Jump to content

e36 M50 sau M52?


el_fefe

Recommended Posts

Mai am ceva nelamuriri si nu mai deschid alt topic pentru ele asa ca o sa intreb tot in cadrul acestuia.

1. Motorizarea 2.0i are un consum decent?la o viteza de 120km/h in afara localitatii cat consuma?

2. Credeti ca ar 1.8i consuma mai putin decat cel de 2.0i?

3. Trecerea de la clima manuala la cea digitala este costisitoare?

 

As vrea sa-mi spuneti consumul cu clima pornita. Multumesc!

 

Vreau sa-mi cumpar masina si am vazut in Germania 2 care mi-au atras privirea si anume : 318i si 320i,ambele cu clima. Nu stiu pe care s-o aleg.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mare cu un 320. Plinul facut la plecare adica 59 litri. A facut 600km cu 80-140 si la intoarcere mai avea 5 litri in rezervor. Deci consumul e cam 9% (masina cu 5 insi si bagaje). Tipul a zis ca o sa-si schimbe motorul cu un 2500cmc consuma cu 1-2 litri in plus dar are +42CP.
Link to comment
Share on other sites

Salut, al meu consuma aproximativ 10 cu clima pornita, si nu ii drum intins, is dealuri, tractoare carute pe drum, Logan-uri cu 70 km/h si multe altele...la toate astea am alergie si normal daca tragi de masina si faci depasiri, consumul ii 10 poate si mai mult un pic daca tragi tare de ea, dar eu zic ca merita si te scoate din multe. Tu faci cum vrei is banii tai, eu is foarte multumit de a mea(putea sa aiba clima automata, dar ma multumesc cu manuala). Iti poti lua si 318 pentru economie de 1-2 l/100 km dar ai grija sa nu fii dezamagit. Eu m-am dat cu un 318i E46 si ma cam lasa rece :) Numa' bine si sa ne anunti daca ti-ai luat ceva <_<
Link to comment
Share on other sites

Pentru a afla daca e36-ul pe care vrei sa il cumperi e M50 sau M52, iti recomand sa ii verifici seria de sasiu pe realoem.com, daca ai posibilitatea, deoarece in 04. 1995 s-au produs atat M50 cat si M52. Insa poti recunoaste si dupa ce deschizi capota – M50 are capacul filtrului de ulei de metal si busonul prin care torni uleiul motor spre habitaclu, iar M52 are capacul filtrului de ulei din plastic si busonul spre radiator. Iti pot spune mai multe de M50 si M52, deoarece eu am un 320i M52 din 09.1995 iar un prieten are 320i M50 din 06.1991.

- diferenta de consum intre cele 2 motoare este mai mult decat sesizabila, insa aici trebuie sa ai in vedere ca vorbesc de comparatia intre M52 si M50 fara VANOS. Asadar M50 fara VANOS (ceea ce nu e cazul la modelele 04.1995) consuma evident mai mult decat M52. Insa e sigur faptul ca odata cu introducerea VANOS'ului pe M50, consumul a scazut

- M52 are un motor mai rafinat, mai bine echilibrat;spre exemplu la al meu M52 nu se simt deloc vibratiile motorului la relanti, ceea ce nu se intampla la M50

- sunetul motorului este mai sport la M50 si mai silentios la M52

- motoarele M52 s-au uzat prematur la utilizarea benzinei cu mult sulf in compozitie,cum ar fi benzina din Anglia, acolo se pare ca M52 a fost o adevarata problema, motoarele picand foarte rapid; insa in ziua de azi, lucrurile s-au schimbat,chiar si benzina din Romania avand foarte putin sulf sau deloc in compozitie; e indicat sa ii faci un test motor daca nu o iei dintr-o tara cu benzina de calitate cum ar fi Germania, Austria etc. Eu mi-am cumparat M52-ul din Germania anul trecut, astfel incat nu am probleme de genul asta.

- comparativ cu M50, M52 are un usor facelift la interior, cu o finisare de mai buna calitate

In concluzie, daca ar fi sa aleg as alege M52.

 

 

Referitor la intrebarea cu consumul lui 318i fatza de cel al lui 320i, 318i consuma cu cel putin 1litru la suta mai putin, ti-as recomanda sa iei M43 318i, care e urmasul lui M40.

La faza cu clima nu stiu ce sa iti raspund, pentru ca nu ma pricep.

Link to comment
Share on other sites

Ai scris ceva John,multumesc!Masina este din Germania cu motor M52 pentru ca are busonul spre radiator.Cred ca ma orientez catre un 318i M43,nu sunt innebunit dupa viteza.

Salut ,un sfat daca accepti de la mine :) In primul rand ,nu trebuie sa fi inebunit dupa viteza ca sa-ti dai seama ca ai nevoie de cel putin 150cp ,la o masina de 1350kg.Da un search pe forum de curiozitate si ai sa vezi cate topicuri sunt cu cei care au 316i respectiv 318i si vor sa faca un transplant de motor in favoarea motorului cu 6 cilindrii.Pentru 1l sau 1l si jumatate de benzina in plus la 100km ,primesti o putere si un cuplu deloc de neglijat ,plus sunetul demential al motorului 6l <_< , care pt mine este reprezentativ pt marca BMW.Cel mai bine ar fi daca ai posibilitatea sa te dai cu ambele modele , si dupa acea sa deciti ..Oricum decizia iti apartine , si cel mai important lucru este ca tu sa te simti bine in masina si sa-ti cumperi ce ti se potriveste tie nu ce decid alti ..Ce am scris eu acuma este doar un sfat pe care tu l-ai cerut .Aaaaaa si bineinteles dubluclimatoinic , nici sa nu te gandesti sa-ti cumperi masina cu butoane de aragaz (nu vreau sa jignesc pe nimeni :bashwall: ) Iti doresc bafta la cautat de masini ca vei avea nevoie ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

By the way el_fefe ca tot am cumparat ceva de la tine si am fost f multumit, daca ai drum prin Magurele sau 13 Septembrie (sect 5) iti ofer spre test drive un M50. Ii bagi benzina ... daca-l rastorni il platesti etc :)

 

Astea cu greutate/cp, etc sunt in majoritatea cazurilor irelevante ... pana nu mergi cu o masina macar 1km nu ai de unde sa stii daca te multumeste sau nu.

 

Aveam un prieten care era indecis daca sa-si ia un bmw care-l gasise, l-am dat o tura pe cateva intersectii si ghici ce, a doua zi isi cumpare masina ... un 320 de care e multumit. Dupa 3 luni mi-a spus ca vrea sa-si puna motor de 2500cmc pe ea :lol:

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea m50 de 2000cmc nu merita cumparat.Este un motor frumos suna bine este foarte echilibrat(vibratii) dar eu zic ca ori iei unu de 2500 sau te multumesti cu un 318is m42/m44.Diferenta dintre 318is si 320i e infima la performante,dar intretinerea este mai ieftina la 318is consumul mai mic cu aprox 2-3 litri la suta de km.De asemenea mi se pare ca 320i nu se tureaza asa usor ca 318is si mi se pare ca da o senzatie de masina greoaie.

 

Daca nu te uiti la costuri ia ori 2500 m50 sau 2800 m52,daca nu ia 318is m42/m44. E parearea mea bazata pe experienta mea :)

Link to comment
Share on other sites

Am eu M50 - 2500cmc - 200.000 km si motorasul nu are nici macar un surub schimbat la el. Merge f bine. In afara de ulei bun si bujii nu am bagat nimic in el.

 

 

 

S-o crezi tu ca are 200 de mii..... Atat arata ceasul de bord. In realitate cred ca motoarele astea au trecut demult de 6-700 de mii de KM si cred ca merg foarte bine.

Si eu am o pisica cu 250 de mii si sunt foarte multumit de M50B25.... La ce forjari si-a luat (zilnic) ma mir ca nu i-a sarit sangele pe nas....

 

 

Eu nu inteleg o treaba.... Cum se face ca te duci in germania si gasesti BMw-uri din 2005 cu 2-300 de mii de km si bmw-uri din 93 tot cu 200 de mii ? Cred ca alea din 93 au mers 200 de mii in primii 5 ani dupa care au fost conservate si tinute in garaj pana in 2009 cand le cumparam noi. Asta ar explica totul....

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Macar stiti din ce cauza nikasilul a facut probleme?

 

 

 

Da stim. Dar ei poate nu stiu... :) ( Si nici eu nu le spun :lol: )

 

Cred ca nu stiu ca doar in america motoarele din nikasil au fost afectate din cauza benzinei de proasta calitate.... In Europa nu s-au semnalat cazuri....

 

 

" BMW used Nikasil, an aluminium, nickel, and silicon alloy, to line the cylinders of the M60 engines. The cross-hatched Nikasil linings react with the high sulfur content found in lower-quality gasoline, such as that used in parts of the United States. This reaction causes damage to the very top of the cylinder bore, where there is the most contact of the burning mixture and the cylinder lining. The damage prevents a good seal from forming between the piston and the cylinder wall, causing a loss of compression in the combustion chamber. This "leak down" will cause M60s with worn linings to exhibit a rough idle, and if the problem continues unchecked, the engine will not start.

 

The only permanent fix for this problem is the replacement of the short block with the equivalent block composed of Alusil, which do not exhibit this corrosion problem. After the problem was found, BMW issued an extended six-year, 100,000-mile (160,000 km) warranty to cover these engines at no cost to the owner. "

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M60#M60B40

 

 

 

Am dat exemplu de un motor din Nikasil nu exemplu concret pt motoarele de E36 din nikasil dar logica ramane valabila....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pana la urma..n`am mai cumparat nimic.Au intervenit niste cheltuieli si iar s-au dus banutii. Acum ma gandesc la un 320 M50-M52..chiar nu are importanta. Cat despre inmatriculare stimate @inginer,va avea loc in BG la o prietena de-a soacra`mii. A zis ca nu`mi ia mai mult de cat face.

 

As vrea sa aiba clima automata si piele!De gasit..am gasit..dar,cum spune cantecul,"No tengo dineros,no tengo dineros!" Abia astept sa`mi cumpar!Imi doresc foarte mult..sunt innebunit dupa modelul acesta pentru ca e o poveste lunga(bineinteles) pe care,daca doriti,v-o spun.............

 

 

 

 

............noaptea tarziu,in jurul unui foc virtual de tabara. :)

Edited by el_fefe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.