Jump to content

Curatare EGR - e46 facelift


Robert Wiz

Recommended Posts

Salutare...

 

De cateva zile am observat ca masina imi scoate fum negru mai intens atunci cand o turez mai mult in sarcina... nu arata ca obisnuitul nor de fum kick-down...

 

Am vb cu un mecanic de lucrul asta si mi-a spus ca trebuie curatata valva EGR si schimbat filtrul epurator... intr-adevar filtrul epurator urma sa-l schim zilele astea, ca deja masina are 21000km de cand e la mine si nu l-am schimbat pana acum.

 

Acum intrebare... cum se demonteaza de pe un e46 facelift diesel, unde e pozitionata?

 

As vrea sa fac eu operatiunea asta pentru ca am ceva timp si vreau sa-mi gasesc de lucru pe la masina si acum e o ocazie <_<... ce elemente se desfac? Filtrul epurator stiu sa-l schimb...

 

Daca aveti vreun DIY cum se face aceasta operatiune ar fi bine venit, sau ceva indicatii daca ati facut aceasta operatiune.

Link to comment
Share on other sites

Dai jos capacul motorului si urmaresti furtunul gros de la turbo (intercooler) unde intra in "motor", pe partea soferului. Piesa metalica in care acesta intra este EGR-ul.

 

Desfaci colierul acestui furtun, apoi deconectezi celalalt furtun mai subtire (fixat tot cu un colier), dupa care desurubezi cele 4 suruburi in care EGR-ul este prins de motor. Atentie la aceste suruburi, le poti pierde cu usurinta in spatiul motorului.

 

Il cureti bine de tot cu spray de frane sau asemanator si, daca ai depuneri mari de "mazga", poti folosi si o surubelnita pentru a o indeparta, cu atentie insa. Sa nu faci economii la spray. <_<

 

Asta este EGR-ul:

 

http://images.forum-auto.com/mesimages/514942/demontage%20egr.jpg

 

... si cam asa arata, probabil, inauntru:

 

http://tuning-diesels.com/75Zt/egrdirty2.jpg

 

Succes!

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

Dai jos capacul motorului si urmaresti furtunul gros de la turbo (intercooler) unde intra in "motor", pe partea soferului. Piesa metalica in care acesta intra este EGR-ul.

 

Desfaci colierul acestui furtun, apoi deconectezi celalalt furtun mai subtire (fixat tot cu un colier), dupa care desurubezi cele 4 suruburi in care EGR-ul este prins de motor. Atentie la aceste suruburi, le poti pierde cu usurinta in spatiul motorului.

 

Il cureti bine de tot cu spray de frane sau asemanator si, daca ai depuneri mari de "mazga", poti folosi si o surubelnita pentru a o indeparta, cu atentie insa. Sa nu faci economii la spray. <_<

 

Asta este EGR-ul:

 

http://images.forum-auto.com/mesimages/514942/demontage%20egr.jpg

 

... si cam asa arata, probabil, inauntru:

 

http://tuning-diesels.com/75Zt/egrdirty2.jpg

 

Succes!

 

ms mult de raspuns alexrosiu... pe weekend ma apuc sa fac operatiunea.. o sa postez rezultatele.

Link to comment
Share on other sites

si eu am curatat-o cand am luat masina.Am mai mers de atunci aproximativ 10000 si am desfacut-o iar dar nu mai era mare lucru...la fel aveam si eu fum in sarcina dar am dat jos toata galeria de admisie si am curatat-o...arata cam la fel cu egr din posa de mai sus.Fum tot este da nu ca inainte...ar mai fi intercooleru de curatat cred...
Link to comment
Share on other sites

si eu am curatat-o cand am luat masina.Am mai mers de atunci aproximativ 10000 si am desfacut-o iar dar nu mai era mare lucru...la fel aveam si eu fum in sarcina dar am dat jos toata galeria de admisie si am curatat-o...arata cam la fel cu egr din posa de mai sus.Fum tot este da nu ca inainte...ar mai fi intercooleru de curatat cred...

 

mai este si filtrul epurator... si ala trebuie schimbat...

 

Eu ma apuc sa curat EGR-ul si sa schimb filtrul ala epurator... chestia asta imi face de cateva zile... in special in treapta I, cand ajunge la 3500 ture... da un smog negru de se vede in oglinda si destul de des... EGR si filtrul epurator... sunt cauzele pt fumul negru.

 

Sper sa rezolv... apropo de EGR cu ce soluti sau spray se curata?

Link to comment
Share on other sites

si eu am curatat-o cand am luat masina.Am mai mers de atunci aproximativ 10000 si am desfacut-o iar dar nu mai era mare lucru...la fel aveam si eu fum in sarcina dar am dat jos toata galeria de admisie si am curatat-o...arata cam la fel cu egr din posa de mai sus.Fum tot este da nu ca inainte...ar mai fi intercooleru de curatat cred...

 

mai este si filtrul epurator... si ala trebuie schimbat...

 

Eu ma apuc sa curat EGR-ul si sa schimb filtrul ala epurator... chestia asta imi face de cateva zile... in special in treapta I, cand ajunge la 3500 ture... da un smog negru de se vede in oglinda si destul de des... EGR si filtrul epurator... sunt cauzele pt fumul negru.

 

Sper sa rezolv... apropo de EGR cu ce soluti sau spray se curata?

 

la mine, toate depunerile din egr s-au curatat foarte bine cu carburol (e o solutie pt curatat carburatoare)...mai intai bagi surubelnita in depunerile excesive si apoi insisti cu o pensula inmuiata in carburol ....atentie, cand il cureti cu carburol, sa ti egr-ul cu membrana in sus sa nu ajunge solutie pe ea...spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.