Jump to content

318i e36 tambur


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut,

 

vreau sa desfac tamburii din spate sa vad daca e nevoie de bagat vasilina, sa aiba ungerea calumea. Am observat ca este o piulita cu 11-12 dinti si inca un surub cu cap imbus intre gaurile de la prezoane. Ce dimensiuni are piulita cea mare si ce rol are surubu cu cap imbus.

Ceva sfaturi sau mentiuni de care trebuie sa tin cont cand desfac tamburii. Ar mai fi ceva de verificat in acelasi timp, ca tot ii desfac?

 

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

vreau sa desfac tamburii din spate sa vad daca e nevoie de bagat vasilina, sa aiba ungerea calumea. Am observat ca este o piulita cu 11-12 dinti si inca un surub cu cap imbus intre gaurile de la prezoane. Ce dimensiuni are piulita cea mare si ce rol are surubu cu cap imbus.

Ceva sfaturi sau mentiuni de care trebuie sa tin cont cand desfac tamburii. Ar mai fi ceva de verificat in acelasi timp, ca tot ii desfac?

 

Merci.

ce ungere sa aibe tamburii?

aia au rolul de a frana deci nu pune vaselina pe ei

surubul ala cu cap imbus este cel care tine tamburii

il desfaci si dai jos tamburul de frama ( piesa aia de fier rotunda )

Link to comment
Share on other sites

e un rulment acoloinauntru , pe ala vreau sa-lung. un lucru e clar, frana foloseste frecarea, nu aveam de gand sa pn vasilina pe ei.

Dupa ce desfac surubul cu cap imbus, se poate demonta capacul rotund? Nu este necesar desfacerea si a piulitei din centru, infiletata pe planetara?

Link to comment
Share on other sites

e un rulment acoloinauntru , pe ala vreau sa-lung. un lucru e clar, frana foloseste frecarea, nu aveam de gand sa pn vasilina pe ei.

Dupa ce desfac surubul cu cap imbus, se poate demonta capacul rotund? Nu este necesar desfacerea si a piulitei din centru, infiletata pe planetara?

tamburul iese dupa ce desfaci surubul cu cap imbus

trebuie sigur ciocanit putin

deci tu vrei sa bagi vaselina la rulmentul de roata

ca nu se intelegea din post

ca sa ajungi la rulment trebuie sa desfaci si piulita de la planetra si sa scoti afara planetara

Edited by 4ucom
Link to comment
Share on other sites

Nu are ce sa rupa! Poate doar sabotii dar nici pe aia!

Au niste sigurante acolo, rotunde.

Si daca nu stii cum sa le scoti, le poti rupe. Eu le-am sifonat serios pe ale mele.

Link to comment
Share on other sites

Nu are ce sa rupa! Poate doar sabotii dar nici pe aia!

Au niste sigurante acolo, rotunde.

Si daca nu stii cum sa le scoti, le poti rupe. Eu le-am sifonat serios pe ale mele.

oricum nu am reusit sa desfac prostia aia de surub cu cap imbus. Am stricat doua chei pana acum. Nush unde o fi strans proprietaru dinainte rotile ca si acolo m-am urcat cu picioarele pe cheie. Daca si surubul ala o fi strans de aceiasi Dorei... mai am ceva de munca. Am ciocanit, am batut in el, nimik. Am mai cumparat o cheie imbus mai sanatoasa , poate tine asta.

 

Tambur stang cam are buza,pe muchia interioara. Asvrea sa-l schimb cu prima ocazie.

Apropo, daca gaseste cinev ape realoem oschemacu sigurantele despre care se vorbeste in postul anterior i-as fi recunoscator. Eventualsio descrire in limbaj liber a modului in care se desfac.

merci

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=10

 

E vorba de sigurantele din imaginea atasata.

Daca uzura este mare, e bine sa schimbi totul (tamburi + ferodouri ), si cumperi si kitul de prindere ( arcuri, sigurante, etc ). Nu sunt scumpe.

 

Descriere nu pot sa iti fac, nu mai retin exact cum am desfacut, pana nu ma uit, nu-mi dau seama.

Link to comment
Share on other sites

belea mare. Ma chinuii cu tata sa desfac tamburul iarasi. Desfacui surubu imbus, reusii cu greu. Insa abia tunci incepu greu. Ciocanii un pic in tambur sa se desprinda apoi fortaram un pic tamburulala cu un levier si incepu sa iese, ne chinuiram vre-o ora, traseram din toate partile si mai mult de 1cm nu reusiram sa-l scoatem. Capacu ala de metal(tambur) se invartea liber dar nu iesea, se simtea ca freaca sabotii pe el. Alta problema este ca intr-un final observai ca-mi cazura sigurantele alea care intra prin spatele rotii si sunt canishte nituri. Practic partea dinauntru imi cazu, cea care arata ca o piulita.

in poza urmatoare am incercuit sigurantele care au cazut.

http://rapidshare.com/files/242711213/piulita.png.html

sunt cele din schema de mai sus ,numarul 7, suruburile care trec prin saboti si au o saiba de siguranta la cap.

astept ceva opinii, cred ca mi s-au deplasat sabotii si s-au umflat pe tambur.

precizez ca am tras afara si suruburile alea despre care vorbeam ca se prind in saibele de siguranta.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

chiar daca s-au desprins sigurantele saboti nu se pot deschide sa iti blocheze tamburul, cel care face asta e frana de picior sau frana de mana, atat!

insista pe el acolo trebuie sa-l desfaci daca tot te-ai pus pe treaba!

Eu nu am patit niciodata asta ca desfac discurile pe spate o data pe luna cel mult 2 sa mai vopsesc pe acolo sau sa reglez saboti ( stiu sunt nebun) <_<

 

frate ne trecura apele tragand de el cu ranga in toate felurile posibile. Cedeaza din partea de jos dar nu vrea sa iese de sus, de sus nu iese mai mult de 1cm oricum l-as roti. Ma exaspera ca nu vroia sa iese,nici lovit cu ciocanul.

Link to comment
Share on other sites

anexez inca odata poza cu sigurantele care au cazut, desi cred ca le stiti deja care sunt. in postul trecut am uploadat poza pe rapidshare(valabila pt 10 accesari) pt. ca la quick replay nu am optiune de attach, asta m-a dus in eroare, si am crezut ca nu pot atasa poze,desi era evident ca se poate,o facuse cineva mai sus. Sunt cele incercuite cu rosu.

Deci, tamburul nu cedeaza in zona piesei 6,in rest se vede ca iese, numai acolo nu vrea sa dea drumu, nu-mi pot imagina ce se intampla, mai ales casepoate invarti de el , e ca si cum ar fi un cant si ceva e blocat in cantul ala si seinvarte dar nu-i da drumul.

Maine o sa reiau munca, va tin la curent.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

anexez inca odata poza cu sigurantele care au cazut, desi cred ca le stiti deja care sunt. in postul trecut am uploadat poza pe rapidshare(valabila pt 10 accesari) pt. ca la quick replay nu am optiune de attach, asta m-a dus in eroare, si am crezut ca nu pot atasa poze,desi era evident ca se poate,o facuse cineva mai sus. Sunt cele incercuite cu rosu.

Deci, tamburul nu cedeaza in zona piesei 6,in rest se vede ca iese, numai acolo nu vrea sa dea drumu, nu-mi pot imagina ce se intampla, mai ales casepoate invarti de el , e ca si cum ar fi un cant si ceva e blocat in cantul ala si seinvarte dar nu-i da drumul.

Maine o sa reiau munca, va tin la curent.

 

am uitat ce era mai important. dupa ce stransai totul la loc, acolo ramasa masina. Roata e vizibil infranata si se aude un zgomot ca un harscait, cum zgaraie ceva pe metal la cea mai mica incercare de a misca roata. So,given the previously mentioned facts, well HELP:).

Link to comment
Share on other sites

nu are nimeni nici o idee, nu i s-a intamplat nimanui?

Ai uzura mare (buza de pe marginea tamburului), si ferodourile impiedica iesirea lor afara, pentru ca ating in acea buza.

Insista mai tare, e greu, dar o sa reusesti pana la urma.

Totusi daca ii pui tot pe astia inapoi, macar sa polizezi aia de pe margine, altfel cand o sa mai desfaci, o sa-ti blestemi zilele.

Link to comment
Share on other sites

pai tie nu iti iese tamburu ca ii foarte uzat adica saboti au cam facut un sant in tambur exact cat sunt ei, si de scos tamburu ai o singura varianta sa te joci cu reglajele de la saboti adica sa incerci sa le unesti (sa le departezi cat mai mult de tambur) si atunci ar trebui sa iese foarte usor
Link to comment
Share on other sites

pai tie nu iti iese tamburu ca ii foarte uzat adica saboti au cam facut un sant in tambur exact cat sunt ei, si de scos tamburu ai o singura varianta sa te joci cu reglajele de la saboti adica sa incerci sa le unesti (sa le departezi cat mai mult de tambur) si atunci ar trebui sa iese foarte usor

 

si cum ma joc cu reglajele? ca nu imi pare sa am acces la ele. Am vazut o mica fereastra prin spate, acoperit de un capac de cauciuc, poate pe acolo./ A incercat cineva, se poate prin fereastra aia, sau prin gaurile alea mici de la sigurante?

Link to comment
Share on other sites

anexez inca odata poza cu sigurantele care au cazut, desi cred ca le stiti deja care sunt. in postul trecut am uploadat poza pe rapidshare(valabila pt 10 accesari) pt. ca la quick replay nu am optiune de attach, asta m-a dus in eroare, si am crezut ca nu pot atasa poze,desi era evident ca se poate,o facuse cineva mai sus. Sunt cele incercuite cu rosu.

Deci, tamburul nu cedeaza in zona piesei 6,in rest se vede ca iese, numai acolo nu vrea sa dea drumu, nu-mi pot imagina ce se intampla, mai ales casepoate invarti de el , e ca si cum ar fi un cant si ceva e blocat in cantul ala si seinvarte dar nu-i da drumul.

Maine o sa reiau munca, va tin la curent.

Incearca sa rotesti tija aia care ai incercuit-o cu rosu (nu mai retin, dar cred ca poti din spate), si daca reusesti, o sa scoti tamburii cu tot cu saboti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.