Jump to content

cum desfac vascocupla la e36?


e36_red

Recommended Posts

am incercat sa desfac, cu cheie de 32, am dat in ambele sensuri si se aude ceva scartaind, nus cat e de normal sa scartaie, asa ca m-am oprit, si am zis sa va intreb pe voi, poate imi dati cateva sfaturi, nu de alta dar nu sunt profesonist intr-ale mecanicii si mai bine intreb inainte sa stric ceva. deci cum desfac vascocupla??
Link to comment
Share on other sites

am incercat si eu sa desfac piulita aia de la vascocuplaj si nu am reusit... am dat pana la urma jos pompa de apa cu tot cu vascocuplaj...

la mine scartaia cureaua de accesorii cand incercam sa desfac piulita aia din cauza ca se invarteau fuliile in gol...

am dat si cu spay degripant dar nu a cedat... cred ca la mine nu a fost schimbat niciodata pt ca s-a sudat la rece...

Link to comment
Share on other sites

am incercat si eu sa desfac piulita aia de la vascocuplaj si nu am reusit... am dat pana la urma jos pompa de apa cu tot cu vascocuplaj...

la mine scartaia cureaua de accesorii cand incercam sa desfac piulita aia din cauza ca se invarteau fuliile in gol...

am dat si cu spay degripant dar nu a cedat... cred ca la mine nu a fost schimbat niciodata pt ca s-a sudat la rece...

ok, ms, deci de stricat nu am ce sa stric, ori se desface ori...insist pana se desface

 

tebuie sa blochezi fulia inainte sa tragi de vasco ca sa-l desfaci

altfel scartaie cureaua de transmisie

multumesc pt sfaturi

Link to comment
Share on other sites

pentru putin

daca nu blochezi nu o sa resusesti sa desfaci vasco

bafta!

nu am reusit inca sa desfac, am incercat sa blochez dar tot scapa. si plus de asta am o cheie din aia reglabila gen cheie franceza si parca nu sta f fixa pe piulita. o sa iau o cheie fixa , pana nu e prea tarziu, ma refer sa nu rotunjesc hexagonul de la piulita, ca apoi nus cum o mai desfac... naspa <_<

Link to comment
Share on other sites

am incercat sa desfac, cu cheie de 32, am dat in ambele sensuri si se aude ceva scartaind, nus cat e de normal sa scartaie, asa ca m-am oprit, si am zis sa va intreb pe voi, poate imi dati cateva sfaturi, nu de alta dar nu sunt profesonist intr-ale mecanicii si mai bine intreb inainte sa stric ceva. deci cum desfac vascocupla??

cand stau cu fata la motor in ce sens rotesc piulita de la vasco, stanga sau dreapta ?

Link to comment
Share on other sites

cand stau cu fata la motor in ce sens rotesc piulita de la vasco, stanga sau dreapta ?

 

pei se desface in sensul acelor de ceasornic... adica daca stai cu fata la motor trebuie sa rotesti piulita spre dreapta!

bafta!

Link to comment
Share on other sites

cand stau cu fata la motor in ce sens rotesc piulita de la vasco, stanga sau dreapta ?

 

pei se desface in sensul acelor de ceasornic... adica daca stai cu fata la motor trebuie sa rotesti piulita spre dreapta!

bafta!

multumesc mult, intre timp m-am mai si documentat si asa este. poate din cauza asta nu am reusit sa o desfac ca eu trageam spre stanga, asta din cauza unui vecin "mare mecanic" care tot zicea ca a schimbat 3 vasco si ca spre stanga dessuruba. capu lui de prostovan <_< si eu k am facut k el :) sper ca nu am stricat ceva . voi incerca maine asa cum trebe.

Link to comment
Share on other sites

@e32_red eu cand am desfacut aub trebuit 6 maini, 2 tineam blocat si unul cu dalta si ciocanul, lasa cheia. pui dalta pe piulita si dai. cu cheia nu prea faci nimic, am incetcat pana s-a rotunjit. e destul de prinsa si a mea era cea originala. si sensul, vezi cum invarte motorul elicea, asa o strange, invers se desface <_<.

@mc_crbl nu trebuie data pompa jos, e mai greu de tinut sa se desfaca. si eu m-am invartit vreo 20 de mine incercand singur sa o desfac. spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

@mc_crbl nu trebuie data pompa jos, e mai greu de tinut sa se desfaca. si eu m-am invartit vreo 20 de mine incercand singur sa o desfac.

 

si la mine cred ca a fost vascocuplajul original ca se sudase la rece...

eu am avut probleme cu motorul din cauza la pompa de apa si cand am dezmembrat motorul am dat jos si pompa de apa...

am incercat cu dalta ca sa creez o mica fisura intre axul pompe de apa si piulita vascocuplajului ca sa poate patrunde sprayul degripant insa tot degeaba... am prins axul pompei de apa in menghina si tot nu s-a desfacut...

...am rezolvat cu un cadru cu panza de bomfaier... o sa radeti dar vroiam sa vad de ce nu cedeaza.... am prins iar axul pompei de apa in menghina si am taiat cu bomfaierul exact la imbinarea dintre ax si piulita de jur imprejur cam 2-3mm... apoi am dat cu spray degripant si am reusit sa desfac vascocuplajul...

 

la mine oricum l-as fi blocat nu se desfacea nenorocitul <_<

Link to comment
Share on other sites

<_< bine ca ai reusit. la mine eu si inca un var tineam bine blocat/de curele/de peste tot de unde se putea si celalalt var cu dalta si ciocanul in piulita, pana s-a desfacut. vezi sa tii minte pe ce parte vine prinsa elicera, ca daca o pui pe partea cealalta atinge in furtun si iar trebuie data jos. :) din experienta spun
Link to comment
Share on other sites

gata am desfacut-o f f usor , si chiar ma bucur <_< si am reusit singur !!! am tinut bine de cheie cu ambele maini si am tras puternic spre dreapta si a cedat din a 2 sau a 3a smucitura. l-am scos si cu ocazia asta am curatat si motorul si acum caut un nenorocit de imbus, ca mi-e mi-au furat hotii trusa, si sa vad de la vreun vecin, sa desfac vasco ala vechi de pe elice si sa il pun pe celalat sa vad daca funtioneaza. sunt aproape sigur ca vasco asta vechi a pierdut lichidul din el deoarece e foarte foarte mizerabil si unsuros, iar lamela aceea are un juc de juma de centimetru cred, in comparatie cu cel nou care nu prea are joc la lamela.
Link to comment
Share on other sites

eu la mine l-am desfacut singur fara prea mare bataie de cap

am pus cheia de 32 si am luat un ciocan sanatos si am dat ca taranul inspre stanga masinii sau dreapta mea

am dat de doua ori si am reusit

trebuia sa stii directia de desfacere asta era toata chestia

asta cu conditia sa nu fie sudat

Link to comment
Share on other sites

gata, am pus vasco cel nou si functioneaza excelent, nici vorba de oprit cu mana, se si aude suieratul de la elice si se simte un adevarat vant pe acolo nu ca pana acum cand si daca suflam eu se simtea mai tare. deci e ok. singura problema intampinata a fost sensul de desfacere, care este spre dreapta cand stai cu fata la motor.

 

si sa va spun si cum arata vasco cel defect : era foaarte murdar si unsuros, si toate orificiile dintre lamele erau pline cu acel amestec de ulei provenit din vasco si praf, un fel de...namol f unsuros. in plus lamela aceea care este cred bipolarul, se misca foarte usor cu degetul ceea ce nu e normal, si avea un joc de 3-5 mm. daca gasiti asa ceva si la voi, trebe musai schimbat.

Edited by e36_red
Link to comment
Share on other sites

iata si pozele cu vasco cel distrus. din pacate l-am spalat inainte de al desface ca alfel chiar nu reuseam , era prea mizerabil, efectiv acele spatii dintre lamele nu erau vizibile, era un tot unitar, ziceai ca e dintr-o bucata. se observa ca si lamela de la bimetal e distrusa .

post-27542-1247931604_thumb.jpg

post-27542-1247931722_thumb.jpg

post-27542-1247931735_thumb.jpg

post-27542-1247931751_thumb.jpg

Edited by e36_red
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.