Jump to content

O chestie foarte ciudata la e30-ul meu...!


Recommended Posts

Sa va povestesc despre ciudatenia care mi se intampla la masina. In primul rand sa va spun ca de cand a incaput masina pe mana mea(este un e30 din 1990-4usi-motor 2700cmc) mi se intampla acest lucru din cand in cand. Si anume: porneste masina bine merci la prima cheie, merg cu ea, 10,20, 30-500km, 2, 3 zile etc...porneste si apoi dintr-o data dc opresc masina si las farurile aprinse 2 sec!!!!! sau orice consumator, plafoniera etc....cd-player, dau la cheie si nu se mai intampla nimic... :blink: . La-s masina o juma de ora o ora etc.. dau la cheie din nou - PORNESTE!!! cu faruri aprinse, cu cd-player pornit...Bun. Am fost la electricianul meu si mi-a schimbat de vreo 2 ori un condensator mare de sub bord...de cate ori la schimbat cateva luni nu am mai avut probleme....dar dupa 3-4 luni, iar apare...de exemplu acum iar se manifesta in acelasi fel...dau la cheie nu se intampla nimic...o pornesc impinsa....o opresc porneste....o opresc aprind farurile numai porneste....le sting...stau un pic porneste.....bateria nu este de vina ca e noua, masa are peste tot.....

Dati-mi o idee de la ce ar fi.....

Link to comment
Share on other sites

Din "dau la cheie si nu se mai intampla nimic" inteleg ca demarorul nu se invarte.

O problema similara se intampla, frecvent, la E28-urile cu motor M30 3.3l / 3.5l, in special vara, la scurt timp (1..20 minute) dupa ce ai oprit masina cu motorul cald. Dai la cheie si demarorul nu vrea sa o ia. Mai incerci de cateva ori, porneste. E ceva gen vorbei romanesti "asa face toate".

 

Ce iti sugerez:

- sa ai pregatit la tine un fir de cca. 20 cm lungime, care se termina cu cate o banana (sau cu o zona dezizolata cositorita) la fiecare capat;

- cand ti se mai intampla, pune contactul si scurtcircuiteaza pentru scurt timp (1..2 sec) pinii 11 (semnal catre demaror) si 14 (+ baterie) din conectorul de diagnostic de la motor. Trebuie sa ai grija ca sa nimeresti pinii care trebuie si sa poti scoate repede macar un capat al firului de scurtcircuitare;

- daca demarorul se invarte, problema este, cel mai probabil in zona contactului / bordului. Incearca eventual cu un alt contact, imprumutat de la o alta masina;

- daca nu se invarte, probabil problema este mai complexa, posibil chiar la nivelul demarorului.

 

Nu stiu cum sta treaba la E30, dar la E28 se pare (nimeni nu stie exact) ca are de-a face mai mult cu faptul ca motorul este cald. O sa razi, dar multi posesori de E28 umbla la ei cu un cablu de scurtcircuitare pregatit special pentru aceasta situatie.

 

Daca ajungi la o concluzie sau solutie, te rog sa o postezi. Ma intereseaza foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Am avut o problema asemenatoare la masina lui fratimiu (renault 25 bacarra).

La el problema era un fir de la electromotor care se dilata de la caldura si nu mai facea contact. Motorul era un V6 cu 794579624 de fire si firisoare si conducte si nu avea nimeni chef sa se bage sub el :blink:

Asa ca porneam odata si nu mai opream motoru. :)

Asta e doar o sugestie nu stiu daca se aplica aici dar.......cine stie.

 

E ceva gen vorbei romanesti "asa face toate".

gresit, vorba e - "boala lor" :)

Link to comment
Share on other sites

Din "dau la cheie si nu se mai intampla nimic" inteleg ca demarorul nu se invarte.

O problema similara se intampla, frecvent, la E28-urile cu motor M30 3.3l / 3.5l, in special vara, la scurt timp (1..20 minute) dupa ce ai oprit masina cu motorul cald. Dai la cheie si demarorul nu vrea sa o ia. Mai incerci de cateva ori, porneste. E ceva gen vorbei romanesti "asa face toate".

 

Ce iti sugerez:

- sa ai pregatit la tine un fir de cca. 20 cm lungime, care se termina cu cate o banana (sau cu o zona dezizolata cositorita) la fiecare capat;

- cand ti se mai intampla, pune contactul si scurtcircuiteaza pentru scurt timp (1..2 sec) pinii 11 (semnal catre demaror) si 14 (+ baterie) din conectorul de diagnostic de la motor. Trebuie sa ai grija ca sa nimeresti pinii care trebuie si sa poti scoate repede macar un capat al firului de scurtcircuitare;

- daca demarorul se invarte, problema este, cel mai probabil in zona contactului / bordului. Incearca eventual cu un alt contact, imprumutat de la o alta masina;

- daca nu se invarte, probabil problema este mai complexa, posibil chiar la nivelul demarorului.

 

Nu stiu cum sta treaba la E30, dar la E28 se pare (nimeni nu stie exact) ca are de-a face mai mult cu faptul ca motorul este cald. O sa razi, dar multi posesori de E28 umbla la ei cu un cablu de scurtcircuitare pregatit special pentru aceasta situatie.

 

Daca ajungi la o concluzie sau solutie, te rog sa o postezi. Ma intereseaza foarte mult.

6369[/snapback]

 

Multam de sfat, chiar o sa incerc chestia cu scurtcircuitarea....maine oricum sper sa o vada din nou electricianul si sa ne uitam din nou la acel condensator de sub bord....Chestia ciudata este ca de cate ori l-am schimbat masina nu a mai avut nici o problema la pornire timp de 3-4 luni, apoi iar a aparut... :blink:

Link to comment
Share on other sites

daca ai montat alarma pe masina si nu e cea originala spune electricianului sa se uite si acolo, eu am avut o prb similara si alarma era de vina masina este un e34 520i

6433[/snapback]

 

Ete ca la asta chiar nu m-am gandit....o sa ma uit si la contactele de la alarma...Multam de idee.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Multam de sfat, chiar o sa incerc chestia cu scurtcircuitarea....maine oricum sper sa o vada din nou electricianul si sa ne uitam din nou la acel condensator de sub bord....Chestia ciudata este ca de cate ori l-am schimbat masina nu a mai avut nici o problema la pornire timp de 3-4 luni, apoi iar a aparut... :blink:

6430[/snapback]

 

 

eu as vrea sa stiu despre ce condensator de sub bord e vorba ? :)

 

si eu as zice ca e un fir care se incalzeste si pierde contactul, sau face un mic scurt. cind dai la cheie "si nu o ia", becurile rosii din bord se sting sau ramin puternic luminate ?

Link to comment
Share on other sites

eu as vrea sa stiu despre ce condensator de sub bord e vorba ?  :blink:

 

si eu as zice ca e un fir care se incalzeste si pierde contactul, sau face un mic scurt. cind dai la cheie "si nu o ia", becurile rosii din bord se sting sau ramin puternic luminate ?

6436[/snapback]

 

raman puternic luminate....se aude doar zumzaitul de la injectie....si atat... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Asa imi facea si mie masina, si aveam alternatorul plin de ulei :), dupa ce l-am curatat, nu mi-a mai facut.

14124[/snapback]

la mine pana la urma era bateria..... am tzinut-o la incarcat vreo 5 zile si gata, s-a rezolvat problema... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
la mine pana la urma era bateria..... am tzinut-o la incarcat vreo 5 zile si gata, s-a rezolvat problema... :)

14164[/snapback]

nu cred ca e de la baterie. daca era bateria proasta nu se putea sa porneasca dupa 1/2h in care tu ascultai muzica, aprindeai plafoniera, etc :blink: . o problema de genul asta am si eu :) , dar e ceva mai ciudata: daca motorul e oprit si las pozitiile aprinse mai mult de 5-10min face aceeasi chestie- demarorul e mort. am observat ca numai atunci cand motorul este cald si nu cred in explicatii gen "bateria", "alternatorul", "electromotorul", "contactul", "condensatorul" etc pt ca v-am spus: face numai la pozitii si ma :) sa porneasca. are curent, functioneaza toate la blana, dar nu vrea sa porneasca. am mai observat ca atunci cand dau la automat nu scade deloc intensitatea luminilir de la bord. nu stiu ce sa-i fac. am fost cu ea peste tot, de fiecare data am crezut ca s-a rezolvat, da` problema a aparut iar dupa un timp :)

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e de la baterie. daca era bateria proasta nu se putea sa porneasca dupa 1/2h in care tu ascultai muzica, aprindeai plafoniera, etc :blink: . o problema de genul asta am si eu :) , dar e ceva mai ciudata: daca motorul e oprit si las pozitiile aprinse mai mult de 5-10min face aceeasi chestie- demarorul e mort. am observat ca numai atunci cand motorul este cald si nu cred in explicatii gen "bateria", "alternatorul", "electromotorul", "contactul", "condensatorul" etc pt ca v-am spus: face numai la pozitii si ma :) sa porneasca. are curent, functioneaza toate la blana, dar nu vrea sa porneasca. am mai observat ca atunci cand dau la automat nu scade deloc intensitatea luminilir de la bord. nu stiu ce sa-i fac. am fost cu ea peste tot, de fiecare data am crezut ca s-a rezolvat, da` problema a aparut iar dupa un timp :)

17013[/snapback]

 

foarte ciudat, dar in fine, la mine s-a potolit dupa ca am incarcat bateria. Ar trebui sa ne scriem pe masini " X-FILES" :) :)

Link to comment
Share on other sites

la mine pana la urma era bateria..... am tzinut-o la incarcat vreo 5 zile si gata, s-a rezolvat problema... :)

14164[/snapback]

bateria la incarcat 5 zile? :blink:

daca zici ca becurile din bord ramaneau aprinse nu era de la baterie. bag mana in foc

daca era bateria cand dadeai la automat trebuia sa cupleze furca bendixul pe volanta, sa invarta acolo o juma de tura sau cat o mai fi avut "juice" dupa care sa iti dispara orice urma de curent din instalatie.

cred ca tu nu aveai bornele stranse sau erau oxidate (cu misterioasa substanta verde :) )

Link to comment
Share on other sites

daca motorul e oprit si las pozitiile aprinse mai mult de 5-10min face aceeasi chestie- demarorul e mort.

17013[/snapback]

 

pai nu mai lasa pozitiile aprinse. ti-am vazut masina acum cateva luni pe mosilor cu pozitiile aprinse si nu era nimeni in ea :blink:

 

PS: se vad bine angel eyes-urile :))

Link to comment
Share on other sites

Sa va povestesc despre ciudatenia care mi se intampla la masina. In primul rand sa va spun ca de cand a incaput masina pe mana mea(este un e30 din 1990-4usi-motor 2700cmc) mi se intampla acest lucru din cand in cand. Si anume: porneste masina bine merci la prima cheie, merg cu ea, 10,20, 30-500km, 2, 3 zile etc...porneste si apoi dintr-o data dc opresc masina si las farurile aprinse 2 sec!!!!! sau orice consumator, plafoniera etc....cd-player, dau la cheie si nu se mai intampla nimic... :blink: . La-s masina o juma de ora o ora etc.. dau la cheie din nou - PORNESTE!!! cu faruri aprinse, cu cd-player pornit...Bun. Am fost la electricianul meu si mi-a schimbat de vreo 2 ori un condensator mare de sub bord...de cate ori la schimbat  cateva luni nu am mai avut probleme....dar dupa 3-4 luni, iar apare...de exemplu acum iar se manifesta in acelasi fel...dau la cheie nu se intampla nimic...o pornesc impinsa....o opresc porneste....o opresc aprind farurile numai porneste....le sting...stau un pic porneste.....bateria nu este de vina ca e noua, masa are peste tot.....

Dati-mi o idee de la ce ar fi.....

6357[/snapback]

ionut,problema poate sa fie din diverse mase(-) care aparent sunt stranse,dar contactele nu sunt ferme,sau din electromotor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.