Jump to content

lichid de racire


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut

 

Am un 318i e36 si am observat desfacand capacul de la rezervorul de langa radiator din dreapta ca are lichid in el numai un sfert din tot volumul lui, un sfert cu indulgenta. Nu am vazut nici un semn pe rezervorul acela lunguiet(vas de expansiune ii zice, nu?), lipit de raiator unde sa arate minim si maxim ca sa stiu cat pun in el. Cam cat lichid ar trebui sa aiba in el. Mentionez ca am verificat cu motorul la rece. Si daca necesita completare, cu ce sa completez, antigel?

 

Multam

 

P.S. nu mi se incinge nici la mersul in oras in aglomeratie.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

azi, dupa ce am mers cu masina am incercat sa deschid capacul de la rezervoru cu lichidul de racire. Nu l-am desfacut complet ca s-a auzit cum iese presiunea din el, iar nivelul lichidului a crescut, asa ca l-am inchis repede la loc ca nu cumva sa sara si s ama arda.

Intrebarea care urmeaza unor astfel de manifestari este: Este normal sa se formeze presiune in instalatia de racire cand motorul e cald, adica atat demult, probabil daca il desfaceam complet se revarsa?

Link to comment
Share on other sites

azi, dupa ce am mers cu masina am incercat sa deschid capacul de la rezervoru cu lichidul de racire. Nu l-am desfacut complet ca s-a auzit cum iese presiunea din el, iar nivelul lichidului a crescut

cica nu e bine sa faci asta cand motorul e cald,mai ales dupa ce-l opresti.

s-a ridicat nivelul deoarece fiind presiune pe el ,tinde sa se egalizeze presiunea adica tu i-ai facut loc sa iasa.

sper sa nu fie nevoie sa o aerisesti,e vara totusi si e cald.

Link to comment
Share on other sites

ok, merci, am gasit intr-un final si semnul cu nivelul maxim al lichidului si am pus cu 4 cm peste. Este necesar sa mai scot din lichid sau poate ramane in continuare asa?

 

 

Cu motorul rece completezi pana in dreptul semnului de maxim. Altceva nu faci. Mergi putin cu masina pana se deschide termostatul, lasi motorul sa se raceasca, apoi verifica iar nivelul (ajustezi daca este cazul)...

Link to comment
Share on other sites

si legat de faptul ca am pus lichid peste nivelul maxim, are cineva vre-o remarca sau sugestie?

 

in general nu, dar bine ar fi daca ai aduce lichidul de racire la nivel recomandat (tot cand motorul este rece, normal)

Asa zic eu dar poate exista si alte pareri

Link to comment
Share on other sites

si legat de faptul ca am pus lichid peste nivelul maxim, are cineva vre-o remarca sau sugestie?

 

 

Nu e bine sa tii apa peste nivelul indicat. poate sa-ti plesneasca vasul de expansiune. si eu am mers cu el plin ochi si n-a avut nimic dar e mai bine sa tii apa pe semnul ala de pe vas. Adica la jumatatea vasului de expansiune... Oricum motorul nu fierbe nici daca nu mai ai deloc apa in vasul de expansiune dar NU risca asta....

Pe toata instalatia de racire intra cam 12 litri de apa.... Daca vasul de expansiune e gol inseamna ca ai doar 11 litri si jumatate. Nu e grav ca n-are apa ci e grav ca nu stii pe unde pica..... cum a iesit jumatate de litru pot iesi si 12 litri..... Ai grija....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

voi continua acest post pt. a evita deschiderea altuia.

Azi dupa un drum in afara de cam 150 de km am observat umezeala pe piesa din imagine(incercuita in rosu).

exista pe acolo vre-o supapa care sa fi dat drumu la apa? sau pur si simplu s-a facut presiune si a scapat pe la imbinare?

Dupa acest drum, la nici 10 minute am mai facut un drum de vre-o 8 km prin oras si cand m-am intors nu era nici o picatura. Precizez ca in cei 150 de km am mai avut si cateva pante maricele de urcat,masina cu bagaje si 4 persoane adulte. Iar in cursa de 8 km, am mers prin oras, fara aglomeratie.

Legat de lichidul din vasul de expansiune(obiectul de drept al acestui post) am constatat ca nivelul a scazut cam un cm.

 

e36, 1.8i m43 din '96

Link to comment
Share on other sites

voi continua acest post pt. a evita deschiderea altuia.

Azi dupa un drum in afara de cam 150 de km am observat umezeala pe piesa din imagine(incercuita in rosu).

exista pe acolo vre-o supapa care sa fi dat drumu la apa? sau pur si simplu s-a facut presiune si a scapat pe la imbinare?

Dupa acest drum, la nici 10 minute am mai facut un drum de vre-o 8 km prin oras si cand m-am intors nu era nici o picatura. Precizez ca in cei 150 de km am mai avut si cateva pante maricele de urcat,masina cu bagaje si 4 persoane adulte. Iar in cursa de 8 km, am mers prin oras, fara aglomeratie.

Legat de lichidul din vasul de expansiune(obiectul de drept al acestui post) am constatat ca nivelul a scazut cam un cm.

 

e36, 1.8i m43 din '96

 

 

 

Piesa aia mie-mi pare de la aerul conditionat.... Daca e de la aer e n ormal sa-ti faca condens si sa se prelinga o picatura...

Cat despre cm de apa care-ti lipseste in radiator nu e mare lucru... completezi cu apa si verifica din cand in cand... Daca-ti mananca 1 cm de apa la 3 luni e foarte ok...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.