Jump to content

inmatriculare/circulare fara tuv valabil


nebunDlegat

Recommended Posts

Buna. Am fost recent in germania dupa o masina, un bmw 318. O problema ar fi: cand mi-am scos numere de tzoll le-am cuparat de la un butiq in Nuremberg, nu de la primarie, si nu am primit decat o hartie roz fara carte verde (nu stiam cate foi trebuia sa imi dea). Alta problema ar fi : Ajung in vama la noi cu ea : neavand carte verde amende (5000Forinti), iar vamesul constata ca nu am nici tuv valabil. Ce pot face cu masina ? Pot sa scot numere rosii si sa circul daca nu am TUV valabil? nu il pot face aici in tara?
Link to comment
Share on other sites

pentru export si numere toll nu iti trebuie TUV. Nu ti se da o carte verde ci trebuie sa ai brieful mare si inca o hartie mai noua (tot un fel de brief dar mai mare ) unde e trecut cumparatorul impreuna cu numarul zoll. Normal trebuie sa ai un fel de chitanta.. pe care scrie ceva care sa contina Versicherung . Aia e asigurarea.. din cauza aia ai platit 100 de euro pe 5 zile.. din suta aia vreo 70 sunt asigurarea si e valabila in toata EU.
Link to comment
Share on other sites

Cand ai luat nr de tranzit (nr zoll galbene) trebuia sa ceri si cartea verde. Pt ca nu ai avut asa ceva, ai luat amenda. Sigur nu ai platit 100euro pe ce ai luat de acolo. Maxim 20-30. Cu tot cu nr. Daca lua si cartea verde se ducea pe la 60-70euro. Acum 2 ani nu se dadea pt nr galbene de tranzit carte verde, doar asigurare pe teritoriul Germaniei. Cred ca tu ai luat doar asigurare, fara carte verde. Trebuia sa ceri expres sa ai carte verde, e evident de ce!

Pt lipsa valabilitate TUV nu se ia amenda, tocmai pt ca masina e in tranzit catre alta tara, unde va urma efectuarea ITP. Din cauza ca nu ai avut TUV valabil nu ai putut lua nr de zoll rosii in Germania, fara TUV iei doar galbene. Te-au imbarligat cu TUV-ul, nu trebuia sa ai TUV decat daca aveai nr de Germania finale, nu de tranzit. Mergi si ia-ti nr rosii de la noi fara probleme, nu te intreaba nimeni de TUV. Daca ai adus masina pt a o inmatricula, dupa ce ai luat nr rosii, mergi la RAR sa-i faci carte, platesti taxele, o iei in evidenta la Financiar si apoi mergi la Politie sa iei nr finale. Spor!

Link to comment
Share on other sites

e posibil sa ma insel dar eu din cate stiu numere galbene iti da numai daca masina va fi inmatriculata tot in Germania. Taxa la numerele galbene e aceasi cu cea la rosii tot din cauza de asigurare, care e valabila si ea in toata Europa. Eu facand naveta n fiecare zi in luxembourg am intrebat la ghiseu special daca pot circula in afara Germaniei. Numere rosii se dau si fara TUV. Nu poti sa iei numere rosii fara asigurare, vor contine obligatoriu asigurarea. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e posibil sa ma insel dar eu din cate stiu numere galbene iti da numai daca masina va fi inmatriculata tot in Germania. Taxa la numerele galbene e aceasi cu cea la rosii tot din cauza de asigurare, care e valabila si ea in toata Europa. Eu facand naveta n fiecare zi in luxembourg am intrebat la ghiseu special daca pot circula in afara Germaniei. Numere rosii se dau si fara TUV. Nu poti sa iei numere rosii fara asigurare, vor contine obligatoriu asigurarea.

 

 

am scos numere rosii. nu am avut nevoie de tuv. mersi de ajutor. numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Nr galbene se dau pt toate masinile din Comunitate. Eu am avut pe masina din Italia. Poti merge peste tot in Europa unde cartea verde acopera. Cele galbene sunt mai ieftine ca cele rosii din cauza asigurarii mai scurte. 50-60Euro versus 90-110euro.

Nr de zoll rosii nu iei fara TUV, se verifica special acest aspect. tocmai pt aceste cazuri s-au introdus cele galbene. Ele erau folosite doar in Germania la mutarea masinilor mai vechi dintr-o locatie in alta. Numai ca esticii le-au gasit intrebuintare. Le foloseau sa vina cu ele acasa, insa fara carte verde pt ca la incept pt acele nr nu se facea carte verde.Insa erau ieftinache, fara carte verde scapai cu 30euro plus 10 la vama. Apoi cei din Germania au mirosit cascavalul si au bagat carte verde si pt acele nr.

Ce cred ca stii tu e faptul ca acele nr galbene nu se puteau lua decat de un neamt sau un rezident cu adresa pe Germania. Acum se pare ca poate lua oricine, cu pasaportul. Deh, banii trebuie sa se invarta...

Bine ca ai rezolvat cu nr. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am luat decat maximum 3luni la babuta anul trecut si am platit 280euro parca. Din ce am inteles se cam dubleaza preturile la asigurari pana in 3 luni, adica 100-200-300E. Mai sus nu stiu dar poti aproxima dupa acest principiu. Din ce am vorbit cu nemtii, la peste 6luni de nr temporare esti obligat sa platesti si un impozit la masina, altfel se considera ca eludezi Fiscul si nu iei masina in evidenta. Asta doar din auzite, asta o poate stii mai bine cineva care sta acolo. Ce e sigur e ca am vazut masini la noi cu nr temporare de Germania pe mai mult de 6 luni, in ce conditii asta nu o stiu.
Link to comment
Share on other sites

O intrebare, pana la urma care e faza cu nr de toll, eu stiu ca se pot lua pe maxim 6 luni daca nu esti neamt, la ce valoare se ridica nr pe 6 luni stie cineva ?

Mare grija cu numerele de toll...daca ve duceti personal sa luati masina este ok...se pot lua numere pe 1, 2, 3 sau 6 luni...pretul difera de la zona la zona in Germania... cum era si firesc au aparut si multe tepe cu nr de toll...prieteni stiu <_< ....

Asigurarea pe o luna la nr de toll este in jur de 40 euro.... dar ma rog ideea este ca un set de nr de toll pe 3 luni...aduse in romanica este undeva la 450 euro...vorbesc din experienta proprie ...nu din auzite....

Link to comment
Share on other sites

peste 3 luni numere zoll se pot lua dar platesti impozit. Ala depinde de norma de poluare si capacitate cilindrica.

 

In mod normal 6 luni e perioada maxima, apoi trebuie inmatriculate daca mai esti cu ea in Germania.

Numere galbene nu se dau decat daca esti rezident in Germania.

Link to comment
Share on other sites

In concluzie pana la urma cum e, poti lua 6 luni sau doar 3 luni, la cat se ridica costul pt 3-6 luni, ma tenteaza sa imi vand pisicul si sa merg dincolo dupa altul mai dotat.

 

Si sa o mai intind putin cu inmatricularea pana la anul ca poate se scoate taxa si-o baga astia in impozit.

Link to comment
Share on other sites

poti lua pe 6 luni.

la un motor de 1.6 daca e macar euro 2 te ajunge undeva la 6-700 de euro cu tot cu impozit (cam 80 de euro la motorul ala pe 6 luni ). Exista sa posibilitatea sa fie diferente la ce iti zic eu ca impozitul pe masina variaza si in functie de land-ul in care esti dar nu foarte mult din cate stiu.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca in acelasi land. Nu este exclus sa gasesti orasele unde nu au auzit de numere pe mai mult de 15zile. Sau efectiv sa nu gasesti sa faci asigurare pe mai mult de 15zile si tot dracul ala e.

Eu zic ca te complici cu nr luate pe enspe luni. ori vii cu ea si o inmatriculezi direct ori o bagi pe Bulgaria 1 an si dupa aia mai vezi ce se intampla. Daca se rezolva problema la noi, o radiezi de pe Bulgaria si o bagi aici. E riscant sa iei o masina, sa bagi o gramada de bani in nr temporare si sa nu stii CAND si DACA se va reglementa asa cum iti doresti tu. Doar traim in Romania...

Link to comment
Share on other sites

Sunt si multe legende cu bulgarii, nu lua chiar totul de bun. Daca ai inmatriculat masina la primul bulgar gasit intr-un parc auto si i-ai facut acte de proprietate, nu-i normal ca o parte din ei sa profite de tine daca te-au mirosit de fraier? E greseala ta, nu a aluia ca a profitat de ocazie. Si romanii fac la fel. Scursuri sunt peste tot. Te bucuri ca ai facut actele cu 300-400euro si dupa aia fluieri dupa bani.

Daca vrei sa faci pasul mergi printr-o recomandare ceva. Sa ai de unde lua macar omul. Si o lasi 1 an de zile pe Bulgaria, pana vezi ce se intampla cu piata auto si cu taxa. Sau iei din start taurul de coarne si te judeci cu statul. Singura mea nelamurire e daca pe timpul cat te judeci cu statul poti lua nr rosii temporare pana la finalizarea definitiva a procesului. Adicalea mai mult de 3 luni.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu s-ar putea sa plec luni in LĂźbeck Germania dupa o masina si daca se va intampla asta va anunt ce si cum, ca ma duc la un dealer sa iau. Masina nu are TUV, stiu asta din start. Iar numere nu vreau pe mai mult de 3 zile pentru ca scot nr rosii de la noi si pana la finele anului se schimba si taxa auto.

 

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Eu s-ar putea sa plec luni in LĂźbeck Germania dupa o masina si daca se va intampla asta va anunt ce si cum, ca ma duc la un dealer sa iau. Masina nu are TUV, stiu asta din start. Iar numere nu vreau pe mai mult de 3 zile pentru ca scot nr rosii de la noi si pana la finele anului se schimba si taxa auto.

 

Numai bine

 

ce masina e? nu te intrebi de ce nu are tiv si de ce nu poate sa-l faca?

Link to comment
Share on other sites

Eu s-ar putea sa plec luni in LĂźbeck Germania dupa o masina si daca se va intampla asta va anunt ce si cum, ca ma duc la un dealer sa iau. Masina nu are TUV, stiu asta din start. Iar numere nu vreau pe mai mult de 3 zile pentru ca scot nr rosii de la noi si pana la finele anului se schimba si taxa auto.

 

Numai bine

 

ce masina e? nu te intrebi de ce nu are tiv si de ce nu poate sa-l faca?

 

ce nevoie am de tuv, daca vin in RO si ii fac aici RAR si o inmatriculez ? iau numere provizorii pe 3 zile si vin in RO cu ea. e un ford escort.

Link to comment
Share on other sites

ma gandeam ceva probleme importante de nu ia T.U.V-ul

 

neah, nu-mi fac griji d-astea, e dealer serios si ia masini de la persoane fizice. iar in cazul de fata sigur i-a expirat TUV-ul si nu i l-au mai facut. oricum toate masinile lor arata impecabil, spre deosebire de masinile comercializate de AAA Auto care sunt niste rable ordinare. Oricum nu comparam ce fac cehii la noi cu ce fac germanii la ei in ograda.

 

in fine, nu o sa plec fara sa-mi confirme niste detalii, ca nu-s nebun sa iau avion si tren pana acolo (ca e tocmai in Lubeck) sa ma trezesc ca-i varza la motor sau alte probleme. daca-i vad relaxati si deschisi sa ma ajute, atunci vorbim altfel.

 

oricum, masina din RO nu mai iau, prefer sa stau 2-3 saptamani pe mobile.de pana apar masini ingrijite la dealeri seriosi si sa ma duc eu sa le iau, ies si mai ieftin si cu inima impacata.

 

weekend placut

Edited by bogdansbg
Link to comment
Share on other sites

Minimum e 5 zile, nu 3. Adica nr galbene de zoll + carte verde. Oricum nu ai fi putut lua nr rosii de zoll, fara TUV. Totusi ia de buna recomandarea colegului de a-ti ridica niste semne de intrebare vizavi de TUV. Daca ar fi putut sa-l faca, l-ar fi facut. Acolo masinile fara TUV sunt cu semnul intrebarii si sunt sursa de negociere serioasa pentru a cumpara o astfel de masina. Nu tine chestia cu comoditatea, ca vezi doamne de aia nu i-au facut TUV-ul. Daca e o masina foarte ieftina hai sa zicem ca nu-i ies atatia bani sa mai faca si TUV-ul si probabil oricum nu l-ar lua fara o alta investitie, daca insa e o masina mai scumpa nu exista motiv sa nu i se faca TUV.

Dupa cum spui ca pleci si ce o sa faci, nu-mi pari ca ai mai facut de prea multe ori acest lucru, asa ca ai grija. Nu te increde in dealeri, nu pleca doar pt o masina, pregateste-ti plan de back-up. Bafta la cumparaturi!

Link to comment
Share on other sites

Minimum e 5 zile, nu 3. Adica nr galbene de zoll + carte verde. Oricum nu ai fi putut lua nr rosii de zoll, fara TUV. Totusi ia de buna recomandarea colegului de a-ti ridica niste semne de intrebare vizavi de TUV. Daca ar fi putut sa-l faca, l-ar fi facut. Acolo masinile fara TUV sunt cu semnul intrebarii si sunt sursa de negociere serioasa pentru a cumpara o astfel de masina. Nu tine chestia cu comoditatea, ca vezi doamne de aia nu i-au facut TUV-ul. Daca e o masina foarte ieftina hai sa zicem ca nu-i ies atatia bani sa mai faca si TUV-ul si probabil oricum nu l-ar lua fara o alta investitie, daca insa e o masina mai scumpa nu exista motiv sa nu i se faca TUV.

Dupa cum spui ca pleci si ce o sa faci, nu-mi pari ca ai mai facut de prea multe ori acest lucru, asa ca ai grija. Nu te increde in dealeri, nu pleca doar pt o masina, pregateste-ti plan de back-up. Bafta la cumparaturi!

 

multumesc pentru sfaturi.

 

intrebare: daca ai fi dealer ai mai face TUV la o masina de 400-500 Euro ?

 

eu o iau si logic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.