Jump to content

Recommended Posts

  • 1 month later...
ma poate ajuta si pe mine cu dimensiunile arborelui cotit de nou?

trebuie sa fac o rectificare a arborelui si nu stiu cotatia de nou.

bmw e36 1996 , 24 v , vanos, 6 pistoane

tip motor : 20 6s 3

dar ce i-ai facut de trebuie sa-l refaci complet?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca o sa te poata ajuta cineva pe aici, majoritatea sunt utilizatori de masini BMW. Mecanicii si mai ales mecanicii frezori, strungari etc nu prea stau pe forum, sunt in atelier cu cheia in mana.

 

Dupa 370.000 km nu stiu cine te-a mintit pe tine ca o sa-ti faca cota 0 la vibrochen. Iti dai seama ca dupa atatea sute de mii de km s-a uzat si o sa-ti iasa decat cota 1 (-x microni din cota 0) sau cota 2 (- y microni din cota -0). Cand te duci sa-ti cumperi cuzineti pt arborele cotit precizei ca vrei pt cota care-i facut Vibrochenul 0,1 sau 2.

 

Un sfat pe care ti-l da toata lumea, inclusiv eu ... mai bine schimbi motorul cu totul pt ca iesi mult mult mult mai ieftin.

Daca stai sa faci un calcul numai un kit distributie nou e 10 milioane, pe cand un motor cu totul e 15-20 milioane, poate ai bafta sa-l gasesti si cu 10.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

ma poate ajuta si pe mine cu dimensiunile arborelui cotit de nou?

trebuie sa fac o rectificare a arborelui si nu stiu cotatia de nou.

bmw e36 1996 , 24 v , vanos, 6 pistoane

tip motor : 20 6s 3

 

cotele de reparatie au aceleasi tolerante intre ele indiferent de tipul motorului sau marca (turisme nu camioane sau autobuze). Odata ce arborele cotit este masurat, rectificatorul (nu strungar si nici frezor cum se spunea mai sus) va aprecia cota de reparatie ce urmeaza sa o aibe imediat dupa prelucrare. Se vor lua in consideratie ovalitati, uzuri sub forma de pitting (ciupituri in stratul superficial al fusului maneton sau palier) care odata eliminate vor duce la cota de reparatie pentru care tu iti vei achizitiona cuzinetii. Nu trebuie sa elimini din calcul nici posibilitatea de a nu atinge nici o cota dupa rectificare...se mai intampla...atunci numai un arbore nou te salveaza.

Sa nu te mire faptul daca rectificatorul iti va da cote diferite maneton (biela) sau palier...adica reparatia x la biele si reparatia y la palier...nu e nimic anormal in asta. Daca au existat uzuri in lagare insotite de oarece batai la rece neglijate, te poti astepta sa sari peste o reparatie din pricina ovalitatii si sa treci la urmatoarea...

Rectifica-ti arborele, ia cuzineti corespunzatori si repara linistit masina...Cu ocazia asta stii ce ai in ea...luand un motor sh poti avea surprize...Numai daca ai motorul complet terminat se poate accepta varianta...

Iti mai spun ceva din cele vazute si auzite de mine de-a lungul timpului...s-ar putea sa ti se recomande rectificarea numai la unul sau la mai multe manetoane (biele) adica numai la cele afectate, sau palier/e...sau o oarecare "cota intre reparatii"...sfatul meu, si ia-l ca atare este: nu accepta...fa toate fusurile arborelui la fel..adica bielele la fel si palierele la fel...toate..chiar daca ies la cote de reparatie diferite intre ele...cuzineti gasesti

Daca ti se propune asa ceva...schimba atelierul

 

Bafta

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Pe vremea cand aveam raposata dacie aveam cartea unde scria toate cotele, inclusiv cota 0, masuram la micrometru si stiam treaba concret.

Nu stiam ca, cotele R1, R2 scad cu acelasi pas (0.25mm) la orice vibrochen, unii spun 0.2 altii 0.25mm, sa ma corecteze cineva daca gresec.

Eu i-am recomandat sa-l schimbe cu unul SH pt ca are aproape 400.000 ... are mult de munca + o groaza de bani pe care o sa-i cheltuie. Acum daca tine f mult la masina si vrea sa o pastreze inca 5-6 ani si un RK ar fi o ide buna.

 

Intreaba daca poti pe cineva care aduce piese si cuzineti, ce marime sunt cei de cota 1 si ce marime sunt cei de cota 2. La cei de cota 1 daca mai aduni 0.25mm afli cota 0.

La unele masini iti spune si ce marimea e cota respectiva pentru cuzinetii de anumita categorie R0, R1, R2.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Pe vremea cand aveam raposata dacie aveam cartea unde scria toate cotele, inclusiv cota 0, masuram la micrometru si stiam treaba concret.

Nu stiam ca, cotele R1, R2 scad cu acelasi pas (0.25mm) la orice vibrochen, unii spun 0.2 altii 0.25mm, sa ma corecteze cineva daca gresec.

 

fila de mai jos te va convinge (apropo...nu se numeste pas ci toleranta intre cote...nu spun cu rautate dar trebuie sa ne exprimam corect ca altfel se pot interpreta lucrurile :) )

Cata, ai acolo atasat ce voiai tu

thrust bearing sunt cei de biele (pag 1)

main bearing sunt cei de la palier (pag 3)

ai si jocuri radiale si axiale acolo (pag 1, 2 si 3)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.