Jump to content

pistoane


Recommended Posts

ce vreau sa fac:

marit cilindreea motorului meu de 2000 cu pistoane de 2500.

vreau sa pun pistoanele de 2500 (84mm diametru) in locul celor de 2000 (74mm) prin alezarea blocului.

nu vreau sa maresc cursa bielei

deci - intrebare:

se pot folosi bielele de M20B20 la pistoane M20B25?

intra boltul de la pistoanele de 2500 pe bilele de 2000?

stiu ca e poate mai usor sa schimb motorul direct cu unul de 2500 dar eu vreau asa.

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca cursa de la motorul de 2.0l este aceeasi cu cea de la motorul de 2.5l (ceea ce nu stiu, deci de verificat), teoretic pistoanele ar trebui sa mearga, dupa alezare. Ca sa fii sigur, trebuie insa sa masori distanta intre bolt si partea superioara a pistonului.

Apoi, trebuie sa verifici daca chiulasele de la motoarele de 2.0l si 2.5l sunt identice. Chiar daca arata identic, este posibil ca volumul camerelor de ardere sa difere, iar in acest caz nu este suficient sa schimbi pistoanele.

In plus, trebuie sa mai verifici daca axele cu came si diagrama de distributie difera.

Mi se pare totusi cam mult faptul ca trebuie sa alezezi 10mm din fiecare cilindru. Trebuie sa te interesezi daca, in afara de alezare, nu cumva mai trebuie efectuat un tratament special al peretilor cilindrilor.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

cursa nu e sigur aceeasi.

la motorul de 2000 este 66

la motorul de 2500 este 75

 

axa cu came oricum vreau sa o schimb cu una de al DBilas dinamics (garanteaza ei vreo 20 de cai si costa vreo 300 Eur)

distributia si _chiulasa_ nu am pus-o inca in discutie, dar _chiulasa_ oricum va fi si ea prelucrata.

La un moment dat ma gandeam sa caut chiar o _chiulasa_ mai noua (tot de motor de 2000) DOHC cu 4 supape/cilindru

Link to comment
Share on other sites

La un moment dat ma gandeam sa caut chiar o _chiulasa_ mai noua (tot de motor de 2000) DOHC cu 4 supape/cilindru
Iti recomand sa fii reticent cu astfel de modificari. O chiulasa de pe alt tip de motor (inteleg ca vroiai sa iei o chiulasa de la M50 si sa o instalezi pe un M20) are putine sanse sa se potriveasca. Sunt o groaza de aspecte: dimensionale, de potrivire a circuitelor de racire si ungere, a distributiei (M20 are curea si o singura axa cu came, M50 are lant si doua axe cu came) - vorbim de re-ingineria unui motor.

Parerea mea este sa te mai gandesti cu privire la alezarea blocului. S-ar putea sa intri intr-un proiect care nu se va termina niciodata sau, daca se va termina, nu va da rezultatele scontate (din cauza complexitatii tehnice si/sau financiare).

Link to comment
Share on other sites

esti sigur ca diferenta intre diametrul pistoanelor e atit de mare ?

 

de ce intreb: din cite stiu blocul m20 e la fel de cind s-a inventat pina cind s-a oprit productia, si la al meu m20b20 pur si simplu nu ai de unde sa alezezi 10 mm pe fiecare cilindru...

 

a se vedea cit bloc e intre doi cilindri consecutivi, dar si cit bloc e intre un cilindru si canalele prin care circula apa:

 

post-21-1105087157_thumb.jpg

 

de aici eu deduc ori ca diametrul pistoanelor nu e atit de diferit (nu ca as pune la indoiala faptul ca te-ai documentat :) ), ori ca blocul meu e prost, ori ca blocul m20 e chiar foarte diferit la 2.0 si 2.5

 

o sa ma uit in ETK sa vad si eu dimensiunile pistoanelor si segmentilor...

 

da, am retinut bine. pistonul meu (320i, m20b20) are diametrul de 7.980 mm, iar cel de 325i are 8.380mm. asa mai merge, ar fi ceva loc... dar trebuie sa bagi niste camasi foarte bune, pentru ca peretele va fi mai subtire. eu unul n-as risca asta, nu avem meseriasi care sa stie sa faca asa ceva atit de bine incit sa mai poti merge cu 6000 rpm dupa aia :blink:

Link to comment
Share on other sites

ok azi m-am uitat pe cateva cataloage de piese.

am urmatoarele raspunsuri.

boltul cam la toate motoarele de BMW are acelasi diametru = 20mm

deci se potriveste biela mea pe pistonul de 2,5

mai e problema ca tre sa masor pistonul de 2,5 din cap pana la bolt, ca daca e mai inalt o sa loveasca in _chiulasa_

FiveThreeFive ai dreptate cu _chiulasa_ de 4 valve/cilindru

uitandu-ma pe catalogul de la DBilas Dynamics am vazut ca si axa cu came e identica cu cea de 2,5. costa 320 Eur fara tva si transport. garanteaza ei 20 de cai.

in schimb arcurile de supape la 152 de euro mi se par prea scumpe. :blink:

 

pur si simplu nu ai de unde sa alezezi 10 mm pe fiecare cilindru

 

era vorba de 4mm pe diametru, deci 2 pe raza unui piston

piston de 2,0 are 80mm raza

piston de 2,5 are 84mm raza

 

neschimband biela o sa il duc undeva in 2.200 - 2.300 cmc dar va urca mai repede in ture datorita ansamblului biela piston care va fi mai usor.

pentru cei interesati am observat ca si viblochenul ar fi acelasi. probabil ca marirea cursei se face prin inaltarea blocului cu cativa mm

 

dar trebuie sa bagi niste camasi foarte bune

 

nu are camasi :) , camasile sunt blocul in sine. doar se alezeaza.

 

astept in continuare sfaturi. maine schimb uleiul. MOTUL.

Link to comment
Share on other sites

gresit. nu are camasi ca la dacie, dar "camasile" tot exista... doar nu crezi ca fonta din bloc rezista la ce se intimpla acolo ? exista niste camasi dintr-un material jmecher, bagate acolo cu forta in anumite conditii. daca alezezi 2mm pe fiecare raza, s-ar putea sa nu mai ramina mare lucru si sa se dezintegreze. procedeul corect: se da jos camasa, se alezeaza blocul, se pune o camasa corespunzatoare. exista mai multe locuri in bucuresti care se lauda ca pot face operatiunea, dar eu n-am incredere in nici unul... pentru ca folosesc diverse materiale artizanale si ma indoiesc ca rezultatul va mai putea fi numit bmw.
Link to comment
Share on other sites

gresit. nu are camasi ca la dacie, dar "camasile" tot exista... doar nu crezi ca fonta din bloc rezista la ce se intimpla acolo ? exista niste camasi dintr-un material jmecher, bagate acolo cu forta in anumite conditii. daca alezezi 2mm pe fiecare raza, s-ar putea sa nu mai ramina mare lucru si sa se dezintegreze. procedeul corect: se da jos camasa, se alezeaza blocul, se pune o camasa corespunzatoare. exista mai multe locuri in bucuresti care se lauda ca pot face operatiunea, dar eu n-am incredere in nici unul... pentru ca folosesc diverse materiale artizanale si ma indoiesc ca rezultatul va mai putea fi numit bmw.

 

hmmm .. trebuie sa ma mai consult cu mecanicul meu sa vad ce zice.

 

din cite stiu blocul m20 e la fel de cind s-a inventat pina cind s-a oprit productia

 

in cautarile astea pentru pistoane am aflat urmatoarele:

1 - intre motorul de 2,0 si 2,3 difera doar cursa pistoanele au diametrul identic

2 - intre 2,3 si 2,5 difera si diametru si cursa (amandoua mai mari la 2,5)

3 - viblochenul e identic (adica am gasit acelasi cod pe catalog)- deci manetoanele au aceeasi lungime

 

concluzia pe care am tras-o - blocul de 2,3 e mai inalt decat cel de 2,0 iar cel de 2,5 e mai inalt ca amandoua.

Link to comment
Share on other sites

Daca cursa de la motorul de 2.0l este aceeasi cu cea de la motorul de 2.5l (ceea ce nu stiu, deci de verificat), teoretic pistoanele ar trebui sa mearga, dupa alezare. Ca sa fii sigur, trebuie insa sa masori distanta intre bolt si partea superioara a pistonului.

Apoi, trebuie sa verifici daca chiulasele de la motoarele de 2.0l si 2.5l sunt identice. Chiar daca arata identic, este posibil ca volumul camerelor de ardere sa difere, iar in acest caz nu este suficient sa schimbi pistoanele.

In plus, trebuie sa mai verifici daca axele cu came si diagrama de distributie difera.

Mi se pare totusi cam mult faptul ca trebuie sa alezezi 10mm din fiecare cilindru. Trebuie sa te interesezi daca, in afara de alezare, nu cumva mai trebuie efectuat un tratament special al peretilor cilindrilor.

6375[/snapback]

DAR DE UN 2300 PE INJECTIE L-JETRONIC CE ZICI?ADI

Link to comment
Share on other sites

cursa nu e sigur aceeasi.

la motorul de 2000 este 66

la motorul de 2500 este 75

 

axa cu came oricum vreau sa o schimb cu una de al DBilas dinamics (garanteaza ei vreo 20 de cai si costa vreo 300 Eur)

distributia si _chiulasa_ nu am pus-o inca in discutie, dar _chiulasa_ oricum va fi si ea prelucrata.

La un moment dat ma gandeam sa caut chiar o _chiulasa_ mai noua (tot de motor de 2000) DOHC cu 4 supape/cilindru

6425[/snapback]

Daca vrei parerea mea:-in zilele noastre poti sa cresti puterea unui motor ,nu neaparat prin marirea cilindreei motorului-care se traduce destul de drastic prin consum-ai mai multe variane mai simple pentru masina ta:

1.-trecerea pe injectie,folosind ori motorul tau de 2000,ori unul de 2300-tu stii ce motoare sunt alea de 2300cc-adica f.bune

2.tobe ,filtre,reglaje injectie corespunzatoare

3.grup cu raport mai mic daca vrei superdemaraj,(scurt),sau raport mai mare daca vrei viteza buna de croaziera-ex:pui pe motorul m20 un grup de m10-1800cc-pentru demaraj-am facut schimbarea asta si rezultatele se simt bine

4.mai bine decat sa faci modificari de bloc,incearca sa gandesti o adaptare a motorului tau pentru o turbina-e mai interesant,ce zici?

Link to comment
Share on other sites

ex:pui pe motorul m20 un grup de m10-1800cc-pentru demaraj-am facut schimbarea asta si rezultatele se simt bine

 

asta am facut-o acum vreo 5 luni :blink:

ramane intrebarea mea la topicul in care vinzi si o cutie de 1.8

 

turbo hmmmm pistoane care sa reziste , etc, etc

problema cu motorul asta e ca e f bun si nu vreau sa ma despart de el iar a doua ar fi ca vreau sa ii il tunez sa maresc puterea nu sa fac swap si sa ma laud ce mare tuner sunt eu.

dupa care sa ma dau cu un 520 la clasa 115-130 de cai sa am si eu sanse, nu sa apara seby sa zica " aaaa ai schimbat aia - afara"

asa daca schimb pistoane, axa .....nu stie nimeni, si chiar daca stie.. nu poate dovedi.

ce o sa faca o sa-mi desfaca motorul? :)

Link to comment
Share on other sites

Nu face greseala sa alezezi blocul atat de mult....peretii cilindrilor vor deveni atat de subtiri in cat in final nu vei face altceva decat sa calezi motorul prin supraincalzirea acestuia. Cred ca e pacat sa tratezi un "Baby six"(2000cmc in 6 cilindri) asha.Poti incerca sa i "redefinejti" compresia....segmentare sau pistoane la cote + segmenti corespunzatori shi sa incerci o axa cu came sport .Nu renunta sub nici o forma la aliajul orginal al blocului pt ca acolo sta tot secretul BMW- aliaj de otzel Suedez de inalta calitate.Bucsharea blocului shi alte "circareli" de genul asta ar trebui sa iasa din vocabularul posesorilor de BMW
Link to comment
Share on other sites

asta am facut-o acum vreo 5 luni  :blink:

ramane intrebarea mea la topicul in care vinzi si o cutie de 1.8

 

turbo hmmmm pistoane care sa reziste , etc, etc

problema cu motorul asta e ca e f bun si nu vreau sa ma despart de el iar a doua ar fi ca vreau sa ii il tunez sa maresc puterea nu sa fac swap si sa ma laud ce mare tuner sunt eu.

dupa care sa ma dau cu un 520 la clasa 115-130 de cai sa am si eu sanse, nu sa apara seby sa zica " aaaa ai schimbat aia - afara"

asa daca schimb pistoane, axa .....nu stie nimeni, si chiar daca stie.. nu poate dovedi.

ce o sa faca o sa-mi desfaca motorul?  :)

6744[/snapback]

 

Ce vrei sa faci cu cutia de 18oocc?nu merge pe motorul de 6 decat cu o flansa interpusa intre motor si cutie-am oricum cutie de viteza de m10 si de m40-adi,dar si de m20-motor 2.0 sau2.3

Link to comment
Share on other sites

nu ma coafeaza ca sa zic asa

7049[/snapback]

Esti adept al sistemului de alimentare pe carburator?daca vrei o putem trece pe injectie-apoi poti face mai multe reglaje pentru putere,inclusiv sa ii pui un chip-numai cu el iti creste puterea cu 10-15 hp-dar mai sunt si altele

Link to comment
Share on other sites

esti sigur ca diferenta intre diametrul pistoanelor e atit de mare ?

 

de ce intreb: din cite stiu blocul m20 e la fel de cind s-a inventat pina cind s-a oprit productia, si la al meu m20b20 pur si simplu nu ai de unde sa alezezi 10 mm pe fiecare cilindru...

 

a se vedea cit bloc e intre doi cilindri consecutivi, dar si cit bloc e intre un cilindru si canalele prin care circula apa:

 

post-21-1105087157_thumb.jpg

 

de aici eu deduc ori ca diametrul pistoanelor nu e atit de diferit (nu ca as pune la indoiala faptul ca te-ai documentat :) ), ori ca blocul meu e prost, ori ca blocul m20 e chiar foarte diferit la 2.0 si 2.5

 

o sa ma uit in ETK sa vad si eu dimensiunile pistoanelor si segmentilor...

 

da, am retinut bine. pistonul meu (320i, m20b20) are diametrul de 7.980 mm, iar cel de 325i are 8.380mm. asa mai merge, ar fi ceva loc... dar trebuie sa bagi niste camasi foarte bune, pentru ca peretele va fi mai subtire. eu unul n-as risca asta, nu avem meseriasi care sa stie sa faca asa ceva atit de bine incit sa mai poti merge cu 6000 rpm dupa aia :blink:

6439[/snapback]

 

motoru tau e bucsat sau de ce are marginile alea la cilindri?(nu ma pricep la m20 dar m30 meu nu are marginile astea)

Link to comment
Share on other sites

una peste alta cred ca s-ar putea sa ma las de varianta cu pistoanele.

se pare ca bucsatul e prea scump

si daca trag o linie....cu bucsat, facut _chiulasa_, axa cu came dbilas, pistoane, cuzineti (ca daca tot desfac motorul le schimb) sar de 5-600 de euroi iar la banii astia imi iau motor de 2,5 sau 2,8 ....adica imi iau unul neinmatriculat si iau si ce mai am nevoie de pe el.

tre s ama mai gandesc

e totusi satisfactia mai mare cand modifici ceva decat cand iei totul de-a gata

Link to comment
Share on other sites

una peste alta cred ca s-ar putea sa ma las de varianta cu pistoanele.

se pare ca bucsatul e prea scump

si daca trag o linie....cu bucsat, facut _chiulasa_, axa cu came dbilas, pistoane, cuzineti (ca daca tot desfac motorul le schimb) sar de 5-600 de euroi iar la banii astia imi iau motor de 2,5 sau 2,8 ....adica imi iau unul neinmatriculat si iau si ce mai am nevoie de pe el.

tre s ama mai gandesc

e totusi satisfactia mai mare cand modifici ceva decat cand iei totul de-a gata

7699[/snapback]

 

modificarea unui motor atat de mic... e un drum fara intoarcere si plin de dezamagiri... rezultatele nu se vor ridica la puterea unui 2,8litri autentic. Cel mai bine este sa folosesti ceea ce este mai bun pe seria respectiva si apoi daca vrei sa incerci sa modifici de acolo in sus. Nu este nici o rusine daca vei transplanta un motor de 2,8 litri... este si asta un mod de a face tuning profesionist... HARTGE de exemplu numai asta face... monteaza motoare autentice de M3 si M5 pe masini de serie... exista si aici secrete si talente pe care nu oricine le poate realiza... poti sa-ti faci si din acest lucru un tel... sa reusesti sa transplantezi un motor mai mare si totul sa mearga brici.

 

in alta ordine de idei... motorul BMW poate fi alezat... nu se bucseaza... nu se da jos nimic... se baga masinaria speciala in capu cilindrului... si ramane acelasi material... cu conditia sa nu alezezi mai mult decat a facut BMW pe alte motoare din aceeasi serie. Dar la 2mm este putin cam multicel... dar nu si imposibil... Din pacate nu cunosc seria de motoare M20 ca sa dau date exacte. Ceea ce trebuie sa faci este sa te interesezi de lungimea dintre pistoane in cazul motorului de 2,5... este posibil sa fie acelasi bloc... indicativul M20 arata teoretic ca este vorba de acelasi bloc la 2 si 2,5... si daca ramane spatiu intre pistoane exact ca la cel de 2,5l... atunci inseamna ca vei face exact ce a facut BMW...

 

Si acum cateva despre teoria functionarii unui motor... in termeni cat mai comestibili... capacitatea cilindrica este data de diametrul pistonului si cursa vibrochenului. Altceva, alte interpretari, alte scheme, nu exista.

 

Daca ai gasit acelasi cod in cazul vibrochenului de 2 si 2,5 litri... undeva este ceva scris gresit. Este posibil ca la baza vibrochenul de 2,5 litri sa fie acelasi vibrochen de 2 litri dar modificat la prinderea bielei... se subtiaza acolo excentric partea din interior obtinandu-se o distanta mai lunga fata de axul vibrochenului si prinderea bielei... pentru a face o ratatie mai ampla. Dar nu vei reusi sa modifici si apoi sa echilibrezi tu acel vibrochen in Romania. Verifica daca folosesc acelasi set de cuzineti si vei vedea ca nu.

 

Ca sa concid... nu vei reusi niciodata sa cresti capacitatea cilindrica la 2,5 litri decat folosind un vibrochen modificat, sau unul original mai inalt si pistoane mai mari. Daca cumva nu este acelasi bloc motor ca la 2,5 ci este mai scurt... lucrurile se vor complica si mai mult... vibrochenul mai inalt va ridica pistonul peste buza blocului motor... si atunci iti trebuie alt bloc motor sau un inaltator din metal lipit peste bloc... exista tuneri care fac si aceasta smecherie... dar aici intri in lucruri SF... si din nou nu cred ca vei reusi manufacturarea acestui inaltator in Romania.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc de sfaturi

Pe undeva pe la mijlocul povestirii mele cred ca ti-a scapat ceva

eu vreau sa maresc cilindreea DOAR prin diametrul pistoanelor

eu vreau sa pastrez biela mea care e mai scurta decat a unui motor de 2,5 de unde rezulta si mai usoara. de aiai am si zis la un moment dat ca cilindreea mea va fi pe la 2,2 - 2,3 litri

Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc de sfaturi

Pe undeva pe la mijlocul povestirii mele cred ca ti-a scapat ceva

eu vreau sa maresc cilindreea DOAR prin diametrul pistoanelor

eu vreau sa pastrez biela mea care e mai scurta decat a unui motor de 2,5 de unde rezulta si mai usoara. de aiai am si zis la un moment dat ca cilindreea mea va fi pe la 2,2 - 2,3 litri

7882[/snapback]

 

da, asa se poate doar cu alte pistoane.

Dar tine cont de performante/efort ... un proiect cu un motor de 2,8 sau 3,5 litri de pe un seria 5 ar fi altceva... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Foarte interesant subiectul.

Ceva noutati de atunci?

 

 

Sa continui cu alte exemple.

Platforma M50 cu cele 2 variante de 2l si 2,5 L

2,0 l - 80 mm diametrul cu 66 mm cursa

2,5 l - 84 mm diametrul cu 72 mm cursa

 

A urmat apoi generatia M52 si M54

 

M54 a fost si de 3L

3,0 l - 84 mm diametrul cu 89.6 mm cursa

 

Observam ca M50b25 are acelasi diametru ca M54b30.

Se pare ca unii deja au facut evidentul si anume au luat ansamblu de arbore cotit, biela si piston din m54b30 si l-au montat in blocul lui m50b25.

 

http://www.dtmpower.net/forum/e36-3-series/196000-build-yourself-s50b30-clone-cheap-diy.html

 

http://img156.imageshack.us/img156/7426/000014o.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/2493/000013jo.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/765/000012lh.jpg

 

Rezultatul aproximativ 240 de cai, creeand practic o clona a modului cum a facut BMW versiunile mai 'slabe' pentru piata din USA si anume S52-ul folosit pt E36 M3 versiunea USA. (vs europeana s50b30 cu 286 de cai / S50b32 - 321 cai )

Plsu arborele cotit de pe m54b30 e acelasi folosit pe s52 - chiar si codul e identic

http://bmwfans.info/parts/catalog/11210007262/

 

 

La noi ar fi foarte atractiva aceasta modificare.

Sa se ia un M50b20, marit blocul de la 80 mm la 84 mm cota lui 2,5 si pus internele de m54b30.

Stiu ca la 2,5 difera multe vs 2l si nu se va optine acealsi lucru daca se ia un 2,5 si facuta treaba de mai sus.

Dar numai din punct de vedere al impozitului - sa ai motor legal de 2l si taxele aferente (sub ~ 200 lei) dar defapt e de 3l la care impozitul este +2000 lei.

Ca putere nu ne asteptam la minuni dar trebuie sa iasa ceva daca mai si umbli la alte axe cu came, soft etc

De la 150 de cai / 190 cuplu cat are M50b20 , sa te apropii de 231 cai si 300 nm a lui M54b30 ar fi ceva.

Plus fiabilitatea si simplitatea lui M50 de ex blocului de fonta vs aluminiu ( la tot ce a urmat dupa el)

Ca BMW de 3 generatii (M50,M52,M54) nu a umblat la putere la cilindree echivalente ci daor la cum da puterea, a adaugat vanos, alte aliaje la bloc, din cauza reducerii noxelor, consumului etc.

 

 

A experimentat cineva si la noi cu asa ceva?

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.