Jump to content

Pareri - Poti, totusi, sa iesi cu X3-ul de pe un drum greu? drum de tara, mult noroi, mâzga sau de pe un drum troienit?


athanor

Recommended Posts

intamplarea cu x3 pe mazga seamana cu o alta patita de mine la pescuit undeva pe un dig de pamant udat din belsug cu apa de la ploaie pe undeva langa giurgiu, numai ca eram cu un seria 3,fara tractiune integrala,si aveam cauciucuri de vara.Am bagat putin viteza peste o groapa plina de apa si a fugit spatele de era sa ies in decor, mai bine zis vreo 4metri in jos de pe dig...iarna am schimbat gumele cu niste gy ultragrip, si au fost super, le-am tinut si primavara,si in aceleasi conditii ca cele precedente masina s-a descurcat remarcabil....deci la mine problema a fost cu cauciucele, nu am probleme pe mazga, noroi, sau alte suprafete alunecoase cu niste gume de iarna adevarate.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

bmw nu are absolut nici o masina echipata pt off-road, spre deosebire de mercedes de exemplu.

 

Nu compara mercedes cu bmw. Mercedes are traditie pe G in off de zeci de ani. Ca sa nu mai vorbim de seriile speciale pentru armata. BMW nu a atacat si nici nu cred ca va ataca segmentul off pentru ca sunt deja prea multi jucatori cu traditie pe piata.

Link to comment
Share on other sites

ma gandeam mai mult la pachetele off-road pt GLK si M. G-ul deja e din alte lumi. nu cred ca bmw nu ar putea spune ceva pt acei concurenti directi, nu or avea ei experienta mercedes, dar in ultima vreme alearga cu X3 si X5 in diverse raliuri.

 

clar X3 si X5 sunt cele mai sportive pe sosea in categoriile lor. sau cel putin asta a fost perceptia mea. iar mai nou si cayenne turbo isi are un tatic <_< (pardon, as putea plusa chiar la 2).

 

masina de offroad adevarata

 

http://dl.ziza.ru/other/072009/08/iran/110.jpg

Link to comment
Share on other sites

ma gandeam mai mult la pachetele off-road pt GLK si M. G-ul deja e din alte lumi. nu cred ca bmw nu ar putea spune ceva pt acei concurenti directi, nu or avea ei experienta mercedes, dar in ultima vreme alearga cu X3 si X5 in diverse raliuri.

 

<_< In raliuri cu X3 si X5 mai greu. te referi la dakar probabil. sunt serios modificate ca sa faca fata la dakar si in plus dakar nu este competitie off-road. La competitie off-road daca ai portiuni de mers cu 30 km/h chiui de bucurie, in rest 0-10 km/h. G-ul este taticul lor impreuna cu land-rover, ca atare sunt si singurele off-roadere in productie care si-au pastrat liniile.

post-12463-1247262357_thumb.jpg

post-12463-1247262457_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

mai sus am vrut sa spun GLK si ML, dar imi era prea somn.

 

nu e numai dakar, sunt pe youtbe diverse filme din competitii pe unde mai alearga cate un X3 sau X5. evident ca sunt modificate, dar asta nu inseamna ca bmw nu ar putea adapta niste nimicuri si pt masinile de serie. nici ce ofera mercedes ca pachet offroad nu e mare smecherie, insa ofera. la fel si cu VW.

 

G-ul e in clasa lui si e o masina destul de scumpa cu un scop precis. si pt ca vine cu niste gume de offroad, are si niste limitari de viteza foarte mari (parca 320CDI nici nu trece de 160-170).

Link to comment
Share on other sites

<_< Daca te uiti cu atentie o sa vezi ca in prima parte se invarte doar roata din fata si abia apoi spatele. Daca se invarteau toate rotile simultan iesea fara probleme. In al 2-lea film se vede si mai bine -rotile se invart aiurea inloc sa se invarta simultan.

 

http://www.youtube.com/watch?v=N_RVaFXsu9U...feature=related

 

In alta ordine de idei, tot din lipsa reductorului, rotile se invart foarte repede, inloc sa se invarta foarte incet. Ca rezultat, masina se afunda, pe noroi se formeaza o pelicula peste cauciuc caz in care poti ai ce cauciucuri vrei, pentru ca se transforma in slick-uri instant, pe locuri pietrose iti tocesti cauciucurile FOARTE repede si in plus arunci o ploiae de pietre sub masina/pe aripi - vezi aici:

 

Si in final testul X3 facut de top gear: http://www.youtube.com/watch?v=4qCQxlqw0yE...feature=related

Link to comment
Share on other sites

cu parere de rau, dar sunt soferi de duminica.

 

e ca si cum as incalta o masina de F1 cu asa ceva si sa ma mir de ce dracu ma depasesc ceilalti.

 

http://www.onetenracing.co.uk/ekmps/shops/onetenracing/images/ggmw09a.jpg

 

apropo, dintr-o intamplare am mers cu ceva similar pe asfalt. la 100 la ora era nebunie, mai tare la senzatii decat orice RWD <_<

 

si normal ca e bine ca ai diferentiale, reductor, troliu si gume. ele fac totul mult mai simplu.

Link to comment
Share on other sites

X5 si X3 sunt masini pentru soferi de duminica din perspectia off-road-ului. Adica daca ai X5 sau X3 este de inteles ca vrei sa mai iesi de pe asfalt ocazional, dar ca si sofer de duminica, adica ocazional, pentru ca daca ai fi vrut off, iti cumparai land-rover. Ca atare mi se pare abuziv din partea bmw sa lanseze pe piata o masina care in filmuletele de prezentare merge pe noroaie ca si pe asfalt si in realitate fara modificari serioase se opreste in prima baltoaca cu noroi. Am mers cu X5 pe zapada cu cauciucuri de iarna, dar masina face efectiv ce vrea ea - se invart absolut aiurea rotile. Puse una langa alta un X3 si un 5 sau 3 cu x-drive sunt exact la fel, minus garda. Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

destul de adevarat. trist, dar asa e, multi nu stiu ce cumpara exact. nu fac diferente intre masini.

 

totusi personal n-am avut probleme, doar ca nu m-am multumit cu primele gume de iarna ce au picat pe masina. le-am testat, nu au corespuns pretentiilor mele, le-am schimbat. intr-un final la forester am avut Goodyear Eagle Ultra Grip GW3 si pe X3 si-au facut treaba Bridgestone Blizzak LM-22.

 

si interesant, cand am intrat in niste zapezi mari, toti se mirau de ce fac si credeau ca sunt nebun. am intrat si am plecat de acolo fara nici un stres. cuplu mare, trage jos, frumos, elegant. si dupa pe sosea eram singurul care mergea cu 120 (sa zicem ca asta nu-i motiv de lauda, dar masina statea perfect si e un exemplu).

Link to comment
Share on other sites

X5 si X3 sunt masini pentru soferi de duminica din perspectia off-road-ului. Adica daca ai X5 sau X3 este de inteles ca vrei sa mai iesi de pe asfalt ocazional, dar ca si sofer de duminica, adica ocazional, pentru ca daca ai fi vrut off, iti cumparai land-rover. Ca atare mi se pare abuziv din partea bmw sa lanseze pe piata o masina care in filmuletele de prezentare merge pe noroaie ca si pe asfalt si in realitate fara modificari serioase se opreste in prima baltoaca cu noroi. Am mers cu X5 pe zapada cu cauciucuri de iarna, dar masina face efectiv ce vrea ea - se invart absolut aiurea rotile. Puse una langa alta un X3 si un 5 sau 3 cu x-drive sunt exact la fel, minus garda.

 

BMW nu pretinde cĂŁ X5 Âşi X3 ar fi maÂşini de offroad ci SUV-uri.

Link to comment
Share on other sites

<_< In raliuri cu X3 si X5 mai greu. te referi la dakar probabil. sunt serios modificate ca sa faca fata la dakar si in plus dakar nu este competitie off-road. La competitie off-road daca ai portiuni de mers cu 30 km/h chiui de bucurie, in rest 0-10 km/h. G-ul este taticul lor impreuna cu land-rover, ca atare sunt si singurele off-roadere in productie care si-au pastrat liniile.

 

 

Mi-as permite sa adaug Jeep Wrangler(Rubicon) care este o masina cu care se poate face off -road...

 

In alta ordine de idei cred ca cea mai buna obtiune pt. noi este Suzuki Samurai. Multi nu si-ar imagina macar ce se poate face cu aceasta masinuta... :)

Link to comment
Share on other sites

Masina perfecta de pescuit si foarte buna ca pret e Lada Niva 4x4. Ce poate face masinuta aia e incredibil. Alta ar fi o Toyota Hilux care nu merge rau nici pe sosea dar e deja alta categorie de pret.
Link to comment
Share on other sites

Ieri am avut placerea sa conduc un X5 din 2008 pe un drum de tara ...

 

Pot spune ca se descurca foarte bine pe teren accidentat ... nu stiu prin noroi cum se descurca dar am ramas impresionat, chiar face fata ... Binenteles ca nu se ridica la nivelul celor de off-road adevarat, dar nu cred ca ai nevoie de mai mult ...

 

Mi-a mai placut ca desi era diesel este f silentioasa, iar volanul merge f usor ... <_<

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg cum poti intreba asa ceva?

 

uite cam ce gume folosesc astia pe o masina de aproape 400 de cai cu autoblocant si alte electronice de care o utilitara are nevoie.

 

http://i167.photobucket.com/albums/u142/98ls6/9527388_definity-dakotamt1.jpg

 

uite cum arata la X5

 

http://www.rpmplus.ca/images/CONTI%204X4%20WINTERCONTACT.jpg

 

nu poti compara 2 masini facute cu scopuri diametral opuse.

http://www.hartge.de/e/video_X5.html - o masina care numai pt asta nu a fost gandita. cel mai sportiv "gip".

 

uite si o masina mult mai modesta decat utilitara de mai sus

Link to comment
Share on other sites

sunt curios daca vreodata un x3 x5 x6 ar putea face as ceva .cu toate modificarile precizate de voi !?

 

 

In primul rind eu unul nu vad nimic extraordinar in ceea ce face masina aia. X3, X5 si X6 Sint capabile sa faca acelasi lucru cu conditia sa aiba "gume' adecvate si sa stie soferul cum sa conduca in atare conditii.Eu am facut ceva similar cu X3 si inca incaltat cu gume Pireli Scorpions mixte...Toata smecheria e sa sti ce e sub zapada, sa cunosti bine terenul...

 

Zicea cineva mai sus de Niva, intradevar este impresionant ce se poate face cu o Niva, problema este ca sint foarte putin fiabile, piesele sint de f. proasta calitate...

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada cand nu ai noroi dedesupt merge orice masina, mai ales daca e loc drept ca si in filmulet, X5-ul hartage este filmat pe niste pante si rampe pe care dacia le poate aborda fara probleme. La urcare rotile i se invart aiurea ca sa prinda aderenta si mult, mult prea repede. Fara demaraj nu urca, si nu sunt multe drumuri de off in romania care sa iti permita sa le urci "dintr-o bucata". Daca se opreste la jumate isi invarte rotile pe loc pana ramane fara gume. Inafara drumurilor de tara pe unde merge X5 si X3 dar si dacia papuc 4x4 (

) mai sunt 2 categorii de off:

 

1. Categoria explore/usoara: (vezi pe la minutul 35 cum trebuie sa se invarta roata)

-

(minutul 2 si minutul 4)

 

2. Categoria hard:

 

Vezi tu vreun x sa faca fata la categoria 1 sau 2? Ma astept totusi sa faca macar ce face un freelander care tot suv este la fel ca X5 sau X3: (cauciucuri si jante de strada - se vede dupa diametru)

 

Link to comment
Share on other sites

X3 si X5 de la mama lor vin cu niste gume pt ce au fost ele proiectate. daca merg pe zapada (ca orice masina), oare de ce se mai mira lumea ca in reclame sunt aratate pe zapada. hm...

 

apoi sa le compari cu dacia mi se pare mult prea deplasat. da e bine ca mers si pe acolo, asta e si scopul. seria 3 sau 5 nu merge clar, fie si cu xdrive, decat daca vrei sa rupi masina mai repede si nu ai gasit alta metoda.

 

daca ai fost cumva la landrover academy si mai tragi astfel de concluzii ce sa mai zic. daca nu ai fost, e pacat. pt ca oamenii aia au explicat cate ceva despre land rover si ma bucur ca au facut asta. masinile care apar in offroad sunt cu niste gume tot-teren, nu cu cele cu care ar fi livrate in mod normal (sunt ca optiune parca). cand o masina a facut o simpla pana si avea rezerva la dimensiune si tot ce trebuie, doar ca era roata normala, au retras-o din program pt ca nu mai facea fata. si era o roata din 4, la un 4x4 nu ar trebui sa conteze in nici un fel. ba poate era o oportunitate pt ei sa se dea mari. de asemenea ce nu se mai stie despre minuni precum freelander e ca a mai ramas impotmolit, fara bara etc. terenul din film e simplut. eu am fost cu X3 3.0sd pe unul asemanator, nici nu am tresarit, nici nu am stricat masina in vreun fel. e absolut neatinsa pe sub ea. vorba unuia de acolo "the fact that there was a lincoln navigator doing the same thing shows how worthless this test is. " cica mai e si reclama ceva pt lansare.

 

dar sunt si chestii care tin de sofer. de ex am facut transalpina cu foresterul XT pe o furtuna groaznica si spre seara. in fata mea erau inca 2 forester aspirate cu reductor si gume de teren (eu nu am reductor pe XT si gumele erau niste "semi-slick-uri" ZR michelin). cam la 1/3 din drum aia s-au intors ca nu mai puteau. eu am mers mai departe cu un pajero in fata, echipat chiar corespunzator. pe drum am mai intalnit multe masini de teren echipate cum trebuie (90% land rover defender, am fost surprins de cate erau, nici o masina mica, desi stiu ca se duc, dar nu pe furtuna). am mers fara nici o problema pe piatra uda, pe noroi, pe iarba, cat la cot cu astia. eram singura masina de acolo care avea suta in 6s si prindea bine peste 200 la ora, ceilalti imi spuneau ca in configuratia actuala ei nu pot merge cu masina mai mult de 140 parca. deci se poate <_< si e un traseu la care multi se opresc sa impinga, sa dirijeze, noi mergeam prin suvoaie de apa.

 

si cu X3-ul cu gumele p-zero nu am avut probleme in pante si noroi, dar sunt si cazuri in care nu te poti baga de nebun, trebuie macar gume potrivite. evident, cu cat masina a fost mai mult proiectata pt terenul ala, cu atat mergi mai lejer, dar asta nu inseamna ca nu poti si cu masini mai de oras sa faci anumite chestii. ca sunt multi, nu stiu cum sa le spun, "naivi" care cred ca e suficient sa-ti urci fundul intr-un X5 si gata, merge peste tot, nu e chiar asa. sa nu uitam ca nebunul de la topgear si-a pus mintea cu un range rover foarte smecher si l-au scos aia cu elicopterul parca din creierii muntilor.

 

acum eu nu pricep germana prea bine, nu stiu daca acel X5 avea si diferential sau nu, stiu ca X3-urile ar avea. nici nu stiu de ce patina asa des, parca se chinuia, eu am urcat pe namol, nu am patinat. culmea, mi-a fugit masina putin in laterale la coborare. de atins ceva nici nu s-a pus problema. aceleasi gume p-zero rosso, care mai sunt si cam late. si n-am nimic din sistemul sofisticat al celor de la land rover. mult mai prost mi se pare cum au gandit unghiurile de atac si degajare (de ex la forester ala vechi, erau gandite foarte bine, aveam libertate de miscare mult mai mare). alea da, sunt belele mari, ca nu ai cum sa intri lateral in multe locuri si e bataie de cap. asta e pe bune un minus insurmontabil uneori prin orice tehnici de condus in teren accidentat. pur si simplu nu e loc.

 

offroad extrem e pt masini "custom" made daca vrei. trebuie inteles pt ce e X-ul cand il iei. o masina cu tenta sportiva, cu mici inclinatii de drum forestier sa zicem, nu un 4x4 de offroad si in nici un caz sa nu te astepti sa mearga prin orice namol de juma de metru fluierand sau prin zapada cu gume de vara, cum am vazut pe la munte destui. ca exista vreun drum pe care ala cu dacia merge si eu nu, ma doare-n basca pana la urma, asa cum il doare si pe ala de masina si o omoara pe acolo. sunt convins ca ala cu dacia ar face schimb oricand cu X5-ul :)

Link to comment
Share on other sites

Vezi tu vreun x sa faca fata la categoria 1 sau 2? Ma astept totusi sa faca macar ce face un freelander care tot suv este la fel ca X5 sau X3: (cauciucuri si jante de strada - se vede dupa diametru)

 

 

 

 

Cat 1si 2 nici o sansa! ce face freelander-ul cu ceva efort sa zicem ca face dar topesti ambreajul...

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce vi se pare atat de specatculos la LR2 ala in film. dupa LRA am cam inteles cum se fac testele astea, deci gume stock exclus din start, primul lucru care s-a spus acolo. apoi topesti ambreiajul daca nu stii sa conduci. nu am topit eu ambreiajul[de la forester, care nu are nici o valva de protectie, la bmw are si asa ceva.

 

totusi e un comentariu genial acolo Now nothing can stop our wives on their way to the mall...

 

<_< cam asta e ideea. alea nu sunt masini de offroad dupa mine, ci ce a pus colegul mai sus la categoria 1 (softcore, dar unde sunt si alea putin bibilite sau macar din start proiectate pt asa ceva) si mai ales 2 (hardcore, unde e superb). cu ceva modificari, si un X5 poate sa faca parte din 1 (gume, suspensie, diferential), cum o fac si ML si touareg, cu aceleasi modificari, doar ca sunt pachete oferite de fabrica. touareg chiar se misca decent in teren accidentat, surprinzator pt mine initial.

 

e foarte posibil ca bmw sa nu manifeste totusi nici un interes in directia asta. ei au facut M-uri acum, deci imi e destul de clar cam care e tendinta. si cu M-urile alea faci ce a facut si LR2-ul, dar nu asta e scopul. daca iti iei unul sa te duci cu el prin hartoape, poate ai gresit masina de la inceput.

Link to comment
Share on other sites

si cu M-urile alea faci ce a facut si LR2-ul, dar nu asta e scopul. daca iti iei unul sa te duci cu el prin hartoape, poate ai gresit masina de la inceput.

 

:) eu intotdeauna m-am ghidat dupa urmatoarea maxima: nu conteaza atat de mult pe unde merge masina, ci de cate ori poate sa mearga prin acel loc. (pana sa incepi sa bagi bani in reparatii) LR2 chiar nu face nimica spectaculos. Spuneam ca ceea ce face LR2 ar trebui sa faca si X5 si X3. Pe de alta parte trebuie sa recunosti ca papucul ala rules (hartage nu a mers pe asa drumuri) <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.