Jump to content

E34 525 M50 nu prea mai trage


Recommended Posts

Saptamana trecuta mergand mai mult prin afara orasului am observat ca masina nu prea mai trage cum trebuie. Mai ales la deal.

 

Am fost prin Bulgaria. La dus nu am simtit pentru ca am fost noaptea tarziu si era drumul pustiu si mergeam constant. Dar la intors erau masini pe drum, TIRuri, pe drumul dinspre Varna, pe niste urcari masina parca era moarta, eram cu a 3a la fund si nimic, asta in conditiile in care venisem oarecum in viteza, pur si simplu simteam ca masina nu mai are putere.. Imi era frica sa depasesc la deal masini cu motoare mult mai mici pe care in linie dreapta le-am lasat mult in spate.

 

De la ce poate fi? Azi am schimbat si filtrul de aer, cel de ulei si uleiul dupa cam 8500km, dar nu cred ca de la asta e. Ar putea fi de la injectoare? Sau de la ce altceva ar putea fi?

 

Compresia am masurat-o in urma cu vreo 20000km si era 14 la fiecare cilindru, motorul ar trebui sa aiba inca viata...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Filtrul de benzina l-am pus original acum 8,500 km, nu l-am mai schimbat acum la schimbul asta de ulei, o sa-l schimb la urmatorul.. Daca nu ma insel, in TIS spune sa fie schimbat la 4 schimburi de ulei, am zis ca la 1 e prea mult... Desi cu ce benzina e la noi s-ar putea sa fi gresit cu manevra asta.

 

Nu m-am gandit la benzina, s-ar putea sa fie de la asta.. am pus jumate de rezervor de la un OMV din Varna, in Bucuresti am alimentat numai de la Lukoil, cateodata la Rompetrol si mai rar la MOL, niciodatata la Petrom, OMV, si parca n-am simtit asta. La dus am avut benzina jumate de rezervor de la Lukoil, jumate de la Rompetrol.

 

O sa verific presiunea la benzina. Filtrul se poate infunda totusi asa repede?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa vezi daca-si schimba mersul bagand un Octane Booster, o solutie de moment. Ar putea fi si debitmetrul. Stiu, suna a cliseu. <_< Cu toate ca ala parca-l schimbasei nou. Eu zic ca injectoarele nu se infunda asa deodata. Nici filtrul de benzina nu se infunda asa de usor, ca doar nu bagi pamant in rezervor. De verificat pompa de benzina, regulatorul ala de presiune de pe rampa de injectoare. Motorul merge rotund la ralanti?
Link to comment
Share on other sites

asa brusca schimbare imi pare a fi de la benzina, a fost vreo problema cu ea. Asta doar daca nu ai vreun furtun spart pe undeva ... Iti consuma mai mult ?

Am patit exact la fel, nu cu un BMW ci cu masina de servici, un clio. Am mers cu ea asa pana s-a golit complet rezervorul si am facut un plin la o benzinarie care o cunosteam... nu am mai avut probleme.

Link to comment
Share on other sites

Nu, debitmetrul nu l-am schimbat. La relanti acul sta unde trebuie fix, dar masina mai tremura mai tare sau mai incet. De consumat, imi consuma 17 in oras si 11-11.5 in afara, foarte mult. Furtun spart de benzina nu cred sa fie, ca ar mirosi... Vreau sa investighez ce e cu sonda lamda, ca e una universala, dar nu gasesc pe cineva cu tester liber si dispus sa se uite.

 

Regulatorul de presiune cum il verific?

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul nu e nou, nu am probat cum e fara el, dar eu stiu ca cu mufa scoasa calculatorul intra intr-un regim de eroare care nu prea are legatura cu regimul normal de functionare.

 

Sonda universala Bosch o am de vreo 2 ani, cam 30mii km am cu ea. Pana sa montez A/C anul trecut consumul era 15 / 10 acum este am 17 / 11. Cred ca valorile normale ar fi 13 / 8. Am tot citit pe e34.de ca o sonda universala nu prea are legatura cu cea originala, asa ca m-am hotarat oricum sa cumpar si am cumparat deja o sonda originala BMW, dar inainte sa o schimb vreau sa vad exact de unde e problema, sa pun masina pe un tester care poate sa indice si debitul de aer dat de debitmetru si ce indica sonda de oxigen.. si problema e ca nu am gasit inca une sa merg, Carsoft nu se conecteaza la modulul asta, mai demult am fost la servisul acela din Pta Bobocica, dar nu mai primesc demult masini vechi si am mai fost la cineva cu care nu mai reusesc sa iau legatura, care avea un tester mobil pentru cam toate marcile de masina, si indica totul.

 

Ma puteti ajuta cu o recomandare unde sa pot merge sa pot masura toate chestiile astea: debitul de aer indicat de debitmetru, valoarea data de sonda lambda, presiunea la benzina, regulatorul de presiune, senzorul de pozitie de pe clapeta de acceleratie.

 

A am mai fost si la Filaret si mi-au zis ca nu mai au tester pentru E34 <_< adica n-au chef.. nu inteleg care e treaba, ragalii de E39 primesc dar daca vreau sa repar E34 nu le trebuie bani.

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa schimbi sonda, pune un analizor de gaze pe esapament. Acolo vezi ce amestec ai, bogat, sarac sau normal.

La regulator, stiu ca se scoate acel regulator din capatul rampei si se pune un manometru pt a se verifica presiunea in rampa. Stiu ca se mai strica si nu mai tin presiunea acele regulatoare. Posibil ca valorile corecte sa le gasesti in Autodata.

Insa nu m-ar mira ca la analizorul de gaze sa iasa un amestec bogat, 10-11 afara e mult. Ciudat e ca daca aveai valori mari pe lambda se aprindea injectia.

Nu ar fi rau sa iei la mana si aprinderea la verificat: bobine, bujii. Daca zici ca mai balbaie la ralanti.

Oricum iti trebuie tester.

Link to comment
Share on other sites

tare-s curios ce ii ia din viata unui 5ar!

vad ca forumistii au intrat si in problema ralantiului si bine au facut.

pe bmwe34.net una din cauze ar fi aer fals pe la o-ring-ul jojei si pe la garnitura filtrului de ulei( <_< interesant!)

la mine am verificat cu alte piese:debitmetrul,senzorul de oxigen,ICV,valva vapori ulei,senzorii clapeta acc,ax came si vibrochen,injectoare cu tot cu regulatorul de presiune care e in capatul rampei de injectie,furtunase,clapeta acc curatata luna...

ce sa mai fie?pompa benzina,senzor temperatura calculator?ceva pe la distributie?astea sunt posibile cauze din site-ul de mai sus.

cineva imi povestea ca mufa de la panoul de sigurante,nu stiu exact,banuiesc ca exista o mufa ce leaga practic panoul de sigurante de tot manunchiul de fire.

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, amestecul este sigur bogat, pentru ca nu prea pot merge cu geamurile jos din cauza mirosului de esapament. Da 10-11 e foarte mult. Bujiile le-am pus noi acum 2 ani, la bobine ar trebui sa ma uit, am pus un set second hand Beru de pe e-bay anul trecut. Pe la cateva bujii era si ulei, desi garnitura de la capacul de tacheti am schimbat-o acum 2 ani... dar am luat-o sa o schimb iar.

 

@rmg - stii unde pot pune un analizor de gaze?

Link to comment
Share on other sites

La orice service care face si ITP gasesti sonda d-aia de gaze care se baga pe teava de esapament.

Parerea mea e ca daca ai amestec bogat, si asta vei vedea la o analiza a gazelor de evacuare si sonda lambda nu tipa deloc aratand eroare sonda trebuie schimbata. amestecul bogat iti da peste cap toata masina: iti uda bujiile si astfel nu mai ai aprindere ca lumea, iti spala cilindrii de ulei, iti omoara catalizatoarele (e pacat, sunt noi) plus consumul aferent.

Si nu uita debitmetrul.

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata am rezolvat sper, macar partial, problema. Voi merge in weekend in teste sa vad daca s-a rezolvat. Era stricat releul sondei lambda si deci sonda lambda nu functiona. L-am inlocuit si acum masina accelereaza mai bine si mersul motorului este mai regulat atat in sarcina cat si la ralanti. O sa-i masor si consumul.

 

La o statie ITP vreau sa ajung de mai mult timp sa verific amortizoarele si tot n-am ajuns <_< Cand ajung ma voi uita si la gazele de evacuare, dupa miros pare sa nu se fi rezolvat complet si amestecul sa fie in continuare mai bogat decat trebuie.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Deocamdata am rezolvat sper, macar partial, problema. Voi merge in weekend in teste sa vad daca s-a rezolvat. Era stricat releul sondei lambda si deci sonda lambda nu functiona. L-am inlocuit si acum masina accelereaza mai bine si mersul motorului este mai regulat atat in sarcina cat si la ralanti.

cum l-ai verificat?

daca un releu cupleaza si la un interval de timp decupleaza inseamna ca e defect?

repet,cum se verifica un releu(fara shtrap sau alte tiganii) si cine comanda un releu?

Link to comment
Share on other sites

Pai apareau pe tester erorile: releu sonda O2, semnal sonda O2

Apoi am inlocuit cu altul de la altcineva si am mers un pic si nu mai dadea erorile astea, plus ca motorul tragea mai bine si mai rotund.

 

Despre cum functioneaza releele, cel mai bine baga pe google "how relays work" si e plin de explicatii, din ce stiu se comanda prin tensiune si/sau curent si sunt comandate de unitatea centrala.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Am mai gasit aici un american cu exact aceeasi problema, caruia ii apareau codurile de eroare de la sonda lambda, dar de fapt cauza era pompa de benzina, nu facea ce presiune trebuie:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=941239

 

Voi verifica si presiunea la benzina. Eu ma gandeam sa exclud oarecum pompa, deoarece am pus-o noua ( nu mai stiu ce marca ) acum 2 ani. Dar cine stie...

 

Later Edit: Si altul vad ca zice la aceleasi simptome, era regulatorul de presiune stricat.. deci va trebui sa mai verific.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca mersul masinii era afectat de releul ala, cel putin nu atunci cand masina e calda. Daca cunostintele mele sunt corecte, acel releu functioneaza doar cand evacuarea e rece, pt a aduce sonda la temperatura de lucru (min. 300grC). Dupa aia ar trebui sa decupleze incalzirea sondei, pt ca gazele din motor fac restul de treaba.

Erorile gasite pe tester ar putea sa fie date de amestecul bogat plus o defectiune a releului de incalzire. Ciudat totusi ca nu apare eroare la injectie, probabil pe vremea aia poluarea era pe plan secund.

Sa nu uiti de rampa, sa verifici presiunea data de pompa si daca regulatorul de presiune tine acea presiune in rampa (cam 3 bari).

Pe avacuare nu scoate fum negru, de amestec bogat?

Link to comment
Share on other sites

Nu scoate fum deloc, dar nu prea poti respira gazele evacuate. Stii unde pot verifica presiunea? La servisul pe unde ma duc eu mi-au zis ca n-au instrumentul respectiv.

M-am mai uitat prin manualul Bentley cum se masoara presiunea si diversi senzori, intr-adevar trebuie sa fie 3 bari = 51psi

 

Releul ala trebuie sa incalzeasca sonda cand temperatura este sub cea la care lucreaza, intr-adevar. Atunci imediat ce am schimbat releul si am sters erorile, masina parea sa mearga mult mai bine, acum parca ar fi tot cam moarta. O sa-i mai fac un consum pe weekend la drum lung, sa vad ce iese.

Link to comment
Share on other sites

Da 3,5 bari am gresit eu, am zis la repezeala.. stiam oricum ca am valoarea in manualul Bentley.

 

Am facut 850 de km in weekend, pare ca trage mai bine masina, consumul a fost 12l la suta de km, am fost pana la Baile Herculane si inapoi, am mers cam cu 160-180 pe A1 si in rest cu 140-160, prin sate cu 100-120. Cam mare consumul zic eu.

 

Am mai descoperit ceva insa, ceea ce stiam de mai demult, dar acum era chiar grav. Garnitura de la capacul de tacheti e dusa si bujiile sunt inundate cu ulei, e foarte mult ulei pe acolo si pe fise.. asta poate fi cauza a consumului ridicat si a lipsei de putere??

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.