Jump to content

despre 2.5 tds


pilatmadalin

Recommended Posts

Cred ca are 280 Nm la 2000 rot/min, dar nu sunt sigur, vezi si u pe carfolio, TDS-ul e replica BMW la TDI( vw audi ) si TD - D-turbo (mercedes), e un motor clasic cu 2 supape/ cil, iar consumul tine de sofer 8-10 % medie-mixt.
Link to comment
Share on other sites

am avut 525tds e34. Nu am avut consum mediu sub 8 niciodata dar poate e si vina mea...Totusi e un motor maricel si tehnologie vechiuta.. cred ca consumurile de sub 7 la motorul asta sunt gogosi..

Sa te astepti sa ai probleme cu pompa de injectie/probabil o sa trebuiasca inlocuita sau reconditionata.

In rest probleme cunoscute comune BMW-urilor din generatia aia.

Link to comment
Share on other sites

Eu (E34) am consum la pompa de 8 in afara. In oras nu am facut niciodata consumul, dar banuiesc ca e pe la 10-11. Masina e buna la carat, la tras rulota dupa ea. Eu cu remorca cu 3 moto in spate am avut consum de 8,9, fata de 8 normal. Iti dai seama ca cei 6 cilindri nici nu simt greutatea. La Laguna aveam 5,6 consum afara goala iar cu remorca sarea la 10,5.

Iar E39 e si mai aerodinamic ca E34, ar trebui cel putin afara sa ia ceva mai putin din start.

Link to comment
Share on other sites

mai nimic.. daca avea vreo factura de service care in afara de consumabile normale sarea de 1000 de euro era la vanzare de mult. Probabil ca acum trebuie schimbate mai multe de aia o vinde, se gandeste ca nu merita bagat atat in ea.
Link to comment
Share on other sites

am vazut si taxi-uri cu 800kkm la bord, tot TDS. Nu au nici pe draq. In afara de anexele motorului care mai pica, motorul proroiu zis duce spre 1milion de km fara reparatie capitala. Mai ales la masinile care merg non stop, gen taxi unde uzura la rece e minima. Combinata cu motorina buna, sosele asijderea rezulta "neste" recorduri de toata stima.
Link to comment
Share on other sites

dap asa e. numai ca anexele alea pot costa destul de mult. nu se obosesc ei sa alerge sa reconditioneze pompe sau mai stiu eu ce...decat aia pasionati si cu buget limitata.. relativ putini.

Apropo , am vazut un taxi in Luxembourg un 730D vechi de cel mult 4 ani o frumusete. O sa il intreb pe sofer.. ca vad ca de 3 zile oto trage in fata la mine la birou. Nu cunosc foarte bine seria & sa zic daca o fi facelift sau nu.. dar am rams masca.. masina care se duce si in 70k lejer noua taxi ...

repet nu cred ca are mai mult de 4 ani ..oricum nu e modelul ala de prin 2000, e modelul mai nou ala de dupa 2002 sigur.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am venit saptamina trecuta din Halkidiki doua persoane si bagaje, mers 90 la suta din drum -930 km-cu tempomatul la 100 km/ora real erau vreo 96, a consumat 6 !!!525 tds din 1993, 220.000 la bord.Cind l-am adus din Germanica pe 2000 Km consumul pe calculator 7,6 dar nu avea tempomat si la nemti nu poti sa mergi cu 95 km/ora.... Edited by florin1309ro
Link to comment
Share on other sites

Motoarele m51(25td,25tds) sunt motoare bune in general si foarte rezistente.Insa au bolile lor specifice care de multe ori apar si din neglijenta proprietarilor.In general lumea le stie de motoare bune si de aceea multi trag untu de pe ele pana le aduc intr-o stare deplorabila si foarte costisitor de reparat.

Cel mai elocvent exeplu este fosta mea masina 525td 116cp din 94.Am muncit mult sa o aduc pe linia de plutire si sa rezolv 90% din problemele tipice.Nu scotea fum aproape deloc,a pornit la prima cheie la -21 de grade si tragea exeplar.Am vandut-o in februarie la un bisnitar si de atunci a schimbat vro 2 proprietari.Ultimul a venit la mine s facem actele pentru transcriere.Cand am vazut-o si am auzit cum suna m-a durut sufletul.E mai rau decat am cumparat-o eu.

 

Ca probleme tipice sunt:

 

1.Injectorul de comanda (cel cu fir) de obicei se umezeste sau la unele curge destul de serios.Asta din cauza ca in timp partea de plastic pe unde intra firul se strica din cauza temperaturii.Reparatia se poate face doar prin inlocuirea lui.Pret sh 150 euro(n-ai nici o garantie ca este bun sau o sa tina) sau 15 mil nou.

2.Se intampla sa existe scurgeri pe la restul injectoarelor asta fiind ori din cauza furtunelor de retur de proasta calitate ori din cauza unor inele de cupru care etanseizeaza la strangerea injectorului.Rezultatul ambelor probleme(1,2) este ca daca masina sta mai mult timp cu motorul oprit si mai ales parcata cu fata in sus motorina se va scurge inapoi in rezervor din cauza ca sistemul nu tine vid iar la pornire o sa trebuiasaca dat la automat lung de cateva ori pana ajunge motorina din nou la injectoare si sistemul se aeriseste.Acest lucru nu face bine deloc pt electromotor(eu am dat foc la unul din cauza asta).In plus s-ar putea sa se simta trepidatii la relanti si in mers si foarte neplacut mai ales vara o sa se simta un miros destul de neplacut de motorina inauntru.

3.Cea mai mare problema a acestor motoare este cand pompa de injectie incepa sa cedeze.Primul lucru care cedeaza de obicei este capul hidraulic.Simptomele:pornirea tot mai grea cand motorul este cald.Alta problema este modulul de comanda al pompei sau modulul electronic cum ii se mai spune.Cand acesta cedeaza motorul are variatii de relanti acestea incepand sa se manifeste la pornirea aerului conditionat,rotirea volanului sau intrarea in functiune a orcarui consumator electric mai mare(faruri,dezaburire,ventilatie etc).Rezolvarea problemelor mai sus mentionate este binenteles schimbarea pompei de injectie care se ridica undeva intre 250-500 de euro sh si asta depinde cat de buna este.Convenabil este sa gasesti o pompa care are capul hidraulic terminat dar electronica buna sau invers(depinde de problema care trebuie rezolvata) dar de obicei nu se prea gasesc astfel de ocazii.

Din pacate problema cu electronica este asa grava la unele incat ajung sa le moara motorul cand dai drumu la clima sau invarti volanul.

4.Filtul epurator.Este un element destul de important pe care multa lume il neglijeaza chiar si la motorele disesel mai noi cu comonrail.NU BAGATI ULEI 10w-40 pentru ca il mananca motorul si mare parte din el ajunge sa infunde filtrul epurator.Acesta nu mai filtreaza gazele de carter cum ar trebui si uleiul ajunge in turbo-intercooler-Egr(il infunda)-si mai departe in galeria de admisie,pe supape si in camera de ardere unde este ars si rezultatul este un fum negru albastrui de toata frumusetea.Cu ulei 0w-30 toata astea nu se intampla.Been there...done that.

Filtrul se poate curata dar este o operatiune destul de complicata,acesta fiind localizat in capacul care vine pe _chiulasa_.Este o operatiune destul de murdara .

Dupa care ca rezultatul sa fie pe masura trebuie luata toata admisia la curata incepand de la cutia filtrului de aer unde intra gazele de carter,tevi,intercooler(la tds),egr(foarte important),galeria de admisie (este un senzor pe ea care se umple de ulei).Si daca pompa de injectie este reglata bine nu o sa scoata fum decat foarte putin si asta doar cand apesi acceleratia dintr-o data blana.

 

Cam astea ar fii problemele principale si cele mai neplacute.Din pacate dupa cum am explicat mai sus dau nastere la altele si au urmari destul de nasoale.

In rest bujii bune pt pornirea la rece,baterie buna(tre sa invarta din greu) si nu bagati motorina de locomotiva sau alte minuni ca o sa plangeti.

 

Sunt motoare bune,suna grozav si daca ai norc sa prinzi unul bun mai ales tds o sa fii uimit de cum fuge la drum si cum trage la deal.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

In mare sunt de acord cu ce a scris Bogdan, cu unele mentiuni: eu bag de aprox 50kkm la masina numai 10w40 Castrol si masinii ii merge foarte bine, nu completez deloc intre schimburi adica 10kkm. Sunt de parere ca la un motor cu 300kkm un ulei full sintetic e risipa de bani si e posibil sa fie papat mai repede ca unul ceva mai gros. Oricum l-as schimba tot la 10kkm indiferent de tipul uleiului. Nu stiu la TDS, cel putin pe cel de E34 sa fie filtru epurator. Am pus o poza cu capacul de la culbutori, nu vad unde ar fi acel filtru. Eu am curatat toata admisia, plecand de la intercooler spre motor anul trecut cand am schimbat radiatorul de AC. Am profitat de ocazie si am dat intercoolerul jos, admisia, EGR-ul, furtunurile de legatura. Nu s-a simtit cine stie ce schimbare. Masina mea scoate pe accelerare putin fum negru, banuiesc un injector care pisha sau pompa decalibrata.

Variatia de turatie exista si la mine, intr-adevar e una din bolile lor. Insa nu moare motorul, nu porneste mai greu la cald sau la rece, porneste la fel. M-am obisnuit cu ea asa, la un moment dat ii voi face o revizie la injectoare (schimbat duzele si calibrat) si verificat/centricubat pompa de injectie.

Am patit la un moment dat sa-mi sara unul din furtunurile de la retur injectoare. L-am bagat la loc si de atunci nici o problema.

Din punctul meu de vedere motorul e unul foarte bun pentru vremea lui. Nu-l putem compara cu cele de azi, e zgomotos, consuma destul de mult, e greu, masiv insa cred ca e foarte fiabil si destul de performant daca este intretinut. Anexele motorului sunt consumabile, gen injectoare, pompa injectie. La un moment dat si ele trebuie macar revizuite daca nu schimbate. Insa eu am toata stima pt acest motor. Imi pare genul de motor pe care-l pornesti si nu se mai opreste, bagi cu el kilometri ca Berila...

post-189-1245617606_thumb.png

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

@rmg:

Filtrul epurator este exact in acel capac.Il intorci si o sa vezi un alt capac de tabla prins cu vreo 12 suruburi cu cap torx daca imi aduc bine aminte.Desfaci suruburile dai jos capacul si surpriza....filtrul.Este facut din cateva straturi suparapuse de impletitura de sarma.Eu l-am desfacut si l-am curatat pentru ca era plin de ulei si mazga.

Referitor la ulei.Cand am cumparat masina am desfacut furtunul de la admisie care intra in egr(a mea avea egr-ul mai nou prins direct pe galeria de admisie) si avea foarte putin ulei.Am facut vro 2000 de km cu 0w-30 care era in motor.Din cauza ca un mecanic "priceput"mi-a prins firul de la injectorul de comanda intr-una dintre flansele de la galeria de admisie cand a pus-o la loc a trebuit sa o desfac si sa il refac,ocazie cu care am vazut ca acel furtun era exact la fel.Aproape inexistent uleiul in el.La o saptamana am pus in motor Aral 10w-40.Si dupa cred ca nici 1000km supriza .....furtunul avea un start consistent de ulei.Chiar inainte sa o vand la 7000km cu acel ulei am completat un litru.

Un alt coleg de pe forum a patit exact la fel cu un 725tds e38.Asa ca nu sunt singurul.Pe site-ul Castrol este dat 0w-30 iar ca alternativa este dat 10w-40.De asemenea pe autodata este dat 5w-30 pt climat rece si 15w-30 pt climat moderat.

 

Acuma sincer sa fiu nu stiu care e alternativa cea mai buna pt ca eu am inceracat doar doua dintre ele si am judecat rezultatele.Poate ca daca bagam castrol magnatec diesel 10w-40 rezultatul ar fi fost altul.

 

Ce marca are uleiul bagat de tine?

 

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?c...ntentId=7044829

 

 

 

P.S.:scuze acuma am vazut ca ai bagat Castrol.Si apropo de fumul negru.Depinde foarte mult de cat de bine este reglata pompa de injectie.Am avut avansul dat destul de tare la inceput si egr-ul anulat(iarasi acelasi mecanic talentat) si fumega ca o locomotiva.M-am dus la alt service si mi-au dat avansul la normal dar totusi inca mai scotea ceva fum.Ei dupa ce am schimbat modulul electronic de la pompa am curatat taoata admisia ,am pus egr-ul in functiune si cel mai importanat am stat o ora sa reglez avansul de la pompa de injectie(chiar daca l-am dat putin mai tare decat era normal) nu mai scotea fum aproape deloc.Era exemplar.Adica vedeam masini de 2-3 ani in trafic care scoteau fum in stil mare si "bunicutza" nu dadea nici jumate si avea ditamai hardughia de motor.Adica sa nu se intelega gresit.Toate dau un "puffff" de fum chiar cand accelerezi pana cand turbo apuca sa bage destul aer ca sa compenseze surplusul de motorina dar dupa daca amestecul este normal nu ar trebui sa se vada mai nimic la evacuare.De aceea daca admisia este in regula fumul negru inseamna un amestec prea bogat in motorina.

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

Stiu la ce te referi cu acel puff, nu e primul diesel. Am avut si commonrail, PD si indirecta. Nu, a mea scoate putin fum si nu ar trebui. Si nu are avansul marit la pompa, pt ca nu trage cine stie ce. Am mers cu un septar al unui coleg de pe forum, tot TDS cu avans marit la pompa care intr-adevar pe acceleratie scotea fum ca lumea insa masina tragea de rupea. Nu e cazul la mine. Dupa cum am spus, voi face o revizie la injectoare si pompa. Va fi reglata atunci pompa de un meserias.

Eu am bagat 10w40 Castrol pt diesel si masina a mers bine. Am pus vascozitatea asta tocmai pt ca m-am gandit ca cel sintetic e mai subtire si ar putea sa-l pape mai repede. Pe langa costul mai ridicat al uleiului ar trebui sa mai si completez. La mine semnul e consumul de ulei. Daca bag ulei recomandat si nu-l papa e de bine. Iar cand am curatat admisia nici acolo nu am gasit ulei, mai mult acea mazga de la combinatia vapori ulei si funingine. Poate o sa incerc si eu o data ulei 0w30, am vazut ca aia de unde fac cumparaturile au bagat ulei original BMW 0w30.

Legat de acel filtru epurator, daca e doar sarma nu stiu daca o sa-mi bat capul. Daca era ceva de schimbat, vreun filtru special, consumabil, ma bagam. E prea multa bataie de cap, cu admisie jos, capac culbutori, bleahhh. Iar mazga aia e ingrozitoare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.