Jump to content

Zgomot decelerare in zona turbinei


CRYSTACHE

Recommended Posts

Am o problema la masina , la decelerare se aude un zgomot in zona turbinei iar atunci cand o accelerez motorul are o foarte usoara trepidatie (numai atunci cand pleaca din relantiu , f.scurt ) , nu stiu daca intre cele 2 fenomene exista vreo legatura .Toate filtrele sant noi-noute , ulei schimbat ieri (i-am bagat tot Castrol Magnatec 10W40) , toate aveau 8000 km. parcursi dupa ceasul de la bord , cand le-am schimbat. Filtrul epurator l-am schimbat acum 500 km. iar EGR-ul l-am curatat recent . De consumat mi-a consumat aproximativ 400 gr. ulei la 8000 km. , nu mai scoate fum deloc dupa ce i-am schimbat filtrul epurator , iar turbina scoate acel suierat fin atunci cand o accelerez , singura problema fiind acest zgomot care apare la decelerare . Prima oara ma gandeam ca ar putea fi de la role si curele dar nu este . Aveti vreo idee de la ce ar putea fi ? Multumesc mult pt. eventualele raspunsuri .
Link to comment
Share on other sites

Cum sa bagi 10w 40 la diesel cu turbo...normal ca urla turbina aia de o dor galcile...

 

Este vorba despre Castrol Magnatec Diesel 10W40 si acelasi ulei l-am bagat si acum 8000 km. si a mers f. bine .Nu cred ca uleiul este cauza . Am ales 10W40 deoarece masina are aproape 200.000 km.

Edited by CRYSTACHE
Link to comment
Share on other sites

@POIUYT, tu nu pricepi ca este vorba despre CASTROL MAGNATEC 10w40, deci nu orice ulei de McDonald's? Ce mama naibii? <_< :) :bashwall:

Oricum cred ca mai bine ar merge 75w90, ala de diferential... Parerea mea.

 

@CRISTACHE (cu "I" ca doar traim "la" Romania si nu cred ca in buletin scrie cu "Y") - poate daca ai descrie si tu mai explicit acel "zgomot puternic" ti-am da mai multe idei. Pe de alta parte, acum zici ca e zgomot puternic, trei cuvinte mai incolo o lauzi ca scoate un suierat fin... Ori poate suntem noi batuti in cap si nu avem destula imaginatie auditiva.

 

P.S.: seamana cu un zgomot de rulmenti agitati intr-un borcan? :unsure:

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

@POIUYT, tu nu pricepi ca este vorba despre CASTROL MAGNATEC 10w40, deci nu orice ulei de McDonald's? Ce mama naibii? <_< :) :bashwall:

Oricum cred ca mai bine ar merge 75w90, ala de diferential... Parerea mea.

 

@CRISTACHE (cu "I" ca doar traim "la" Romania si nu cred ca in buletin scrie cu "Y") - poate daca ai descrie si tu mai explicit acel "zgomot puternic" ti-am da mai multe idei. Pe de alta parte, acum zici ca e zgomot puternic, trei cuvinte mai incolo o lauzi ca scoate un suierat fin... Ori poate suntem noi batuti in cap si nu avem destula imaginatie auditiva.

 

P.S.: seamana cu un zgomot de rulmenti agitati intr-un borcan? :unsure:

Prietene eu am incercat sa dau cat mai multe detalii atat cat m-am priceput , iar despre Castrol stai linistit ca nu il laud eu ca e vreun ulei extraordinar. Am ales CRYSTACHE cu Y pt. ca numele acesta il folosesc pe mai multe forumuri. Daca iti sta in gat numele nu mai imi lua in seama posturile ., ca de mistocari e plina tara asta , din pacate.Am postat ce mi se intampla mie la masina in speranta ca cineva a mai patit acelasi lucru si imi poate da o explicatie.

Link to comment
Share on other sites

@POIUYT, tu nu pricepi ca este vorba despre CASTROL MAGNATEC 10w40, deci nu orice ulei de McDonald's? Ce mama naibii? <_< :) :bashwall:

Oricum cred ca mai bine ar merge 75w90, ala de diferential... Parerea mea.

 

@CRISTACHE (cu "I" ca doar traim "la" Romania si nu cred ca in buletin scrie cu "Y") - poate daca ai descrie si tu mai explicit acel "zgomot puternic" ti-am da mai multe idei. Pe de alta parte, acum zici ca e zgomot puternic, trei cuvinte mai incolo o lauzi ca scoate un suierat fin... Ori poate suntem noi batuti in cap si nu avem destula imaginatie auditiva.

 

P.S.: seamana cu un zgomot de rulmenti agitati intr-un borcan? :unsure:

 

 

Nu ti se pare ca esti cam glumet pentru forumul asta :blink:

Daca citeai si tu atent poate observai ca se refera la doua lucruri diferite :

1. zgomotul ''enervant'' care apare la decelerare

2. suierarul specific oricarei turbine in accelerare.

Link to comment
Share on other sites

Am ales 10W40 deoarece masina are aproape 200.000 km.

 

 

man, iti recomand macar 5w 40 magnatec Diesel, la urmatorul schimb ...nu conteaza ca masina are 500 de mii...este un ulei sintetic, care ajuta si motoru pt a nu se depune prea multe in admisie,filtru epurator si turbina pt o ungere mai buna si eficienta....masina mea este e46 320d de 150cai...si a avut de noua 0w-40 castrol...si cand o avea 300 de mii tot d-asta am sa ii bag....

 

p.s. numai este ca la dacie , vara ulei mai gros ,iarna subtire... mergi pe un ulei sintetic tot timpu...daca motorul are probleme, il repari si ii bagi uleiul care ii trebuie

 

10w 40 este un ulei semi-sintetic (mineral cu sintetic)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Poate sa puna la fel de bine si 5W30 BMW :)

 

 

exact <_< (tot ulei sintetic este si ala)

 

Aveti dreptate in privinta uleiului , o sa pun ulei 5W30 de la BMW. In privinta zgomotului , provine de la capsula vacuumatica care este atasata la turbina. Acum am venit cu masina de la service-ul BMW unde mi-au pus acest diagnostic . Se pare ca turbina a mai fost reparata in Germania , avea un actipild verde pus pe acea capsula. Oricum multumesc tuturor pt. opinii.

Link to comment
Share on other sites

Prietene, ca sa ma exprim ca si tine, daca pentru tine suieratul normal al turbinei cu zgomotul enervant este tot una... Pe de alta parte, nu te lega tu de posturile mele, ca nu esti in masura. Daca moderatorii vor considera ca sunt de prisos vor opera ei. Daca te-ai uita mai mult pe forum ai observa ca nu fac chiar atata de mult misto si ca am si eu ceva idei despre ce este vorba. Dar cand noua ni se expune o problema intr-un mod nu tocmai relevant, nu prea putem da idei. Inca nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea daca zgomotul seamana cu "niste bile agitate intr-un borcan?"

 

Si nu, asta nu e nici un misto, ci pur si simplu asa gasesc eu de cuviinta sa ma exprim. Cine se pricepe isi da seama imedit unde bat! Poate ca pentru tine este doar o gluma ieftina...

 

Din ce spune userul Cristache (imi permit sa ii spun asa), intelegem ca acea capsula este sparta/fisurata. Sincer, am vazut/auzit si eu cateva in starea asta, dar niciuna nu facea zgomotul ala "ingrozitor".

 

P.S.: @Popi, de unde stii tu ca mie nu mi se pare ca sunt prea glumet pentru forum? Sau poate ai vrut sa pui o intrebare? Vezi ca pentru asta trebuie sa folosesti semnul "?" la final. Si apropo de uleiuri ca vad ca esti expert, exista ulei BMW si 10w-40. Si poate pune chiar si 0w-30. Eu folosesc din asta si nu am probleme.

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Te referi la actionare sau dupa cum se mai numeste ''Westgate''.... nu prea imi vine sa cred ca acea piesa face zgomot.... este o capsula cu o membrana de cauciuc in interior, sus se introduce furtunul de vacuum iar jos se prinde tija de la turbo, creste presiune la vacuum se trage in sus tija.... cam asta este rolul acelei piese.
Link to comment
Share on other sites

Am sa incerc sa pun o filmare scurta de cateva secunde , poate ne dam seama daca este de la capsula sau este altceva.

 

Dupa ce am facut filmarea am scos pt. cateva secunde furtunasul care intra in capsula si am accelerat din nou , zgomotul a disparut , l-am bagat , zgomotul a reaparut la decelerare. Cat furtunasul a fost scos s-a vazut ca capsula nu mai lucra , l-am bagat , capsula a inceput din nou sa lucreze. Este posibil ca zgomotul sa provina din interiorul capsulei , atunci cand lucreaza , asa cum mi-a spus si baiatul de la service ?

Edited by CRYSTACHE
Link to comment
Share on other sites

Adica wastegate... Cred ca la asa ceva te referi.

 

 

Chiar ma gandeam cand ai sa corectezi.... cam incet totusi, merge prost Wikipedia?

ma rog.... cred ca s-a inteles despre ce este vorba si hai sa fim on-topic. <_<

 

N-am treaba nici cu Wiki, nici cu pedia. In schimb, mai am si alte lucruri de facut.

 

@Cristache, in momentul in care scoti furtunul turbina nu mai este actionata. Din ce am auzit eu din filmulet (irelevant totusi), fara sa doresc sa te speri, am impresia ca seamana cu sunetul lovirii paletilor turbinei in pereti... e posibil in traducere, sunetul ala sa insemne "tati, tati, vreau alta turbina ca asta nu-mi mai placeee!!! ".

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

 fara sa doresc sa te speri, am impresia ca seamana cu sunetul lovirii paletilor turbinei in pereti... e posibil in traducere

 

si eu cred asta... :)

 

alex, mie imi plac glumele tale sau marog ,modul de exprimare... <_<

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

 fara sa doresc sa te speri, am impresia ca seamana cu sunetul lovirii paletilor turbinei in pereti... e posibil in traducere

 

si eu cred asta... :)

 

alex, mie imi plac glumele tale sau marog ,modul de exprimare... <_<

 

Nu va contrazic , dar nu ar trebui sa aiba si alte simptome masina in cazul acesta , sa scoata fum sau sa consume ulei , sa se cunoasca cumva in mersul masinii ? Daca intradevar are probleme turbina o sa incerc sa o reconditionez in Germania , am un prieten acolo .

Link to comment
Share on other sites

fara sa doresc sa te speri, am impresia ca seamana cu sunetul lovirii paletilor turbinei in pereti... e posibil in traducere

 

si eu cred asta... :)

 

alex, mie imi plac glumele tale sau marog ,modul de exprimare... <_<

 

Nu va contrazic , dar nu ar trebui sa aiba si alte simptome masina in cazul acesta , sa scoata fum sau sa consume ulei , sa se cunoasca cumva in mersul masinii ? Daca intradevar are probleme turbina o sa incerc sa o reconditionez in Germania , am un prieten acolo .

poti sa o reconditionezi si in Romania. Era un nene pe forum cu rezultate bune.

Link to comment
Share on other sites

fara sa doresc sa te speri, am impresia ca seamana cu sunetul lovirii paletilor turbinei in pereti... e posibil in traducere

 

si eu cred asta... :)

 

alex, mie imi plac glumele tale sau marog ,modul de exprimare... <_<

 

Nu va contrazic , dar nu ar trebui sa aiba si alte simptome masina in cazul acesta , sa scoata fum sau sa consume ulei , sa se cunoasca cumva in mersul masinii ? Daca intradevar are probleme turbina o sa incerc sa o reconditionez in Germania , am un prieten acolo .

poti sa o reconditionezi si in Romania. Era un nene pe forum cu rezultate bune.

Am vazut pe diverse forumuri ca este un baiat in Bucuresti pe nume de user CIPOS , este f. laudat la capitolul turbine , daca as reusi sa dau de el poate as reusi sa o rezolv pe plan local daca intradevar zgomotul provine de la paleti .

Edited by CRYSTACHE
Link to comment
Share on other sites

Este foarte greu de dat un "diagnostic" pe baza unor posturi si a unui filmulet, dar lansez si eu o ipoteza pe baza urmatoarelor constatari:

 

- Faptul ca odata ce ai scos furtunasul de vacuum din capsula (actuator), sunetul dispare, este un indiciu ca acesta din urma este parte din problema.

- Personal nu cred ca palele turbinei sau ale compresorului ating carcasa, pentru ca daca ar fi asa, acel sunet ar persista indiferent de conectarea furtunasului de vacuum.

- Sunetul pare a fi scos de "ceva spart".

 

Ipoteza:

Poate capsula vacuumatica este sparta si atunci cand este aplicat vacuum pe ea, acesta este pierdut printr-un eventual orificiu, generand acel sunet.

 

Si ca sa ma contrazic singur: <_<

Nu sunt sigur ca la mers "in gol" (fara sarcina), presiunea creste suficient incat ECU sa intervina (prin intermediul aplicarii de vacuum asupra actuatorului) pentru a o scadea. Daca nu este asa, ipoteza mea pica.

 

Relativ la "Cipos", il cunosc personal de pe vremea cand aveam Audi si "umblam" pe VWForum si pot sa ti-l recomand la randul meu. Omul a invatat foarte multe in cativa ani de experienta.

 

 

Later edit:

Castrol Magnatec nu cred ca respecta norma BMW LL04 si de aceea nu ti-l recomand. O fi Castrol o marca buna, dar trebuie sa folosesti tipul de ulei potrivit motorului tau. Eu pana acum am folosit numai Castrol EDGE Sport 0W-40, dar poti pune linistit si 0W-30 dupa cum spuneau alti colegi inaintea mea. Mare atentie la uleiul folosit, viata turbinei (si nu numai) depinde in foarte mare masura de calitatea lui!

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.