Jump to content

fum negru la turatii mari


acirdei

Recommended Posts

Salut,

Am un BMW 320 D din 2003, 110 KW cumparat la 159 000 km din Germania in iulie 2008 . In momentul de fata am 182 000 km. Nu am avut nici o problema cu el. Merge bine, trage bine, sunt foarte multumit de masina.

Problema care ma streseaza este ca atunci cand calc mai "brusc" acceleratia scoate un fum negru. Probleme la motor nu am. Trage bine. Am fost la service si am verificat filtrul epurator. Mecanicul care din intamplare imi este prieten mi-a zis ca nu sunt probleme cu filtrul. Probleme legate de filtrul epurator cica erau la e 46 fabricate pana in 2003. Dupa 2003 se pun alte modele de filtre epuratoare pe e 46. Mi-a si aratat cum arata filtrul demontat. Piesa de baza e o bucata de cauciuc care era ok. Am facut 2 diagnoze complete si totul este ok.Sfatul mecanicului a fost sa las masina asa si sa nu incep sa bag bani in ea ca cica e normal sa scoata fum la turatii mari dar eu totusi ma simt sunt dator sa mai incerc. Tocmai de aceea cer unele sugestii: Ce pana mea ar putea sa fie? Injectoare, Turbina, Filtru epurator,..........?

Poate ca este vreun pasionat BMW care avut sau are aceeasi problema.As vrea sa stiu cum a rezolvat-o.

Eu cu mecanica nu le prea am asa ca va rog sa-mi dati unele sfaturi.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Fumul negru este de fapt motorina oxidata partial. Cand ai turatii relativ joase si accelerezi la podea , se injecteaza o cantitate mare de motorina , care nu apuca sa arda in totalitate. Practic apare un defazaj intre timpii de injectie si cantitatea injectata. Daca scoate fum excesiv sau scoate fum la sarcini mici atunci ai motive de ingriorare.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fumul negru este de fapt motorina oxidata partial. Cand ai turatii relativ joase si accelerezi la podea , se injecteaza o cantitate mare de motorina , care nu apuca sa arda in totalitate. Practic apare un defazaj intre timpii de injectie si cantitatea injectata. Daca scoate fum excesiv sau scoate fum la sarcini mici atunci ai motive de ingriorare.

 

Inclusiv la acceleratia electronica?

Link to comment
Share on other sites

.

 

Inclusiv la acceleratia electronica?

 

Da! Oricum sa stii ca "acceleratie electronica" la diesel se foloseste de foarte multi ani. Se folosea sistem mecanic doar la pompa cu elemente in linie.

Motoarele noi au un cotrol mult mai fin al cantitatii de combustibil , dar si in cazul lor sunt emisii de fum ... este inevitabil. Din cauza asta au pus filtre de particule

Link to comment
Share on other sites

Depinde foarte mult de unde bagi motorina. Masina poate scoate fum daca folosesti combustibil de la firme diferite (nu cred ca ai probleme cu filtrul epurator). Masina mea este tot din 2003 si a vazut doar Sprint/Alpin Diesel de la OMW (Petrom V). De doua ori (nevoit de imprejurari) am pus de la alte statii (Agip, Rompetrol) si a scos fum la accelerari bruste. Nu spun ca cele doua firme (Agip, Rompetrol) au combustibili slabi, dar cred ca conteaza foarte mult cu ce este invatata masina. Dupa ce am revenit la Sprint Diesel si-a revenit si masina.... Edited by lucianpurdescu
Link to comment
Share on other sites

Depinde foarte mult de unde bagi motorina. Masina poate scoate fum daca folosesti combustibil de la firme diferite (nu cred ca ai probleme cu filtrul epurator). Masina mea este tot din 2003 si a vazut doar Sprint/Alpin Diesel de la OMW (Petrom V). De doua ori (nevoit de imprejurari) am pus de la alte statii (Agip, Rompretol) si a scos fum la accelerari bruste. Nu spun ca cele doua firme (Agip, Rompetrol) au combustibili slabi, dar cred ca conteaza foarte mult cu ce este invatata masina. Dupa ce am revenit la Sprint Diesel si-a revenit si masina....

 

 

Eu alimentez cu OMV Sprint Diesel de obicei. Cand sunt fortat de imprejurari mai bag si de la Rompetrol. Oare sa fie motorina de vina?

Link to comment
Share on other sites

Eu alimentez cu OMV Sprint Diesel de obicei. Cand sunt fortat de imprejurari mai bag si de la Rompetrol. Oare sa fie motorina de vina?

 

Parerea mea e sa nu mai alternezi combustibilul (daca masina e invatata pe Sprint , ramai asa, mi se pare oricum cea mai de calitate motorina de pe la noi). Masina simte imediat cand are in ea alta motorina decat pe cea care o stie. Deci da, poate fi si motorina de vina.

Link to comment
Share on other sites

cand ai facut schimbul de ulei si o verificare completa?

am vazut multe cazuri in care uleiul era invechit....sau nu era ce ii trebuia unui bmw....adica era mai ieftineala......si masiniile scoteau fum in draci.

si....mai poate sa fie o chestie......daca de o bicei conduci foarte lejer......si ocazional ii dai talpa.....e posibil sa scoata fum......ca atunci se curata <_<

Link to comment
Share on other sites

Este foarte normal cand ii dai blana sa scoata un puf de fum. Nu este normal sa scoata continuu in sarcina. Este posibil sa ai chiptuning si atunci este si mai normal sa dea acel puf de fum negru. Asa cum mai spunea cineva pe aici, fumul negru aparut la blana este motorina nearsa.

P.S.: mie cea mai buna motorina mi se pare cea de Rompetrol. Plus ca si la testele de laborator a iesit ce fiind cea mai buna.

Link to comment
Share on other sites

Ce ai vrea sa scoata pe esapament ???

- Verifica si EGR.

- daca mergi subturat ... o sa scoata fum pana se curata.

- nu conteaza ce ulei ai !!! daca ar scoate fum NEGRU din cauza lui...inseamna ca mananca MULT ulei.

Daca mananca atata <_< inseamna ca ramai rapid fara ulei. Alta culoare are fumul cand mananca ulei.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Din experienta proprie iti spun ca am schimbat filtrul epurator model vechi cu unul model nou cu cauciuc si nu a fost nici o schimbare.....mie imi dadea fum negru mult de la 3000rpm pana pe la 4000rpm...dar repet mult...si am avut furtunul de la intercooler la admisie fisurat...l-am schimbat si acum merge boboc.

Oricum mai scoate fum...putin la acceleratii..puternice...kick down ca sa zic asa....iar cu motorina este o mare loterie....dar vezi ca pe tema asta este un topic special cu motorina si povestile ei

Link to comment
Share on other sites

intradevar fumul e negru e rezutatul necorelarii corespunzatoare a debitelor e aer si motorina.posibile cauze;traseu turbo admisie neetans sau fisurat,debitmetru obosit,senzor presiune admisie defect sau foarte murdar.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Si eu am problema cu fumul negru. Daca o calc la podea cand este subturata, in momentul cand a intrat turbina scoate un nor de fum negru. Scoate si la turatii mari, dar mai putin. Am schimbat furtune de vacuum, filtre, ulei, epurator....alimentez cu maxx motion de la OMV...Precizez ca nu merg subturat. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa incerci ceva, incearca injectorul cu fir, daca scoate fum negru excesiv si miros de nears iute la mers in gol

daca mergi asa imbacsit in primul rand vei imbacsi catalizatorul ,egr-ul si turbina, consum cel putin 1ltr in plus, lipsa putere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.