Jump to content

legatura intre descarcatul bateriei si AC


Recommended Posts

Chestia asta nu credeam c-am s-o vad, dar s-a intamplat, ca sa mai bifez ceva pe lista ciudateniilor la e39.

 

Bateria noua, bosch silver. La o luna dupa ce-am cumparat-o, a inceput sa faca figuri. Dupa cateva porniri de la bateriile oamenilor de buna credinta din trafic (da, sunt multi!) s-a "linistit" si n-a mai facut probleme.

 

Asta pana ieri, cand am constatat o chestie ciudata: am mers cu AC-ul pornit, si am oprit motorul fara sa mai "dezactivez" butonul in cauza. seara, cand am vrut sa plec...clic. Atat. Aveam doar o liniuta la ventilatie si, repet, AC-ul pornit.

 

Am oprit AC-ul, am oprit de tot ventilatia. Doar click. Am mai stat jumatate de ora si am facut curat in masina, cine stie, poate dupa o ia. Nimic. Am verificat faruri, stergatoare, am incercat s-o pornesc cu farurile aprinse, dar..tot.."clic". <_< Ventilatia, in tot timpul asta, oprita de tot. Am plecat pe jos acasa, ce bine.

 

Azi: dau s-o pornesc, cu ventilatia oprita, si...clic. Pornesc AC-ul, o liniuta, clic. Ma pregateam sa-i pun cruce, cand mi-a trecut prin cap sa mai incerc ceva: pun contactul, dau drumul la ventilatie, mai tare (vreo 4 liniute) dar fara AC si...surpriza. O ia la sfert de cheie masina. :)

 

Care-i legaturaaaaaa, ca ma duc s-o arunc. Nu-mi mai incarca alternatorul (cum se poate verifica asta), ce legatura exista intre aerul conditionat si...consumul la baterie, pentru ca eu am gandit ca, logic, mai mult curent va consuma la pornire ventilatia aia data pe o treapta mare decat AC-ul pe prima liniuta!?

Link to comment
Share on other sites

Verifica bateria daca are curent indeajuns

Verificare incarcare baterie.

Dai drumu la motor si il lasi la relanti.

Cu un aparat de masura setat pe 20V curent continuu, pui sondele + si - pe bornele + si - ale bateriei. Trebuie sa indice mai mult de 13.5-13.6V. Accelerezi, trebuie sa urce undeva peste 14.2 dar nu mai mult de 14.4

Dai drumu la faruri/AC/incalzirea din luneta (un consumator MARE). Turezi pe la 2000rpm. Masori din nou, la fel, nu trebuie sa treaca de 14.4 dar nici sa scada sub 13.5-13.6. Este normal sa indice valoare mai mica decit cind masori fara consumatori.

 

Masori si tensiunea din baterie cu aparatul setat ca mai sus. Motor oprit si borna negativa deconectata.

Valorile indicate inseamna:

12.65 V 100% (grad de incarcare al bacteriei)

12.45 V 75%

12.24 V 50%

12.06 V 25%

11.89 V 0%

 

Daca bateria are curent inseamna ca e de la electromotor (starter) ,poate fura curent , eventual dal jos ,curatal si daca face la fel esti sigur ca alta este problema , oricum dca facea clic inseamna ca bobina (solenoidul) este ok (are rolul de a "arunca" bendixul pe coroana) ,deci nu invirtea electromotorul ,eventual vezi sa nu fie periile(carbuni).

Link to comment
Share on other sites

@ihearto

 

Verifica in primul rand sa fie stranse bornele.Verifica incarcarea cu un multimetru.

Tensiunea nu iti poate da informatii despre starea bateriei la modul,buna/defecta.

Pentru asta trebuie testata in sarcina, cu un aparat.O baterie poate avea CCA 220A sa spunem, si tensiunea la borne este 12.2V, insa in sarcina CCA poate sa scada la 80CCA, asta inseamna ca bateria este defecta.

Daca bateria a stat mai mult de 3 zile cu tensiunea sub 12V ar cam trebui sa o schimbi.

Daca bateria este incarcata, nu este defecta dar tot apar probleme la pornire este posibil sa existe un consumator.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

@ihearto

 

Verifica in primul rand sa fie stranse bornele.Verifica incarcarea cu un multimetru.

Tensiunea nu iti poate da informatii despre starea bateriei la modul,buna/defecta.

Pentru asta trebuie testata in sarcina, cu un aparat.O baterie poate avea CCA 220A sa spunem, si tensiunea la borne este 12.2V, insa in sarcina CCA poate sa scada la 80CCA, asta inseamna ca bateria este defecta.

Daca bateria a stat mai mult de 3 zile cu tensiunea sub 12V ar cam trebui sa o schimbi.

Daca bateria este incarcata, nu este defecta dar tot apar probleme la pornire este posibil sa existe un consumator.

 

Care este rationamentul tau de spui ca o baterie sub 12v sta mai mult de 3 zile trebuie schimbata?

Nu este LI-IO si oricum si cu alea sunt mai multe de povestit.

 

In general ptr verificat baterii sunt niste aparate care descarca fortat bateria pina la o anumita valoare ,dupa care in 1-2 minute trebuie sa aiva o alta valoare (nu-mi aduc aminte valorire ,dar o sa ma interesez) ,iar bateria daca nu mai este buna in momentul ala chiar nu m-ai ai ce face cu ea.

Oricum asemenea aparate nu prea se gasesc decit in service-uri specializate in acumulatori.

Link to comment
Share on other sites

Care este rationamentul tau de spui ca o baterie sub 12v sta mai mult de 3 zile trebuie schimbata?

Este binecunoscut fenomenul de sulfatare ireversibila ce apare la bateriile cu plumb. Acest fenomen apare oricum in timp, insa este accentuat daca bateria este tinuta descarcata. Prin sulfatare o parte a suprafetei placilor devine inutilizabila si capacitatea bateriei scade semnificativ.

Link to comment
Share on other sites

Salut..la fel si eu..

 

Am un BMW 520 D 2002 iar daca masina sta parcata mai mult de 2 zile (cateodata chiar doar una) mi se descarca acumulatorul si nu o mai pot porni deloc. Am dus-o la reprezentanta si mi-au spus ca e defecta rezistenta in trepte iar ventilatoarele nu se decupleaza tot timpul la oprirea motorului. Am schimbat piesa..a fost sa zicem ok 2-3 zile desi dimineata imi pornea la prima cheie dar numai dupa 2-3 secunde de rotire.Modulul de clima e nou nout, in garantie la fel si acumulatorul si alternatorul. Nu am becuri schimbate si/sau tensiuni aiurea. Am un consumator undeva dar nu imi dau seama unde. Cei de la reprezentanta presupuneau ca posibil sa fie vorba de alarma. M-as mira ca o alarma sa imi manance acumulatorul nou intr-o zi de aceea am inceput sa inchid masina de la cheie (fara alarma) din pacate cu acelasi rezultat negativ.

Daca aveti sugestii..va rog frumos..azi iar am ramas cu ea pe click..

 

Multumesc si o zi faina!

Link to comment
Share on other sites

Of. <_<

 

Multumesc, Bavaria.

Asta inseamna ca cel mai bine ar fi sa cumpar alta, n-am unde sa fac astfel de verificari in Galati. Si sper sa n-o iau de la capat.

Topicul asta o sa-mi ramana multa vreme in...minte, dupa ce am scris primul post am sters-o la pescuit ca, de, am facut un pact cu mine sa-mi respect toate... mofturile. Rezultatul: m-a prins ploaia la 7 km de cea mai apropiata localitate, am derapat, m-am dus, incetisor ce-i drept, in sant, si am ajuns la bac la 1 noaptea, dupa ce m-a tras un tractor ... 12 km prin mal, cu rotile infranate de la namolul strans in pasaje. Rezultatul este benefic pentru linistea mea interioara, barile rupte, plastice/aparatori de noroi rupte, un pasaj de la o roata spate facut praf, o tona de mal amestecta cu iarba pe sub scuturile masinii, in momentul de fata imi pocneste ceva la plecarea de pe loc sub masina, ca sa nu mai zic de scrasneturile si tiuiturile care se aud de pe la roti.

 

A inceput sa-mi fie frica sa mai fac vreun topic pe-aicea, ca cine stie unde mai ajung :)

 

Cat despre baterie, in ecuatia asta mai exista o necunoscuta: cele doua statii si instalatia de sunet aferenta. Montate SPER corespunzator, inclusiv condensatorul aferent.

 

Oare ALARMA masinii poate sa reprezinte un consumator? In plus, nu-mi mai functioneaza nicio cheie normal, masina o deschid/inchid numai din butuc, si, cu o zi inainte de a-mi face iar bateria necazuri, in mod ciudat nu mi-a mai functionat niciunul din acele/indicatoarele de bord cateva ore. Si-au revenit, singure.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.