Jump to content

De e mai bine sa incalzesti motorul in mers?


Recommended Posts

M-am gandit si eu ca nu e bine ce fac, ca las motorul la ralanti o vreme... insa nimeni iarna pe zapada nu pleaca la 10 secunde dupa ce da cheie,mai ales cand e zapada afara, mai lasa motorul pornit pana sterge de gheata geamurile, etc.

Ba eu plec dupa mai putin de 10 secunde dupa ce pornesc motorul <_<. Gheata de pe geamuri pot sa o sterg fara sa pornesc motorul :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

Salut,

 

Sunt relativ nou in Club BMW, sunt fericitul posesor al unui E60 pachet M an de fabricatie 2004 motorizare 2500d cutie manuala. Ce am observat eu in legatura cu pornirea/plecarea - vara/iarna:

 

Vara: pornesc si plec linistit fara sa mai stau la relanti. Concluzia este ca motorul se comporta normal, toarce fin si imi permit sa plec imediat.

Iarna: pornesc si nu turez motorul intrucat nu toarce la fel de fin ca vara, astept cam 20 s dupa care da semne ca si-a facut complet ungerea si incepe sa toarca. Concluzia este ca in momentul in care am pornit-o motorul scoate un fel de "rontait atipic" (dar nu de speriat) timp de aproximativ 20 s, mentionez ca nu turez absolut deloc motorul; "ascult cu atentie cum isi face ungerea" si incepe usor sa toarca apoi plec linistit. Mentionez ca pana acum nu am avut probleme cu masina in urma felului in care am procedat cu ea.

 

Precizez ca sunt incepator si nu ma pricep deloc la mecanica, motiv pt care va multumesc tuturor membrilor ca imi dati ocazia sa aflu atat de multe informatii pretioase despre posibile probleme si remedieri ale problemelor.

 

Sa auzim de bine.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele diesel au ciclul mai eficient ( asa sunt de la mam lor ). Asta combinata cu faptul ca mai nou se folosesc blocuri de aluminiu.. deci se disipa caldura produsa mai usor, chiar daca termostatul e inchis.

La BMW imi placea ca au stratul ala sub capota (la diesel) si mentin motorul cald mult mai mult timp decat la alte masini, personal mi s-a parut ca se incalzesc si mai repede. (diesel)

Am mers cu un 1.9 TDI golf V destul de mult, iarna daca mergeai (deplasat nu stat la relanti) cu el subturat nu se incalzea nici in 15 min. Ma rugam de tipa aia sa il ridice putin in ture.. degeaba tot la 1800 ea schimba..nici dus in 4000 rece dar nici schimbat la 1500 - 1800..macar de il tinea la un 2000 constant acolo..

Spre deosebire e34 TDS se incalzea clar mai repede. ...

Dieselul se incalzeste mai repede ca benzinarele,MAC-ul nu e aceiasi cu MAS-ul.

Link to comment
Share on other sites

mie poate sa-mi vina mecanicul mecanicilor si sa-mi dea in scris ca incalzirea se face in mers. iarna, la temperaturi foarte scazute, uleiul devine vascos si prefer sa las masina la relanti macar 30 de secunde. dupa care ii fac incalzirea in mers, asa cum vrea el.

pai nu cred ca ar mai avea rost...nu-s dacii sa le pornesti cu soc, sa le tii la relanti, sa le mai turezi pentru o incalzire mai rapida...

 

si la dacia scrie ca incalzirea se face in mers. acu faptul ca taranu' de vecinu de la parter, care pleca la lucru la ora 4:30 tura masina sa o incalzeasca, e alta poveste.

Edited by spectrus
Link to comment
Share on other sites

mie poate sa-mi vina mecanicul mecanicilor si sa-mi dea in scris ca incalzirea se face in mers. iarna, la temperaturi foarte scazute, uleiul devine vascos si prefer sa las masina la relanti macar 30 de secunde. dupa care ii fac incalzirea in mers, asa cum vrea el.

De ce sa-ti spuna "mecanicul mecanicilor", cand poti sa citesti chiar tu in manualul masinii? Sigur ca nu e un lucru rau daca lasi motorul sa mearga un minut si apoi pleci de pe loc, dar producatorul recomanda sa pleci indata ce ai pornit motorul.

si la dacia scrie ca incalzirea se face in mers.

Unde scrie asta? Ca-s curios.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

ideea e ca incalzirea la relanti e necesara, dar nu suficienta.

 

Unde scrie asta? Ca-s curios.

 

am avut "onoarea" sa conduc o dacia "papuc" de prin 2003-2004 la job, in cartea tehnica scrie ca motorul se incalzeste in mers (nu la relanti), ce-i drept la capitolul economie de combustibil. sa-mi spui daca trebuie neaparat sa fac o scanare a paginii respective!

Link to comment
Share on other sites

Nu tre sa scanezi nimic. Dar sunt putin surprins ca "te-ai obosit" sa citesti cartea tehnica a papucului de la serviciu, si pe cea a bmw-ului (din dotare banuiesc) nu.

 

Cat despre chestia cu economia de combustibil, sa ne gandim: un motor consuma mai mult in sarcina cand e la temperatura optima, sau cand e rece?

Link to comment
Share on other sites

Experienta mea:

 

Am schimbat lichidul de racire si afara era destul de rece.

Dupa cum stiti dupa ce se schimba lichidul de racire se face aerisirea. Pentru o aerisire completa/corecta se doreste ca temperatura apei sa depaseasca 90 de grade si sa porneasca ventilatorul.

 

Ca drept urmare am pus testerul, pus pe vizionat temperatura la apa si lasat masina la relanti.

 

Cred ca puteam sa o las cu orele la relanti ca nu ajungea la 90 de grade. Ca drept urmare am accelerat-o pe la 1500-2000 de rpm si uite asa a ajuns si apa mea la 90 de grade.

 

Concluzia este acceasi: motoarele diesel se incalzesc FOARTE greu la relanti.

 

Parerea mea este: pornit motor, lasat max 20s, plecat si mers cu el pana in 2000 de rpm

Link to comment
Share on other sites

ca in buna traditie romaneasca majoritatea BMW-urilor sunt aduse din Germania la mana a II-a.

corect. si nu e excluzi. nu?

 

sunt putin surprins ca "te-ai obosit" sa citesti cartea tehnica a papucului de la serviciu, si pe cea a bmw-ului (din dotare banuiesc) nu.

acu nu inteleg cum ai dedus daca am citit/nu am citit cartea bmw.

Link to comment
Share on other sites

asa stiu si eu, ca nu trebuie asteptat la relantiu sa se incalzeasca motorul. in schimb eu cunosc ca lucrul acesta nu se aplica la toate motoarele, exemplu la ferrari (am avut ocazia sa vb cu un proprietar) dupa pornire producatorul recomanda 3 cicluri de turatie inalta pe loc inainte de plecare. eu nu am reusit sa imi explic integral de ce.
Link to comment
Share on other sites

in momentul pornirii la rece, presiunea uleiului din motor este foarte mare, iar temperatura acestuia mica. parerea mea este ca daca pleci de pe loc imediat dupa pornire, nu trebuie sa mergi prea turat. eu unul las motorul sa mearga la relanti aproximativ un minut, ca sa scada presiunea la ulei.
Link to comment
Share on other sites

un diesel, aproape oricare (am avut eu cateva si la toate zicea la fel), nu se incalzeste pe loc, ba mai mult, dupa o vreme ii scade temperatura (la unele dupa 1-2 ore, la altele mai rapid, depinde si cat de frig e afara, testat, mai putin la bmw si asta pt ca masina e mai bine izolata si pastreaza caldura, astfel ca nu trebuie sa stau cu motorul pornit). la toate in cartile tehnice zicea ca cel mai bine e sa pleci imediat de pe loc si sa mergi la ture putine (difera in functie de tipul motorului, dar in general se mentioneaza 2000-2500rpm) chiar si cateva minute dupa ce apa ajunge la temperatura optima. din nefericire, daca faci fix asa (mai ales sa mergi numai la 2000 de ture), diesel-ul se va incalzi greu. uneori ajungi la munca si apa nu e nici la jumatate. daca mergi o idee mai turat, se incalzeste mult mai repede, dar cica ar dauna turbinei.

 

la o masina pe benzina e indicat sa astepti putin pana urca acul si apoi sa pleci, dar nu sa astepti pe loc pana la temperatura optima. cel putin asa scria la benzinarele pe care le-am avut eu de la renault, hyundai, subaru. oricum se incalsezte incomparabil mai repede.

 

legat de ambele aspecte, exista crezul popular ca de fapt principalul motiv pt care se recomanda sa pleci de pe loc imediat e din cauza poluarii. eu nu-l prea cred.

Link to comment
Share on other sites

Cum adica sa incalzesti motorul in mers? Pai cum vrei sa il incalzesti, stand pe loc, la relanti ? :)

 

DA ! Ce ciudat nu ?

 

Mie imi pare mai normal sa-l incalzesc pe loc... Nu pt a fi cald ci pt a se unge motorul... Cand e frig uleiul e mai vascos deci ungerea e mai lenta... Daca tu vrei sa pleci in sarcina cu motorul ne uns e treaba ta...

 

in momentul pornirii la rece, presiunea uleiului din motor este foarte mare, iar temperatura acestuia mica.

 

 

Cum adica e presiunea mare ? Ce duce uleiul respectiv in presiune FOARTE MARE ? :lol:

Ca sa fie sub preiune trebuie sa fie comprimat... Poate vrei sa spui ca mai vascos nu sub presiune... ( presiune mare ca sa te citez )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Eu obisnuiesc sa plec cu masina imediat dupa ce pornesc motorul (asa scrie in carte, asa m-am obisnuit). Dar am observat ca se incalzeste foarte greu, in acest fel. Cand sunt 2-3 grade afara, merg 5km (pana la serv) si abia ajunge la 70 de grade (optim fiind 100-105). Dar daca stau 2-3 minute la ralanti si apoi plec, se incalzeste motorul mult mai repede.
Link to comment
Share on other sites

Cum adica e presiunea mare ? Ce duce uleiul respectiv in presiune FOARTE MARE ? :)

Ca sa fie sub preiune trebuie sa fie comprimat... Poate vrei sa spui ca mai vascos nu sub presiune... ( presiune mare ca sa te citez )

 

ai dreptate. la pornirea la rece uleiul este mai vascos decat la temperatura optima de functionare a motorului. eu am montat ceasuri indicatoare presiune/temperatura ulei (cu ajutorul unui adaptor in locul de montare a filtrului de ulei si blocul motor - la URS ) si la -12 grade la pornire imi indica 4-5 bari presiune, iar cand apa din motor ajunge la 90/temperatura ulei 85-90, imi indica 1,5-2 bari. nu stiu exact explicatia, dar asa e la mine.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
conditia de ramanere pe loc dupa pornirea la rece este obligatorie la masiinile cu turbo, indiferent daca sunt benzina sau diesel. turbina de obicei functioneaza la turatii f ridicate si necesita o ungere perfecta. de aceea trebuie sa se astepte ca uleiul sa atinga temperatura optima de lucru. functionarea turbinei cand uleiul are sub 40 conduce la uzura accentuata a acesteia. de asemenea, dupa un parcurs "in forja" , inaintea de oprirea motorului se lasa la relanti ca sa-si revina singur la regimul normal
Link to comment
Share on other sites

Eu obisnuiesc sa plec cu masina imediat dupa ce pornesc motorul (asa scrie in carte, asa m-am obisnuit). Dar am observat ca se incalzeste foarte greu, in acest fel. Cand sunt 2-3 grade afara, merg 5km (pana la serv) si abia ajunge la 70 de grade (optim fiind 100-105). Dar daca stau 2-3 minute la ralanti si apoi plec, se incalzeste motorul mult mai repede.

Eu stiam ca daca trece de 100 e problema :)

nu este asa ???

Link to comment
Share on other sites

la unele E46(M43, 316i de ex, ma gandesc ca si la multe altele) termostatul deschide la 105 grade, nu fierbe apa pt ca circuitul e ermetic...

 

eu dimineata, sau dupa o stationare lunga, mai ales pe frig, nu plec niciodata fara s-o las pornita vreo 2-3 minute...nu ma intereseaza sa se incalzeasca inauntru, dar eu stiu ca un motor rece, neuns cum trebuie, se uzeaza mult mai usor...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.