Jump to content

Recommended Posts

Am decis sa schimb cateva componente ale timoneriei (E 46 D - 2002) . Printre acestea si bucsa de la nuca schimbatorului de viteze si bucsile de la bratul fix pe care sta schimbatorul. Stie cineva care este procedura pentru a da schimbatorul de viteze afara. Trebuie desfacut cardanul pentru ca maneta sa iasa pe jos? Care este procedura?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

poti schimba bucsa de la trimonerie si pe sus dar tot trebuie desfacuta tija de la ea , atata ca nu trebuie sa dai jos trimoneria numai daca vrei sa-i schimbi si bucsa se cauciuc din capatul de catre cutie, tragi schimbatorul afara si scoti buretele afara dupa care o sa vezi un manson de cauciuc i-l scoti si pe ala afara si bucsa de plastic de acolo este prinsa de doua cleme pe care trebuie sa le apesi inauntru si tragi de schimbator in sus si va iesi cu tot cu bucsa si montezi bucsa noua invers demontarii ,( nu uita de tija).
Link to comment
Share on other sites

Treaba sta cam asa:

1. Se trage de nuca schimbatorului pentru a u scoate afara ( de pe bancheta spate cu grija la dinti);

2. Se desface burduful din piele de la maneta de viteze ;

3. Trimul de la schimbator este fixat cu doua suruburi prinse langa consola de la cotiera , se scot cablurile de la butoanele geamurilor si iese trimul afara;

4. Se da afara buretele protector si burduful de cauciuc <8>ce protejeaza nuca ( atentie la montaj sa nu uitati sa bagati burduful in canalul special al piesei<1> din imagine are rol de protectie a nucii schimbatorului contra prafului , operatiunea se poate face doar pe sub masina);

5. Se slabeste jugul de la tampoanele cutiei de viteze si se pun niste suruburi mai lungi pentru a nu atarna cutia;

6.Se scoate siguranta <11> si se scoate piesa <9> din bucsa ( atentie la cele doua saibe din teflon <10> sa nu le pierdeti);

7.In celalalt capat piesa <9> este prinsa de cutie printr-un bolt . Acesta are o siguranta <14> care se scoate folosind o surubelnita mica (sacrificata) indoita la varf la 90 de grade. Dupa ce se da abara boltul piesa <9> iese ;

8.Se desfac bolturile <3> si <4> . Ambele au doua sigurante incluse ce se desfac largindu-le putin cu o surubelnita si urcandu-le in sus dupa care se trag in lateral;

9. Piesa <1> se trage afara din bucsa <5> tragand usor spre motor de ea , dupa care timoneria se scoate afara pe langa cardan ;

10. Bucsa <5> este bagata prin presare in locasul ei fiind asigurata prin doua canale . Se scoate destul de greu accesul in acel loc fiind destul de limitat dar cu o surubelnita mecanica si putin efort iese;

Avand piesele afara totul se schimba foarte usor . Eu am schimbat : 2,3,4,5,7,9,12,13,14.

<13> este un burete pe care initial l-am aruncat .Greseala. Acesta intra in piesa <9> pentru a nu exista joc in legatura cutiei cu aceasta. Este jale la montajul ei trebuie sa ti apasat si sa impingi boltul pe pozitie. Circ. Eu am luat 2 milimetrii cu caterul din burete ca altfel nu reuseam.

Montajul se face in ordine inversa. Rabdare + nervi si atentie sa nu fie prea cald afara!!!

Oricum merita. Altfel intra in viteze. Credeam ca am ceva in cutie agata la vitezele 2 si 3 si 1 intra greu cateodata. Acum alta viata. Succes!

post-12057-1246716777_thumb.png

Edited by diamondtree
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Zici ca agata la treptele 1,2,3 si d-aia te-ai apucat de treaba. Poti sa detaliezi? S-ar putea sa am si eu nevoie de aceasta operatiune. Agata la 1 si 4 (la celelalte se simte mai putin). Si parca se si aude un sunet cand bag a 3-a. Cu motorul oprit si usa deschisa am sesizat sunet la fiecare schimbare (in orice treapta). Este normal? Ma gandeam sa merg la un service sa verifice tot ce se poate la timonerie, si uleiul din cutie.
Link to comment
Share on other sites

poti schimba bucsa de la trimonerie si pe sus dar tot trebuie desfacuta tija de la ea , atata ca nu trebuie sa dai jos trimoneria numai daca vrei sa-i schimbi si bucsa se cauciuc din capatul de catre cutie, tragi schimbatorul afara si scoti buretele afara dupa care o sa vezi un manson de cauciuc i-l scoti si pe ala afara si bucsa de plastic de acolo este prinsa de doua cleme pe care trebuie sa le apesi inauntru si tragi de schimbator in sus si va iesi cu tot cu bucsa si montezi bucsa noua invers demontarii ,( nu uita de tija).

 

Sa inteleg ca pe sus se poate schimba doar piesa 7, corect?

 

Sau se poate schimba si nr 10?

Link to comment
Share on other sites

Zici ca agata la treptele 1,2,3 si d-aia te-ai apucat de treaba. Poti sa detaliezi? S-ar putea sa am si eu nevoie de aceasta operatiune. Agata la 1 si 4 (la celelalte se simte mai putin). Si parca se si aude un sunet cand bag a 3-a. Cu motorul oprit si usa deschisa am sesizat sunet la fiecare schimbare (in orice treapta). Este normal? Ma gandeam sa merg la un service sa verifice tot ce se poate la timonerie, si uleiul din cutie.

Scuze de intarziere.

La mine nu prea gaseam vitezele mai sus amintite. La control am descoperit ca aveam joc mare in bucsa levierului <9> bucsa de teflon <7> si bucsa suport <5>. Inainte de aceasta am constatat ca aveam un tampon rupt la motor. Probabil ca fostul propietar a mers asa..............de la uitat dumnezeu. Sau a preferat sa nu-l schimbe. Oricum eu cand am luat masina observam cum se misca schimbatorul stanga dreapta la talpa grea si la verificare am constatat ca am rupt tamponul pe dreapta. Mai mult ca sigur timoneria a capatat joc de la acel tampon rupt.

Nu este normal sa agate in nici o viteza. Oricum verifica piesele de mai sus si daca sunt bune inseamna ca este altceva la cutie. Din cate stiu eu uleiul de cutie nu se schimba dar daca ai pierderi pe undeva trebuie remediat.

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit deja cu un prieten, ma duc sambata sa le verifice. El spune ca cel mai probabil este bucsa 7. Mai stii cat costa?

O sa verific si uleiul in cutie si in diferential si doar in cazul in care nu e la nivel o sa-l schimb.

Link to comment
Share on other sites

poti schimba bucsa de la trimonerie si pe sus dar tot trebuie desfacuta tija de la ea , atata ca nu trebuie sa dai jos trimoneria numai daca vrei sa-i schimbi si bucsa se cauciuc din capatul de catre cutie, tragi schimbatorul afara si scoti buretele afara dupa care o sa vezi un manson de cauciuc i-l scoti si pe ala afara si bucsa de plastic de acolo este prinsa de doua cleme pe care trebuie sa le apesi inauntru si tragi de schimbator in sus si va iesi cu tot cu bucsa si montezi bucsa noua invers demontarii ,( nu uita de tija).

 

Sa inteleg ca pe sus se poate schimba doar piesa 7, corect?

 

Sau se poate schimba si nr 10?

 

Revin cu intrebarea: Ce piese se pot schimba umbland doar pe sus?

Link to comment
Share on other sites

poti schimba bucsa de la trimonerie si pe sus dar tot trebuie desfacuta tija de la ea , atata ca nu trebuie sa dai jos trimoneria numai daca vrei sa-i schimbi si bucsa se cauciuc din capatul de catre cutie, tragi schimbatorul afara si scoti buretele afara dupa care o sa vezi un manson de cauciuc i-l scoti si pe ala afara si bucsa de plastic de acolo este prinsa de doua cleme pe care trebuie sa le apesi inauntru si tragi de schimbator in sus si va iesi cu tot cu bucsa si montezi bucsa noua invers demontarii ,( nu uita de tija).

 

Sa inteleg ca pe sus se poate schimba doar piesa 7, corect?

 

Sau se poate schimba si nr 10?

 

Revin cu intrebarea: Ce piese se pot schimba umbland doar pe sus?

Nu poti schimba nimic pe sus decat <8> dar....

Nu demonta burduful <8> decat daca ai acces sub masina . Pe mine m-a mancat sa fac asta inainte sa schimb piesele . M-am chinuit degeaba vreo doua ore sa-l bag la loc pe deasupra. Degeaba . Asa am mers o saptamana cu el liber nefixat in locasul de unde l-am scos. Pe sub masina l-am asezat pe pozitia lui imediat.

Foarte bun linkul inginerului. :twoup:

Edited by diamondtree
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.