Jump to content

Ma bate gandul sa-mi dau E39-le pe un X5


paul

Recommended Posts

Ma bate iar gandul sa-mi dau masina, un E39 530iA si sa-mi iau un X5 E53.

 

Habar nu am cu cat mi-as putea vinde masina, dar vad ca X5 are preturi bune in perioada asta. M-am orientat in principiu catre un E53 facelift, din 2005-2006. Ca si dotari, evident trebuie sa fie full cu piele <_< . Si neaparat cutie steptronic.

 

Nu stiu insa ce motorizare ar fi potrivita. Banuiesc ca motorul pe benzina de 3l si 231 cp pe care il am si pe E39 (unde se misca excelent) pe X5 e cam putin. Totusi un 4,4 l sau 4,6 pare prea mult. Cam brutal saltul de la 3 la 4,4l.

Desi nu am avut o masina cu motor diesel ma intreb cum se comporta motorul de 3l D si 218 cp.

 

Cu exceptia cazului in care gasesc o oferta incredibil de buna in alta parte, as lua masina de la AB pentru anul de garantie si pentru ca am pe cine sa trag de maneca daca ceva nu este in regula.

 

M-ar interesa sa aflu in special :

1. Ce motorizari sunt recomandate, atat ca fiabilitate cat si ca performante.

2. Daca sunt probleme majore in ceea ce priveste fiabilitatea, ce pica la ele, etc.

3. Orice altceva care m-ar putea face sa ma razgandesc si, ori sa-mi pastrez masina, ori sa ma reorientez catre un E60 :).

Link to comment
Share on other sites

Nu am niciun motiv special, cum ar fi offroad sau carat cartofii la piata <_<. Imi place masina si daca tot ma gandesc la alta masina, de ce nu?

La motoarele mari de consum mi-e si mie teama. Nu as vrea sa nu-mi ajunga un plin pentru un drum Constanta - Bucuresti, doar dus :).

Link to comment
Share on other sites

nu iti consuma un plin CTA-BUC (doar jumate) la mers 140 pe pilot pe A2, . Acum vreo luna am facut Buc -Cta cu fix un plin si toata A2 la intoarcere am tinut-o 200 pe pilot, cu putine frane cauzate de cei care se baga in fata .suuuper fiabile (trapa panoramica s-a stricat) si dupa 40k km de Romanica a inceput o planetara sa "planga" si crede-ma ca e fortata masina(eu cand o iau nu feresc gropi/linii de tramvai) in Buc merge pe un consum de 15 (alergata)cu aer pornit constant maxim 16% si afara intre 9-11 % (personal nu a luat niciodata sub 10,3 la pompa) are un rezervor de aprox 85l parca , vreo 3 mil plinul . Dupa ce mergi o perioada o sa dai orice sedan pe un Suv, (vizibilitatea e superba)
Link to comment
Share on other sites

eu as recomanda motorul de 3 litri diesel...este foarte potrivit pentru X5. motorul de 3 litri benzina mi se pare decent, insa nu cred ca va fi foarte agila, iar consumul o sa fie marisor.

 

am vazut ca motoarele mari, peste 4 litri, se vand destul de ieftin in perioada asta, deci poate gasesti ceva bun la pret sa compenseze taxele si consumul.

 

personal, nu mi-as cumpara masina de la Bavaria, poate doar daca as cunoaste pe cineva acolo de incredere sa ma asigure ca masina e ok.

Link to comment
Share on other sites

Paco, ce motor?

 

Sunt faine X5-urile E53 FL; si e o miscare normala trecerea de la berlina la SUV, dupa mine. Mai ales ca vremurile o permit :) . In afara de sportivitate (ca inteleg ca te limitezi la motare de 3 litri), nu vei avea ce sa regreti. Pozitie mai inalta, siguranta, si, de ce nu, o crestere a independentei la capriciile vremii :bashwall: . A, si merge mai bine pe plaja :unsure:

 

Ca motorizare... NU as lua diesel, ma ales ca are ceva kilometri la bord. Eu as merge pe acelasi - fiabil - 3 litri benzina, la care as adauga un supercharger. :blink: E o modificare destul de ... "facuta", si se gasesc kit-uri bune. Si castigul in cuplu (si in putere) e beton. Asa nu platesti nici impozite ca la nebuni, si nici nu consuma (decat atunci cand vrei) cat un V8 d'ala mare.

 

Eu zic sa pastrezi masina, are o motorizare decenta, presupun ca e steptronic, si e39 este o masina foarte frumoasa, eu il consider unul dintre cele mai frumoase modele scoase de BMW.

In momentul in care ai tinut ceva ani buni o masina si iti intra in cap sa o schimbi, pana nu faci acest lucru, nu te linistesti. Si cand il faci, si ai o jucarie noua, te-ai asigurat de distractie pentru o perioada buna de timp. Si conteaza mult si asta, ca o viata avem si nici nu intinerim... <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu insa ce motorizare ar fi potrivita. Banuiesc ca motorul pe benzina de 3l si 231 cp pe care il am si pe E39 (unde se misca excelent) pe X5 e cam putin. Totusi un 4,4 l sau 4,6 pare prea mult. Cam brutal saltul de la 3 la 4,4l.

Desi nu am avut o masina cu motor diesel ma intreb cum se comporta motorul de 3l D si 218 cp.

 

 

am un prieten care a avut un e46 330i , si-a luat X5 e53 2004 tot 3.0i...foarte dezamagit de masina...a zis ca motorul 3.0i nu are ce sa caute pe un x5....si acum ii pare rau ca nu si-a luat 3.0d.....se pare ca ajuta mult cuplul de diesel pe un x5,mai ales in oras, la drum lung se pare ca si 3.0i isi da drumul... eu zic ori un 4.4i (dar te rupe la bani) ori un 3.0d...

 

sau treci la x6 si bagi un 3.5i ... <_<

 

oricum,succese :)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Ca motorizare... NU as lua diesel, ma ales ca are ceva kilometri la bord. Eu as merge pe acelasi - fiabil - 3 litri benzina, la care as adauga un supercharger. <_< E o modificare destul de ... "facuta", si se gasesc kit-uri bune. Si castigul in cuplu (si in putere) e beton. Asa nu platesti nici impozite ca la nebuni, si nici nu consuma (decat atunci cand vrei) cat un V8 d'ala mare.

 

Cu turbo ar consuma foarte mult, nu cred cĂŁ-l intereseazĂŁ aÂşa ceva.

 

Un X5 3.0i consumĂŁ oricum destul de mult, maÂşina este grea.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

nu cred ca ar fi o alegere tocmai buna, din ce am auzit pe la AB in drumurile mele pe acolo, vin o groaza cu fel si fel de probleme, acum nu stiu daca se refereau la pre face lift sau la face lift, totusi unii s-au aratat dezamagiti de masina.

 

3.0d, cred ca ar fi o alegere mai buna, daca totusi vrei X5.

 

Ca si costuri, te va rupe mai mult decat un E60. Numai cand schimbi o enormitate d-aia de cauciuc te baga la cheltuiala considerabila. Apoi consumul... Si la voi e aglomeratie, iar cand mai vin si turistii in sezon, te urci pe pereti.

 

Eu as lua un E60 FL, 3.0xd

 

PS: X5-ul nou imi place si mie, este mai rafinat si parca mai finisat decat cutia aia de E53.

 

Parerea mea.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

"MOTORUL TURBO CONSUMA FOARTE MULT..." <_<

 

Asta e un mit. Nimeni nu merge cu boost maxim tot timpul.

De exemplu, diferenta de consum intre motorul meu si versiunea identica dar non-turbo, la mers normal, este foarte mica. Sub 1 litru la 100 km. Si diferenta de putere si cuplu, atunci cand ai nevoie de ea, este mare.

 

Intradevar motorul diesel este mai bun pe un SUV decat cel de 3 litri benzina (de aceea il si recomand doar in tandem cu un supercharger), insa din 2005-06 pana in prezent in mod sigur are peste 100kkm, si, din ce observ pe forum - si nu numai - numai horror story-uri cu dieselurile astea... :)

 

In sfarsit, toate postarile de aici ii sunt utile lui Paul in luarea deciziei.

Link to comment
Share on other sites

Apoi consumul... Si la voi e aglomeratie, iar cand mai vin si turistii in sezon, te urci pe pereti.

 

Aici pole are dreptate, in orasele mari e cam pacatos un SUV, numai la plecarile de la stop sau cand se taraie coloana, si tot ai de miscat mai mult fier, si ai un consum mai mare... La mine pe aici, printre copaci, e mai util :)

 

PS: X5-ul nou imi place si mie, este mai rafinat si parca mai finisat decat cutia aia de E53.

 

O fi mai rafinat asta nou, insa e mai putin agresiv, in ochii mei. Un E53 cu facelift, negru, cu shadowline, te face sa sari in boscheti cand il vezi in retrovizoare...

Asta nou e mai frumusel, mai... dragalas :bashwall: Like a Panda :unsure: (ursul, nu Fiat-ul)

 

Dar e doar parerea mea <_<

Link to comment
Share on other sites

X6 sare din discutie, pretul depaseste bugetul si nici nu mi se pare prea practica pentru un familist. X70 este frumos si mai modern, dar iarasi pretul depaseste bugetul.

Motorul de 3l benzina sare si el, fiind prea slab si prea gurmand, ar ramane deci ori motorizarea diesel ori benzinarul de 4.4l. Stie cineva care este consumul real la acest motor in oras? Si cum se misca dieselul de 218 cp?

 

Din cate am vazut se gasesc exemplare cu destul de putini Km. Oricum as vrea ceva la maxim 100.000 km.

 

As lua masina de la AB din doua motive, pentru ca obtin factura si o pot trece pe firma (cred ca or sa renunte astia la legea cu forfetarul si cu deductibilitatea cheltuielilor aferente masinii) si in al doilea rand pentru garantie. Si actuala masina am luat-o tot de la AB. Pretul a fost OK si in plus mi-au rezolvat si vreo 2 probleme in garantie.

 

In momentul in care ai tinut ceva ani buni o masina si iti intra in cap sa o schimbi, pana nu faci acest lucru, nu te linistesti. Si cand il faci, si ai o jucarie noua, te-ai asigurat de distractie pentru o perioada buna de timp. Si conteaza mult si asta, ca o viata avem si nici nu intinerim... <_<

Ca bine zici :) . Asta este probabil principalul motiv pentru care ma gandesc la schimbare, de aceea oscilez intre un E53 si un E60.

Link to comment
Share on other sites

Pe ce te bazezi cand dai cifrele alea? Experienta, teorie sau deductie?

 

Intreb pentru ca vad pe carfolio:

18.2/10.2/13.1 l/100km urban/extra-urban/combined

... la X5 4.4i din 2003. Probabil ca dupa facelift e un pic mai optimizat.

Link to comment
Share on other sites

1. Am tot M62 de 3.5 litri.

 

2. Cunosc un posesor de X5 prefacelift cu motor de 4.4i.

 

Deci şi experienţă şi logică.

 

Dacă un E39 535i nu poate consuma mai puţin de 20% ĂŽn Bucureşti, mergând la ore normale nu doar seara sau noaptea, este evident că un X5 cu motor de 4.4i (mai puternic şi mai greu) va consuma mai mult.

Cel cu acel X5 are ĂŽntotdeauna pe bord 26% dacă merge doar prin oraş dar mi-a zis că merge şi sportiv.

Deci se poate scoate şi mai puţin, dar cu siguranţă nu sub 22%.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

ii haleste sigur vreo 25%, pana mea 4.4 l ditai tancul, aglomeratie, cifrele alea sunt date pentru "conditii ideale" <_< dar in practica nu exista asa ceva.

 

nici o masina pe care am avut-o nu a respectat cifrele legate de consum date de producator.

 

la M6 imi da producatorul consum urban 22%, de fapt este undeva la 30% chiar si 35% daca mergi sportiv si o mai si chinui in aglomeratie.

 

E60 2.0i, motor 2.2 170 cp consuma 17% in oras, dar producatorul dadea in jur de 10-11%

 

seria 1 - 120d - consuma in oras 8.9%, dar producatorul zice 6

 

Audi 1.8 T - consuma vreo 12% in oras, producatorul spune 9%

 

si exemplele pot continua

 

Paul, eu as merge pe 3.0d, poate esti reticent la idee din cauza ca te-ai obisnuit cu benzinar, eu m-am obisnuit repede si cu diesel si le conduc in paralel si benzin si diesel...diesel iti ofera o "altfel" de sportivitate si un cuplu special, mult mai util din punctul meu de vedere pt un SUV.

Link to comment
Share on other sites

tu ,tot trebuie sa iti iei M5, dreacu , nu ai nici un avantaj financiar cu masina aia... <_<

 

Sau să o fac M5. :)

La X5, daca ar fi sa ma orientez spre benzina as vrea motorul N62, nu M62.

 

Ăn acest caz ar trebui să consume mai puţin, dar nu sub 20%.

M62-urile consumă mult.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.