chiar nu pricep...

Link to comment
Share on other sites

Nu te supara, dar pt mine nu sta in picioare explicatia. Sa traga aer fals pe unde? Prin baia de ulei? Gandeste-te logic, ce treaba are baia de ulei si sistemul de ungere cu admisia si cu aerul fals din admisie? In schimb, daca scoate fum alb-albastru prin buson sau pe la joja e alta treaba. Inseamna compresie pierduta si aruncata in baie. Dar ar trebui sa se vada si pe esapament. Nici chestie cu uleiul care miroase nu e concludenta. Daca uleiul are ceva vechime e normal sa miroasa putin a ulei. Cum la fel uleiul negru nu tradeaza neaparat uzura la motor ci poate vechime mare.

Legat de jante, sunt misto tare alea de pe 540i. Alea pe care vrei sa le iei imi par mai potrivite pentru E28, parca pt un E34 merg niste jante cu buza lata. Parere personala. E28 e asa, mai old school, se potrivesc alea spitate.

Anul trecut puteam sa-mi iau fara probleme jante pe 17 insa am tot citit pe net comentarii ale colegilor care spuneau ca nu sunt prea confortabile, asa ca am ramas pe 16. Sunt ok ca si confort, nu arata nici disproportionat in comparatie cu caroseria, stau si bine pe sosea cu 225 latime.

La E34 rugina gasesti pe praguri. In rest, prin alte locuri cred ca apare de la lovituri reparate prost. Si la mine pragurile pe afara arata bine, insa m-as gandi de 2 ori inainte de a pune cricul pe ele.

Stiu reglajul de la caseta insa am mers cu E34 cu caseta stransa. Zici ca e tractor, cam tragi de volan. Daca o ia intr-o parte te chinui cu volanul pentru ca merge greu si nu mai revine singur. Poti avea surprize, sa nu te poti misca cu el la fel de repede daca dai de greu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.