Jump to content

E34 525 M50 nu prea mai trage


Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bujiile sa nu fie crapate sau bobinele lor? Bujiile sunt foarte ieftine oricum, ma voi uita si la ele, bobinele... sunt 3 necrapate deloc si 3 foarte foarte putin crapate, abia vizibil. Cu astea e mai urat daca trebuie inlocuite.
Link to comment
Share on other sites

Bobinele le poti masura, la rece si la cald sa vezi ce rezistenta au.

Sa stii ca bujiile ude pot fi si de la acel ulei care se infiltreaza pe la capac. Cand cumperi garnitura de la culbutori sa ai grija sa vina si cu cele 6 garnituri (de fapt sunt 2 a cate 3 gauri) pentru bujii. Am schimbat la masina unui tovaras garnitura si in pachet au venit doar pt 3 cilindri garnitura de la bujii. Cu tot siliconul pus pe garnitura veche tot arunca ulei si inunda o bujie.

Daca ai bujiile ude evident ca arderea pe acel cilindru nu are loc cum si cand trebuie.

O sa caut pe Autodata niste date de verificare pt motorul tau, bobine, pompa, rampa, sa vad ce gasesc pe acolo.

Garnitura de la culbutori o putem schimba impreuna, nu e mare inginerie. O comanzi de la Dili si ti-o aduce in 2 ore. Spor!

Link to comment
Share on other sites

rmg, mersi pt poze.. deja am "facut" o parte din ele, am masurat throttle position sensor, bobinele, garnitura aceea am comandat-o de la grozadan pe original, trebuie sa vina si am un servis pe langa mine, nu imi iau multi bani sa imi schimbe. chestia e ca am mai schimbat-o acum 2 ani, atunci am pus Victor Reinz, ori a fost proasta, ori pusa prost.. cam putin a tinut 2 ani.. de fapt vreun an jumate, ca din iarna incepuse sa se vada ulei pe la ea.

 

mersi si ca te oferi sa ma ajuti cu garnitura, dar m-ar ajuta un pic mai mult daca stii pe cineva care are aparatul acela sa pot masura presiunea pompei si sa vad daca regulatorul de presiune e ok. sau un servis undeva.

 

bobinele le-am masurat pe circuitul primar, vad ca in pozele de mai sus scrie 0,8 ohm, in manualul Bentley scrie ca trebuie sa aiba rezistenta 0,4-0,8 ohm, ele aveau toate 0,3 ohm (le-am scos de pe masina). am 11 in total, toate aveau 0,3 ohm poate nu e bun multimetrul meu.. oricum le-am ales pe cele mai bune 6 dintre ele, cele cu sparturi in carcasa foarte putin vizibile.

 

si inca o intrebare: daca merge mai bine cu mufa de la debitmetru scoasa inseamna ca debitmetrul e prost?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Asta inseamna fix nimic.Poti masura si sa fie valorile bune, nu inseamna ca bobina este buna.Poate fi o problema in circuitul secundar.

E adevarat insa pe mine m-a ajutat masurarea la descoperirea unei bobine fisurate la o alta masina. La rece masina mergea foarte bine, dupa ce se incalzea dadea rateuri, facea pe nebuna. Dupa tot felul de teste am descoperit ca bobina avea alte valori la rece si la cald. Probabil de la caldura se dilata si acea fisura modifica parametrii. cand nu ai o piesa de rezerva sa inlocuiesti piesa suspectata e buna metoda masurarii.

Vali, am dat niste telefoane dar nimeni nu are un manometru de masurat presiunea la benzina. Toti imi spun ca e putin probabil sa se buseasca acel regulator.

Legat de debitmetru: am auzit atatea pareri despre debitmetru, despre cum poti sa descoperi daca e defect ca orice e posibil. Eu zic ca da, daca scoti debitmetrul si merge mai bine poate fi ala defect. Eu asa am patit la un diesel commonrail. Pe tester nu apareau diferente foarte mari intre valoarea citita si cea standard insa dupa schimbare masina a devenit racheta. Iti trimit pe PM un link de unde sa iei debitmetru ieftinache.

Link to comment
Share on other sites

Sa vad, mai greu cu imprumutatul..

 

Deocamdata am cumparat noi releele de la incalzirea sondei si de la pompa de benzina, m-am tot jucat cu niste relee imprumutate si incepuse iar sa mearga prost masina. Asa ca am pus releele noi si am constatat ca apareau iar erorile pe tester (O2 sensor relay, O2 sensor fault). Dupa ce am sters erorile motorul merge iar rotund si trage mai bine.. se simte, este diferenta la acceleratie mai ales in treptele 3 si 4, am facut cam 250-300km in 2 zile, am pus iar testerul si nu mai apar erorile si masina trage in continuare binisor. Nu-mi dau seama cum ar trebui de fapt sa traga, dar e mai bine acum.

 

O sa masor si presiunea benzinei in curand sa ma lamuresc cu ea, mi-a promis cineva ca o sa faca rost de manometru.

Link to comment
Share on other sites

Da, normal. Trebuie sa mi-o trimita grozadan. E destul de comod asa ca ma duc sa o iau de la posta si o sa ma duc sa o schimb pe aici pe aproape de mine.

 

Marius, mersi inca o data de sfaturi si pt ca te-ai oferit sa ma ajuti. <_<

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Daca te-ai juca cu releele, e normal sa iti apara din nou erorile, deci nu e ceva concludent.

Fa niste teste de demaraj cu mufa de la debitmetru on/off, 0-100, 80-120, poate fi relevant testul si atunci nu mai trebuie sa masori presiunea la benzina.

Inca un test pt. debitmetru, cu motorul pornit, scoate mufa de la debitmetru, daca acesta e bun, motorul ar trebui sa se tureze si apoi sa revina la relanti, la fel si cand pui mufa la loc. Daca nu se tureaza deloc sau f.f. putin, aproape insesizabil, atunci debitmetrul e mort sau pe duca.

Edited by turnerbj
Link to comment
Share on other sites

Nu am apucat inca sa ma joc cu debitmetrul, dar totul devine din ce in ce mai ciudat.

 

Am schimbat acum cateva zile garnitura de la culbutori, am curatat fisele de ulei, am schimbat si bujiile.. bujiile vechi de 2 ani n-aveau practic nimic, dar deja le cumparasem asa ca le-am schimbat.

 

Am montat sonda de oxigen noua si regulator de ralanti nou (originale, cumparate din Germania). S-a simtit influenta regulatorului nou, inainte avea tot felul de balbaieli cand scoteam din viteza sa opresc la semafor, cobora turatia un pic dupa care revenea, dupa schimbare acul se aseaza imediat unde trebuie. (Pe cel vechi il si curatasem) Si mersul motorului se simte mai rotund. Problema insa din nou: imediat dupa ce am schimbat astea, masina trage prost rau de tot, mai prost ca inainte. Nu mi-a venit sa cred.

 

Am fost iar la tester si acolo surpriza, testerul nu citea corect nici o valoare: rotatiile motorului variau intre 80 si 6800 (asta cand in bord ajunsese maxim pe la 2500), , temperatura aerului de intrare era mereu identica cu cea a apei 90 si ceva de grade <_< Tipul a ramas foarte mirat, tinand minte ca la ultima testare cand imi stersese si erori valorile erau indicate corect. A demontat calculatorul (ECU / DME) a stropit cu WD-40 pe contacte... nimic. Am imprumutat de la altcineva un calculator de 325 24V, tot Motronic 3.1, numai avand alt cod Bosch. Al meu are 0261200402, celalalt avea 0261200403. Surpriza! Cu calculatorul celalalt, valorile sunt afisate corect, motorul merge mult mai rotund, trage foarte bine.

 

In ultimele 2 zile am tot schimbat calculatorele intre ele, si se pare ca al meu si-a revenit partial :), adica trage doar putin mai prost ca cel imprumutat, in schimb mersul motorului nu este asa de rotund. N-am mai apucat sa pun testerul pe el, dar concluzia e ca e ceva stricat in el. Sau ar putea fi si / doar releul lui stricat?

 

Si am mai fost sa curat injectoarele, nu erau infundate, dar totusi le-am curatat. Unul din el stropea insa in 20 secunde cam cu 4ml mai mult ca celelalte (in total fiecare stropea cam 50-60ml nu mai tin minte exact). Tipul care le-a curatat a zis ca nu conteaza, e mica variatia. Chiar nu conteaza?

 

Si nu inteleg cum naiba sa se strice calculatorul...

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

ai luat apa, umezeala la el si s-a oxidat. In timp placa aia daca are circuite imprimate se duce si ea de la variatii de temperatura. Se intampla mai rar dar se intampla. A patit-o fratele meu dar ce e drept avusese apa in masina de la o inundatie. Stiu ca sunt niste garnituri de cauciuc de la capacul ala de acolo. Verifica sa fie etanse si surburile bine stranse.

Are o varsta masina totusi.

Poate ai noroc si isi revine sau se mai refac contactele cu un electronist bun.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt patit cu un calculator de PUG 405 MI16, ce am mai tras cu ala. Pozitia lui era la baza parbrizului, s-au infundat gurile de scurgere si calculatorul meu statea si face baita. S-au exfoliat straturile cablajului, contactele s-au albit de la oxidare, ce sa mai, nu a mai fost rost de reparat.

Poate de aia nici masina nu mai mergea bine la tine, incepuse sa faca figuri calculatorul. Ai putea sa-l dai jos, sa-l desfaci si sa te uiti pe placa cum arata: daca are piese sau contacte oxidate, piese arse, etc. Oricum la tine e bine ca gasesti calculatoare SH de 525 pe toate drumurile, nu e o masina exclusivista sa nu gasesti piese de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Capacul acela pare sa se inchida etans, cine stie ce s-o fi intamplat. Da, se gasesc calculatore de 525. L-am dat jos dar inca nu m-am uitat inauntru.

 

Si legat de debitmetru, cu calculatorul de 325 imprumutat, daca scot mufa de la debitmetru, masina trage o idee mai prost, in schimb relantiul sta constant fara sa il balbaie, poate doar mai putin rotund. E normal? N-ar fi trebuit sa fie o scadere de putere mare, si relantiul sa oscileze daca scot mufa de la debitmetru?

 

De fapt cum se face testul, scot mufa de la debitmetru in timp ce motorul merge, sau opresc motorul, scot mufa si pornesc din nou ?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Relantiul oricum se stabilizeaza dupa ce scoti mufa, nu are de ce sa varieze, chiar daca se tureaza cand scoti mufa.

Sau la tine nu s-a turat motorul cand ai scos mufa?

 

Exact asa a facut, s-a turat foarte foarte putin dupa care s-a stabilizat

Link to comment
Share on other sites

Daca s-a turat f.f. putin e probabil sa fie pe duca. Cel putin asa am observat la mine, la inceput se tura o data tare si revenea la relanti, apoi, cand a inceput sa nu mai traga bine, cand scoteam mufa, se tura f. putin, apoi aproape deloc, iar fara mufa, masina tragea evident mai bine. Cu actualul, la fel ca la inceput, cand scot mufa, se tureaza clar si apoi revine la relanti.

Incearca sa gasesti unul pt. o proba.

Link to comment
Share on other sites

Da, s-a turat f putin.. am curatat si firul acela si lamela cu alcool izopropilic.. de fapt firul nu era murdar deloc..

 

Si calculator si debitmetru <_< Intai sa gasesc un calculator ok, pe cel imprumutat trebuie sa-l dau inapoi

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.