Jump to content

Fulie centrala e46


brabus2099

Recommended Posts

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320d_m47_tour/2_repair_instructions/11__engine_(m47)/28__v-ribbed_belt_w.tens.-deflect.elemt/2_ra__replacing_alternator_drive_belt_tensioner_(m47)/

 

 

 

Sau http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/320d_m47_sal/2_repair_instructions/11__engine_(m47)/28__v-ribbed_belt_w.tens.-deflect.elemt/1_ra__replacing_alternator_drive_belt_(m47)/

 

 

Vezi link-ul

Edited by silgal191
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sa-mi impartasesc problema rezolvata astazi.De cand am cumparat masina am descoperit cureaua de la AC roasa si la pornire "dadea" sa sara + un zgomot metalic la ralanti deranjant.Atunci am schimbat cureaua + intinzatorul degeaba... si astazi mi-am cumparat o fulie + surub corteco.Imediat dupa demontarea fuliei existente m-am linistit ca asta era problema,un joc maxim,coapta bine...Acum cureaua de la AC e aliniata,zgomotul a disparut,multumit ca nu am asteptat sa se rupa si sa raman in drum.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Leo, eu am avut Dacia confectionata de comunisti la Pitesti, cu tehnologie depasita, cu mana de lucru care fura mai mult decat lucra, dar nu am auzit de fulii sau volante care sa se deterioreze la numarul asta de kilometri. De ce nu crezi ca ar trebui sa am pretentii de "cel putin dublu dpdv calitativ" de la BMW?

Pai la 1310 trebuia sa-i schimbi setul motor la numarul de km la care trebuie sa schimbi volanta sau fulia de vibrochen la un BMW.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

in ce parte se deschide surubul de la fulie ?

 

E cu filet normal, adica se deschide in sens invers acelor de ceasornic. Dar daca nu ai cheie originala pentru asa ceva, e aproape imposibil sa poti sa il scoti, mai ales daca nu a mai fost schimbata fulia pana acum.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Astazi am inlocuit role si intinzatoare la un E46 320 nfl. Daca tot erau date jos curelele, am pus mecanicul sa "testeze" fulia de la arborele cotit. A prins cu ambele maini diametral opus si a incercat sa o miste: fata - spate nu are joc, insa daca tragea radial de ea, se misca aprox 1 mm. Ne-am uitat cu atentie, nu este crapata, caciucul de la mijloc este destul de ok, il apesi,este moale si revine indiferet cum tragi de fulie.

Intrebarea mea este urmatoarea pentru cei care au mai inlocuit: fulia ar trebui sa fie rigida sau putin elastica? Mecanicul mi-a spus ca trebuie inlocuita, el stiind ca nu trebuie sa aiba elasticitate.

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Fulia parca e facuta din 2 materiale : tare si moale , deci este elastica.

Asa stiam si eu, insa mecanicul spunea altele. Eu intreb aici, poate cineva a comparat 2 fulii si ma poate ajuta cu un sfat.

Este o piesa importanta, nu e de jucat cu ea, prefer sa o schimb decat sa imi treaca prin radiator sau ventilator la 500 km departare de casa. Dar nici nu as schimba-o daca nu este timpul.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu e ciobita unde are nervurile e ok , in mers se observa ca se baga inauntru si iese inapoi? Uitete din lateral.

Nu are nici o bucatita lipsa, nervurile sunt intacte. In mers, la relanti mi se pare ca vibreaza putin - poate asa mi se pare mie, mecanicul spune ca vibreaza motorul cu totul ( doar vizual), insa daca ridic turatia (1200-1500) nu se mai observa nici o miscare!

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o bucatita lipsa, nervurile sunt intacte. In mers, la relanti mi se pare ca vibreaza putin - poate asa mi se pare mie, mecanicul spune ca vibreaza motorul cu totul ( doar vizual), insa daca ridic turatia (1200-1500) nu se mai observa nici o miscare!

 

poate sa aiba fisuri in partea dispre motor si nu e vizibil

oricum se vede/aude la pornire si opriire daca e compromisa

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salutari ! Am un 520 LCI, in urma unei constatari la reprezentanta mi`a fost sugerat ca ar trebui schimbata fulia deoarece e scoapta partea aia cauciucata si ``sa nu ma trezesc cu ea prin radiatoare`` ar fi fost exprimarea ! Este acesta un criteriu de inlocuire ? Sau ce simptome ar trebui sa aibe atunci cand e pe duca fulia ?! Multumesc anticipat !
Link to comment
Share on other sites

Nici un sfat ?!

Ca și regulĂŁ general valabilĂŁ, nu asculta bullshit-uri de reprezentanțĂŁ.

Ăn vreo 5 locuri am citit cĂŁ picĂŁ fĂŁrĂŁ avertizare.La unii la semafor fiindcĂŁ vibrațiile sunt mai mari la ralanti, la unul dupĂŁ o frânĂŁ bruscĂŁ de la 180 la 100, era noua AM.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
La mine s-a rupt fulia cand am pornit motorul cu AC-ul pornit. Am incercat sa o scot pe aia veche si nu reusesc. Trebuie blocat axul asa cum scrie lumea mai sus. Daca mergi asa cu fulia rupta nu mai ai servodirectie nu se mai incarca bateria si nu se mai raceste motorul. Maine incerc din nou sa o demontez. Daca reusesc va spun cum am facut..poate si poze.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutari ! Am un 520 LCI, in urma unei constatari la reprezentanta mi`a fost sugerat ca ar trebui schimbata fulia deoarece e scoapta partea aia cauciucata si ``sa nu ma trezesc cu ea prin radiatoare`` ar fi fost exprimarea ! Este acesta un criteriu de inlocuire ? Sau ce simptome ar trebui sa aibe atunci cand e pe duca fulia ?! Multumesc anticipat !

 

Salut. Normal nu are simtome,cind se rupe are mai multe cauze. In general daca masina nu sta cauciucu de amortizare nu e copt. Se rupe doar daca una din rolele intinzatoare sint uzate sau merg greu si cel mai bine e de verificat compresoru de clima. In general din cauza lui se rupe fulia. Eu intrun an am schimbat 2 fuli.Pe scurt nu au limita de km sau timp. Pur si simplu cind ceva le ingreuneaza vibratia se rup.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut, eu acum am absercat un zgomot metalic in relanti, metalic urat de tot. Am citit pe forum am verificat fulia, joc foarte mic are si fostul proprietar a schimbat-o recent insa daca cu o bucata de lemn inping fulia din exterior in timp ce se invarte, zgomotul metalic dispare. Nu poate fi ticaitul metalic de la ceva rola, mai degraba decat de la fulie?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut,ce ziceti de fulia de la INA ?

Am fost cu masina la un mecanic acum 2 ani si mi-a schimbat fulia,nu mai stiu ce marca a folosit dar acum vreau sa o schimb eu deja e terminata.S-a desprins cauciucul.

Sau ce alta marca recomandati?

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.