Jump to content

Fulie centrala e46


brabus2099

Recommended Posts

Mda, il incing si atat

 

Probabil ca dupa cateva minute de caldura pasta de blocare se topeste si o sa permita desfacerea

 

Ce dreacu nu or fi facut si ei o fulie cu 4 suruburi... au pus cacatul ala de surub de 22 cu pasta vietii

 

Chestia este ca nu mai gasesti nici un mecanic competent, mmmmm plm nu merge sefule, nu stiu mmmmm,

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Mda, il incing si atat

 

Probabil ca dupa cateva minute de caldura pasta de blocare se topeste si o sa permita desfacerea

 

Ce dreacu nu or fi facut si ei o fulie cu 4 suruburi... au pus cacatul ala de surub de 22 cu pasta vietii

 

Prima oara cand am schimbat fulia, am facut operatiunea la un service din TM. Au blocat volanta cu un pin facut dintr un punctator, dupa care 2 tipi vanjosi cu o bara de aprox 2m si cu antrenor de 1 țol abia au reusit sa o desfaca. Asta era cea originala. Am mai schimbat 2 de atunci, ultima am schimbat o eu cu o cheie de blocare ca si a ta, singur.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu pinul ala, e pentru punerea la punct, e cat un electrod de 2.5.... a incercat sa il infiga in cutie si ramasese blocat acolo.... cred ca ai avut noroc ca nu a cedat, asta mai era sa desfac si cutia sa caut pinul rupt

 

Iese sigur incins, se topeste pasta de blocare, sper sa nu ma imbat cu apa rece

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Am si eu pinul ala, e pentru punerea la punct, e cat un electrod de 2.5.... a incercat sa il infiga in cutie si ramasese blocat acolo.... cred ca ai avut noroc ca nu a cedat, asta mai era sa desfac si cutia sa caut pinul rupt

 

 

 

Iese sigur incins, se topeste pasta de blocare, sper sa nu ma imbat cu apa rece

 

Salut, pinul este din material rezistent, are diametrul de 10mm cu un varf de 8mm pe o distanta de aprox 1cm. Intra la fix in orificiul existent, nu este de 2.5mm in nici un caz. Ce ai vazut tu era o facatura aiuristica.

Link to comment
Share on other sites

Salut!Eu nu as recomanda ca dupa ce infierbanti surubul sa dai cu apa rece pe el.Se poate cali,si se rupe mai usor.Nu,dupa ce l-ai incalzit,pui cheia pe el si incerci sa-l desfaci.

Dupa cum spuneam.mai sus,orice fieratanie mai de calitate dupa ce o infierbanti devine moale, adica se decaleste, proces deja cunoscut de mii de ani.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam.mai sus,orice fieratanie mai de calitate dupa ce o infierbanti devine moale, adica se decaleste, proces deja cunoscut de mii de ani.

 

da daca tot m-am apucat de parlit din noiembrie parca as lovi si un pic in surubul ala de control, sa isi faca putin loc filetul .....:rolleyes:

 

sincer cristianro zice bine ce zice, incalzesti astepti caldura se propaga in arbore, racesti surubul automat apare diferenta de dilatare, bati de cateva ori si creezi joc intre filete si apoi desfaci surubul... teoretic e cea mai buna solutie

Edited by BOASKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

... proces deja cunoscut de mii de ani.

Sa nu exageram!

________________

 

BOASKA, daca nu merge si nu iese si s-a tocit de neagatat cheia de el, taie surubul ala cu flexul si sudeaza pe filetul iesit in afara (prin fulia data jos) o bara groasa ca surubul acela pana la urma e strans impotriva fuliei nu a arborelui.

Si poti sa aplici si mai bine tehnica raciri bruste a unui element fata de altul.

 

Un impact de genul 500-1000Nm il desfacea..

(Un alt comentariu: ...noi nu realizam dar forta batailor intr-un surub este de foarte multe ori mult mai eficienta decat o singura forta aplicata crescator..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa nu exageram!

________________

 

BOASKA, daca nu merge si nu iese si s-a topcit de neagatat cheie de el, taie surubul ala cu flexul si sudeaza pe filetul iesit in afara (prin fulia data jos) o bara groasa ca surubul acela pana la urma e strans impotriva fuliei nu a arborelui.

Si poti sa aplici si mai bine tehnica raciri bruste a unui element fata de altul.

 

Nu e topit surubul inca.... o sa aplic multiple faze de incalzire, si trebuie sa fac proba 60 sec pe un surub cam de aceiasi grosime sa aproximez cam cata caldura inmagazineaza in el , sa nu fac vreun pocinog, mai st si ceva cuzineti pe acolo, daca bati risti sa bulesti linia si linerele de la palier, un mare caca

Am pistol de spalat piese, o sa bag niste lichid de parbriz racit si sa pulverizez pe surub ca sa fortez racirea si socul dintre arbore si surub, pe urma bat usor in surub si incerc sa il desfac

Daca ajung la taiat surubul trebuie sa tai fulia intai ptr ca surubul este ingropat in fulie, si daca tai fulia nu mai ai cum sa blochezi arborele sa se mai invarta...

Am pistol de 1500 si am mai incercat vreo 3 nu se desface, am rupt manerul la cheia de blocare...

 

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Mai sus nu am sugerat sa bati tu cu, ciocanul ci sa fi folosit la inceput un ciocan pneumatic. Acesta dand impulsuri puternice, scurte foarte bine localizate, aproape de forta strangerii.

Dar am inteles ca ai acces la unul si nu merge.

 

Sa stii ca exista in comert spray special de racire care face racirea mult mai local si probabil mai eficient.. decat apa.

 

Corect, exista riscul sa nu mai poti bloca vibrochenul decat daca poti sa ajungi la dintii volantei...

Dar si forta strangerii va disparea nemaiavand fulia..

 

E nasol, si complicat oricum..

 

Succes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

freeze spray, da stiu, dar sincer nu mai am nici un chef sa caut, Masina asta e ultima pe lista acum, dar vine iarna si as vrea sa merg cu ea.... :getlost:

st doua lucruri pe care le-am omis in graba mea, sa incalzesc surubul si sa dau cu wd40 pe surub ptr a reduce forta de rezistenta .... big mistake

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Mai sus nu am sugerat sa bati tu cu, ciocanul ci sa fi folosit la inceput un ciocan pneumatic. Acesta dand impulsuri puternice, scurte foarte bine localizate, aproape de forta strangerii.

Dar am inteles ca ai acces la unul si nu merge.

 

Sa stii ca exista in comert spray special de racire care face racirea mult mai local si probabil mai eficient.. decat apa.

 

Corect, exista riscul sa nu mai poti bloca vibrochenul decat daca poti sa ajungi la dintii volantei...

Dar si forta strangerii va disparea nemaiavand fulia..

 

E nasol, si complicat oricum..

 

Succes.

E chiar f greu de desfacut un singur surub, dar daca ar fi 2 suruburi?

Atunci ar fi chiar imposibil.

De aceea exista service-urile.

Link to comment
Share on other sites

Mai poti incerca sa il racesti cu un spray cu CO2, d-ala de suflat chestii.

Nu am vazut sa se fi mentionat, sa nu fie cu suparare ca zic, dar surubul ala parca are filetul invers.

 

Nu are filet invers, nu mai afirma asa ceva fara sa verifici, poți provoca daune colegilor.😉

Link to comment
Share on other sites

Boaska,nu mai bine mergi la service?

Spray-ul ala care ingheata https://www.pieseauto.ro/alte-produse-intretinere/spray-degripant-rost-off-ice-wurth-400-ml-1642961539.html este scump, dar e bun sa stii.

 

Am scos la un prieten niste suruburi de la galeria de evacuare la alta marca de masina,nu bmw, folosind acel spray, in comparatie cu pistolul cu apa WD40 cu care era riscul mare de a rupe prezoanele in chiulasa

 

mai poti folosi o lampa cu gaz ptr a incalzi bine zona inainte

Edited by mihalascu
Link to comment
Share on other sites

da daca tot m-am apucat de parlit din noiembrie parca as lovi si un pic in surubul ala de control, sa isi faca putin loc filetul .....:rolleyes:

 

sincer cristianro zice bine ce zice, incalzesti astepti caldura se propaga in arbore, racesti surubul automat apare diferenta de dilatare, bati de cateva ori si creezi joc intre filete si apoi desfaci surubul... teoretic e cea mai buna solutie

sau asa :thumbsup:

la service au pistoale pneumatice care propaga socuri in surub,facilitand desfacerea. Vezi ca avea si Manessman si altii pistoale electrice de impact similare

https://sculemannesmann.ro/pistol-impact-electric-340-nm-mannesmann-01725

Link to comment
Share on other sites

am mai spus ca am pistol pneumatic de 1500NM nu de 350 :thumbsup:

cheie de blocare nu mi-am cumparat de nebun, ma rugau in service sa o cumpar si sa le las lor cheia si sa ne intelegem la manopera cumva...

deja m-am saturat de toti incompetentii din service, o sa imi iau si un pneumatic de camioane pe viitor, am garajul cu groapa in derulare, pe viitor imi voi repara rablele singur

Link to comment
Share on other sites

Pistolul electric e mai usor de utilizat, doar il bagi in priza si gata.Lasa-l pe cel pneumatic, e mai greu de utilizat, si mai si umbli dupa tine cu furtunul ala lung si greu.

Pana o sa te hotarasti sa desfaci surubul ala, o sa vina iarna, si atunci o sa fie mai nasol de desfacut, crede-ma.stiu ce spun.

Edited by cristianro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

no comment

pistol electric

lampa

spray

nimic

caca

fortza bruta, teava pana sus la capota, sudura de jur imprejur, a parait de trei ori tare, nu am crezut ca mai il desfac

am scos surubul si ma pis pe ea de rabla, ca ma doare mana de cat am tras

BRAVO! :goodjob:

(Comentariu, de bagare in seama iar: asa fac toate suruburile vechi si stranse nebuneste! :pardon: )

 

Am vazut in poza 2 ce ai vrut sa zici cu surubul bagat in fulie..

Ai gasit/vazut ceva pasta anti-desfacere pe el?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.