Jump to content

Diferente intre sistemele 4x4


xpander

Recommended Posts

Pornind de la celalalt topic sunt curios ce diferente exista intre sistemele 4x4 de pe piata. Toata lumea zice de quattro in sus si-n jos dar nu-mi vine sa cred ca x-drive de la bmw sau 4x4 de la subaru nu fac de fapt cam acelasi lucru. De ce trebuie sa fie quattro mai bun decat altele? Merketing, sau.. ? Deci care-s diferentele intre sisteme dpdv performante/fiabilitate/costuri ?
Link to comment
Share on other sites

Ha,ha,tu chiar halesti toate facaturile de pe internet??

82257[/snapback]

 

:blink: Hai, lasa, ca shi reclama cu "All mighty" Quattro care urca pe trambulina de schi e tot facatura... Deci adevarul e undeva la mijloc, nu doar in ograda Audi...

Link to comment
Share on other sites

Alexander documentul ala e interesant dar nu zice nimic de x-drive, cum functionaza, etc.

 

edit: vad ca AMS spune clar ca BMW e castigator, si articolul e facut recent. Filmuletul celalalt e destul de dubios, ca sa nu spun mai mult.

Edited by xpander
Link to comment
Share on other sites

In testul ala unde audi castiga pe partie nici x5 nici seria 3 nu au x-drive au vechiul sistem 4x4 care desi este blamat de toti a reusit un loc fruntas cu x5-ul din video. Nu se stie ce ar fi daca acest test s-ar repeta cu bmw-uri cu x-drive...
Link to comment
Share on other sites

subaru inseamna tractiune integrala controlata mecanic .

 

pana anul acesta VDC ul (ESP ul de la subaru) nu era disponibil decat cu masinile dotate cu cutii automate din cauza incompatibilitatii cu diferentialul central . de anul acesta noul legacy spec B vine cu un nou diferential central si ceva goodies pentru toata lumea , inclusiv un buton de selectare a functionarii masinii , soft, hard si super sport. parca mai stim o asemenea masina .

 

in ceea ce priveste sistemul AWD + motorul boxer . acest ansamblu se numeste symmecal AWD si se numeste asa din cauza dispunerii simetrice a tot ceea inseamna motor + tractiune. totul este realizat in oglinda , acest lucru ducand la o mai buna repartizare a greutatii si fortei de tractiune .

 

de asemenea motorul boxer duce la un centru de greutate mai coborat decat in cazul masinilor cu motoare conventionale .

 

dar , nu toate subaru vin cu aceleasi diferentiale si aceleasi caracteristici . fiecare sistem awd este gandit special pentru clasa masinii respective si putea motorului . avem diferentiale deschise , lsd si cu vascocuplaj.

 

spre exemplu , legacy 2.5 vine cu diferentiale deschise , pe cand legacy 3.0 vbine cu LSD samd .

 

intrebari ? ca's multe de povestit .

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt un pasionat al masinilor 4x4 si am si participat la concursuri multe 4x4.Intrebarea buna ar fii fost la ce imi trebuie 4x4,caci costa substantial mai mult si consuma mai mult plus si asigurarea e mai mare.4X4 nu mai e ca pe vremuri mecanic numai ceea ce e sfant e de 100% mai bun ca electronica actuala sau ce va venii cine stie cand.Cu electronica actuala nu iti trebuie 4x4 ajunge si tractiunea pe fata.Sigur depinde unde merg daca ies in teren e bun numai Subaru de exp Forster are inaltime sau o masina buna de teren merg cu o Lada Niva oriunde mai bine si nu costa atata.

Dar daca e sa fac un clasament peste Subaru nu trece nimeni si poate Audi dar BMW este departe de performantele lor si eu zic ca un adevarat fan 4x4 ar fii o rusine sa compar X-driv-ul cu sistemele de la Subaru sau Audi.Dar cine nu e convis sa faca teste si va vedea unde ajunde sau mai bine zis cat de departe.

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca voi nu intelegeti diferenta intre 4x4, all wheel drive si tractiune integrala...

 

nici un Subaru boxer nu este 4x4! 4x4 = 2 puntzi rigide, 2 diferentiale care se pot bloca si un transfer case care se poate bloca.

 

all wheel drive = suspensie independenta cu, 2 diferentiale care se pot bloca si un transfer case care nu se blocheaza. Subaru este "all wheel drive"

 

tractiune intergala este mai noua (nu pune la socoteala ce au fost in anii 80 gen Lancia Delta Integrale samd), suspensie independenta, 2 diferentiale care nu se pot bloca si un transfer case care nu se poate bloca. Systemul asta e electronic, foarte ieftin, foarte usor si foarte fiabil. Lucreaza prin sensori de la rotzi care cand o roata pierde tractiune pune frana doar pe roata aia si cuplajul se transfera la roata opusa. Putine sunt destepte sa transfere cuplajul pe fata, gen Audi. Pune un Audi pe role cu rotile din spate si cu mare greu sare de pe role.

 

"blocat" inseamna cuplat 100% "engaged", adica nu e nici un "slip", numai un 4x4 poate bloca tot, si puntile si transfer case unde cuplajul mere 25% la fiecare roata (daca sunt 4 roti). Foarte rau sa foloestei totul blocat, dai peste cap masina cat clipesti din ochii pe nisip, pe asfalt trebuie sa fii un tampit sa blochezi tot daca nu mergi NUMAI in linie dreapta, altfel se rupe axele.

 

mai nou la Mitsubishi si Subaru transfer case se poate ajusta, potzi controla cat trimite pe fatza sau spate, la bmw inca nu am vazut asta, de Audi numa "gura" e de ei sincer.

 

Nissan are ceva gen all wheel drive / integrala, unde foloseste si electronica (foarte multa) dar si mechanica. Din experientza vb ... Skyline GTR are G sensors (2) in centul masinii care monitorizeaza forta stanga/dreapta si fata/spate si automat pune in functiune parametri necesari pentru tractiune maxima, la acceleratzie este mai mult pe spate tractiune dar odata ce incepe sa o piarda transmite tractiune pe fata apoi revine pe spate, la curbe sensori monitorizeaza G force lateral si aplica din nou parametri necesari si in functie de turatia motorului, in ce viteza esti si viteza masinii. Mai mult schimba si camber la roti fata si spate in modelul GTR HR34.

 

Systemele originale de all wheel drive sunt foarte bune insa foarte "brute" totul mehanic, fura multa putere si deobicei se incalzeste/supra incalzeste uleiul din diferentiale si transfer case. La raliuri nustiu daca stiti dar fiecare diferential si transfer case au rezervorul lor de ulei si racire de ulei, la fel fiecare amortizor are rezervorul lui de ulei si racire de ulei.

 

Am avut un GTR HR32 si stiu foarte bine de ce vb. Singura solutie sa il fac 2 wheel drive era sa scot siguranta de la panou pentru tractiune pe fata... asta pentru cerculete deoarece cerculete in all wheeel drive erau foarte neprevazatoare, putea arunca masina 2-3 metri absolut fara control

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut posibilitatea sa merg cu forester(varianta imai ieftina) al unui prieten si cu A6 3.0tdi quattro al fratelui meu. Din pacate eu sunt de parere ca X-drive-ul meu a ajuns f departe fiind cel putin la fel de bun cu quatrro. Din pacate japonezii de la subaru mai au de lucru sau poate ca variata aia buna de care pomeniti voi o fi pe variantele mai scumpe ale firmei subaru.

 

Parerea mea este ca oricine poate pune pe masina lui 3 diferentiale separate sau un diferential torsen. Ce nevoie ai sa te mai chinui sa construiesti sau sa imaginezi tu un sistem nou si predictiv ?

Edited by MMC
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.