Jump to content

ventilator radiator e46, M43


soryn37

Recommended Posts

...Din ce ai spus in primul pot am inteles ca porneste tot timpul, chiar si cand motorul este rece.

resuscitez acest topic, intrucat ceea ce descris Bavaria mai sus, mi se intampla mie de cateva zile incoace...

 

adica, la circa 30 secunde dupa pornirea motorului, elicea/ventilatorul incepe sa se invarta, dar nu incet, ci cu turatie foarte mare, de zici ca am motor V8 sub capota...

 

are cineva idee cam ce ar putea fi?

 

se intampla la fiecare pornire, si functioneaza nonstop ventilatorul, indiferent daca am viteza mare sau mica de rulare... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sunt 2 chestiuni care ma intriga totusi... :)

 

daca ii scot mufa mare, de pe coltul stanga al radiatorului, ventilatorul se opreste... cum i-o pun inapoi, reporneste...

 

modulul de pe radiator este cutiuta aia de pe centrul elicei ?

Link to comment
Share on other sites

modulul de pe radiator este cutiuta aia de pe centrul elicei ?

 

 

Nu, este fixat (in 4 suruburi) pe cadrul electroventilatorului. Daca nu il ai, atunci electroventilatorul este comandat de vascocuplaj. Poti verifica pe realoem ce fel de actionare are electroventilatorul masinii tale.

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

318i M43TU...

 

Tu ai o obsesie cu cutiuta aceea :)

 

Zi, ce ai gasit pe realoem?

nu e o obsesie, doar compar niste informatii...

 

cam asa arata ventilatorul meu... *(ignorati marcajele rosii)

 

http://www.impee.co.uk/radiatorfan_change/bmw_e46%20radiator%20fan.jpg

Link to comment
Share on other sites

Comanda este data de ECU. Catre modul :) Acesta comanda electroventilatorul.

 

 

 

X X L : Pregateste-te de cca 1600 ron, atat costa piesa originala. Vine impreuna cu ansamblul de jaluzele. Modul separat gasesti pe la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

Omule, despre care cutiuta vorbesti?

 

In poza ta se vad doua: una (rotunda) este carcasa ventilatorului propriu-zis, a doua (cea dreptunghiulara) este modulul de comanda al electroventilatorului.

 

 

Edit: Roaga pe cineva cu motorizare identica sa iti imprumute ansamblul electroventilator pentru o proba.

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
si cateva informatii utile din topicul in care am identificat o alta problema tehnica, decat modulul ventilatorului... :)

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...d=1108970

sal am si eu o problema cu cu ventilatorul,imi sta pornit tot timpul :twoup: chiar daca opresc motorul sta pornit incontinu(sta si o noapte pornit) ce ar putea sa vaiba?

Link to comment
Share on other sites

se pare ca sunt 2 cauze posibile pentru functionarea continua a ventilatorului...

 

1. modulul / cutiuta / obsesia mea... :)

 

2. senzorul de temperatura (piesa 11) de pe furtunul care vine de la termostat spre radiator...

 

maine o sa aflu si care dintre ele este "vinovatul"... :twoup:

 

Cutiuta aia este timerul pentru ventilator. Cat timp sa ramana pornit. El nu se opreste imediat dupa ce ai oprit AC(sa zicem).

 

Controlul turatiei este in interiorul carcasei motorului. E posibil sa fie dus ceva pe placa aia si sa aiba un fail-safe, adica sa se invarta la turatie maxima daca e ceva defect la comanda lui.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu merge ventilatorul e normal sa nu mearga nici clima? adica sa nu bage aer rece ... freon are ca am umplut instalatia, mie imi merge compresorul in "reprize", adica merge 1 min 2 normal cand dau drumu la clima, apoi se opreste cateva sec, iar porneste cateva sec. si tot asa .... sa fie din cauza ca nu merge electroventilatorul sau e vreun senzor (de presiune, temperatura etc.) bulit?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
resuscitez problema, nu imi functioneaza ventilatorul corect, in sensul in care nu merge pe treptele mici, clima nu merge deloc iar pe loc motorul fierbe, jaluzelele stau incontinuu inchise, este vb de un 320 d din 2000, cine stie ce si cum prin bucuresti sai fac o vizita sa stam putin de vb esventual sa ma ajute cu un sfat ceva, ca pana acum toti au dat-o in bara inclusib cei de la bmw. pe tester nu am nici o eroare...
Link to comment
Share on other sites

sa mai discutat de n ori problema asta

scoate sonda de pe furtunul de retur si vezi daca porneste

daca modulul ce se afla pe ventilator este bun in momentul cand pornesti clima trebuie sa porneasca si ventilatorul

daca circuitul apei nu se face cum trebuie (aici poate fi vorba de termostat, pompa de apa sau sa se fi format vreun dop pe traseu)atunci prea putina apa tranziteaza radiatorul, aceasta apa nu se va incalzi suficient pentru ca sonda sa poata porniiventilatorul

 

Vezi si mufa firelor de la ventilator la multe e46 am vazut ca firele sunt inadite acolo, ori erau iesiti pinii din carcasa ori erau oxidati

Pe tester poti sa vezi si ce temperatura citeste sonda, daca motorul este cald (90grade)si sonda citeste 40 de grade ventilatorul nu va porni veci

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salut

 

Stie cineva ezact cum functioneaza modulul electroventilatorului?

la mine nu merge electroventilatorul cand pornesc clima,si nu cred ca merge cand se va incalzi motorul,eu nu am demult masina,o am din ianuarie si pana acum nu a pornit deloc electroventilatorul.

eu am electroventilator cu jaluzele,masina e un BMW 320d de 100kv 136 cai.

Am dat jos electroventilatorul,l-am probat pe direct adica fara modul si merge.

Pe mufa ce vine de la masina pe firele groase am permanent 12V dar pe firul suptire nimic fara contact,cu contact pus pe firul suptire am vreo 6V,firul suptire e de comanda din calculatorul masini la modul ventilator.

Stie cineva cum trebuie sa functioneze?

Trebuie sa schimb modulul? Sau unul dintre senzori? Poate ambii senzori? Stie cineva?

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.