Jump to content

Cutie viteze E36 -E34


the_rifle

Recommended Posts

Se pare ca da.

Cutiile S5D 310Z si S5D 320Z au fost montate atat pe E36 cat si pe E34.

 

 

Cineva spunea pe forum ca se potrivesc dar o sa am surpriza sa constat ca am cardanul mai lung dupa ce pun cutia... Chipurile ZF-ul ar fi mai lunga....

Link to comment
Share on other sites

Pai tu ce cutie ai si ce cutie vrei sa pui?

Cutiile se potrivesc, dar daca schimbi modelul cutiei e posibil sa fie nevoie de alt cardan si chiar si de alt diferential, ca s-ar putea sa difere flansele.

Link to comment
Share on other sites

Pai tu ce cutie ai si ce cutie vrei sa pui?

Cutiile se potrivesc, dar daca schimbi modelul cutiei e posibil sa fie nevoie de alt cardan si chiar si de alt diferential, ca s-ar putea sa difere flansele.

 

 

Momentan am getrag250 dar cum probabil ai citit pe un post de-al meu se pare ca ori am rupt ambreiajul ori am rupt sincroanele din cutie....

 

O sa o duc joi la mecanic si daca e din cutie n-am sa repar cutia ci am s-o inlocuiesc cu totul...

Tot de pe forum am inteles ca ZF-urile ar fi mai rezistente si mai grele ( cu fier mai mult in ele deci mai trainice )...

 

Am gasit un ZF care-mi convine la pret de la B-14-BYE....

 

Daca am rupt ambreiajul e clar.... Il schimb si aia e...

Daca pun ZF nu stiu cum o sa fie treaba cu volanta cu cardanul etc....

Ma rog.... Am mai multe neclaritati.....

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Cutia getrag250 nu a fost montata pe E36.

Nu lua cutia fara sa o dai pe a ta jos ca sa le compari cu atentie. Verifica atat lungimea cutiei cat si prinderea timoneriei pe cutie.

 

 

Ok . Merci mult. In manual scrie ca e getrag250... Si la RAR tot getrag au zis ca e.... Probabil ca in anumiti ani sunt getrag iar in alti ani ZF ca altfel nu-mi explic...

Link to comment
Share on other sites

Da e mai mare, si mai sport, treptele, cum intra, totul, getrag aia e un gunoi pe langa asta... sincer.

 

 

ce inseamna mai sport ? Are reprize mai scurte sau e mai rezistenta la brutalitati ?

 

Una peste alta merge pusa sau trebuie sa schimb si cardanul ?

Stie cineva sigur ?

 

Totusi se pare ca Getrag nu e totusi un gunoi daca s-a pus pe M3 modelele europene....

 

E36 M3 3.2

 

There were four different transmissions used on 3.2-liter M3s. European-spec models have a Getrag six-speed manual transmission with the following ratios: 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6). This same gearbox was later used (with the same ratios) as the internals of the Sequential M Gearbox (SMG).

http://www.bmwdrives.com/mcars/bmw-e36-m3-coupe.php

 

 

Probabil ca si ZF si Getrag sunt la fel de bune sau de proaste pana la urma....

 

 

The North American-spec 3.2-liter E36 M3 retains the ZF Type C five-speed manual gearbox of the 3.0-liter version, with the same internal ratios: 4.20 (1), 2.49 (2), 1.66 (3), 1.24 (4), 1.00 (5). Starting with the 1997 model year, the ZF 5HP18 five-speed automatic returned as an option with the same internal ratios used on the 3.0-liter model: 3.67 (1), 2.00 (2), 1.41 (3), 1.00 (4), .74 (5).

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Aoleu mosule, am uitat sa-ti spun cand cumperi cutia de ZF ai grija sa cumperi si flansa aia de cauciuc si prima jumatate de cardan care iti vine spre cutie ... altfel n-ai ce sa faci cu cutia ca nu se pupa cu ce ai tu. In rest toate sunt la fel daca nu ma insel. poate mici diferente la timonerie ... ca sunt de vreo 3 feluri la e36, dar cu ceva sudura rezolvi si lungimea tijei care vine in schimbator.

 

Am ajuns sa schimbam cutiile de viteze mai repede decat un set de placute, cel putin asa zic prietenii mei <_<)

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Aoleu mosule, am uitat sa-ti spun cand cumperi cutia de ZF ai grija sa cumperi si flansa aia de cauciuc si prima jumatate de cardan care iti vine spre cutie ... altfel n-ai ce sa faci cu cutia ca nu se pupa cu ce ai tu. In rest toate sunt la fel daca nu ma insel. poate mici diferente la timonerie ... ca sunt de vreo 3 feluri la e36, dar cu ceva sudura rezolvi si lungimea tijei care vine in schimbator.

 

Am ajuns sa schimbam cutiile de viteze mai repede decat un set de placute, cel putin asa zic prietenii mei <_<)

z

 

 

Merci mult. Maine seara duc masina la mecanic si incepand de joi o desface sa vad care e problema....

O sa postez pe forum ...:)

Merci de sfaturi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Masina mea , un E34 520i cu M50b20 din 03/1991 si diff 3,46. Cutia se pare ca e cea stock , cica un Getrag 220 care cred ca e acealsi lucru cu Getrag 200/250 - aici postul #9 -

 

Daca vreau o cutie de viteze mai solida/buna vs ce am eu, aceasta de la ZF ar fi raspunsul ?

 

 

1.Sa inteleg ca ZF 310Z si 320Z sunt aceleasi cutii, nu ?

 

2.Rapoartele din ce am gasit pe net par identice cu Getrag.

 

Getrag 220--- Getrag 200/250 --- ZF 310/320

 

1st --- 4.230 --- 4.23 --- 4.21

2nd --- 2,519 --- 2.52 --- 2.49

3rd --- 1,665 --- 1.66 --- 1.66

4th --- 1,222 --- 1.22 --- 1.24

5th --- 1,000 --- 1.00 --- 1.00

R --- 4,039 --- 4.04 --- 3.89

 

3.Unde le gasesc ? Pe E36 328i si E36 M3 ? Pe reaoem vad ca apare si pe mai multe - link -

 

4.Ca piese de ce mai am nevoie ? tot cardanul aferent ? adica intra perfect in diferential care il am etc ?

 

5.Pot folosi timoneria care o am sau trebuie si aceea alta ?

 

6.Mai e ceva ? :twoup:

 

Multumesc.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.