Jump to content

Cred ca i-am spart cutia... :(


the_rifle

Recommended Posts

.... dupa ce am forjat-o vreo 50 de km am avut proasta inspiratie sa plec in forja de la un semafor si m-a pus dracu' sa-i dau a doua fix cand isi luase zborul peste niste sine de tranvai... S-a auzit un zgomot surd in diferential si a inceput sa caraie cutia...

 

Nu mai intra in viteza cand am motorul pornit dar intra cand e oprit...

 

Alte probleme ce aveam.... Azi am observat ca incepuse sa bata usor cardanul iar ambreiajul schimbat acum 1500 de km a fost montat prost si rupse-se ghidajele...

 

Nu pierd uleiuri.

 

Posibile daune :

 

- Ambreiaj rupt

- Cardan sarit de la punct ( dar nu cred )

- Diferential spart.... ( parca nici asta nu cred )

- Cutie sparta ( sincroane rupte.... )

 

 

Va astept si pe voi cu pareri....

 

 

P.S. - Cumpar cutie 5 trepte de pe 325i E36 sau de pe E34 ( getrag 250 ) cat mai ieftin ....

Link to comment
Share on other sites

.... mda... Am iesit acum la masina sa vad care e treaba...

 

Am pornit motorul cu un picior pe frana si cu celalalt pe ambreiaj si cu schimbatorul de viteze pe punctul mort....

 

Se aude normal asa....

 

Cum ridic piciorul de pe ambreiaj cum incepe sa harjaie ceva ce pare sa se invarte odata cu vibrochenul.... parca ar avea niste table sau fiare rupte pe care le invarte ( tot cu cutia de viteze pe punctul mort... ).... Iar apas ambreiajul iar nu se mai aude....

Dupa ce apas ambreiajul mai are cam o secunda cand se mai aude apoi dispare sunetul cat tin piciorul apasat pe ambreiaj...

 

cu motorul oprit intra in viteze dar mai ciudat..... ca si cand nu mai lucreaza ambreiajul.... si nu mai intra in toate vitezele pana la capata decat daca fortez putin ( ca si cand atunci cand ai motorul oprit bagi in treptele de viteza fara sa calci ambreiajul.... )

 

Ma gandesc ca ori e rupt discul de ambreiaj ori sunt rupte sincroanele de la cutie.... Totusi daca sunt sincroanele nu ar trebui sa se auda nimic atata timp cat nu o bag in viteza dar cum am spus daca e pe punctul mort si nu e ambreiajul calcat huruie harjaie etc...

 

 

Sper sa nu se fi rupt volanta....

 

 

Inainte de chestia asta imi tinea ambreiajul foarte sus ... aproape cand ridicam piciorul de tot de pe pedala cu toate ca nu era pus decat de 1000-1500 de KM....

 

 

 

Am obiceiul sa schimb extrem de repede vitezele cand ii dau forja.... E posibil sa ma fi miscat mai repede decat si-au facut sincroanele treba ? Ca o paranteza profesez intr-un domeniu in care am treaba cu reflexele ( nu conteaza profesia )....

Am fost testat la institutul de medicina sportiva si sunt la pragul superior al reflexelor ( asta ca o paranteza ce se refera la treaba cu sincroanele si cu viteza mea de reactie si implicit viteza sincroanelor din cutia de viteza... ) Pot efectua 18 miscari pe secunda cu o singura mana.... ( pragul superior al reflexelor... )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

... facand un calcul aproximativ insemna ca pot schimba viteza cam in 5-6 sutimi de secunda.... hai sa zicem in 10 sutimi...

Oare cutia a fost gandita sa se schimbe vitezele mai lent de atat ?

 

As vrea sa discutam despre problema mecanica in general nu de cat de repede schimb eu vitezele. Prin asta incerc sa sugerez mistocarilor sa se abtina. oricum ca sa inteleaga toata lumea chestia cu reflexele...

 

Orice om normal poate face intre 12 si 18 miscari pe secunda. Atletii de mare performanta au viteza de reactie de 18 miscari pe secunda. diferenta dintre ei si un om normal e facuta de antrenament si musculatura dar ca reactie la nivel neuronal nu este nici o diferenta... Cei ce au sub 12 miscari pe secunda sunt incadrati ca retardati. ( in termeni medicali nu stiu exact cum se spune dar foarte aproape de acest termen.... )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Tu parca ai zis ca ai avut motor mai slab, cred 318is, ti-a ramas cutia originala si ai schimbat motorul...

 

Mie cand de la 2.0 am pus 2.8 am dat 150 numai pe cutia originala de 2.8(cea ce se pune si pe m3 3.0), fiindca mi-a zis omu ca, cutia originala de 2.0 o va sparge motorul... nu mai zic de ambreaj.

 

Nu mi-am dat seama de ce vorbeste pana n-am vazut cutia asta ZF... langa aia getrag de 2.0... e dubla in greutate, masivitate... ce vrei...si in plus ambreaju in loc de 228mm e 240mm ca la m3...

 

 

La tine se prea poate sa fi bulit cutia, daca cutia a ramas aceeasi....

 

Aia zic, acum nu stiu... insa mai ales daca ai grup scurt, 3.45 cum ai zis, forta e si mai mare decat cu stock...

 

SI grupul poate ceda.

La 318is-320i, se pune de fabrica acelasi grup, 3.45, carcasa MICA.

Original la 325i-328i-m3, se pune carcasa mare, iarasi e dublu la greutate fata de ala mic...

Eu aveam blocant de pe un 2.5, un 3.15 ca raport, carcasa mare, inainte sa schimb motorul... asa ca mi-a prins bine....

 

 

Imi pare rau de problema ta, stiu cum este cand nu merge ceva, cel putin mie imi sta in cap...

Link to comment
Share on other sites

Man mie asa imi fac toate 3 ambreiajele, 2 la 318is si unu la un 316 m40, cand calc ambreiajul nu se mai aude nimic, cand iau piciorul face in tot felul, se aude un zornait mai puternic.

Daca tot vrei sa schimbi cutia (in caz ca o ai pe cea dupa 325) pune tot una de 2,5 dupa e36 pentru ca daca pui dupa e34 vei avea surpriza sa vezi ca nu iti cade la cardan si va trebui sa il tai. Am mers cu un 325 24v cu cutie de E34 si este fantastica viteza a 3 a , nu se mai termina, era cei drept montat pe un E30.

BTW poate intra greu in viteze tot de la ambreiaj, la un E34 care l-am avut dupa niste cerce caraiau toate vitezele pana la a 5 a, in prima faza am zis ca este cutia, dar am dat-o jos si am obs ca este discul mucles si l-am schimbat complect. Spor la treaba si bafta multa.

Edited by mario.b
Link to comment
Share on other sites

dupa simptome ar putea fi placa de presiune.

 

p.s. interesante mentiunile despre viteza de reactie, atleti, oameni normali si retarzi... si legatura cu schimbatul vitezelor! <_<

 

eu am patit problema asta la un opel vectra

in momentul cand ridicam piciorul de pe ambreiaj se auzea un sunet ca de tabla

problema a fost de la rulmentul placii de presiune

dupa ce ridici piciorul de pe ambreiaj baga piciorul sub pedala si ridic o in sus

daca nu se mai aude cu siguranta este rulmentul

Link to comment
Share on other sites

Intr-un an de zile am schimbat si eu 2 cutii la a mea. Asta ultima odata cu kit de ambreiaj nou .... a mers f bine cateva luni dupa care incepuse sa caraie aleatoriu(cateodata caraia cateodata nu) cand ii dadeam forja si trebuia sa schimb pe a 2-a ... si fix doar la viteza asta, in mers normal mergea ok. Ultimele 2 luni s-au rupt sincroanele de 2 si 3 de atata carait si pana la urma s-a blocat cutia de tot, noroc ca eram pe langa casa. Cutia SH, ambreiaj nou ... ambreiajul hidraulic era aerisit.

Toti prietenii imi spuneau ca "Domne nu esti in stare sa apesi un ambreiaj pana la fund" ... le-am dat masina sa mearga si la fel facea ... ambreajul apasat la fund si caraia la fel aleatoriu ... desi el decupleaza in mod normal la jumatate. Prima cutie care am schimbat-o avea toti dintii de la pinionul de a 2-a raschetati total.

 

Pana la urma schimb iar cutia, kitul de ambreiaj si cele doua pompe hidraulice care tin de ambreiaj. M-am saturat sa-mi spuna toti "scoate cioara din cutie"

 

Ca o paranteza reflexele sunt date de creier si sistemul nervos, nu neaparat de musculatura. Michael Jackson cred ca era de 5 ori mai rapid decat un halterofil.

 

In mod sigur PROBLEMA TA E DE LA AMBREIAJ (probabil placa), si NU E DIN CUTIA DE VITEZE.

 

Daca ajungi sa schimbi cutia de viteze vezi ca se potrivesc la E36 de la 316 la 328 (toate sunt identice, adica cutia Getrag 250), difera doar diferentialul in functie de motorizare, fiecare motor avand DIF cu alt raport. La unele 2.8 si sigur pe M3 de 3.0(cutie cu 5 vit) si 3.2(cutie 6 vit) am vazut ca s-au pus cutii de ZF care cica ar fi mai rezistente.

pretul este undeva intre 250-400ron (pt o cutie normala) ... mai mult de 100 de euro sa nu dai pe ea, unii am vazut ca cer si 150E.O cutie de ZF incepe de la 150-200 euro ca pret.

 

Ambreiaj cel mai ieftin din cat am gasit era la un user pe forum 4com cu 380ron sachs si LUK parca la 400 si un pic.

 

O poza din prima cutie getrag.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Din ce zici tu pare a fi mai degraba ceva legat de ambreiaj daca sunt afectate toate vitezele. Desi din descrierea modului in care s-a stricat ar putea fi si ceva legat de sincroane. Mai ales ca zgomotul se mai aude putin si dupa ce apesi ambreiajul.

Cum ar putea sa sara cardanul de la punct ? Ce intelegi prin asta <_<

 

PS : Mama ce-ti place sa te mai lauzi cu viteza de reactie :bashwall: . Din pacate nu stai la fel de bine si cu viteza de calcul :) .

Ti-a luat mult sa zici ca schimbi vitezele in 5,6 sau chiar 10ms ?. Te misti mai repede ca ala din Matrix :unsure: . Ar fi invidios pe tine. Pilotii de formula 1 s-ar apuca de gradinarit, fabricantii de cutii ar da faliment.

 

Uite aici cate ceva legat de vitezele de schimbare posibil a fi atinse ... http://en.wikipedia.org/wiki/Shift_time

http://www.autozine.org/technical_school/g...gear_manual.htm

Link to comment
Share on other sites

asa e mai bine sa o duci la un mecanic daca nu ai tu cunostinte din cardan si grup nu cred sa fie din cutie se poate dar cel mai sigur cred ca ai rulmentul de la ambreiaj spart (rupt in doua) si de aici acel carait

 

iar viteza de reactie toti soferi o au in general mai dezvoltata

Link to comment
Share on other sites

Azi am vorbit cu un mecanic dar nu am dus masina.... El zice ca ar fi volanta.... sper sa nu aiba dreptate. Cel mai bine ar fi sa fie rulmentul ca e cel mai ieftin...

 

Am vorbit cu Interceptor si am s-o duc la el pe miercuri - joi..... Pana atunci cred ca o s-o frec cu silicon pe bord....

 

Imi urez numai bine si voua la fel....

 

salutare !

CINE MA POATE AJUTA CU UN SFAT?

imi trebuie urgent o _chiulasa_ ptr un motor de bmw 318 dts e36

de 1.7, din 95

distributie pe lant

daca se poate de prin arad sau timis

stie careva?

multumesc!

 

 

 

Prietene asta e "scara mea " . Du-te si tu la scara ta si joacate cu copii pe scara ta....

( a se citi fa-ti si tu topicul tau si vorbeste pe el cu cine vrei... ) <_<

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca scapi doar cu rulmentul. El ar putea face galagie cu ambreiajul apasat, ori la tine zgomotul se aude cu ambreiajul neapasat. Oricum, daca tot desfaci pe acolo e bine sa-l schimbi si pe el.

Bine ar fi sa nu fie nimic la cutie si sa scapi doar cu volanta.

Link to comment
Share on other sites

.... dupa ce am forjat-o vreo 50 de km am avut proasta inspiratie sa plec in forja de la un semafor si m-a pus dracu' sa-i dau a doua fix cand isi luase zborul peste niste sine de tranvai... S-a auzit un zgomot surd in diferential si a inceput sa caraie cutia...

 

Nu mai intra in viteza cand am motorul pornit dar intra cand e oprit...

 

.....

 

Sper sa nu fie stupida intrebarea, insa nu prea inteleg - cum a afectat faptul ca ai schimbat la trecerea peste sine?

Link to comment
Share on other sites

.... dupa ce am forjat-o vreo 50 de km am avut proasta inspiratie sa plec in forja de la un semafor si m-a pus dracu' sa-i dau a doua fix cand isi luase zborul peste niste sine de tranvai... S-a auzit un zgomot surd in diferential si a inceput sa caraie cutia...

 

Nu mai intra in viteza cand am motorul pornit dar intra cand e oprit...

 

.....

 

Sper sa nu fie stupida intrebarea, insa nu prea inteleg - cum a afectat faptul ca ai schimbat la trecerea peste sine?

 

 

 

cand esti pe sine patineaza rotile --> turatie mare instant, dupa ce revii pe asfalt (asta in caz ca ai intrat pe sine cu 20 la ora, viteza pe sine 50 la ora) cand revii iar pe teren cu aderenta toata turatia se revarsa in ambreiaj, instant poti inrosi volanta si rupe ambreiajul.

Link to comment
Share on other sites

.... dupa ce am forjat-o vreo 50 de km am avut proasta inspiratie sa plec in forja de la un semafor si m-a pus dracu' sa-i dau a doua fix cand isi luase zborul peste niste sine de tranvai... S-a auzit un zgomot surd in diferential si a inceput sa caraie cutia...

 

Nu mai intra in viteza cand am motorul pornit dar intra cand e oprit...

 

.....

 

Sper sa nu fie stupida intrebarea, insa nu prea inteleg - cum a afectat faptul ca ai schimbat la trecerea peste sine?

 

 

 

cand esti pe sine patineaza rotile --> turatie mare instant, dupa ce revii pe asfalt (asta in caz ca ai intrat pe sine cu 20 la ora, viteza pe sine 50 la ora) cand revii iar pe teren cu aderenta toata turatia se revarsa in ambreiaj, instant poti inrosi volanta si rupe ambreiajul.

 

Mult mai clar acum, mersi <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.