Jump to content

Filtru sport E36


AlexVaio

Recommended Posts

Salut! mi-am cumparat si eu recent un 320i coupe E36 si am auzit de la un amic cum ca schimbarea filtrului de aer normal cu unul sport ar presupune si anumite setari la motor.Este adevarat? Ar merita un astfel de schimb? Din cate stiu eu filtrele sport se pot spala si nu ar mai necesita achizitionarea unui alt fitru nou, ci doar spalarea acestuia....Si as mai fi curios ce motive ar fi pentru ca ABS-ul, ASC-ul si inchiderea centralizata sa nu mearga. Mentionez ca la ASC nu se aprinde nici lumina butonului de actionare, atunci cand aprind pozitia sau faza scurta.(eu tind sa cred ca ar fi o siguranta arsa).

 

Cu stima,

 

Alex

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

subiectul cu filtru sport e foarte controversat. multa lume zice ca ti se duce debitmetrul dupa ce il pui etc etc. eu sincer il am pe masina de 8 luni si nu l`as da jos. cu toate ca nu iti da nici macar un cal putere in plus, parca respira mai bine masina cu el. urca mai repede in ture. iar sunetul e frumos. mai ales daca nu vrei sa faci prea mare galagie cu o toba sport. de curatat il curat la o luna jumate. acuma alegerea iti apartine doar tie. bafta <_<
Link to comment
Share on other sites

subiectul cu filtru sport e foarte controversat. multa lume zice ca ti se duce debitmetrul dupa ce il pui etc etc. eu sincer il am pe masina de 8 luni si nu l`as da jos. cu toate ca nu iti da nici macar un cal putere in plus, parca respira mai bine masina cu el. urca mai repede in ture. iar sunetul e frumos. mai ales daca nu vrei sa faci prea mare galagie cu o toba sport. de curatat il curat la o luna jumate. acuma alegerea iti apartine doar tie. bafta <_<

 

Salut! multumesc frumos pentru raspuns! Am sa mai cercetez problema, dar din pacate, mai am cateva aspecte de pus la punct la masina pana a ajunge la schimbarea filtrului. Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

am auzit de la un amic cum ca schimbarea filtrului de aer normal cu unul sport ar presupune si anumite setari la motor.Este adevarat?

 

 

trebuie resoftata masina ,ca sa ai un randament bun al amestecului (aer-benzina)....altfel mai mult rau faci...oricum ,un filtru sport nu ofera protectie la praf ci doar la pietricele ,iar noi dispunem din plin de praf...dupa un an cu un filtru sport ,daca nu iti cedeaza debitmetrul ,este musai sa iti cureti admisia ... <_<

Link to comment
Share on other sites

am auzit de la un amic cum ca schimbarea filtrului de aer normal cu unul sport ar presupune si anumite setari la motor.Este adevarat?

 

 

trebuie resoftata masina ,ca sa ai un randament bun al amestecului (aer-benzina)....altfel mai mult rau faci...oricum ,un filtru sport nu ofera protectie la praf ci doar la pietricele ,iar noi dispunem din plin de praf...dupa un an cu un filtru sport ,daca nu iti cedeaza debitmetrul ,este musai sa iti cureti admisia ... <_<

 

 

Ofera protectie la praf din plin... poate nu la fel de nult ca cel de fabrica, dar protejeaza de praf atata timp cat este spalat si dat cu ulei.

Eu am filtru de aer sport K&N pe ATV... care circula in praf atat de mare ca nu o sa vada masina in viata ei atat. Este atat praf si umezeala ca toata cutia de aer este captusita cu un strat fin de noroi. Si totusi, cand dau filtrul jos (acoperit cu praf la randul lui), conducta de aer care duce spre motor este curata. Daca ar trece praf s-ar depune si acolo, nu crezi? Mai ales, ca am procedat conform instructiunilor si am "sters" si peretii acelei conducte cu o carpa inmuiata in uleiul de ungere pentru filtru. Praful ar adera la uleiul ala cu cea mai mare placere. Precizez ca la ATV fac spalare si ungere la elemenul de filtrare odata la 1000km, si nu circul cu el in oras, numai offroad.

Link to comment
Share on other sites

Salut! mi-am cumparat si eu recent un 320i coupe E36 si am auzit de la un amic cum ca schimbarea filtrului de aer normal cu unul sport ar presupune si anumite setari la motor.Este adevarat? Ar merita un astfel de schimb? Din cate stiu eu filtrele sport se pot spala si nu ar mai necesita achizitionarea unui alt fitru nou, ci doar spalarea acestuia....Si as mai fi curios ce motive ar fi pentru ca ABS-ul, ASC-ul si inchiderea centralizata sa nu mearga. Mentionez ca la ASC nu se aprinde nici lumina butonului de actionare, atunci cand aprind pozitia sau faza scurta.(eu tind sa cred ca ar fi o siguranta arsa).

 

Cu stima,

 

Alex

 

Filtrele sport sunt niste gunoaie.

Cumpara filtru OEM.

Link to comment
Share on other sites

dar protejeaza de praf atata timp cat este spalat si dat cu ulei.

 

acel ulei face numai bine debitmetrului... <_<

 

Uleiul nu ajunge pe debitmetru.... se aplica pelicula subtire, pe filtru, nu pana ajunge sa curga ulei din el. Un lucru este categoric, respira mai bine cu filtru sport decat cu cel de fabrica. Sunetul se schimba, cai in plus nu cred sa obtii, sau daca obtii, obtii in zona inalta de turatii cand motorul cere mai mult aer si ceea ce obtii nu o sa simti pentru ca este infim.

Nu cunosc, dar tin sa contrazic spusele unora... nu este tuning taranesc filtrul de aer sport. Nu cred ca vezi masina de DTM cu filtru OEM... daca aia folosesc filtre de aer sport, o fac cu un motiv.

Link to comment
Share on other sites

NU amesteca DTM-ul cu masinile stock.....motorul de DTM nu are mai nimic in comun cu cel stock....

Si inca un lucru clar filtrele sport adevarate... nu au nici o legatura cu cele folosite la romanica.....un filtru adevarat se monteaza in functie de multi parametri si specificatii tehnice nu ..... ca filtrele universale <_< ....

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e sa ramai la filtrul OEM, ori iti pui cum a zis cristianiorga22 in functie de parametrii si specificatiile tehnice(dar te va rupe la bani) ori stai in banca ta ca sa nu plangi pe urma..

OFFtopic: Acum cativa ani cand erau furiile alea cu tuningul aveam o cataracta de dacie (ea intretinuta de fel, dar de prin 82) si mi-am pus la misto filtru de aer sport care ii dadea un sunet mult mai agresiv si toti taranii cu romanica tuning ma intrebau la semafor daca mi-am pus motor de Golf (probabil acum m-ar fi intrebat daca e de "reno" 12 gordini, ca s-au mai "smecherit" intre timp si au trecut de etapa golf) <_<))

Link to comment
Share on other sites

NU amesteca DTM-ul cu masinile stock.....motorul de DTM nu are mai nimic in comun cu cel stock....

Si inca un lucru clar filtrele sport adevarate... nu au nici o legatura cu cele folosite la romanica.....un filtru adevarat se monteaza in functie de multi parametri si specificatii tehnice nu ..... ca filtrele universale <_< ....

 

Foarte posibil sa fie adevarat. Nu cunosc subiectul destul de bine incat sa spun 100% daca filtrul de aer sport face bine sau rau. Teoretic, permite mai mult aer. Masinile au debitmetru oricum, nu or sa traga aer mai mult decat au nevoie. Daca acel aer este un pic... fortat, s-ar putea sa se simta ceva.

Deci... daca se foloseste filtrul de aer OEM in cutia de aer originala a masinii si se trage conducta de aer care trage aer din afara, incat sa bage aer fortat in cutie, se obtine ceva? Ma refer ceva gen CAI (cold air intake) sau RAM AIR.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e sa ramai la filtrul OEM, ori iti pui cum a zis cristianiorga22 in functie de parametrii si specificatiile tehnice(dar te va rupe la bani) ori stai in banca ta ca sa nu plangi pe urma..

OFFtopic: Acum cativa ani cand erau furiile alea cu tuningul aveam o cataracta de dacie (ea intretinuta de fel, dar de prin 82) si mi-am pus la misto filtru de aer sport care ii dadea un sunet mult mai agresiv si toti taranii cu romanica tuning ma intrebau la semafor daca mi-am pus motor de Golf (probabil acum m-ar fi intrebat daca e de "reno" 12 gordini, ca s-au mai "smecherit" intre timp si au trecut de etapa golf) <_<))

 

Pai cred ca am sa raman la filtrul OEM...Multumesc oricum pentru informatii. Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

NU amesteca DTM-ul cu masinile stock.....motorul de DTM nu are mai nimic in comun cu cel stock....

Si inca un lucru clar filtrele sport adevarate... nu au nici o legatura cu cele folosite la romanica.....un filtru adevarat se monteaza in functie de multi parametri si specificatii tehnice nu ..... ca filtrele universale <_< ....

 

Foarte posibil sa fie adevarat. Nu cunosc subiectul destul de bine incat sa spun 100% daca filtrul de aer sport face bine sau rau. Teoretic, permite mai mult aer. Masinile au debitmetru oricum, nu or sa traga aer mai mult decat au nevoie. Daca acel aer este un pic... fortat, s-ar putea sa se simta ceva.

Deci... daca se foloseste filtrul de aer OEM in cutia de aer originala a masinii si se trage conducta de aer care trage aer din afara, incat sa bage aer fortat in cutie, se obtine ceva? Ma refer ceva gen CAI (cold air intake) sau RAM AIR.

 

problema nu ar fi numai cat aer trage, ci cat praf retine. Eu toate filtrele sport pe care le-am vazut erau mai "rare", deci din punctul meu meu de vedere nu retineau praful foarte bine, lucru deloc benefic atat pentru debitmetru cat si pentru motor

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu argumenteaza te rog <_<

 

FiltreazĂŁ mai prost, pot intra particule de praf ĂŽn motor, iar praful este abraziv.

Nu am ĂŽncredere ĂŽn astfel de produse garantate un milion de km.

Plus cã nu câºtigi putere.

 

MulĂži le cumpĂŁrĂŁ pentru cĂŁ sunt atraÂşi de faptul cĂŁ nu mai trebuie sĂŁ le schimbe Âşi trĂŁiesc cu impresia cĂŁ maÂşina trage mai bine.

Link to comment
Share on other sites

eu pot aduce argumente ca nu e acelshi lucru , nefiind conic si fiind in cutia originala nu ajung atatea particole de mizerie acolo sau ulei cum sustineti voi pe debitmetru , se curata usor si il poti folosii pe timp indelundat si nu vad cu ce poate fii mai rau ca unul normal Edited by 22WTF
Link to comment
Share on other sites

eu pot aduce argumente ca nu e acelshi lucru , nefiind conic si fiind in cutia originala nu ajung atatea particole de mizerie acolo sau ulei cum sustineti voi pe debitmetru , se curata usor si il poti folosii pe timp indelundat si nu vad cu ce poate fii mai rau ca unul normal

 

Ce are in plus sau in minus...filtrul sport pentru cutia originala de filtru???

Link to comment
Share on other sites

Intra mai putin aer decat in cel conic. Eu unul am fitru K&N pe cutie si deocamdata nu am probleme. Sa vedem ce va urma. Nu zic nici ca e mai bun dar nici ca e mai prost.

 

Vezi pe site la K&N...explica diferentele intre filtrul de aer pe cutie si cel conic.

 

La pornirea de pe loc si la turatii de peste 3500-4000 se simte putin. Nu e mare filosofie oricum.

Link to comment
Share on other sites

la fel ca in oricare alt domeniu...cat platesti atat primesti

 

un filtru sport ieftin scade fiabilitatea motorului pe cand unul de calitate mai scump permite aerului sa intre mai usor in admisie dar in acelasi timp filtreaza particulele nedorite

 

eu cand am cumparat masina avea filtru sport ieftin si prost....cand am vazut cat de rar este si cat de mari sunt orificiile din el m-am ingrozit

 

a trebuit sa curat debitmetrul, corpul clapetei de acc ...galeria de admisie...totul era acoperit de "jeg"...si am pus un filtru original .

 

o alternativa la filtru de aer sport este punerea a 2 filtre de aer originale ...si se obtine siguranta unui filtru original si dublandu-se suprafata aerul va intra mai usor....bineinteles ca gasirea spatiului pt inca un filtru si modificarea traseului sunt dificile

 

dupa parerea mea este mai important ca filtrul sa fie plasat intr-o zona cu aer rece...decat sa fie sport ...si daca e sa pui filtru sport pune ceva de firma

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut! mi-am cumparat si eu recent un 320i coupe E36 si am auzit de la un amic cum ca schimbarea filtrului de aer normal cu unul sport ar presupune si anumite setari la motor.Este adevarat? Ar merita un astfel de schimb? Din cate stiu eu filtrele sport se pot spala si nu ar mai necesita achizitionarea unui alt fitru nou, ci doar spalarea acestuia....Si as mai fi curios ce motive ar fi pentru ca ABS-ul, ASC-ul si inchiderea centralizata sa nu mearga. Mentionez ca la ASC nu se aprinde nici lumina butonului de actionare, atunci cand aprind pozitia sau faza scurta.(eu tind sa cred ca ar fi o siguranta arsa).

 

Cu stima,

 

Alex

 

...:)

Am filtru sport si chiar nu am avut probleme pana acum...curatat bine si dat cu ulei e beton..:lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.