Jump to content

Ce ulei sa pun? Liqui moly 10W40 sau BMW 5W30 ?


marius_marius

Recommended Posts

Salut, ce ma sfatuiti?

Liqui moly 10W40 "LEICHTLAUF" cu indicativ LL04 ptr BMW sau BMW 5W30 ? Am luat in considerare Liqui moly ptr ca e facut in germania, castrol vad ca scrie pe el Eu sau alte chestii si un vanzator a fost cam rezervat in privinta provenientei lui.

BMW nu am gasit in ploiesti decat 5W30 - dealerii spun ca nu e 10W40 de la bmw.

318 i / 1995 / 190.000 km benzinar

Link to comment
Share on other sites

Salut, ce ma sfatuiti?

Liqui moly 10W40 "LEICHTLAUF" cu indicativ LL04 ptr BMW sau BMW 5W30 ? Am luat in considerare Liqui moly ptr ca e facut in germania, castrol vad ca scrie pe el Eu sau alte chestii si un vanzator a fost cam rezervat in privinta provenientei lui.

BMW nu am gasit in ploiesti decat 5W30 - dealerii spun ca nu e 10W40 de la bmw.

318 i / 1995 / 190.000 km benzinar

exista 10w40 de la bmw dar nu aduc astia din turkey <_<)

 

am dc vrei la 38lei/litru/original bmw

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Sa nu scrie made in eu,pentru ca made in eu = made in turcia 90% din cazuri. La km tai, ti-as recomanda mobil1 5w-50 cu detergent puternic.

 

http://www.mobil.com/Australia-English/Lub...obil1_5W-50.asp

 

"Mobil 1 5W-50 has the following builder approvals:

 

VW 505 00

PORSCHE A40

MB-Approval 229.3

MB-Approval 229.1

BMW High Performance Diesel Oil

 

...Mobil 1 5W-50 is especially suited for high speed and severe service associated with stop and go driving. Racing or normal driving, Mobil 1 5W-50, Rally Formula, provides heavy-duty engine performance and protection for an outstanding driving experience...."

 

Costa ceva mai mult, dar face toti banii.(~45 ron/L)

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

turcia nu e in eu..

 

Asa este dan <_< , dar tu ar trebui sa sti mai bine ce se lipeste pe etichete. Cat am lucrat la toyota ne venea uleiul din turcia la butoi. Se facea schimbul din butoi, iar de completare se dadea la client in bidon pe care scria marca toyota - made in eu. Smecheria se facea la Hellas -Grecia.

Pe de alta parte, turcia impreuna cu macedonia si croatia sunt in pre-aderare, ceea ce inseamna ca deja sunt oficial pe piata europeana.

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Salut, ce ma sfatuiti?

Liqui moly 10W40 "LEICHTLAUF" cu indicativ LL04 ptr BMW sau BMW 5W30 ? Am luat in considerare Liqui moly ptr ca e facut in germania, castrol vad ca scrie pe el Eu sau alte chestii si un vanzator a fost cam rezervat in privinta provenientei lui.

BMW nu am gasit in ploiesti decat 5W30 - dealerii spun ca nu e 10W40 de la bmw.

318 i / 1995 / 190.000 km benzinar

 

 

 

Eu cred ca e mai important sa schimbi uleiul mai devreme de 10 000 de km decat ce ulei bagi in motor...

 

Degeaba bagi nu stiu ce ulei pricopsit daca atunci cand il schimbi e deja ars si negru...

Eu am bagat si elf si aral si castrol si amestecate ( respectand indicativul de ulei ) si 5w40 si 10w40 si merg cu masina doar in BLANA dar schimb uleiul la 3500 de km.... Cand schimb uleiul e inca galben ca mierea....

 

E ca si cu spalatul pe maini.... Cum e mai bine ? sa te speli pe maini la 3 zile odata cu Dove sau sa te speli inainte de masa cu sapun de rufe ?

 

Asta cu " Eu bag DOAR Castrol " e snobism. Orice ulei e bun daca e schimbat la timp. Toata chestia tine de publicitate.

Bmw are contract cu Castrol, Renault cu elf , Ford cu Motorcraft etc... Toti se lauda cu cele mai minunate uleiuri...

 

Nu-ti recomand 5w30... E un ulei cam de iarna.... ( 5 reprezinta coeficientul la frig respectiv cam -30 de grade iar 30 coeficientul la cald adica aproximativ 30 de grade temperatura ambientala. Cred ca mai potrivit pt vara ar fi 10w40 , 5w40 sau 10w50... )

 

Bafta

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Salut, ce ma sfatuiti?

Liqui moly 10W40 "LEICHTLAUF" cu indicativ LL04 ptr BMW sau BMW 5W30 ? Am luat in considerare Liqui moly ptr ca e facut in germania, castrol vad ca scrie pe el Eu sau alte chestii si un vanzator a fost cam rezervat in privinta provenientei lui.

BMW nu am gasit in ploiesti decat 5W30 - dealerii spun ca nu e 10W40 de la bmw.

318 i / 1995 / 190.000 km benzinar

 

 

eu am mobil1 0w40 e36 316i...si is f multumit

Link to comment
Share on other sites

PUNE Liqui moly-Longtime High Tech 5W-30, cel mai bun ulei , castrol recicleaza uleiul ....

 

 

Cel mai bun ulei e Motul

 

+1 la acest post, nu ca ar fi cel mai bun, e greu sa demosntrezi asta, dar iti recomand sa pui motul. pe vremuri, cand bmw facea masini, folosea motul.

 

si sa-l schimbi cat mai des posibil. ce spune bmw acum cu 30k km intre schimburi poate tine la ei in germania, dar eu mai fac cate 2 revizii intermediare pt schimbat ulei, este extrem de simplu.

Link to comment
Share on other sites

ce spunea un prieten de curand

 

Eu cred asa:

1. Rolul unui ulei este sa lubrifieze cat mai bine in conditiile in care este folosita masina.

 

2. Uleiul trebuie sa unga bine si la rece (cand pornesti masina) si la talpa (chiar daca sunt 40 grade afara). Pentru asta s-au inventat uleiurile multigrad, care au o vascozitate la rece si alta la cald.

 

3. Psihoza reducerii poluarii din ultimii ani a dus la aparitia uleiurilor de top 'eco' / 'fuel economy' (A1/B1), cu o vascozitate la cald scazuta si care opun rezistenta mai mica la miscarea motorului => consum mai mic => poluare mai putina. In categoria asta intra in general vascozitatile de genul 0w20 / 0w30 / 5w20 / 5w30.

 

4. Pe de alta parte sunt uleiurile care au vascozitatea la cald mai mare (A3/B3etc), 0/5/10/15/20w40/50/60, mentinandu-si pelicula intecta la temperaturi mai mari. Daca te uiti pe bidoane, vei vedea ca in general la cele A1/B1 scrie good fuel economy iar la cele A3/B3 scrie good protection.

 

6. In functie de tehnologia folosita, sunt uleiurile semisintetice si sintetice, cele din urma putand avea "distanta" mai mare intre vascozitatea la rece si cea la cald, deci o plaja de functionare mai mare. Cele complet sintetice au o gramada de avantaje, printre care faptul ca nu se prea ard.

 

7. In afara de asta, cam toate uleiurile au diversi adidivi, in diverse cantitati (unele impuse de producatorii de masini pt a accepta "compatibilitatea" cu marca respectiva).

 

8. Mai mult, dincolo de vascozitate, producatorii de automobile fac dealuri comerciale de genul "Renault recomanda Elf", "Subaru-Motul", "Citroen-Total", "Fiat-Agip", etc... cand sa fim seriosi.... orice producator important de ulei are si uleiuri de rahat si uleiuri excelente. Dar asta-i biznisu'

 

9. Eu cred ca orice producator de masini, intre a scadea emiisile cu X% si a face motorul sa mearga 500.000km ar alege prima varianta. Poate sunt paranoic, dar asta cred. In plus, niciun producator nu poate recomanda folosirea unui ulei foarte scump pt ca ii ies vorbe... masina ieftina dar uite ce ulei trebe sa bag in ea... vecinu' baga mai ieftin ca asa scrie in cartea masinii lui...

 

10. In concluzie:

- in romania e mai cald cand e cald decat e frig cand e frig

- deci eu m-as uita mai degraba la vascozitatea la cald (+un HTHS cat mai mare), mai ales in cazul in care tii masina in ture si mergi mult cu ea

- cel mai bun compromis mi se pare un 5w40 (bun!) pt aspirate cu ture multe. Pt masini de turatie mai mica sau turbo, 5w50 sau 10w60.

- in cazul folosirii masinii ca taxi sau in orase foarte mici (mergi cu motorul in permanenta rece), sau in Alaska, as opta pt un 5w30 / 0w30 / 0w20

- depinde si de buget, dar eu as merge exclusiv pe uleiuri sintetice.

 

bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de acord cu expunerea ta, pare documentata, dar de ce BMW recomanda pentru motorul de pe 320d ulei 5w30? ca este condus numai iarna sau la rece? pentru M-uri, dupa teoria ta, recomanda numai uleiuri de "vara" ?

de aia nu prea sta in picioare teoria ta, nu se prea potriveste.

deci, sfatul meu este de pui ce iti recomanda constructorul, care inca construieste"masini".

Link to comment
Share on other sites

- in romania e mai cald cand e cald decat e frig cand e frig

- deci eu m-as uita mai degraba la vascozitatea la cald (+un HTHS cat mai mare), mai ales in cazul in care tii masina in ture si mergi mult cu ea

- cel mai bun compromis mi se pare un 5w40 (bun!) pt aspirate cu ture multe. Pt masini de turatie mai mica sau turbo, 5w50 sau 10w60.

- in cazul folosirii masinii ca taxi sau in orase foarte mici (mergi cu motorul in permanenta rece), sau in Alaska, as opta pt un 5w30 / 0w30 / 0w20

- depinde si de buget, dar eu as merge exclusiv pe uleiuri sintetice.

 

bafta!

corect," iarna nu-i ca vara", nu cred ca are de gand sa mearga in Alaska dar au bastinasii mecanici uleiul care trebuie in cazul in care se duce, iar pentru 5w40/ 0w40 votez si eu..Motul, BMW sau Castrol (in ordinea asta)

Link to comment
Share on other sites

BMW LL04 5W30 e dupa parerea mea cel mai bun si potrivit climatului nostru......Sa nu pui in nici un caz 10W60.....ai sa schimbi toate garniturile mai tarziu ( cea de la baie , de la capacul culbutori , de la carcasa filtrului de ulei...)....Am incercat multe tipuri de ulei.....pe mai multe masini....cel mai apropiat de bmw ll04 5w30 a fost mobil 5w40.
Link to comment
Share on other sites

5w30 e perfect daca are e46.... la e36 cel mai indicat e 10w40.

Ca idee eu am bagat 5w30 in 320i -ul meu (e36 , m50 motorul) si asta iarna a fost maxim de ok, in schimb cum a venit vara au aparut "probleme" (la modul ca au aparut niste zgomote pe la motor iar cand am fost la mecanic primul lucru care m-a intrebat a fost ce ulei folosesc. si cand i-am zis ca 5w30 mi-a zis ca e prea subtire si sa il schimb cat de repede pot cu 10w40 sau 10w60 ca cica "nu imi intinde bine lantul")

Edited by Asgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.