Jump to content

MOTOR DE 3.0I PE E30! AJUTOR!


Recommended Posts

circotasul de serviciu iti ofera primele sfaturi personale :blink:

 

1. gindeste-te bine daca chiar vrei sa faci asta

2. mai gindeste-te inca o data, si mai bine. motivul principal este ca motorul m30 (despre el vorbim, nu?) este mai greu decit m20 sau m10. diferenta de greutate nu e chiar mare, insa el este si mai lung decit celelalte, deci greutatea lui se va afla mult mai in fata decit trebuie. in felul asta masina isi va pierde complet echilibrul, si spatele va pleca in toate partile. rezultatul va fi o masina foarte periculoasa.

 

daca totusi te hotarasti, e30.de este un bun punct de pornire, acolo sint descrise tot felul de transplanturi. din ce am citit mai demult, retin ca motorul m30 poate fi montat pe caroseria e30 in 3 pozitii:

 

- fara a modifica nimic la caroserie, motorul se pune pur si simplu cu tot cu cutie , si se modifica suportii de motor. astfel el se duce foarte in fata, nu mai ramine loc de ventilator iar radiatorul e la citiva mm distanta. se pune un ventilator electric in fata radiatorului

- pozitia a doua nu imi mai e foarte clara in memorie asa ca sar peste... era ceva intermediar oricum

- a treia varianta mi se pare cea mai corecta din punct de vedere al echilibrului, dar implica foarte multa munca si ceva scule speciale. de ce ? pai, se pune motorul cam in pozitia celui de fabrica, asta insemnind ca ramine loc pentru ventilator intre el si radiator, dar motorul va trebui sa intre mai mult spre spate. asta inseamna modificari importante ale caroseriei, de la partea dintre compartimentul motor si bord pina la canalul pe care intre cutia de viteze (si aceasta se va duce mai in spate). de aici rezulta ca va trebui scurtat si cardanul, deci taiat si sudat si, neaparat, echilibrat.

 

rezultatul nici macar nu va fi spectaculos, un cistig similar de putere fara atitea dureri de cap se poate obtine dintr-un m20b25 sau chiar din m42 prin modificari la motor si computer, in acelasi timp masina raminind la fel de manevrabila.

 

daca totusi te apuci, ar fi frumos sa documentezi tot procesul cu poze si descrieri. succes !

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acrod cu (cine pana mea?!?). M30 este un motor fiabil, dar atat. Tehnologic, e in urma motorului M20. Dintr-un M20B25 (cel de 2.5l) obtii un rezultat mai bun decat dintr-un M30 de 3.0l.

Daca tii neaparat sa faci un upgrade, incearca cu un M50, sau chiar M52 / M54. In plus, sa pare ca transplantul de M50 e chiar mai usor de facut decat cel de M30.

Un alt aspect: trebuie sa ai in vedere costurile / bataia de cap aferenta legalizarii masinii (RAR, Politie, noxe, etc.)

Link to comment
Share on other sites

:blink: ssal... mersi mult pt sfaturi... gata mi-a iesit ideea de a pune 3.0 pe masina... acum am un motor 2.0 de 129cp cu modificari la electrica, slicuri pe ea si se manevreaza f greu... derapeaza prea usor... dar parerea mea ca e normal fiind usoara si neavand nici un sistem de control al trctiunii... cu un 3.0 mai ales daca i se schimba centrul de greutate nu vreau sa magandesc... in concluzie o sa reiau cautarile dupa un motor de 2.5....

 

nu ma pricep la codurile de motoare... care e m50, m52,m54,m10, etc...

 

 

 

Mersi Mult....

Link to comment
Share on other sites

m50 e mai greu, m52 nu pentru ca are blocul din aluminiu... dar trebuie sa vezi daca a fost schimbat, caci altfel ti se duc camasile din nikasil.

 

de ce iti derapeaza tie cel de 129 cai... ? mai ales cu slickuri (presupun ca e vorba de asfalt, nu de zapada/gheata :) ). mie mi se pare foarte controlabil, in special cu niste cauciucuri bune si cu suspensia in regula (eu mai am destul de lucru la bucsaraie pe spate... :blink: )

Link to comment
Share on other sites

tot la m20b25 raman...

am suspensia marfa pe masina... am arcuri rosii h&r cred... si telescoape galbene.. sta masina beton pe strada... acum tre sa schimb bucsele alea mari de la punte... sa stii ca derapeaz cu slicuri... numai pe asfalt marfa si ele incalzite (numai atunci te bucuri din plin de ele..)

Link to comment
Share on other sites

da, au facut-o mai multi... dar acolo deja e vorba de intarirea considerabila a caroseriei. am vazut niste poze de la unul care a pus v12-le fara sa intareasca nimic, si la primul demaraj i s-a... indoit masina. de la jumatate.

 

in general toate motoarele astea super mari care au fost puse sint pentru show sau pentru drag, nu pentru o masina de zi cu zi sau de circuit. si chiar si motoarele normale upgradate cu cite un turbo urias sint cu probleme, caci spatele masinii e prea usor si pleaca instant. poate o placa de plumb in portbagaj ar ajuta, ca la ford scorpio ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.