Jump to content

Ajutati-ma cu niste sfaturi, va rog!


vip3r

Recommended Posts

A facut cineva pana acum operatia de honuire alezare si bucsare la blocul motor? mie mi s-a topit un piston(e46 150cp diesel 2002). si mi-a deformat un cilindru din blocul motor. am cumparat un set segmenti noi si un piston de la dezmembrari. si acum trebuie sa rectific blocul. imi introduc o camasa in gaura deformata. Nu stiu exact procedura!

Intrebarea mea este daca am cumparat pistonul care trebuie cu segmenti( cod segmenti STD cod piston STD -standard) sau trebuiesc altii mai mici?

A mai facut cineva operatiunea astea? Costuri ceva?

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai prima data mi-a zis cineva ca posibil sa fi ramas diuza de la injector blocata pe deschis si sa fi bagat prea multa motorina ! dar am verificat injectoarele si sunt ok!

Cauza este necunoascuta deocamdata! Banuiesc ca a fost de la viteza prea mare! 235km/h!

In fine,ma poti ajuta cu ce am zis mai sus?

ms <_<

 

apa si nivelul la ulei erau ok.nici un bec in bord aprins,nimic. doar a tremurat masina puternic si aaia a fost! o sa revin cu o poza cu pistonul topit! revenind,a facut cineva pana acum operatia asta?

Link to comment
Share on other sites

mai degraba cumperi alt motor decat sa-l repari pe ala busit... mai cunosc un amic care a incercat sa repare un motor pana l-a facut praf.

ps: vezi cat te costa inlocuirea pieselor uzate+ manopera si vezi cat costa un motor complet sh + manopera.

succes.

Link to comment
Share on other sites

cum a incercat amicul tau? eu am cumparat piston,garnituri,segmenti. este demontat motorul. mai am decat sa rectific blocul.mai multe persoane mi-au zis k e ok reparatia.nu e foarte grav avariat blocul. un motor de 150 cp costa 1200 euro. plus manopera si garnituri si segmenti noi ma duce la 1500. asa mai mult de 500-600 nu ma duce!

amicul tau ce reparatie a facut?

Link to comment
Share on other sites

A facut cineva pana acum operatia de honuire alezare si bucsare la blocul motor? acum trebuie sa rectific blocul. imi introduc o camasa in gaura deformata. Nu stiu exact procedura!

A mai facut cineva operatiunea astea? Costuri ceva?

 

am facut eu mai demult la o Lada. Bine, nu eu, la un atelier. Mi-au pus cilindrii din teava de sonda si pistoane noi. A functionat fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

ender am cheltuit o gramada de bani pana acum.. si plus de asta nu e grav avariat blocul,este usor deformat la un cilindru. multi au zis ca merge facut fara probleme. acum nu stiu daca sa dau inapoi sau sa merg pe varianta asta.. am cheltuit si asa o gramada de bani pana acum si sa mai cumpar un motor sau un bmw busit nu mai dispun de cash, momentan.
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu. dupa alezarea blocului motor iti trebuie alte pistoane. nu mia merg cele standard.

un prieten de-al meu si-a refacut motorul dupa o intamplare similara (topit pistoane) la un opel astra GTC OPC. din 2000cmc . a facut-o de 2400cmc.

Link to comment
Share on other sites

Cu bucsarea nu prea este OK. Corect este ca sa alezezi toti cilindri la o cota de reparatie, dar trebuie sa schimbi si pistoanele si segmentii.

Daca cilindrul este atat de busit incat nu merge alezat ar trebui sa schimbi blocul motor. Poti incerca bucsarea, dar ala nu mai e motor.

 

revin cu intrebarea esentiala.. merge piston standard cu segmenti standard dupa bucsarea blocului motor sau trebuiesc altele? de

Scopul bucsarii este sa aduci cilindrul la cota initiala. Deci merge pus acelasi piston cu aceeasi segmenti!

Link to comment
Share on other sites

pai prima data mi-a zis cineva ca posibil sa fi ramas diuza de la injector blocata pe deschis si sa fi bagat prea multa motorina ! dar am verificat injectoarele si sunt ok!

Cauza este necunoascuta deocamdata! Banuiesc ca a fost de la viteza prea mare! 235km/h!

In fine,ma poti ajuta cu ce am zis mai sus?

ms <_<

 

apa si nivelul la ulei erau ok.nici un bec in bord aprins,nimic. doar a tremurat masina puternic si aaia a fost! o sa revin cu o poza cu pistonul topit! revenind,a facut cineva pana acum operatia asta?

 

 

Masina are ciptuning?

Link to comment
Share on other sites

ce surprize as putea avea? daca totul este ok ? si toate piesel snt ok?

 

pistoanele de obicei se schimba toate...au si ele niste greutati/ specificatii/ cote de reparatie...Segmentii se inlocuiesc in functie de alezajul rezultat dupa honuirea "tuturor cilindrilor" conform unor tolerante prestabilite. Cilindrul ala de-i zici tu "deformat" este probabil ovalizat in exces si chiar daca-l bucsezi cum spuneai mai sus numai pe el nu faci decat o banala carpeala. Pe vremuri asa cum zicea cineva mai sus se foloseau nu "tevi de sonda" ci "lainer-e" si nu noi ci folosite (a se citi imbatranite) ca altfel fonta aia era foarte dura si iti toca segmentii in 1000 km..dar asta nu la BMW...

Masoara ovalitatea tuturor cilindrilor, vezi daca rectificand la cel mai uzat te incadrezi in limitele de toleranta, ii faci pe toti, cumperi segmenti si pistoane la cota de reparatie (daca se incadreaza) respectiva si rezolvi problema asa cum se cuvine. In plus, pistonul s-a topit din vari-cauze...poate ungerea nu a fost buna acolo si aici trebuie verificat canalul care este in corpul bielei si care asigura ungerea in fusta pistonului ca sa mai ajunga si prin orificiile segmentului de ungere. Si asta daca o iei mai in amanunt ai sa vezi ca vine de la cuzinetul de biela care poate s-a rotit (are un fel de pinten care-l blocheaza pe pozitie si care de uzura a cam disparut) si a obturat orificiul pe unde vine uleiul din canalizatiile arborelui...samd...

Mai bine daca nu esti sigur ca ceea ce faci e bine, si parerea mea sincera este ca nu, ia un motor sh..

Link to comment
Share on other sites

cand se strica o piesa,te gandesti ca cel mai bine este sa o inlocuiesti cu una la fel:) de aceea,cred.. si eu sper sa mearga.ms

Aici nu e vorba de o piesa stricata ci de un component care interactioneaza cu multe altele si care daca nu e tratat cum se cuvine va duce la probleme ale ansamblului (a se citi motor)

Ma rog, tu cunosti mai bine problema. Gandeste-te totusi la uzura componentelor ramase si calificate ca bune, uzura acelui piston sh, si altele...mai ales faptul ca tu bucsezi...e vorba de echilibrare aici...cumva ti s-a recomandat ca dupa bucsare sa honuiasca camasa la cota celorlalti cilindrii?.. presupun...altfel aduci unul la nominala (cota...la asta ma refer) iar ceilalti o sa cam aibe uzura....Mai e problema si de compresie ulterioara...

Dar tu sti mai bine ce trebuie facut, si ai sa actionezi in consecinta.

Bafta si s-auzim de bine

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

aaa.. stiu ca este o problema majora si foarte delicata ! trebuie lucrat cu precizie milimetrica! compresia o sa o verifice pe fiecare piston in parte.. merg pe varianta asta in primul rand ca nu am bani sa iau alt motor acum ,in al 2-lea rand pentru ca am cumparat o caruta de piese pana acum si in al 3-lea rand pentru ca mi-au garantat multi k aia unde m duc sunt meseriasi si stiu ei ce sa faca.. asa sper si eu.. ca daca nu nu am incotro...oricum o sa anunt aici pe forum toate operatiile care s-au facut pe bloc,preturi ,cum iese etc. ca e bine de stiut
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.