Jump to content

De e mai bine sa incalzesti motorul in mers?


Recommended Posts

Si eu prefer "s-o incalzesc" in mers :lol:

Doar ca pana inchid usile la garaj, merge la relanti...cam 1min imi ia...pe frigu asta, cred ca reusesc sa inchid usile si mai repede :)

Si Ford si Hyundai recomanda sa se plece imediat ce s-a pornit motorul!

Edited by ironm
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

la unele E46(M43, 316i de ex, ma gandesc ca si la multe altele) termostatul deschide la 105 grade, nu fierbe apa pt ca circuitul e ermetic...

 

eu dimineata, sau dupa o stationare lunga, mai ales pe frig, nu plec niciodata fara s-o las pornita vreo 2-3 minute...nu ma intereseaza sa se incalzeasca inauntru, dar eu stiu ca un motor rece, neuns cum trebuie, se uzeaza mult mai usor...

rece e din cauza temperaturii dar neuns din cauza ca sta la relanti. de aia bmw recomanda pornirea din loc pt a evita turatiile scazute si presiunea mica de ulei. se considera ca lipsa ungerii e mai periculoasa decat temperatura motorului mai ales ca ceea ce vedem noi pe ceas este de fapt temperatura lichidului de racire ,temperatura din camera de ardere si camasa fiind cu totul si cu totul alta , adica foarte mare. ori frecarile stiu ca acolo sunt nu in circuitul de racire.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Eu, din ce am citit prin manualele de utilizare, am aflat ca se recomanda plecarea de pe loc imediat ce ai pornit motorul, evident fara sa bruschezi masina pana ce aceasta ajunge la temperatura optima de functionare. :)
Link to comment
Share on other sites

la unele E46(M43, 316i de ex, ma gandesc ca si la multe altele) termostatul deschide la 105 grade, nu fierbe apa pt ca circuitul e ermetic...

 

eu dimineata, sau dupa o stationare lunga, mai ales pe frig, nu plec niciodata fara s-o las pornita vreo 2-3 minute...nu ma intereseaza sa se incalzeasca inauntru, dar eu stiu ca un motor rece, neuns cum trebuie, se uzeaza mult mai usor...

rece e din cauza temperaturii dar neuns din cauza ca sta la relanti. de aia bmw recomanda pornirea din loc pt a evita turatiile scazute si presiunea mica de ulei. se considera ca lipsa ungerii e mai periculoasa decat temperatura motorului mai ales ca ceea ce vedem noi pe ceas este de fapt temperatura lichidului de racire ,temperatura din camera de ardere si camasa fiind cu totul si cu totul alta , adica foarte mare. ori frecarile stiu ca acolo sunt nu in circuitul de racire.

Rhaziel@ ms pentru lamurire :)

 

Deci sa inteleg ca BMW recomanda plecarea de pe loc imediat la pornire ????? chiar sunt foarte curios .......

Link to comment
Share on other sites

la unele E46(M43, 316i de ex, ma gandesc ca si la multe altele) termostatul deschide la 105 grade, nu fierbe apa pt ca circuitul e ermetic...

 

eu dimineata, sau dupa o stationare lunga, mai ales pe frig, nu plec niciodata fara s-o las pornita vreo 2-3 minute...nu ma intereseaza sa se incalzeasca inauntru, dar eu stiu ca un motor rece, neuns cum trebuie, se uzeaza mult mai usor...

rece e din cauza temperaturii dar neuns din cauza ca sta la relanti. de aia bmw recomanda pornirea din loc pt a evita turatiile scazute si presiunea mica de ulei. se considera ca lipsa ungerii e mai periculoasa decat temperatura motorului mai ales ca ceea ce vedem noi pe ceas este de fapt temperatura lichidului de racire ,temperatura din camera de ardere si camasa fiind cu totul si cu totul alta , adica foarte mare. ori frecarile stiu ca acolo sunt nu in circuitul de racire.

Rhaziel@ ms pentru lamurire :)

 

Deci sa inteleg ca BMW recomanda plecarea de pe loc imediat la pornire ????? chiar sunt foarte curios .......

da. dar nimeni nu zice sa ii dai blana imediat.

Link to comment
Share on other sites

Eu, din ce am citit prin manualele de utilizare, am aflat ca se recomanda plecarea de pe loc imediat ce ai pornit motorul, evident fara sa bruschezi masina pana ce aceasta ajunge la temperatura optima de functionare. :)

 

 

 

LE: :lol:)) am citit gresit si-am postat si mai gresit :)

Edited by ironm
Link to comment
Share on other sites

poa' sa scrie BMW ce-o vrea in carte, eu pana nu se linisteste ralantiul nu plec de pe loc, ma enerveaza ca sta turata si merge masina repede (cand plec de acasa 90% merg pe niste stradute incet , cu a2a la ralanti) in + cam ce ungere are motorul cu uleiul ala sloi in el,
Link to comment
Share on other sites

poa' sa scrie BMW ce-o vrea in carte, eu pana nu se linisteste ralantiul nu plec de pe loc, ma enerveaza ca sta turata si merge masina repede (cand plec de acasa 90% merg pe niste stradute incet , cu a2a la ralanti) in + cam ce ungere are motorul cu uleiul ala sloi in el,

scuze de intrebare , dar ce ulei ai de trebuie sa il incalzesti? 20w50?

vezi pe diagramele de temperaturi ca de la 10w in jos merg si iarna la fel de bine.

Link to comment
Share on other sites

Producatorii nu recomanda incalzirea motorului pe loc din motive de poluare. Catalizatoarele si sondele lambda nu functioneaza decat pe o anumita plaja de temperatura(de regula 300-800 C). La ralanti nu se ating aceste temperaturi.

Treaba cu presiunea la ulei este exact pe dos. Cu cat uleiul e mai vascos cu atat se realizeaza o presiune mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Orice ulei are eficienta maxima de ungere atunci cand atinge temperatura optima de lucru. N-am auzit temperatura optima sub +40 grade.La functionarea la relanti solicitarile mecanice din motor sunt minime. Intradevar presiunea de ulei este maxima datorita vascozitatii acestuia, care nu insemna nici un avantaj ba din contra. Pe noi ne intereseaza viteza de circulatie a uleiului prin sistemul de ungere , care e optima cand uleiul e cald.
Link to comment
Share on other sites

pai normal ca daca uleiul e mai vascos presiunea e mai mare....

exact asta am spus si eu. cand pornesc, la rece, imi indica pe ceasul pentru presiune ulei, undeva la 4 bari. dupa ce temperatura uleiului/lichidului de racire ajunge la 90 grade, presiunea sta la 1 - 1,5 bari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Orice ulei are eficienta maxima de ungere atunci cand atinge temperatura optima de lucru. N-am auzit temperatura optima sub +40 grade.La functionarea la relanti solicitarile mecanice din motor sunt minime. Intradevar presiunea de ulei este maxima datorita vascozitatii acestuia, care nu insemna nici un avantaj ba din contra. Pe noi ne intereseaza viteza de circulatie a uleiului prin sistemul de ungere , care e optima cand uleiul e cald.

 

 

Daca lasi un motor diesel de generatie noua la relanti la o temperatura ambianta de -15 o sa atingi temperatura optima de functionare peste FIX cateva zile.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.