Jump to content

DIY: Inlocuire valva PCV


deathrow

Recommended Posts

Salut !

 

Ma cam plictisesc zilele astea asa ca m-am hotarat sa rezolv o mai veche problema a masinii mele. Problema arata asa. Cand porneam masina dimineata, relantiul era la 1000 RPM, asa cum ar si trebui sa fie. Dupa ce motorul se incalzeste turatia la relanti trebuie sa scada. Aici aparea la mine problema. Turatia scadea, insa devenea foarte instabila. Oscila intre 400 si 900 RPM, fapt cara facea ca toata masina sa vibreze in mod neplacut atunci cand stateam la un semafor sau in orice situatie cand aveam masina oprita cu motorul pornit. Daca ridicam capota, motorul facea ca toti dracii, vibrand puternic, lucru care crestea stressul asupra suportilor de cauciuc ce sustin motorul. Nu e o problema mare, insa e una absolut deranjanta. In plus de simptomele descrise mai sus am mai observat ca la oprirea motorului, se auzea un fasait lung de undeva din zona posterioara a motorului, shi nu scurt si la obiect asa cum ar trebui sa se auda. In urma researchului realizat shi pe acest forum shi prin alte surse, am ajuns la concluzia ca de vina e valva PCV. Am cumparat una din Germania shi a venit shi ziua in care i-a venit randul.

 

Costuri:

Valva PCV – 44.56 Euro

 

Timp:

Aproximativ 1h

 

Unelte necesare:

Surubelnita lata

Torx 30

Imbus 5

WD 40

Clichet micutz in care sa se potriveasca capul de imbus 5

2 maini subtiri

O carpa

 

Etape :

 

1. Ridicati capota :blink:

2. Localizati valva PCV. Ea se afla in partea posterioara, lateral dreapta a motorului.

 

http://img171.imageshack.us/img171/4531/valvapcv0019im.th.jpg http://img171.imageshack.us/img171/5161/valvapcv0022bd.th.jpg

 

3. Pentru a aborda valva PCV trebuie scos filtrul de polen si praf impreuna cu camera acestuia.

4. Scoateti capacul ce acopera filtrul de praf prin rasucirea celor 3 « suruburi » din plastic

 

http://img171.imageshack.us/img171/7995/valvapcv0038ls.th.jpg

 

5. Scoateti filtrul de praf si polen

6. Cu ajutorul unei surubelnite late, desfaceti cele 4 cleme ale capacului ce acopera locasul pe unde trece manunchiul de fire catre distributor (cred ca asa ii zice. Cutia aia neagra din care ies fisele pentru bujii) si plusul de la baterie.

 

http://img171.imageshack.us/img171/7397/valvapcv0051df.th.jpg

 

7. Scoateti capacul si trageti firele afara din locasul lor.

 

http://img171.imageshack.us/img171/9993/valvapcv0063zr.th.jpg

 

8. Carcasa filtrului de praf si polen este prinsa in 4 suruburi

9. Cu ajutorul unui Torx 30, desfaceti cele 4 suruburi

 

http://img171.imageshack.us/img171/2154/valvapcv0050yd.th.jpg

 

10. Trageti carcasa inspre fata masinii

 

http://img171.imageshack.us/img171/6215/valvapcv0074gz.th.jpg http://img171.imageshack.us/img171/9435/valvapcv0088lr.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

11. Acum ar trebui sa aveti o mai buna vizibilitate asuprea valvei, si acces pentru a putea lucra la ea.

12. Valva e prinsa de galerie prin 2 suruburi cu cap pt Imbus 5. Smecheria e ca acele suruburi se afla pe fata inferioara a valvei deci sunt ascunse privirii

 

http://img171.imageshack.us/img171/764/valvapcv0097xr.th.jpg

 

13. Desfaceti cele 2 suruburi de sub valva cu grija pentru a nu le scapa in scut

14. Scoatei furtunul de pe valva

15. Curatati zona de contact dintre valva si galerie cu WD40

 

http://img171.imageshack.us/img171/3464/valvapcv0207re.th.jpg

 

16. La mine se vede clar ca mecanismul din interiorul valvei este stricat. Sunt bucatele care nu sunt la locul lor p-acolo.

 

http://img171.imageshack.us/img171/8035/valvapcv0104wp.th.jpg http://img171.imageshack.us/img171/4039/valvapcv0112pl.th.jpg http://img171.imageshack.us/img171/1411/valvapcv0120lw.th.jpg

 

17. Inlocuiti valva shi montati urmarind pasii invers. Stergeti cu o carpa carcasa filtrului de praf si polen

18. Acum mergeti la o bere cu prietenii si laudati-va ca aveti valva noua :blink:

 

http://img171.imageshack.us/img171/7702/valvapcv0214wj.th.jpg

 

Ce am observat dupa inlocuirea valvei. La relanti nici nu simt ca masina e pornita. Turatiile sunt foarte constante. Atentie nu va pacaliti asa cum am facut eu. Daca aveti clima pornita sau daca apasati frana turatiile vor oscila. E si normal asa pt ca frana e servo iar pornirea compresorului de la clima pune o forta suplimentara pe motor, pe care motorul o compenseaza insa in 2-3 secunde revenind la turatia initiala. Banuiesc ca shi daca virezi o sa scada turatiile deoarece shi directia e servo. Nush n-am incercat. De asemeni motorul merge rotund. Nu mai vibreaza de loc… bine nu pot sa pun o moneda pe cant pe el fara sa cada, dar oricum. Fasaitul care se auzea inainte a disparut. Acum fasaie scurt si curat. Asa cum trebe.

 

Cam asta.

 

Un Paste Fericit tuturor alaturi de famiile voastre si de oamenii pe care ii iubiti si va iubesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Salut,ai ideie daca si la 318 este la fel,multumesc.

 

da este la fel , numai ca trebuie sa ai :Unelte necesare:

Surubelnita lata

Torx 30

Imbus 5

WD 40

Clichet micutz in care sa se potriveasca capul de imbus 5

cel mai important 2 maini subtiri ( pentru mine nici acum nu am reusit sa o desfac :twoup: )

O carpa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Si la mine tremura masina ca un mic diesel cand sta la relanti fie rece fie calda. Tot asa cand o pornesc dimineata sta pe la 900-1000 apoi coboara la vreo 600 mai urca un pic si sta acolo. Daca o accelerez in gol cand coboara in ture se opreste la vreo 1100rpm 1 secunda apoi scade la 600 si urca inapoi la 650-700. Totodata daca ridic de joja sau deschid capacul de la ulei face un zgomot ciudat gen o goarna. A fost pusa pe tester si toate sondele apar in avarie. Consumul nu sare de 12 in conditiile ca fac drumuri de max 2-3 km prin oras. Am fost la service unde mi s-a zis ca zgomotul e datorita acelei valve si trebuie curatata sau schimbat acea valva insa am uitat sa intreb daca si restul simptomelor sunt de la acea valva. Ce ziceti?

 

Ps: Am bagat benzina Mol, Omv, Petrom, Rompetrol, 95/99/101 nu s-a simtit nici o schimbare nici in bine nici in rau. deci exclus probleme combustibil..

 

bmw 320i e46, 150hp, 6 cyl.

Edited by ebenize
Link to comment
Share on other sites

nu e chiar asa de ieftin costa ceva valva si furtunele respective cu tot cu manopera e posibil sa te duca pe la 7-8 mil , este mult de munca de ajuns la ea , este sub admisie , oricum iti recomand sa nu te zgarcesti la furtune cum fac multi pentru ca sunt sanse f mari ca atunci cand le desfaci sa se rupa , si e mai bine sa schimbi cat mai multe furtune posibile mai ales ca sunt de vacuum deci pot afecta in rau performanta masinii

 

si da simptomele care le-ai descris tu , sunt cauzate de valva in cauza

Link to comment
Share on other sites

pai ai asa :

 

02 Vent pipe 11611432559 $25.73

03 Connecting line 11617504535 $33.87

04 Vent hose 11157532649 $15.37

07 Return pipe 11617504536 $33.87

 

nr 2 l-am schimbat eu de curand a fost aprox 100 ron , vin numai pe original

 

pfff inseamna ca si restu sunt in jur de 100....mult .. vom vedea

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
eu am schimbat valva asta din poza dar tot degeaba..ma tot confrunt cu aceeasi problema,scade turatia la relanti pana la 500rpm uneori moare si motorul..in bord am si check engine aprins.ramane de schimbat valva PCV si sonda lamda(daca va mai fi cazul)de unde pot achizitiona si eu valva pcv buna si la un pret tot bun :D

post-30814-0-21391500-1305406545_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
salut,eu am un 318 e46 benzina cam cu aceeasi problema valva pcv cred ca e dusa,un mecanic mi-a zis ca probabil e blocata si ca imi aspira ulei din blocul motor pe furtunul ala?????poate fi adevarat???va rog sa ma ajutati daca stiti careva...la mine in relanti sta cateodata bine,iar cateodata are mici oscilatii
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ce usor este de scos valva pcv la motoarele de 1,6 si 1,8 :) la mine k sa scot valva pcv am zis k o sa scot motoru cu totu k sa ajung la ea motor de 2000cc 6in in linie :( fuarte greu de scos .....

sal... vreau si eu sa verific PVCul dar habar nu am unde este... poti sa-mi dai niste indicatii? mie imi ia vreo 1L ulei la 2000de km... poate sa fi doar de la valvula acea consumul asta? mersi

Link to comment
Share on other sites

sal... vreau si eu sa verific PVCul dar habar nu am unde este... poti sa-mi dai niste indicatii? mie imi ia vreo 1L ulei la 2000de km... poate sa fi doar de la valvula acea consumul asta? mersi

Daca citesti mai sus gasesti raspunsul.

si cam da, tre sa verifici valva+furtunele si celelte garnituri d.l. motor.

 

Asta sper sa va fie util:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.