Jump to content

Inchiderea automata a geamurilor


Recommended Posts

Ma intreb daca se poate seta sa ridice geamurile automat cand apas 1 singura data pe cheie sau telecomanda. Stie careva daca se poate ?

 

Este enervant sa stau cu cheia orientata spre masina si degetul infipt in cheie, tinut apasat butonul de inchidere/deschidere(de pe cheie) mai mult de 4-5 sec. si apoi sa astept o vesnicie pana cand mi se ridica geamurile ....

Link to comment
Share on other sites

Cele din spate nu se inchid din cheie, alta problema care sper sa fie rezolvabila......fara sa-mi dau seama iarna trecuta am lasat un copil in masina 10 minute si cand am revenit la masina l-am gasit INGHETAT <_< Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Un amic imi spunea ca acesta functie confort nu este FULL si s-a zgarcit neamtul la bani cand a luat masina de noua....nu stiu ce sa cred mie nu-mi suna plauzibil, ma gandesc ca poate gasesc raspunsul la cei care au coupe pe forum .....
Link to comment
Share on other sites

Un amic imi spunea ca acesta functie confort nu este FULL si s-a zgarcit neamtul la bani cand a luat masina de noua...

 

 

Hahaha <_<

 

Eu cred ca e ok cum e acum...(in afara de faza cu inchiderea geamurilor din spate, care nu este posibila din cheie)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Deci , teoretic cu inchisu geamurilor automat fara a tine dejtu pe boton , se poate, cu un releu cu temporizare care sa faca in locu dejtului tau acel contact mai indelungat pe firu de inchis al usilor!

Sigur va merge , da nush cat vrei tu sa umbli la electrica masinii si sa faci artificii

nu ca nu merge, dar...... depinde de tine

cu geamurile pe sp nush, e alta poveste mai complexa !!!!

Link to comment
Share on other sites

Deci , teoretic cu inchisu geamurilor automat fara a tine dejtu pe boton , se poate, cu un releu cu temporizare care sa faca in locu dejtului tau acel contact mai indelungat pe firu de inchis al usilor!

Sigur va merge , da nush cat vrei tu sa umbli la electrica masinii si sa faci artificii

nu ca nu merge, dar...... depinde de tine

cu geamurile pe sp nush, e alta poveste mai complexa !!!!

daca o sa alimentezi cu curent mai nult de 1sec. (firul de inchidere al usilor) o sa arzi actuatoarele si pa inchidere :)

Link to comment
Share on other sites

Deci , teoretic cu inchisu geamurilor automat fara a tine dejtu pe boton , se poate, cu un releu cu temporizare care sa faca in locu dejtului tau acel contact mai indelungat pe firu de inchis al usilor!

Sigur va merge , da nush cat vrei tu sa umbli la electrica masinii si sa faci artificii

nu ca nu merge, dar...... depinde de tine

cu geamurile pe sp nush, e alta poveste mai complexa !!!!

daca o sa alimentezi cu curent mai nult de 1sec. (firul de inchidere al usilor) o sa arzi actuatoarele si pa inchidere :)

Te contrazic, si nu aiurea ci pt k am verificat!

Spre ex daca faci treaba asta din cheie adica sa tii cheia in butuc pe inchis mai mult timp adica pt a inchide si geamurile nu doar pt incuiere si masori cu aparatu o sa ai o surpriza si anume pe acel fir va sta plus atata timp cat tu ti cheia in butuc pe pozitia incuiat ceea ce inseamna ca nu arzi nimic

Si acum si explicatia, modulul relay cand simte ca inchiderea si-a facut treaba taie alimentarea spre actuatoare si o da spre geamuri , cand si acestea s-au inchis tu poti sa tii in continuare cheia in pozitia respectiva adica incuiat , pe acel fir tu vei da plus in continuare dar modulul confort nu va transmite semnalu mai departe catre nimic deoarece totul s-a incuiat si inchis!

Daca nu ma crezi fa proba cu un aparat de masura, eu am facut d-aia ti-am si zis!(cel putin la mine asa e, ce-i drept eu am e34, dar tot bmw e deci nu cred sa fi schimbat modalitatea de functionare)

Link to comment
Share on other sites

Deci , teoretic cu inchisu geamurilor automat fara a tine dejtu pe boton , se poate, cu un releu cu temporizare care sa faca in locu dejtului tau acel contact mai indelungat pe firu de inchis al usilor!

Sigur va merge , da nush cat vrei tu sa umbli la electrica masinii si sa faci artificii

nu ca nu merge, dar...... depinde de tine

cu geamurile pe sp nush, e alta poveste mai complexa !!!!

daca o sa alimentezi cu curent mai nult de 1sec. (firul de inchidere al usilor) o sa arzi actuatoarele si pa inchidere :)

Te contrazic, si nu aiurea ci pt k am verificat!

Spre ex daca faci treaba asta din cheie adica sa tii cheia in butuc pe inchis mai mult timp adica pt a inchide si geamurile nu doar pt incuiere si masori cu aparatu o sa ai o surpriza si anume pe acel fir va sta plus atata timp cat tu ti cheia in butuc pe pozitia incuiat ceea ce inseamna ca nu arzi nimic

Si acum si explicatia, modulul relay cand simte ca inchiderea si-a facut treaba taie alimentarea spre actuatoare si o da spre geamuri , cand si acestea s-au inchis tu poti sa tii in continuare cheia in pozitia respectiva adica incuiat , pe acel fir tu vei da plus in continuare dar modulul confort nu va transmite semnalu mai departe catre nimic deoarece totul s-a incuiat si inchis!

Daca nu ma crezi fa proba cu un aparat de masura, eu am facut d-aia ti-am si zis!(cel putin la mine asa e, ce-i drept eu am e34, dar tot bmw e deci nu cred sa fi schimbat modalitatea de functionare)

eu nu te contrazic ,am facut o paranteza in post.

Link to comment
Share on other sites

si mie mi se pare destul de aiurea sa nu se inchida geamurile automat.....cred ca e vreo setare ceva din calculator pentru ca nu vad de ce neamtul ar fi lasat masina asa......am patit-o intr-o zi, l-am uitat deschis pe cel din stinga si masina a ramas asa pina in ziua urmatoare.....nici macar alarma nu m-a avertizat !!

ciudata chestie

Link to comment
Share on other sites

si mie mi se pare destul de aiurea sa nu se inchida geamurile automat.....cred ca e vreo setare ceva din calculator pentru ca nu vad de ce neamtul ar fi lasat masina asa......am patit-o intr-o zi, l-am uitat deschis pe cel din stinga si masina a ramas asa pina in ziua urmatoare.....nici macar alarma nu m-a avertizat !!

ciudata chestie

Asta chiar e ciudat!Ar fi trebuit sa te avertizeze, pt ca are microcontacte pe macara si te lasa sa le lasi deschise f putin, max 1 cm pt ventilatie pe calduri mari si daca le uiti mai jos normal tre sa te avertizeze! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Inchidere geamuri din telecomanda:

- pe pinul 9 (Comfort Relay Control) din modulul de inchidere !

- comanda este cu punere la masa din cate'mi dau seama din schema electrica ( nu am geamuri electrice sa verific )

- targeti un fir direct din modul, este mult mai usor (daca ai ciocan de lipit) sa desfaci o cutie in 5 secunde , si sa faci o lipitura, decat sa belesti la fire, sa le izolezi, pozezi din nou, etc. Plus ca exista riscul sa nu gasiti firul dupa culorile standard ( la mine nu se potrivesc ).

 

Pentru o comanda pe 12V se poate adapta cu un releu pe normal deschis si cu punere la masa cand este actionat.

 

Desigur, e valabil cu conditia ca acel pin/fir sa ajunga in releul de actionare al geamurilor pe pinul 9 (care cred ca este undeva in fata stanga, ori pe la sigurante, nu stiu sigur ca nu am). Pinul 9 (Comfort Relay) este protejat la tensiune inversa cu o dioda iar comada se face in baza unui tranzistor PnP.

 

Firul cu pricina mai trece teoretic printr'o mufa alba cu 30 de pini in stanga pedalelor, pe pinul 23. (la mine mufa aia are doua 2 fire !!!)

 

vezi pinul 9 din modulul de inchidere (E36) in poza de mai jos.

post-30898-1259460003_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

@byrev: vreau sa te intreb ceva. daca nu am geamuri electrice si vreau sa imi pun, trebuie sa schimb inclusiv modulul de inchidere? (pe langa macarale, pus butoane, cabluri etc)

mersi

 

nop ... modulul de inchidere poate nici sa nu fie ... o inchizi ca pe dacie!

 

Faza e ca acel "kit" de inchidere al geamurilor are un fel de releu cu 9 pini ! Din cate am vazut eu la "oferte" SH pentru inchideri, nu prea se preciza si prezenta releului.

Fara acel releu rezolvarea inchiderii geamurilor din telecomanda este mai complicata, trebe sa faci ceva "improvizatii" :), nu sunt complicate, nu e racheta spatiala, dar e bine sa fie pusa piesa originala !

Edited by byrev
Link to comment
Share on other sites

Cred ca releul la care te referi e modulul confort. care ridica geamurile dintr-o atingere si in interior, si din telecomanda.

te-am intrebat daca se schimba si modulul de inchidere pentru ca am tot citit ca unitatea aceea centrala are cam toate functiile, de la usi, trapa si geamuri (ca sa inchizi de exemplu geamurile din cheie cand tii mai mult spre dreapta in broasca)

 

despre modulul asta e vb: http://www.bmwgm5.com/RMIV.htm

Link to comment
Share on other sites

Cred ca releul la care te referi e modulul confort. care ridica geamurile dintr-o atingere si in interior, si din telecomanda.

te-am intrebat daca se schimba si modulul de inchidere pentru ca am tot citit ca unitatea aceea centrala are cam toate functiile, de la usi, trapa si geamuri (ca sa inchizi de exemplu geamurile din cheie cand tii mai mult spre dreapta in broasca)

 

despre modulul asta e vb: http://www.bmwgm5.com/RMIV.htm

 

Corect si incorect ce ai auzit. Modulul de inchidere se ocupa doar de inchiderea usilor, detectarea contactelor pe usi, conectarea cu un sistem de alarma (oem sau nu!) si conectarea cu acel "modul de comfort" (Comfort Relay).

 

Ridicarea geamurilor automat se face exclusiv de acel modul de comfort comandat desigur de modulul de inchidere, sunt interconectate dar, au functii separate.

 

Si ca sa raspund cam la ce te referi: nu cred ca ar trebui schimbat modulul ptr inchidere. Banuiesc ca deja are prevazute circuitele aferente pe placa pentru comanda spre "Comfort Relay".

Dar ca sa te convingi ca nu trebuie schimbat, desfaci modulul de inchidere (din spatele ABS-ului) si masori daca pinul 9 face scurt la masa cand inchizi usile. Cu usile neblocate nu ar trebui sa ai masa pe acel pin (folosesti un aparat de masura cu BUZZER e mai usor)

 

Daca rezultatul e negativ, atunci DA, ar trebui sa schimbi si modulul de inchidere.

 

Insa exista alternative:

1. Se poate simula cu un circuit aferent functiile pinului 9 (folosind iesirea din modulul care'l folosesti ptr telecomanda, alarma sau ce este)

2. Se poate face un releu cu temporizare pentru inchiderea geamurilor fara sa mai tii apasat nush cate secunde pana se inchide.

 

Mai e o "problema" : nu toate modelele au prevazute in usa si contacte pentru verificarea starii geamurilor: ridicate la maxim sau lasate in jos (contacte necesare sa stii cand sa opresti curentul din motorase, sa nu se arda)

 

Dar se gasesc ele si acele contacte deca nu le ai.

 

Orice este posibil daca gasesti omul potrivit :)

 

Apropo, ce model este masina si din ce an ?

Link to comment
Share on other sites

mersi de lamuriri, chiar am inteles si imi sunt mai clare.

 

a mea e e36 din 92, nu am nici geamuri el, de aceea cred ca trebuie schimbat modulul cu totul cu RMIV ce s-a pus din '94 incoace.

 

la functia confort as renunta mai ales ca ai zis de contactele in usi care verifica geamurile daca sunt sus sau jos.

cat despre omul potrivit, mai greu cineva care chiar se pricepe, sau in care sa ai incredere ca nu strica ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.