Jump to content

Turbo / Non-turbo


Cioli

Recommended Posts

iar compresorul mecanic e cam acelasi lucru doar ca nu are lag iar randamentul apare la turatii scazute si scade pe masura ce turatiile cresc

6920[/snapback]

 

dupa cum ai vazut in post-ul meu... functionarea si randamentul unui compresor mecanic este exact invers decat ai scris tu. Presiunea si puterea sunt maxime la 7000rpm :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

in fine ce are mot turbo de la bmw in plus sa zicem mot de 35 m30 cu turboa are niste canale speciale de ungere a pistoanelor care 35 normal nu le are sau nici un alt motor fara turbo de la bmw. deci ti ar trebui mai bine motoru cu tot de pe un 745 cum e ala de la obor si ai cam scapat .ca sa nu mai zic de intercooler ca iti mai trebuie si ala iti mai trebuie si instalatie speciala de racire a uleiului din motor. si mici multe alte chestii eu ti am zis asa in mare ce mi am amintit.am zis de alte pistoane si alti segmenti????ca si aia se schimba ca altfel poti sa ai topesti :PP eu zic ca te am descurajat destul:PP

6939[/snapback]

 

1. Motorul de BMW M3... ARE "canale speciale de ungere a pistoanelor" fara sa fie turbo.

2. Motorul de BMW M3... ARE "instalatie speciala de racire a uleiului din motor" =radiator de ulei.

3. Pistoanele si segmenentii sunt beton la M3... problema este ca nu au forma corespunzatoare. Trebuie inlocuite cu un set de 6 bucati concave (Low CR pistons)... costa in jur de 1000euro.

 

Mai exista si posibilitatea ieftina (100euro) a instalarii unei garnituri de chiulasa mai groasa din cupru ca un sandwich... ceea ce ridica chiulasa mai sus si obtine o compresie mai scazuta in motor... in aceasta situatie fiabilitatea pistoanelor originale si puterea obtinuta sunt aceleasi ca in cazul folosirii a 6 pistoane concave. Dar exista riscul ca aceasta garnitura inalta sa cedeze intr-o buna zi.... trebuie inspectata lunar daca turezi masina des. In caz ca apare o mica scurgere de apa... s-a terminat cu motoru... ajunge apa in camera de ardere... rupe biela si eventual iese prin bloc.

 

Varianta instalarii de 6 pistoane concave este ceea mai sanatoasa... si rezulta un motor turbo autentic.

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca masina ta de la 100 la 200 face 10.9s,dar de la 0 la 200  cat face?Si de la 0 la 100?Asta ca sa vad ca merita investit atatia bani si efort intr-un motor.

7780[/snapback]

 

Pentru 0-100Km/h conteaza foarte mult startul de pe loc... astfel ca timpul nu este intotdeauna acelasi... dar cea mai buna valoare a fost => 4,7s

 

Timpii sunt obtinuti cu un aparat G-Meter super performant... http://www.race-technology.com .

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fiu cu adevarat un impatimit al performantei si sa ai si resurse destule ca sa faci o asa investitie pentru 1s in plus.Personal mi-as lua un M5 si as fi multumit,pentru ca sunt putine masini deocamdata pe strazile noastre care sa fie in stare sa ma faca.Dar si sa am M5 si sa vina o nasparlie de masina si sa ma faca,cred ca as turba si poate atunci m-as gandi la modificari.

 

Exemplu:Alpina B10 Biturbo si M5 facute de un Opel Omega

post-116-1106053901_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

aloooooooooooooooo

eu vorbesc de treburi fiabile si rentabile ca asa era unu pe un forum din america care isi tuna motoru si schimba 2 seturi de pistoane de vro cateva mii de coco la fiecare 2 zile - numai ca ala isi permitea

eu vorbesc sa pui turbo si sa mergi cu ea nu sa iti tzatzaie curu ca daca dai o talpa mai tare plesnesc pistoanele.

in mare da e cum a zis si Interceptor - teoretic poti sa pui si pe bicicleta

sunt cu totul alte sarcini in motor turbo

daca era asa usor tot romanu avea turbo pe dacie si dadea mucu la bmw pe strada

adica asta intra in categoria ca tre sa schimbi pistoane, biele, axa cu came, etc

mdea

hai facem in felul urmator - facem motorul meu turbo si cum pica ceva la masina platesti tu tot? sau compresor mecanic ca e mai ieftin si mai usor parca.

 

ca sa va dau un exemplu - am un prieten care nu s-a gandit sa puna turbo pe ci doar a zis ca usureze pistoanele. la cantar = 50g in minus la piston

fix 5 minute si doua talpi in 6000 de ture a rezistat. s-au spart toate 4 inclusiv camasi - bloc motor de dacie si set motor de golf de 1,6

hai sa nu mai credem ca e asa usor.

7012[/snapback]

 

De cand am facut motorul nou nout... cu piesele corespunzatoare unui motor turbo... am 1an si 20.000Km... si 411hp din 3,2litri... si nu a aparut nici o uzura... fuge la fel ca'n prima zi...

 

Pentru a avea fiabilitate ca un motor de fabrica... trebuie pastrat un raport de aprox. 130 hp pe litru... si in acest caz nu exista fortari sau uzuri suplimentare atata timp cat folosesti piese corespunzatoare... motorul va fi relaxat asa cum este orice motor turbo original de fabrica.

 

Tu te referi la americani cu masini extrem de fortate peste 600hp obtinuti din 3,2 litri... acolo reconditionarea motorului dupa 10.000Km este necesara.... dar tot nu iese lunar cum ai zis tu... si lor le convine pentru ca "asa e in curse"...

 

Despre comparatia ta cu un motor de dacie... :blink: blocul motor de BMW este cu totul altceva ... iti trebuie doar bani si componente de foarte buna calitate... tu nu faci nimic... au facut alti tuneri de zeci de ani deja teste pentru tine... ti se da garantie 50.000 Km iar tu te ocupi doar de "talpi"...

 

Usurarea componentelor este o treaba extrem de delicata... dupa usurare trebui reechilibrat intregul motor pe un banc special... toate componentele usurate trebuie sa se invarta simultan si apoi se fac ajustari si reechilibrari in timpul testului. Fara asa ceva... logic ca a ditrus tot motorul la ce vibratii au generat modificarile astea "taranesti". In plus o astfel de modificare nu este necesara pentru BMW pentru ca piesele sunt suficient de usoare... si nu aduce nici o crestere de putere.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fiu cu adevarat un impatimit al performantei si sa ai si resurse destule ca sa faci o asa investitie pentru 1s in plus.

7831[/snapback]

 

sunt de acord... a fost o adevarata patima... dar rezultatul nu este "1 secunda in plus"... 1 secunda mai repede intre [4,7s si 5,7s pana la 100km/h]... sau 4.4s secunde mai repede intre [15,6s si 20s pana la 200Km/h] inseamna sa fii cu aprox. 20% mai rapid... :blink:

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am citit topicul asta cu mare placere, parerea mea este ca momentan la noi in tara nu gasesti un service competent care sa-ti poate modifica un motor aspirat pe turbo! Normal ca totul se rezuma la bani, conteaza foarte mult de la ce pornesti [ma refer la ce motor vrei sa bagi turbo] de asta depinde ce componente trebe sa schimbi in motor, poate ca ramana numai blocul motor si restul se schimba! Un prieten bun a vrut sa baga turbo pe un E30 de 325i, a fost in ungaria la o firma specializata pe asa ceva, dar cand a auzit cati bani trebuia sa bage sa razgandit. Evident pt un lucru profesionist trebe sa dai o groaza de bani, si daca ai banii trebuie sa gasesti un profesionist in turbo care a facut multe modificari cu turbo si are habar de ce si cum trebuie modificat si schimbat ca sa reziste motorul. Eu daca acum as dispune de bani [evident si de masina, pt ca momentan nu am :blink:] ma orientam la sisteme NOS care e la moda acum in occident si in america. Are multe avantaje: se monteaza usor, nu forteaza motorul [pt ca nu functioneaza numai cand apesi butonul]. De cai putere in plus se vorbeste la motoare de 4 cil 40-60 cai in plus, la 6 cil 75-100 cai, la v8 mici 140 cai si v8 mari 125-200 cai!!!

Dezavantajul este ca trebuie sa incarci butelia de N2O destul de des daca iti place viteza [de ex la un motor de 2000 ajunge butelia pt aprox 20-30 de sprinturi de 1/4 mile] Eu inca nu am vazut nici un maniac cu sistem N2O montat pe masina la noi in tara, dar eu sper sa prinde si la noi moda :)

Link to comment
Share on other sites

:blink:

...ma orientam la sisteme NOS care e la moda acum in occident si in america. Are multe avantaje: se monteaza usor, nu forteaza motorul [pt ca nu functioneaza numai cand apesi butonul].

10734[/snapback]

 

Din cate stiu dupa fiecare apasare de buton este recomandata o inspectie generala a motorului. Cu alte cuvinte, ar afecta mai mult motorul decat o turbina.

Link to comment
Share on other sites

Suprasolicita motorul numai pt perioada cand functioneaza adica in general cateva secunde. Si la nos sunt multe nivele, sisteme manuale, sisteme computerizate, si normal ca exista o limita la fiecare motor care nu e recomandat sa depasesti, nu neaparat din cauza motorului, ci din cauza transmisiei sau a suspensiei care poate nu face fata de solicitari. in general sunt nivele "sigure" care nu iti afacteaza motorul daca e in stare buna, normal ca daca ai unele probleme la motor care poate nu sunt evidente, si pui nos il forteza si se defecteaza. dar in general dupa parerea specialistilor daca alegi un nivel recomandat de producator nu trebuie sa ai probleme la motor! Evident sunt mai multe producatori de N2O dar NOSul este cel mai popular [poate si din cauza filmului Fast and Furious] si e normal sa fie mici sau mari diferente intre firme.
Link to comment
Share on other sites

Moda despre care vorbesti cu NOS-ul in occident, NU exista in cazul pasionatilor de masini grele, scumpe, luxuase si supersportive.

 

Exista in schimb cei ce tuneaza ieftin masinile, asa zisele FAKE-uri de masini sport bune doar in drag-racing, sistemul NOS fiind varianta ieftina... imitatia de sistem supra-alimentat... practic este tot o supra-alimentare cu aer, se obtine o cantitate mai mare de oxigen in motor in momentul cand scanteia aprinde nitroxidul... acesta se transforma in oxigen... este o reactie chimica.

 

Acest zvon ca NOS este o moda in occident este rezultatul filmelor gen Fast and the Furious, in realitate numai "baietasii de cartier" cu masini japoneze ieftine folosesc astfel de sisteme ieftine.

 

Pe de alta parte daca este montat pe un motor nemodificat cantitatea de NOS suportata este infima... iar puterea rezultata va fi mai mica decat in cazul unei turbine... si temporara.

 

Nu stiu daca va prinde vreodata in Romania, pentru ca la noi baietasii de cartier n-au bani nici de masini japoneze, cu toate ca in Romania prind bine toate prostiile, toate junk-urile aruncate din occident...

Link to comment
Share on other sites

E normal ca la masinile "grele" nu se foloseste modificari de genul N2O, dar sincer tu daca ai avea un Ferrari te ai gandi sa bagi N2O? Eu nu cred. Dar la masini pur sport de gen Ferrari, Porche o modificare completa la un motor te costa multe 10.000 euroi. Si nici in occident nu e milionar toata lumea sa aiba masini beton si sa mai bage inca odata pretul masinii in tuning. Si de aici a pornit moda asta de N2O.

In legatura cu motor nemodificat sa suporte numai o cantitate infima... cred ca te referi la masini gen matiz, clio, cielo... Un motor bun suporta fara modificari cantitati care iti ofera castig destul de considerabil. Daca pui un sistem N2O cu computer atunci nu trebuie sa faci probleme din cauza motorului pt ca compu monitorizeaza permanent parametri motor si regleaza cantitatea de N2O la un nivel sigur.

Dar iti dau dreptate, cu N2O nu poti sa te bagi in concursuri lungi, iti ofera putere numai pt cateva secunde, normal ca e mult mai bun un turbo sau un compresor daca ai nevoie neaparat de "craft" :) Dar sa faci un motor turbo te costa bani mult mai mult, si mai trebuie sa gasesti si un service competent care sa faca lucrul ca lumea. Daca ai bani suficient eu spun ca merita sa bagi turbo :blink:

Dar daca nu prea ai bani merita sa te orientezi la un sistem N2O daca nu vrei sa te bagi in concursuri pe circuit sau pe autostrada, e o alternativa mai ieftina si mai slaba la turbo.

Link to comment
Share on other sites

Eu oricum prefer motoarele non turbo, pt ca motoarele cu turbo cu presiune mica iti ofera un spor mic de putere iar daca bagi presiune mai mare masina devine mult mai agresiv dar cu lagguri mai pronuntata, si greu de folosit in oras sau pe timp de iarna, deci eu prefer motoarele neaspirate, care scoate puterea din muschi :)

Dar gusturile nu se discuta :blink:

Link to comment
Share on other sites

Amesteci anumite notiuni... si nu sti exact despre ce este vorba. Depinde despre ce fel de motoare nemodificate vorbim si nu m-am referit la Cielo.

 

1. daca vorbim de BMW ???, si topic-ul asta despre asta era... atunci astept cunostintele tale in materie de N2O si BMW.... ca sa nu-mi ard gura degeaba. Motorul BMW il consider unul nemodificat, si consider ca suporta o contitate infima de N2O. Si acum iti explic usurel, de ce:

 

Motorul BMW de serie, oricare ar fi el...2litri, 3 litri sau M3, toate folosesc compresii statice de peste 10:1, 10.5:1 sau chiar 11.5:1 pentru M3, functionand in regim NA... normal aspirat, si amestec semisarac de benzina... 13,2 in talpa.

 

Supra-alimentarea cu n2o presupune "umflarea" motorului cu aer... in momentul scanteii se degaja foarte mult oxigen liber... desprinzandu-se din n2o... (2natriu x 1oxigen). Acest lucru modifica compresia totala a motorului in timpul functionarii. 1. se obtine o presiune foarte mare exact cand esti turat 2. se obtine un amestec de aer/benzina foarte sarac. Daca problema numarul 2 se rezolva prin montarea eventual a unui injector de benzina suplimentar in galerie, sau schimbarea celor 6 injectoare cu altele mai mari... problema numarul 1 nu o rezolvi decat cu 6 pistoane concave de compresie scazuta... deci ajungi la modificarea structurii motorului. De aceea am spus ca pentru un motor BMW... cantitatea de N2O suportata este infima ! Pana si un compresor setat lejer la 0,5 bar functioneaza mai bine... decat un SHOT de N2O bagat in capu pistoanelor de BMW !

 

Apoi ghinionu celui ce alege N2O pe BMW continua... daca ajungi sa faci o astfel de modificare de geometrie interna a motorului... cumperi elegant 6 pistoane si compresia rezultata va fi undeva in jur de 9:1... si acum poti baga n2o cat de mutl vrei fericit. Dar... cand nu vei folosi BMW-ul in regim turat ca sa intre N2O in el... va avea mai putini cai putere... tocmai ai facut de bascalie motorul de BMW. Daca n-ai sa-i monetzi si o turbina sau un compresor pentru a avea o compresie generala contanta ridicata... motorul va merge mai prost ca inainte in regimuri normale de mers. Cand ii vei da talpa vei fi super multumit pentru 10 secunde... Vei ajunge intr-un final sa instalaezi o turbina ca sa mearga masina cum mergea alta data si cand te plimbi prin oras. Iar daca faci asta... trebuie sa dai jos NOS-ul, daca nu vrei sa reconditionezi motorul la 10.000km.

 

Instalarea simultana de turbina si N2O ridica eficienta motorului la peste 180cp per litru... lucru ce forteaza la maxim componentele.

 

Moda asta de N2O se foloseste ori pe motoare americane de 5000cmc unde compresia este din fabrica scazuta... ori pe motoare japoneze care vin din fabrica cu turbina... deci... bingo... compresia este din nou scazuta... atunci combinatia turbo+n2o merge perfect mai ales daca vrei drag racing.

 

... dar normal aspirat... "care scoate puterea din muschi" + N2O care e steroid sintetic = bashcalie... :blink:

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fiu cu adevarat un impatimit al performantei si sa ai si resurse destule ca sa faci o asa investitie pentru 1s in plus.Personal mi-as lua un M5 si as fi multumit,pentru ca sunt putine masini deocamdata pe strazile noastre care sa fie in stare sa ma faca.Dar si sa am M5 si sa vina o nasparlie de masina si sa ma faca,cred ca as turba si poate atunci m-as gandi la modificari.

 

Exemplu:Alpina B10 Biturbo si M5 facute de un Opel Omega

7831[/snapback]

mai merge opelu.am un prieten care un opel omega din 96 mv6 mai mult munce ste la el decat il conduce.

sincer daca as avea turbo pe bmwu meu as zice ok dar daca ar fi sa imi pun unu nu mias pune si nici un bmw nou nu las lua cu turbo

Edited by lordseba
Link to comment
Share on other sites

Ok Cristian iti dau dreptate e logic ce zici dar, un prieten care a fost in ungaria si a vrut sa bage turbo pe 325i al lui dar sa razgandit cand a aflat cat ar costa, si la servicul respectiv au oferit alternativa de N2O si au explicat la el ce si cum se poate face la masina lui, si ei au zis ca la masina lui garanteaza 80 de cai in plus pt un sistem computerizat de NOS fara nici o modificare! Si firma asta e reprezentantul oficial NOS din ungaria, si eu am crezut ca ei stiu despre ce e vorba si ce se poate... Dar poate ai dreptate, si de fapt se castiga putin cu un sistem NOS, dar atunci nu justifica cheltuiala.

Si iata cunostintele mele din N2O dinitrogen-oxid:

N2O a fost folosit prima data in razboiul mondial al 2 lea pt a tura motoarele avioanelor de lupta, si a fost pastrat secret pana in anii 70 cand au inceput sa foloseasca si la masini de curse. Se descompune la 572 Fahrenheit [300 celsius] si degaja o cantitate mare de oxigen, dar eficienta lui nu vine numai din faptul ca baga mai mult oxigen in motor, dar se ridica si cantitatea de benzina care poate arde motorul. N2O aflat sub presiune si injectat in motor in forma de lichid se descompune in gaz [intr-un fel de fierbere] care scade temperatura N2O la 0,127 Fahrenheit [17,91 celsius]. Multumita acestei raciri se raceste si temperatura benzinei injectat cu aproximativ 60-70 fahrenheit [15,5-23,8 celsius] ajutand motorul sa obtina cai in plus!

Iata raspunsul meu pt problemele enumarate de tine:

Problema nr 1:se obtine o presiune foarte mare exact cand esti turat

Aici intervine computerul care nu iti da voie sa folosesti N2O la turatii foarte joase sau la turatii prea mari, el fiind capabil printr-un senzoru de oxigen sa controleze arderea in cilindru si daca arderea nu este perfecta sa reduca cantitatea de N2O. Tot din computer se seteaza turatia de activare si turatia maxima pt N2O. Asta se regleaza la fiecare motor la intalare.

Problema nr 2:2. se obtine un amestec de aer/benzina foarte sarac

Ok asta se rezolva cu schimbarea injectoarelori daca nu face fata.

Compresia ridicata pt cateva secunde nu ar trebui sa faca probleme la motor, cu sistemul computerizat se atinge o crestere constanta a puterii in raport cu turatia motorului, deci nu asa de brusc cum e la unele motoare turbo care iti da impresia ca te a lovit acceleratul :)

Retineti aici e vorba de supraalimentare de cateva secunde, fata de motoarele turbo care sunt supraalimentate constant fortind motorul permanent. Am vazut destule motoare turbo cu chiuloase bulite asta fiind o boala generala a motoarelor turbo. Nu cred ca o _chiulasa_ de aluminiu ar fi prea potrivit pt un motor cu turbo.

Cat despre cunostiintele mele de BMW recunosc ca nu am prea multe pt ca nu am BMW [inca] si am lucrat numai la service Ford si la alte cateva service auto meseria mea fiind mecanic motoare termice, dar nu mai lucrez de catva ani in domeniu. Dar motorul e tot motor, principiile sunt aceiasi... Oricum compresia se poate modifica putin in + sau in - la orice motor. Sper ca nu-am ars gura degeaba si intelegi si punctul meu de vedere. Da ai dreptate cel mai cool e motor turbo cu NOS :blink:

Link to comment
Share on other sites

OK am inteles punctul tau de vedere.

 

o alta problema este chiar ce ce ai mentionat cu aerul rece produs de N2O... intr-adevar paradoxal poate... este o calitate a N2O-ului... DAR... din nou temperatura de functionare a unui motor Normal Aspirat este foarte joasa... perfect optima... pentru ca aerul intrat in motor nu este comprimat de o turbina sau un compresor... astfel pentru un motor normal aspirat se obtin ZERO cai putere cu aceasta calitate...

 

Din nou... in cazul unui motor turbo.... ce incinge inevitabil aerul chiar si trecut printr-un extrem de bun intercooler... N2O-ul va mai raci la randul lui suplimentar aerul... scazandu-l pana in zona optima... obtinandu-se mai multi cai putere.

 

raman la parerea mea ca acel bmw 325 ar fi obtinut foarte putini cai putere cu acel computer... daca vei discuta cu oameni care chiar au incercat si nu comercianti... vei vedea ca pe motorul de BMW rezultatele sunt slabe. Mai mare putere ar fi obtinut daca aleza motorul din 2,5 la 2,8... dar asta cere cap si pricepere... mai simplu este sa vinzi o butelie!

 

O ultima completare... chiulasa se face din aluminiu pe toate motoarele turbo de serie... inclusiv in competitii si nu aluminiul este problema. Nu mai existe chiulase din fonta de prin anii '80. Cine ar mai folosii chiulase de 80kg? Problema motoarelor turbo este ca ard garnitura de chiulasa sau eventual fisureaza chiar si chiulasa de aluminiu datorita unei presiuni setate gresit prea mare sau datorita detonatiilor in caz ca mergi in amestec sarac. nu exista inlocuitor decat o garnitura "race" cu cercuri de otel sau o compresie mai scazuta... inlocuind pistoanele.

Link to comment
Share on other sites

Da cred ca ai dreptate, acum ca am studiat si eu putin mai atent parametrii la motorul 2500 am ajuns si eu la concluzia ta. Mai bine cumpara pe banii aia un alt motor mai nou sau ma puternic, decat sa deie pe N2O. Totusi pe un motor turbo merita sa pui daca ai banii si esti cu adevarat maniac.

Eu asa am stiut ca la Subaru Impreza STI are _chiulasa_ din fonta, dar se poate ca gresesc, oricum nu are importanta, se mai gasesc si chiuloase fabricate din fonta, special pt tuning dar pretul e cam piperat si nu prea renteaza. Oricum tuningul e foarte foarte costisitor de ex pt un E30 dupa parerea mea nu prea renteaza sa te bagi in tuning serios pt ca e deja un model destul de depasit, si la o vanzare nu scoti banii investiti, oricum eu caut un E30 ca lumea de cateva luni si nu gasesc numai jeguri la 3500 - 4000 de euro care este un pret exagerat pt o masina de 20 de ani care nu este nici macar in stare acceptabila. Cand ma uit pe E Bay si vad ce BMWuri pe acolo si la ce pret ma doare suflet.... dar asta deja o alta poveste, si deja intru in off topic...

Link to comment
Share on other sites

Merci pentru aprecieri :blink:

 

"Echipamentele" le-am importat eu. Montajul l-am facut tot eu la Service-ul BMW Filaret din Bucuresti. Eu posed "cunostintele necesare" si impreuna cu doi buni mecanici de la BMW am rezolvat impreuna proiectul.

 

Putem instala si alte astfel de sisteme, calitatea si garantia pe care o oferim este perfect aceeasi ca in tarile occidentale, depinde de la sistem la sistem si daca este innoit si motorul o data cu modificarea sau nu, iar preturile sunt tot exact aceleasi ca in vest, nici un Euro mai putin. Calitate+garantie = bani multi.

 

Romania a avut intotdeauna ingineri profesionisti in mecanica auto si motoare de curse, adevarate valori, mecanici super pasionati mai buni chiar decat multi ingineri vestici. Problema este cati bani au in buzunar clientii romani... si nu de ce cunostinte au inginerii romani. Atata timp cat toti romanii isi repara masina in service-uri ieftine, parerea generala este ca nu exista specialisti.

 

In realitate, in Romania exista specialisti in motoare de curse mai ales in Bucuresti cativa FOARTE TARI ! dar nu lucreaza decat pe bani multi... sau pentru competitiile auto... raliurile Romaniei.

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

La echipament nu m-am referit la piese m-am gandit la banca de proba, echipamente speciale pt reglarea motorului... Da ai dreptate sunt multi buni meseriasi, numai la multi lipseste echipamentul necesar pt realizarea unui tuning profesional, si acum iarasi am ajuns la cauza problemei la bani! Dar promit ca daca castig la loto te caut sa facem un tuning la nivelul masinei tale :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tocmai sunt in curs de "design-uire" si instalare a unui kit de turbo pe un E36 316i Compact, motor M43TU, 1.985cmc, 77kw/5.300, 165Nm/2.500 ...

intrucit resursele ($$$) sunt destul de limitate nu prea ma pot arunca la un kit "de firma" - care trece de 4.000E (oricum, la banii astia imi convine mai mult sa vind masina si sa iau una cu motor mai mare ...)

 

ca idee, as merge pe urmatoarele modificari:

1. pistoane + biele forjate (pentru low compresion si plus de rezistenta pt motor); as creste capacitatea undeva la 2.100cmc ..

2. turbina Garett T03, 60trim, wastegate inclus, racire pe apa (nu stiu inca daca e cea mai potrivita alegere ..);

3. intercooler sh - de pe un 320d;

4. valva bypass (asta nu stiu inca de unde sa o fac rost);

5. evacuare "custom made" - serpisori cuplati intr-un colector pt intrarea in turbina - cred ca se pot face la Borla;

6. circuite separate de ulei si apa pentru ungerea/racirea turbinei;

7. kit admisie directa K&N;

8. 4 injectoare (aici nu stiu ce fel mi-ar trebui, sau cum sa calculez cit de mari tb sa fie);

9. axa cu scame de 318i - pentru mutarea plajei de cuplu mai sus in ture (316i are cuplul maxim la 2.500rpm - daca, cu turbo, as dubla cuplul maxim, nu cred ca masina ar fi usor controlabila peste 2.000rpm ...)

10. cip - pentru managementul motorului in noua configuratie (nu stiu daca se poate face un cip "custom made" - eventual dupa ce montez restul kit-ului pe masina);

 

Ce astept de la motor dupa instalare: putere maxima : 200 -240 CP / 5.300 - 5.500 rpm; cuplu maxim : 300 - 350 Nm/ 3.000 - 3.500 rpm (preferabil plaja de cuplu constant);

 

In aceasta faza orice sfat / documentatie mi-ar fi de mare ajutor ... mai ales ca, sigur am "omis" vre-o chestie in planul meu ... si as prefera sa descopar problemele "fatale" inainte sa fac motorul/turbina/nervii mei bucatele ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.