Jump to content

ventilator radiator e46, M43


soryn37

Recommended Posts

stie cine va cum functioneaza ventilatorul de pe radiator?vad ca la mine functioneaza tot timpul cand motorul este pornit(fara clima pornita).cand opresc motorul se opreste si ventilatorul.cand pornesc motorul dupa vreo 5 secunde porneste si ventilatorul( in cazul in care motorul este cald-ac temperatura la mijloc).mentionez ca acul de la temperatura urca progresiv la mijloc si ramane acolo, nu trece spre rosu.este normala functionarea aceasta a ventilatorului?

daca nu , va rog sa-mi dati si mie niste sugestii cam care ar putea fi problemele.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mda... Foarte nasol. Daca ventilatorul se invarte, este defect. Daca nu se invarte, iarasi este defect. Si cand ma rog ar trebui sa fie bun?

 

P.S. Pai daca nici pe caldurile astea nu trebuie sa se invarta, mai ales pe stationare cu motorul pornit si apa la 90'C, atunci cand? Topic de bagare in seama, ceva gen: help - se invarte roata cand plec de pe loc!

Link to comment
Share on other sites

Mda... Foarte nasol. Daca ventilatorul se invarte, este defect. Daca nu se invarte, iarasi este defect. Si cand ma rog ar trebui sa fie bun?

 

P.S. Pai daca nici pe caldurile astea nu trebuie sa se invarta, mai ales pe stationare cu motorul pornit si apa la 90'C, atunci cand? Topic de bagare in seama, ceva gen: help - se invarte roata cand plec de pe loc!

 

bai baiatule cred ca tu esti cel care se baga-n seama.eu am intrebat daca este vreo probema nu am spus ca sigur este vreo problema.daca esti asa desept de ce nu ne spui tu cm functioneza ventilatorul.decat sa postezi aiurea mai bine te-ai abtine.sau poate te plictisesti.......... <_<

 

 

azi am stat aproape 2 h cu motorul la relanti si apa nu a urcat mai sus de jumatate.am plecat cu masina in oras si cand am oprit m-am uitat sa vad daca se invarte ventilatorul(cu motorul la relanti) si nu se invatrea ,dpa vreo 10 sec a inceput sa se invarta.cred ca functioneaza normal.totusi ar fi bine sa ne spuna cineva cum si cand(in ce conditii) ar trebui sa se invarta.

 

offtopic:cam mananc literele.imi face figuri tastatura cred ca trebuie sa schimb bateriile.

Link to comment
Share on other sites

Tu ce motor ai, N42 sau M43?

 

Apropo, de ce ai stat 2h cu motorul la ralanti? Nu e prea sanatos pentru motor.

 

M43 TU

am vrut sa vad cum se comporta, daca deschide termostatul.am vazut si ca daca apas butonul de clima ventilatorul porneste(asa cum este normal)

Link to comment
Share on other sites

termostatul deschide complet la 105 grade,termocupla pt. comanda e putin peste aceata tempetatura(aproximativ cu 2-5grade) ,cand temperatura de iesire din radiator trece de 105 grade cupleaza electroventilatorul,pana scade temperatura,intervalul termocuplei de cuplare/decuplare e tot cam de 5 grade diferenta,cum bine ai sesizat,cand pornesti clima cupleaza electroventilatorul.
Link to comment
Share on other sites

La mine este invers, adica nu porneste deloc ventilatorul de la radiator si grilele alea din spatele ventilatorului sunt inchise in timpul functionarii motorului.

Ce ar trebui sa verific? E oare asta senzoru:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=45

 

Am uitat <_< masina mea este 320d/2002/facelift 150 cai

Link to comment
Share on other sites

azi am stat aproape 2 h cu motorul la relanti si apa nu a urcat mai sus de jumatate.am plecat cu masina in oras si cand am oprit m-am uitat sa vad daca se invarte ventilatorul(cu motorul la relanti) si nu se invatrea ,dpa vreo 10 sec a inceput sa se invarta.cred ca functioneaza normal.totusi ar fi bine sa ne spuna cineva cum si cand(in ce conditii) ar trebui sa se invarta.

 

offtopic:cam mananc literele.imi face figuri tastatura cred ca trebuie sa schimb bateriile.

 

 

Ventilatorul este comandat de catre computerul de injectie.Daca pleaca numai dupa ce temperatura apei a ajuns la jumate si cand pornesti clima, atunci este ok.

Din ce ai spus in primul pot am inteles ca porneste tot timpul, chiar si cand motorul este rece.

Link to comment
Share on other sites

La mine este invers, adica nu porneste deloc ventilatorul de la radiator si grilele alea din spatele ventilatorului sunt inchise in timpul functionarii motorului.

Ce ar trebui sa verific? E oare asta senzoru:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=45

 

Am uitat <_< masina mea este 320d/2002/facelift 150 cai

Nu, nici pe departe, acela este senzorul pentru recirculare automata aer in habitaclu.

 

Daca nu-ti merge deloc ventilatorul verifica in primul rand siguranta.

Link to comment
Share on other sites

La mine este invers, adica nu porneste deloc ventilatorul de la radiator si grilele alea din spatele ventilatorului sunt inchise in timpul functionarii motorului.

Ce ar trebui sa verific? E oare asta senzoru:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=64&fg=45

 

Am uitat <_< masina mea este 320d/2002/facelift 150 cai

Nu, nici pe departe, acela este senzorul pentru recirculare automata aer in habitaclu.

 

Daca nu-ti merge deloc ventilatorul verifica in primul rand siguranta.

Sigurantele sunt bune, acul de la temperatura urca pana la jumatate si ramane acolo, nu mai creste.

Eu am scos furtunasul de la vacum(acela cu grile din spatele ventilatorului) pt ca sa stea grilele deschise, altfel se inchid....iar apa e fierbinte......

Link to comment
Share on other sites

Sigurantele sunt bune, acul de la temperatura urca pana la jumatate si ramane acolo, nu mai creste.

Eu am scos furtunasul de la vacum(acela cu grile din spatele ventilatorului) pt ca sa stea grilele deschise, altfel se inchid....iar apa e fierbinte......

 

Despre ce grile vorbesti la E46. Stiu ca la E90 are niste grile in botul masinii care stau inchise pana motorul se incalzeste.

Link to comment
Share on other sites

Este vorba de clapetele obturatoare de la radiator. Exista si la E46. Motorul diesel este atat de eficient incat, daca nu este in sarcina, este necesara obturarea radiatorului ca sa ajunga la temperatura optima.
Link to comment
Share on other sites

Da, am verificat toate sigurantele, inclusiv alea mari de 50

Eu oricum am scos furtunasul care vine de la pompa vacum ca sa stea grilele alea tot timpul deschise.

Vad eu ce am sa fac........cred ca o sa verific cand este motorul f cald daca intra curent la ventilator.

Link to comment
Share on other sites

azi am stat aproape 2 h cu motorul la relanti si apa nu a urcat mai sus de jumatate.am plecat cu masina in oras si cand am oprit m-am uitat sa vad daca se invarte ventilatorul(cu motorul la relanti) si nu se invatrea ,dpa vreo 10 sec a inceput sa se invarta.cred ca functioneaza normal.totusi ar fi bine sa ne spuna cineva cum si cand(in ce conditii) ar trebui sa se invarta.

 

offtopic:cam mananc literele.imi face figuri tastatura cred ca trebuie sa schimb bateriile.

 

 

Ventilatorul este comandat de catre computerul de injectie.Daca pleaca numai dupa ce temperatura apei a ajuns la jumate si cand pornesti clima, atunci este ok.

Din ce ai spus in primul pot am inteles ca porneste tot timpul, chiar si cand motorul este rece.

 

porneste numai dupa ce a ajuns apa la jumatate.la rece nu porneste.cred ca functioneaza normal atat doar ca pana acum nu l-am vazut sa se invarteasca si de aceea am fost nedumerit.

multumesc de raspunsuri.

se pare ca este normal sa se invarteasca ventilatorul daca mergi mult in oras (trafic ingreunat) si pe caldurile astea, daca mergi afara ar trebui sa nu se invarteasca decat daca ai clima pornita.eu ma refer la e46 motor M43 TU prefacelift cu un singur ventilator.adevarul ca ultima darta cand m-am uitat la motor era destul de rece afara.apropos am schimbat vasul si antigelul acum 10 zile la BanatCar si mi-au verificat si instalatia si nu mi-au spus ca ar mai fi ceva in neregula.

oricum multumesc celor care au raspuns la topic (fara ironii) cred ca asta este rolul forumului, nu sa facem misto unii de altii dar mai sunt unii care se plictisesc sau se cred mai destepti

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.