Jump to content

Traseu optim Timisoara - Constanta


LRD

Recommended Posts

Datorita lucrarilor pe Timisoara-Lugoj-Caransebes si Sibiu-Fagaras, optez in principiu pe una din urmatoarele 3 variante:

1.Timisoara-Resita-Caranseges-Hateg-Petrosani-Tg.Jiu-Rm.Valcea-Pitesti-Bucuresti-A2

2.............................idem......................... :Tg.Jiu-Filiasi-Craiova-Pitesti-Bucuresti-A2

3.Timisoara-Buzias-Lugoj-Faget-Ilia-Deva-Sibiu-Valea Oltului-Rm.Valcea-Pitesti-Bucuresti-A2

Ce recomandati din cele 3? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

De ce nu te duci la Balaton sau in Croatia? Preferi peste 1000 km de stres si o camera de 3x3?

In fiecare vara merg la un camping intre Mamaia si Navodari, civilizat, curat, apa calda non stop.Placerea de a adormi pe vuietul marii, de a-ti bea cafeaua dimineata privind marea linistita, de a innota in larga fara sa vina dupa tine salvamarul si de a-ti praji in umbrar un peste cumparat de tine in piata sunt de neanlocuit. Dar si cand vine vijelia..!

Link to comment
Share on other sites

uita de prima varianta, e oribil drumul pe la hateg-tg-jiu, in lucru la greu.

 

 

Mai poti merge,

 

Timisoara-resita-anina, severin, craiova, bucuresti,- constanta

 

 

timisoara-resita e ca in palma, ocolesti vreo 20-30km, dar e drumul ok in rest.

 

severin-craiova, e perfect.

craiova-bucuresti, dinou bun.

Link to comment
Share on other sites

E ok 1. E putin ciufulit drumul prin defileul Jiului iar dupa Targu Jiu stiu ca era un pod surpat si se lucra. In rest e drumul bun. Atentie la radare pe partea aia.

Daca ai rabdare cu portiunile de drum in lucru sau stricate si varianta Lugos, Caransebes, Drobeta Turnu Severin Craiova, Pitesti e de luat in seama. Au mai reparat din portiunile stricate, au mai largit drumul, usor usor se pune la punct si varianta aia.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost la craiova acum 2 saptamani si m-am intors pe la hateg, oribil, cum vii de la craiova spre severin, am facut dreapta catre targu-jiu.... pot spune ca pana la petrosani drumul e praf, da nu asa, rupt in doua...semafoare, rahat pansat.

 

nu mai merg pe acolo niciodata.

Link to comment
Share on other sites

uita de prima varianta, e oribil drumul pe la hateg-tg-jiu, in lucru la greu.

 

 

Mai poti merge,

 

Timisoara-resita-anina, severin, craiova, bucuresti,- constanta

 

 

timisoara-resita e ca in palma, ocolesti vreo 20-30km, dar e drumul ok in rest.

 

severin-craiova, e perfect.

craiova-bucuresti, dinou bun.

Iti multumesc roco, anul trecut am fost exact pe asta, dar mi-aduc aminte ca la intrarea in spseaua principala dinspre Anina-Bozovici, pana la Orsova erau ceva probleme (semafoare, lucrari). Poate acuma s-or mai fi rezolvat!

Iar traseul Caransebes-Resita-Timisoara este deosebit,ai dreptate, l-am facut cu Defender-ul cand veneam de la munte, singura chestie e ca soseaua fiind ceva mai ingusta si curbele mai stranse (dar perfecta!), Defender-ul se cam inclina in curbe fiind inalt, dar cu o masina sport drumul este o placere, mai ales portiunea caransebes-Resita (acuma voi merge cu 325i T-ul, vor fi alte senzatii!)

Link to comment
Share on other sites

Pe partea aia, Resita Bozovici e turnat drumul nou, intr-adevar e super. Prin padure, frumos, curbe. Prinzi o portiune scurta de drum in lucru pana in Orsova si ceva valuri pe drum spre Drobeta. Dupa aia e brici drumul. Eu am venit anul trecut prin Deta, Moravita, Bozovici si prin Resita Anina Bozovici. Pe partea cu Deta era foarte bun pana la Moravita, dupa aia mai de vara, drumul asa si asa.

Asa rau vi s-a parut prin defileul Jiului? E drumul peticit dar parca nu era asa rau. Ultima oara am fost anul trecut prin primavara vara. Am facut stanga la Caransebes, Sarmisegetuza, Tg Jiu. Era un pod rupt dar cam atat.

Eu anul trecut am mai incercat si varianta ca de la Bozovici sa nu merg spre Orsova, sa fac stanga spre Herculane. E bunicel drumul, peisajele sunt foarte misto. Buba e in weekend aglomeratia de la Baile Herculane, baietii isi lasa masinile in drum fara nici o jena. Iar nr e de ordinul sutelor de masini.

Cea mai mare greseala mi se pare sa o iei prin Deva Hateg Tg Jiu.E portiunea aia Deva Hateg numai un crater.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

nu pt 50km, ci pentru faptul ca intre caransebes si mehadia, (undeva la 50km) drumul e NUMAI CRATERE. tot spart, plin de tiruri si semafoare.

 

cratere din alea de te doare capu, pe orizontala ce taie drumul.... adanci, de-ti rupi rotile in ele.

 

 

daca mergi pe anina, iesi exact aproape de mehadia, direct PE DRUMUL BUN. Evitand astfel portiunea aia oribila.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
E riscant cu centura, nu stii niciodata cat vei sta. Prin oras faci cam 30min. de la intrare in Militari pana la capatul Dambovitei, la centura. Depinde cum te misti prin oras si cat de bine cunosti Bucurestiul. Daca nu le ai cu orasul, mai ales unul ca Bucuresti mergi linistit pe centura. Nu are rost sa te enervezi. Ca timp tot pe acolo iesi, +/- 15minute.
Link to comment
Share on other sites

E riscant cu centura, nu stii niciodata cat vei sta. Prin oras faci cam 30min. de la intrare in Militari pana la capatul Dambovitei, la centura. Depinde cum te misti prin oras si cat de bine cunosti Bucurestiul. Daca nu le ai cu orasul, mai ales unul ca Bucuresti mergi linistit pe centura. Nu are rost sa te enervezi. Ca timp tot pe acolo iesi, +/- 15minute.

 

Exact la asta ma gandeam si eu... si dupa ora 21 parca e un pic cam tarziu... avand in vedere ca totusi mai am de ajuns si pana la Constanta. Si cum Bucurestiul nu-l stiu deloc, pica faza cu mersul prin oras.

Avand in vedere ca o sa plec cel mai devreme dimineata din TM, sa zicem ca ajung pe dupamasa prin B, deci nici o sansa sa evit aglomeratia.

 

Si atunci o idee... cum fac sa ocolesc B, chiar daca asta inseamana un ocol bun... dar as prefera sa nu trec prin Ucraina <_<

Link to comment
Share on other sites

In mod normal ar trebui sa faci Timisoara Bucuresti cam in 7-8ore in functie de aglomeratie. Daca ajungi pe la 2-3 pe centura nu e draq atat de negru. Oricum ar fi nu ai pe unde sa ocolesti Bucurestiul. Si crede-ma ca nici nu merita. Rabdare si tutun!
Link to comment
Share on other sites

M-am intors astazi de la mare pe acelasi traseu pe care am plecat, a fost EXCELENT traseul, fara nici o exagerare!

Timisoara-Resita-Caransebes-Hateg-Petrosani-Tg.Jiu (Valea Jiului este spectaculoasa, s-au reparat zonele stricate, se poate merge repede de si soseaua este cam ingusta)-R.Valcea (neasteptat de bun traseul!)-Pitesti-Bucuresti (intrare prin Militari-pe langa Cotroceni-cand se ajunge la Dambovita nu se traverseaza, faci dreapta si mergi pe langa canal pana la centura, acolo faci stanga si te scoate rapid la A2)

Chiar daca varianta descrisa este cu ceva mai lunga decat varianta clasica Lugoj-Caransebes-T.Severin-Craiova- Pitesti (care are portiunea Caransebes- Mehadia inumana!), este in totalitate deosebit de atractiva si variata geografic, nu te plictisesti (cum este prin Oltenia!) iar datorita calitatii drumurilor se poate efectiv conduce sportiv, mi-am pus la incercare din plin 325i Touringul care s-a comportat excelent de si masina era incarcata la maxim (am fost la camping). Inainte de Pitesti am ramas peste noapte (plecasem pe la 15,00 din Timisoara) la un hotel curat si confortabil cu 75 lei/camera pe dreapta soselei.

Link to comment
Share on other sites

Cateva observatii suplimentare:

1. Pe traseul Rm.Valcea-Pitesti: sosea excelenta, bine intretinuta, pante, curbe stranse, dar mare atentie la tir-uri, mai ales daca te prinde noaptea pe traseu (cum m-a prins pe mine la plecare), circula agresiv, atentie unde se trece de la 2 la o banda in urcare, efectiv tiristii nu te protejeaza, in urcare foloseste din plin retrogradarea in treapta inferioara (optim a III-a) si calc-o sanatos pentru a prinde o pozitie favorabila pe banda 2-a, foloseste din plin claxonul, iar la coborare mergi in treapta in care ai fi urcat aceiasi panta pentru a avea frana de motor eficienta!

2. La planificarea plecarii si sosirii sa ai in vedere ca pe traseul Cernavoda-Constanta, unde se termina autostrada si vor fi doar 2 benzi, pot fi probleme, inafara de vineri dupamasa si sambata dimineata la dus si duminica dupamasa la intors (cand bucurestenii vor aglomera soseaua, se stie!), si duminica dupamasa la dus si sambata dimineata la intors cand, datorita aglomeratiei pe sensul invers, se va depasii foarte greu. Iar apropo de depasiri, mare atentie! Nu incerca manevra decat daca esti sigur ca merge, nu cunva sa ai curba fara vizibilitate, retrogradare in treapta inferioara sau chiar 2 trepte - din a 5-a intr-a 3-a, calc-o tare si foloseste claxonul, pe caldura puternica oamenii pot avea reactii anormale. Am vazut in cele 2 drumuri multe accidente grave, majoritatea se intampla in fazele de depasire!

Atentie la dobitocii care merg kilometrii lipiti in spatele unui Tir, nu au intentia de a depasii din frica sau prostie dar te incurca pe tine marindu-ti lungimea necesara de depasire. Sa nu mai spun de faza in care, in momentul in care te-ai angajat tu in depasire, incepe brusc si el sa depaseasca (incepand sa semnalizeze din momentul in care incepe manevra!!). Dupa mine, dobitocului ii faci un serviciu claxonandu-l si aratandu-i ca este un dobitoc! De obicei nici nu realizeaza ca a gresit cu ceva!

3.Teoria zice cam asa: daca la depasirea unui tir se creaza brusc o situatie periculoasa, (ai intrat in depasire in curba fara vizibilitate sau nu ai apreciat bine )si apare ceva din fata va trebui intr-o fractiune de secunda sa iei o hotarare: daca ai trecut de jumatatea tirului, bagi in treapta inferioara (daca nu ai facut asta de la inceput), o calci, claxonezi ca tirul depasit sa franeze si sa traga cat mai dreapta, dai cu faza lunga pentru cel din fata sa franeze, zici "Doamne ajuta!" si te duci! Daca ciocnirea devine inevitabila macar sa nu fie frontala, baga-te aproape de tirul depasit si tine tare si drept volanul , pe soselele modernizate se poate face triplare cu conditia ca cel depasit sa tina la limita dreapta.

Daca nu ai trecut de jumatatea tirului, tine bine volanul si franeaza rapid revenind in spatele tirului.

Noaptea in curbele fara vizibilitate nu conta pe faptul ca nu vezi luminile celui care ar putea veni din fata. S-ar putea ca drumul sa aiba si denivelari iar lumina celui din fata sa bata in jos si sa te trezesti deodata cu o masina in fata in momentul depasirii! Asa am patit eu in zona Sebes - Sibiu noaptea, traseul are curbe si denivelari, noroc ca eram inainte de jumatatea tirului si am putut reveni in spate iar cel care venea din fata a trecut la 2 cm de mine. De data aceea am scapat!

4. Pe A2 s-au deschis benzinarii, nu mai ai riscul de a ramane in pana ca anul trecut!

Va urez drum bun la toti si aveti grije de voi! Viata merita traita!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.