Jump to content

Schimbare bucsi bascula


dany.2007

Recommended Posts

Sal all,

 

Este cineva care si-a schimbat , home made, bucsile de bascula ?

Le-am achizitionat si eu de curand si ma gandeam daca pot sa le schimb eu . Din principiu ma bag la lucrurile care stiu si care pot sa le invat .

Stie cineva daca este usor , trebuie scule ceva speciale, o ordine , alea alea .

 

Pana acum mi-am schimbat singul filtrele, uleiul, placutele de frana, curatat EGR, pompa de motorina medie - de sub scaunul soferului.

 

Are rost sa ma bag sau nu ?, nu e vorba de bani ci doar ca imi place sa mesteresc la masina cand este necesar (nu ca la dacie <_< ) .

 

Masine este un E46, 2005, 320D, 4 usi, 150CP

 

10x

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

scuzele mele ,

 

pe fata

 

Nu m-am bagat inca la ele dar am fost la un mecanic sa-mi zica ala sigur ce-mi troncane si mi-a spus ca sunt bucsile de bascula . Sunt cam varza ca aveam un joc destul de mare .

 

In rest nu stiu inca cum se scot si cum se monteaza celelalte , dar de obicei imi dau seama daca nu este vreo chichitza <_< .

Link to comment
Share on other sites

pai la mine cand le-a schimbat, a taiat cu flexu' carcasa de aluminiu, a scos-o, apoi a taiat finut bucsa, a batut-o usor afara, apoi a luat la peria de sarma capatul bratului unde era bucsa, l-a uns putin si a bagat bucsa noua... a strans cele 2 suruburi si gata!

 

Poti si fara flex... folosind de la inceput ciocanu, dar e mai brutala metoda....

 

aaa, poate si asta te intereseaza: daca masina e ridicata nu trebuie dat jos decat scutul, apoi "jugul" ala in forma de triunghi(a mea are, nu stiu a ta), dupa aia se desface bucsa din cele 2 suruburi....mai ales daca ai pistol pneumatic, in 20 de minute sunt demontate si remontate cele vechi!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

scuzele mele ,

 

pe fata

 

Nu m-am bagat inca la ele dar am fost la un mecanic sa-mi zica ala sigur ce-mi troncane si mi-a spus ca sunt bucsile de bascula . Sunt cam varza ca aveam un joc destul de mare .

 

In rest nu stiu inca cum se scot si cum se monteaza celelalte , dar de obicei imi dau seama daca nu este vreo chichitza <_< .

 

http://www.flickr.com/photos/wmliu/3330075358/

http://www.emotors.ca/articles/20.aspx

 

Ai aici niste link-uri, se schimba cam la fel la e36 si e46.

Eu am gaurit cauciucul din interiorul bucsei, apoi l-am taiat cu un cutter. Iar ce a ramas pe brat, am taiat cu flexul :)

Ce a ramas pe carcasa bucsei, am taiat cu o panza de bonfaier (sau cum s-o chema).

Link to comment
Share on other sites

da-i cu piciorul in roata, asa dinspre fata si vezi daca are joc mare roata...asa fata-spate....alea-s bucsele

si de obicei, bucsele de la bascula nu fac sunet metalic..... au mult cauciuc in ele si chiar uzate, produc o bataie asa...mai antifonata

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

da-i cu piciorul in roata, asa dinspre fata si vezi daca are joc mare roata...asa fata-spate....alea-s bucsele

si de obicei, bucsele de la bascula nu fac sunet metalic..... au mult cauciuc in ele si chiar uzate, produc o bataie asa...mai antifonata

De obicei, la gropi, sau drum cu pietre se simt cel mai bine.

Link to comment
Share on other sites

e destul de complicat daca esti incepator si iti trebuiesc si ceva scule daca nu vrei sa dai cu ciocanu' in masina

daca ai scule si elevator e treaba de max 30 de minute <_<

 

-se scoate scutul (aparatoarea de plastic) de sub motor

-se da scutul metalic jos (are rol de a proteja puntea si baia, e din Al. )

-se da scutul termic de pe partea dreapta jos (pe acolo trece evacuarea) care are rolul de a proteja bucsa din partea dreapta de caldura facuta de evacuare

-se desfac suruburile care tin bucsa(bucsele) in (pe) lonjeron

-cu o presa speciala se extrage bucsa(bucsele) de pe bascula

-daca ai doar bucsele fara urechile unde sunt fixate iti mai trebuie un banc cu presa (8-10 To) pt a extrage bucsa si introduce bucsa noua

-se monteaza tot la loc in ordine inversa desfacerii

 

 

 

-drum bun! .. si spor la treaba !

 

 

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Da exact un sunet asa mai unfundat, ca si cum....ai lovi cu un ciocan de caudciuc in ceva...Deci sa verific daca roata are joc ianinte-inapoi...daca merg usor si franez nu se observa?

Daca se aude din fata, e posibil sa fie un pivot.

Ridica roata pe cric, pui pe cineva sa traga de ea in toate modurile posibile, si tu urmaresti sa vezi de unde se misca nejustificat.

Link to comment
Share on other sites

La e46 bratele sunt din aluminiu (sau un aliaj bazat pe aluminiu), deci nu e recomandat sa sa-i schimbi separat.

Totusi ar trebui sa faci o constatare, sa vezi sigur ce este.

Link to comment
Share on other sites

:) si pivotii astia din cate stiu nu e indicat sa-i schimbi separat ci doar bratul cu totul nu?

la e46 NU gasesti pivoti separat deci nu ai cum sa-i schimbi <_<

Exista producator, ale caror bascule nu au pivotii "sudati", deci s-ar putea schimba.

Exista o discutie destul de lunga pe forum pe tema asta...

Link to comment
Share on other sites

:) si pivotii astia din cate stiu nu e indicat sa-i schimbi separat ci doar bratul cu totul nu?

la e46 NU gasesti pivoti separat deci nu ai cum sa-i schimbi <_<

 

 

User-ul 4ucom spunea acum ceva timp altfel aici si atunci imi amintesc ca am si intrat in polemica cu el....ca Mahle se pare ca au fabricat asa ceva...cred ca si bascula e constructiv diferita ca sa permita acest lucru si din cate imi amintesc e tot din aluminiu...Eu unul am intrebat la diverse cunostinte ce le am pe la ceva reprezentante/ ateliere BMW si nimeni nu a apelat la acest tip de bascula vreodata. ...posibil sa fie destinata unui anumit segment european.

Eu personal nu as monta sub nici o forma bascula de aluminiu cu pivoti amovibili la masina mea si nici nu as recomanda.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea ca este cam complicat , te-as sfatui mai bine sa te duci la un service si termina si repede nu dureaza mult . Vinerea trecuta le-am schimbat si eu :bashwall:

Nu e complicat, iti trebuie unelte si putin skill <_<

Si sa nu te deranjeze ca o sa te murdaresti destul de bine :)

Link to comment
Share on other sites

:) si pivotii astia din cate stiu nu e indicat sa-i schimbi separat ci doar bratul cu totul nu?

la e46 NU gasesti pivoti separat deci nu ai cum sa-i schimbi <_<

 

 

User-ul 4ucom spunea acum ceva timp altfel aici si atunci imi amintesc ca am si intrat in polemica cu el....ca Mahle se pare ca au fabricat asa ceva...cred ca si bascula e constructiv diferita ca sa permita acest lucru si din cate imi amintesc e tot din aluminiu...Eu unul am intrebat la diverse cunostinte ce le am pe la ceva reprezentante/ ateliere BMW si nimeni nu a apelat la acest tip de bascula vreodata. ...posibil sa fie destinata unui anumit segment european.

Eu personal nu as monta sub nici o forma bascula de aluminiu cu pivoti amovibili la masina mea si nici nu as recomanda.

 

Meyle a fabricat asa ceva, Mahle face filtre!

 

si back on-topic, pivotii au un sunet strident e un suner metal pe metal, daca sunetul e infundat si roata are joc fata-spate (o vibratie asa mai larga) sunt bucsele problema

Indicat e sa le schimbi cu tot cu carcasa aia de aluminiu, e mult mai simplu...

 

oricum, operatia e foarte simpla!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Meyle a fabricat asa ceva, Mahle face filtre!

 

si back on-topic, pivotii au un sunet strident e un suner metal pe metal, daca sunetul e infundat si roata are joc fata-spate (o vibratie asa mai larga) sunt bucsele problema

Indicat e sa le schimbi cu tot cu carcasa aia de aluminiu, e mult mai simplu...

 

oricum, operatia e foarte simpla!

Deci, am inteles eu bine, sau carcasele sunt din aluminiu la e46?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.