Jump to content

Remapare


r0n1n

Recommended Posts

Pt ca e apropiat de 520i dar foarte apreciat, oricum la vmax 520i il face.

Da, ai dreptate, toata ziua circul prin Romania cu 220/h si trece cate un 520i pe langa mine cu 230.

sau cate un 525 cu 240km/h :)

Aha <_<

Asa imi place cum vorbesc unii despre viteza maxima, si pun pariu ca vad viteza aia o data de 2 ori pe an.

Link to comment
Share on other sites

Dc 320d tau ia 220, 520i tre sa ia 240, cel putin pe hartie.

Deci pe cand cu 520i mergi relativ lejer la 200 cu 320d e mai solicitant.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

O crestere la 190+ cp si 240+ Nm mi se pare dificila pentru un motor aspirat, de 170 cp stock. Nu vreau sa zic ca nu se poate, dar cred ca ar fi ceva extrem, si probabil nu iti doresti asa ceva.

 

Ca o confirmare, ma uitam pe site la Upsolute (de unde am eu softul) si pentru masina ta se lauda cu 185 cp si 230 Nm.

 

In general motoarele turbo "se preteaza" mai mult la chiptuning, acolo cresterile de putere si cuplu fiind mai semnificative. Chiar si asa, iti dau masina mea ca exemplu care, cu un soft "safe" a ajuns la aprox. 180 cp si 390 Nm de la 150 cp respectiv 330 Nm. Mi se pare dificil sa obtii cifrele astea la motorul tau, dar cine stie...

 

Oricum, am mers cu o masina ca a ta si nu pot sa zic ca nu trage sau ca nu este satisfacatoare, dimpotriva, este foarte ok. Eu in locul tau as investi in niste anvelope bune, o suspensie buna si niste mici upgrade-uri care sa te faca sa iti placa mai mult... cu grija insa, pentru ca este o masina foarte frumoasa pe care e pacat sa o strici <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt foarte hotarat sa ii fac chiptuning, doar dc m-as apropia de performantele unui 325...

Multumesc pt aprecieri, banuiesc ca e diferenta mare ca si performante intre a ta si a mea nu?

Link to comment
Share on other sites

Ajungem la "Diesel vs benzina" si as vrea sa evitam asta. <_<

 

De-asemenea, nu as vrea sa ma lansez in comparatii intre o masina pe care o conduc zilnic si una la care am stat in dreapta o singura data. Pot sa zic doar atat: am 8.1s 0-100 km/h. O fi bine, o fi rau... pe mine ma satisface deocamdata :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am testat 0-100, dar in specificatiile tehnice scrie 8.2s.

Ma asteptam sa scoti mai putin avand in vedere ca ai si cai mai multi si cuplu foarte mare fata de mine.

Link to comment
Share on other sites

Eram cu rotile de iarna (205/55/16) si cu suspensia stock. Acum s-ar putea sa fie mai bine... tot zic ca o sa refac testul cat de curand. Totusi, cum nu ma dau la curse si nici nu pot sa zic ca traiesc pentru o sutime in minus, uit mereu <_<
Link to comment
Share on other sites

Dc ne vedem la o intalnire poate facem o liniuta...

Glumesc, nici nu stiu cum se schimba la liniute, dar chiar ar fi interesant, oricum din mers sigur ma faci din cauza cuplului foarte mare.

Cam ce consum ai in noua configuratie?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Consumul este aproximativ la fel. In mod clar nu este "mai mic", cum se spune in reclamele la chiptuning, dar nici nu a crescut simtitor. Poate 0.5 l/100 in plus, dar nu pot spune sigur. In Bucuresti nu sunt doua zile la fel din punct de vedere al traficului, deci e foarte greu sa faci o comparatie.

 

Afara din oras, am intre 6.2 si 6.5 l/100 in functie de stilul de condus, incarcarea masinii, relief etc. Pe drumul Bucuresti - Kaprun (Austria) - Bucuresti am fost surprins sa am 6.2 l/100, cu masina 100.0% plina si 4 oameni la bord.

 

Oricum, consumul nu este atat de important cand iti faci chiptuning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am auzit si eu cazuri, dar la diesel, unde era crestere mare in cuplu, nu doar 25nm...

@myxage sunt constient ca e cam devreme, dar mi se pare ca in afara nu am destula forta la depasiri, de la 100 in sus.

 

Am cutie manuala

 

 

 

Din curiozitate.... Spune-mi si mie in ce treapta de viteza esti la 100 de km la ora cand vrei sa accelerezi in depasiri ?

Normal depasirea asta o faci cu a 3-a.... Daca esti la 100 cu a 5-a si vrei sa-ti traga si nu trage inseamna ca e deficienta ta ca sofer.

 

La e36 e acceeasi cutie ca la 318is 320i si 325i.... Iar cutia respectiva ( getrag250 ) rezista daca ii pui turbo pana la 350 de cai. Nu vad care ar fi problema daca ai duce masina de la 170 de cai la 192.... Si eu ma uit acum unde chipuiesc masina de la 192 la 210 cai...

 

La mine motorul trage bine pana in 160.... Adica treapta a3-a in blana. Cu a 4-a merge pana in 200 blana si trage cat de cat iar a5-a si mai slab....N-am dus-o in blana cu a 5-a niciodata...

 

Componentele masini gen ambreiaj cutie diferential etc nu sunt concepute fix pt numarul de cai pe care ii dezvolta motorul ci au un plus de minim 30-40 la suta.

De pilda un motor de 200 de cai poate sa suporte o turbina care sa-l duca la 350 de cai fara sa sparga blocul motor...

 

Bafta la chipuire

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Dc 320d tau ia 220, 520i tre sa ia 240, cel putin pe hartie.

Deci pe cand cu 520i mergi relativ lejer la 200 cu 320d e mai solicitant.

 

E invers. Fizica bateao'ar vina. Diesel = cuplu. x20d la 200 are 3500 de ture. x20i are mult mai mult. Adica se chinuie mai tare. Dar nu asta e relevant, cate ture are la 200. Se ia in calcul randamentul motorului ( care e la Diesel e mult mai mare decat la Otto), cuplul motor ( care la Diesel e mult mai mare), raportul cal putere/greutate (care difera de la o masina la alta) samd. Multi factori si multe cifre ca sa poti face o analiza comparativa pertinenta. ( cum ar fi uzura motorului... degeaba scrie in talon 192cp, mai mor dintre ei in timp).

Edited by bogdan-cta
Link to comment
Share on other sites

sincer eu nu iti recomand remaparea sub nici o forma. inteleg din posturile tale ca urmaresti sa te apropii de motorul de 2,5 ca si performante. evident ca nu se va intampla asa. prin chiptuning motorul tau va castiga un maxim de 12 cp care se vor simti si nu prea. daca aveai o turbina era alta discutie, insa motoarele natural aspirate, mici, din punctul meu de vedere, nu merita remapate, decat in anumite conditii {[tuneri renumiti [(scumpi :lol:]care pe langa remapare vor modifica toate setarile masinii si vor schimba anumite piese pt un tuning serios} costul in cazul asta este mult prea mare, deci mai bine schimbi masina si treci pe motorul care iti place. crede-ma, vei iesi mai ieftin.

 

altfel, arunci niste bani pt o remapare care va avea cel mult un efect placebo. este parerea mea umila :)

 

drive safe

Link to comment
Share on other sites

Am auzit si eu cazuri, dar la diesel, unde era crestere mare in cuplu, nu doar 25nm...

@myxage sunt constient ca e cam devreme, dar mi se pare ca in afara nu am destula forta la depasiri, de la 100 in sus.

 

Am cutie manuala

 

 

 

Din curiozitate.... Spune-mi si mie in ce treapta de viteza esti la 100 de km la ora cand vrei sa accelerezi in depasiri ?

Normal depasirea asta o faci cu a 3-a.... Daca esti la 100 cu a 5-a si vrei sa-ti traga si nu trage inseamna ca e deficienta ta ca sofer.

 

La e36 e acceeasi cutie ca la 318is 320i si 325i.... Iar cutia respectiva ( getrag250 ) rezista daca ii pui turbo pana la 350 de cai. Nu vad care ar fi problema daca ai duce masina de la 170 de cai la 192.... Si eu ma uit acum unde chipuiesc masina de la 192 la 210 cai...

 

La mine motorul trage bine pana in 160.... Adica treapta a3-a in blana. Cu a 4-a merge pana in 200 blana si trage cat de cat iar a5-a si mai slab....N-am dus-o in blana cu a 5-a niciodata...

 

Componentele masini gen ambreiaj cutie diferential etc nu sunt concepute fix pt numarul de cai pe care ii dezvolta motorul ci au un plus de minim 30-40 la suta.

De pilda un motor de 200 de cai poate sa suporte o turbina care sa-l duca la 350 de cai fara sa sparga blocul motor...

 

Bafta la chipuire

 

Exact intrebarea asta mi-o adresam si eu: REZISTA CUTIA DE VITEZE? daca poti spune-mi si mie ce cutie am la m54b22. Sunt serios interesat de tuning iar explicatiile tale m-au lamurit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.