Jump to content

Mor de cald!


Recommended Posts

Salve..

 

Buba mare.. mi-a murit aerul. Ventilatorul de clima nu pleaca iar testerul zice cam aceeasi buba.

Se poate sa moara asa din senin? Posibil sa fie altceva care sa nu ii dea voie sa plece? E destul de scump am inteles o "jucarie" de-asta cu elice ca , se pare, are nujtu ce controler de turatie sofisticat.. ble bla bla.

Freon si presiune in instalatie este. Aerul rece imi baga in mers , la viteze mari, probabil cand se ventileaza comresorul fara ventilator.. In trafic.. blank, nada.. si am fost sfatuit sa nu mai ii dau drumul pentru ca imi creste presiunea pe conducte si rrrisc bube mai mari.

 

Mai a patit cineva? La ce caldura este mi-as lua unul sigur dar parca nici sa ma grabesc nu as vrea.

Multam anticipat..

 

BMW e39 520d 2002

Link to comment
Share on other sites

Verificat sigurante, apoi ventilatorul daca functioneaza pe direct, relee, semnal comanda de pornire de la presostat si de la termocupla. Mergi la un electrician bun si trebuie sa-i dea de cap. La E39 nu stiu cum e cu reglatul vitezelor la ventilator. Poate e ca la E38, spunea un coleg pe aici ca are nu stiu ce controler.
Link to comment
Share on other sites

tipu de la service a zis ca nu poate sa il verifice pe direct.. sunt 3 fire, unu subtire si doua groase ... cica ar fi cu un mini-calculator, something like that... Pe tester spuse ceva de "fan cooler wireing interupted"... sper sa nu ma insel. Tipu imi zise ca mai mult ca sigur e futut ventilatoru'
Link to comment
Share on other sites

Nu e posibil sa fie dusa celebra "piesa cu tepi"? <_<

 

 

la ce te referi?? nu-s familiarizat cu termenul..

nu are treaba dc ii merge ventilatia

 

Pai eu inteleg ca NU ii merge ventilatia... Deci este chiar in cazul de "piesa cu tepi" stricata.

 

@liviu: Cauta pe forum "piesa tepi" si o sa ai destul material de citit. Este un defect foarte comun la E39/E46.

 

De exemplu, http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...t=0&start=0

Link to comment
Share on other sites

mor de draci .. azi mi-a plecat ventilatorul. Baga aer rece dar destul de lesinat. inainte ma congela. Multe multumiri pentru lamuriri cu "piesa cu tepi".

Cred ca solutia ar fi sa curat radiatoarele si spatiul dintre ele de jegurile care mai mult ca sigur sunt acolo, schimbat FSU-ul si sa monitorizez in continuare situatia. Sper sa ma apuc cat de curand de ea.

Link to comment
Share on other sites

Tine-ma la curent ca si la mine face la fel, clima incarcata saptamana trecuta , ventilatorul nu se misca, bag aer rece in mers. Cred ca ma apuc sa dau bara jos sa ma apuc cu voltmetrul pe acolo sa verific.

Stii care sunt sigurantele de la ventilator ca eu n-am reusit sa le gasesc nici pe net , nici prin TIS ? Pana una alta merg cu el pornit, nu cred sa se duca compresorul pentru ca are protectie dar cine stie, nu pot sa stau la nesfarsit asa, cine stie de cand nu merge.

Link to comment
Share on other sites

Azi am schimbat si eu ventilatorul asta. Cel vechi mergea inca, dar facea un zgomot ingrozitor, cand ma opream la semafor parca eram elicopter. Aproximativ 1250 de lei m-a costat, cam scump dar asta e viata.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salutare am si eu o problema asemanatoare la un E60 cu clima de aia manuala adica am si buton de auto dar nu e cu gradatii cu display stiti la ce ma refer. Cand pornesc masina, temperatura este data la clima undeva in jur de 18 grade si afara sunt peste 25 grade, imi porneste ventilatorul super tare si baga rece...dar dupa 5 secunde...pauza coboara la o turatie mai mica. Daca ii dau eu turatia din rotita nu face nimic tot la o turatie mica functioneaza, sau daca ii dau sa bage aer la picioare sau parbriz el tot pe gurile din fata imi baga. Ce poate fi?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
- compresorul (cind stateam la relanti pornea compresorul si avea un trepidat masina ma deranjat foarte tare dar dupa multe luni mi-am luat inima in dinti si am bagat ulei in el binenteles special pt asa ceva iar acum este foarte silentios)

detalii!

Link to comment
Share on other sites

si la mine mai trepideaza compresorul la relanti, dar nu tot timpul. Am niste urme de ulei pe el, cred ca s-a cam dus uleiul din el, pentru ca am niste urme sub el si nu vin de la motor.

Ce fel de ulei ai pus in compresor ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
eu m-am lovit de probleme la clima de m-am saturat si nu prea ma ajutat nimeni.

de fapt ce am avut :

- ventilatorul din fata(l-am spalat si nu a mai mers dar de la super caldura si-a dat drumul mufa lui este in stinga narilor cum deschizi capota,se verifica foarte simplu este un motor cu trei turati diferite nu este nimic special.Intradevar imi mincase zilele ca mergea mai mult pe turatia a treia si parca imi luam zborul.dar dupa juma de an am facut o spalare la motor adica am schimbat antigelul care ajunsase ca uleiul si acum nici nu-l mai aud

binenteles am spalat si radiatoarele.)

- compresorul (cind stateam la relanti pornea compresorul si avea un trepidat masina ma deranjat foarte tare dar dupa multe luni mi-am luat inima in dinti si am bagat ulei in el binenteles special pt asa ceva iar acum este foarte silentios)

in masina am mai avut un super zgomot dupa ce opream masina ce era? un ventilator care merge continuu si pacanea troscanea binenteles ca am desfacut blocul de clima si am descoperit lilieci goange si curatat nu mai face nimic silent .

si ca sa fie treaba treaba in loc de 650 de grame de freon in instalatie am lasat doar 600 de grame ca sa nu mai forteze si acum am o clima silentioasa si racoroasa.si asta dupa 2 ani de incercari si teste fantastice ca nimeni nu stia ce sa-i faca asa ca i-am facut eu .

 

 

te bagi si la un 118d 2005?

 

astia de la bmw zic ca e dezechilibrat elctroventilatorul

Link to comment
Share on other sites

electro ventilatorul este ceva foarte slab ca sa zguduie o masina sau sa dea un motor sau o masina sa tremure,in cel mai rau caz compresorul este sau tinde sa se blocheze,daca ar face presiune prea mare si electro ventilatorul nu ar face fata s-ar opri automat .

dar apropo ti-a facut cineva vro curatare la instalatia de freon? adica sa o vacumeze si sa rebage freon in instalatie?

eu nu sunt mecanic eu sunt doar pasionat si ma fascineaza sa-mi fac masina sau ma rog ce mai pot fara sa depind de elevatoare ca altfel trebuie sa ma duc la mecanicul meu care are de toate si amindoi le facem sau le dam de cap :)

 

 

pai m am uitat si eu cand am ajuns asa...si ma uit la rotita aia de plastic...

zic cum naiba sa faca aia asa

 

cred ca miine ii caut firul de la siguranta dau drumul la ac si ventilatorul nu va porni...daca nu mai face ala e..daca tot face ma duc sa le zic

 

e adevarat ca mi au aratat ca ventilatorul prpriuzis nu se invarte in plan..are vreo 3 planuri dar totusi e un plastic care nu poate genera atata energie...

 

nu?totusi ideea mea e buna?poate sa fie ceva naspa daca il las oprit 3-5 minute?

Link to comment
Share on other sites

pai ti-am explicat daca nu merge electro ventilatorul atunci compresorul se decupleaza ,deci nu poti sa verifici asa.

mai bine dai drumul la clima apoi pui mina pe zona unde este electro ventilatorul si vezi daca tremura dar mai abitir te uiti ma compresor treba este sa fie doi tu te uiti la copresor cind apasa pe buton sa vezi daca cupleaza greu si da miscare motorului ca este in sarcina,parerea mea este ca compresorul forteaza si de la el este tremuratul.

 

explica din nou te rog..mai scurt sau mai lung...dar mai clar..pentru unul care nu stie...

 

1.stiu unde este si care este elctroventilatorul

2.nu stiu unde si care este comprrsorul

3.cum adica sa vad daca cupleaza greu?si cum adica 'da miscare motorului care este in sarcina'

 

si 4.cum adica compresorul forteaza??

 

 

ca ma duc acu la masina si ma si intilnesc cu un amic si verific

 

 

astept

10x!fii pliz cat mai explicti!sa traiesti

Link to comment
Share on other sites

: ok

: deci

: in concluzie

: scot mufa electroventilatorului-nu mai are curent deci

: dau drumu la aer

: nu mai fce Zgomot

: am lasat 3-4 minute

: timp in care baga aer rece

: rece normal ca de clima

: bag mufa

: in aprox-6-10 secunde

: incepe sa vibreze

: la secunda 10 deja baga vibratii si zgomot beton

: scot mufa(sau opresc clima)instant in maxim 1 secunda hai doua dar nu sunt doua

: zgomotul diospare

: practic instant dispare zgomot

: dau la 28 d egrade adic amax...sau la temp ambientului exterior

: zgomotul scade

: spre deloc

: dar exista

: nu imi dua seama daca scade turatia electroventialtorului

: deja ca sa imi dau seama ..cine stie ce invetntii ar trebui sa fac

: concluzia aparenta ar fi ca daca decuplezi electrovenitlaotr

: pa zgomot

: totusi ..ok..zgomotul apare dupa 6-10 secunda..pentru ca in primele 3-4 nu ponreste electro(pe verificate) iar la seucnda 6-10 se atinge maximul de turatie

: dar ma intreb

: de ce cand inchid aerul

: instant dar instant...maxim 2 secunde

: se potoleste treaba?

: ca doar ventilatorul mai merge totusi la o viteza x mare inca cavteva seucnde bune

: ...

: poate pntru ca merge din inertie

: si nu in sarcina

: dar ce conteaza?

: ...

: atucni sa fie ceva chiar din elctro?

: gen...cand dau drumul cupleaza ceva in el si invarte elicea

: cand il opresc..decupleaza ceva din el

: se potoleste rapid..dar elicea mai este lasata sa se invarta?

: idei?

:

: e clar de la electroventilator?

: e vreo legatura intre electro ventialtor si alta piesa?-gen ca de fapt cand porneste electrovent de fapt mai porneste ceva?si cand nu porneste electroventilatorul de fapt mai e ceva care nu porneste si atunci e doar coincidenta?

: si daca da..de ce dupa 3-4 minute de ac pornit cu ventilaotr decuplat inca baga rece ca lumea?

: astept idei...daca ai ..multumesc mult

 

 

ps:are ceva daca la drum lung numai cuplez electro?sa isi ia din aerul de deplasare?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.