Jump to content

Ceva probleme ambreiaj


Recommended Posts

Salutare

Am un 316 e36 95 cu m43 pe el si de cateva zile observ un zgomot care vine din cutie iar in momentul cand apas ambreiajul dispare...la ce am mai citit pe forum,majoritatea au zgomote cand apasa ambreiajul,,ei la mine e invers...e vorba de un zgomot metalic cred sa-i spunem un zanganit.

O a doua problema,,,e un relanti instabil la motor rece,aici tre sa recunosc ca am idee despre ce e vorba...parerea mea e valva PCV sau furtune de admisie aer.

ICV e curatat de mine,deci l-am eliminat din calcul deocamdata.

O a treia si ultima problema (cred) e un "cloncanit" scurt in momentul cand apas amreiajul la schimbul a 1 a cu a 2 a ...aici sunetul vine din spate si suspectez flansa cardan.

Pentru cine a mai avut asemenea probleme si le-a rezolvat il rog sa imi dea o solutie ceva,nu as vrea sa arunc bani pe piese puse la nimereala recomandate de mecanici de doi bani de care vad ca e plina tara.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salutare

Am un 316 e36 95 cu m43 pe el si de cateva zile observ un zgomot care vine din cutie iar in momentul cand apas ambreiajul dispare...la ce am mai citit pe forum,majoritatea au zgomote cand apasa ambreiajul,,ei la mine e invers...e vorba de un zgomot metalic cred sa-i spunem un zanganit.

O a doua problema,,,e un relanti instabil la motor rece,aici tre sa recunosc ca am idee despre ce e vorba...parerea mea e valva PCV sau furtune de admisie aer.

ICV e curatat de mine,deci l-am eliminat din calcul deocamdata.

O a treia si ultima problema (cred) e un "cloncanit" scurt in momentul cand apas amreiajul la schimbul a 1 a cu a 2 a ...aici sunetul vine din spate si suspectez flansa cardan.

Pentru cine a mai avut asemenea probleme si le-a rezolvat il rog sa imi dea o solutie ceva,nu as vrea sa arunc bani pe piese puse la nimereala recomandate de mecanici de doi bani de care vad ca e plina tara.

Multumesc.

 

furca nefixata (balangane sau zangane aiurea) ca urmare a deteriorarii arcului care o tine in partea superioara

furtun dintre debitmetru si corpul de acceleratie fisurat sau nestrans, sau PCV

bucsa de cauciuc de la diferential

 

o simpla parere

Link to comment
Share on other sites

La problema legata de ambreiaj, ar mai putea fi unul din rulmentii de la trenul fix din cutie. Zgomotul dispare deoarece decuplezi cutia de motor prin debraiere. La inceput zgomotul e usor metalic si se aude doar cand dai sprituri usoare din acceleratie si dispare atunci cand ai ambreiajul calcat. Ulterior va zdrangani in mers ca si cand ai luat o tabla pe sub masina.

 

Tot o simpla parere.

Link to comment
Share on other sites

Eu spun tren fix la ansamblul din cutie care se cupleaza la volanta, parca ii mai spune si priza directa. Cand debraiezi, el nu se mai invarte. Din poza nu inteleg mare lucru, m-ai pierdut.

Eu sunt patit cu 2 masini, la una a pleznit unul din rulmenti, la alta facea acel zgomot de fier pe fier.

Link to comment
Share on other sites

Eu spun tren fix la ansamblul din cutie care se cupleaza la volanta, parca ii mai spune si priza directa. Cand debraiezi, el nu se mai invarte. Din poza nu inteleg mare lucru, m-ai pierdut.

Eu sunt patit cu 2 masini, la una a pleznit unul din rulmenti, la alta facea acel zgomot de fier pe fier.

Poti sa spui tu cum vrei dar asta nu e un ansamblu ci un component al cutiei de viteze

Priza directa inseamna altceva (cuplarea arborelui primar cu cel secundar cu ajutorul unui manson de legatura (la autoturisme) si a unui sincronizator( la autocamioane si autobuze). La automobilele organizate dupa solutia “totul in fata” sau “totul in spate”, intrucat nu se poate realiza coaxialitatea arborilor primar si secundar, treapta de priza directa lipseste.

arbore primar= tren fix

si nu se cupleaza la volanta ci intra in volanta (intr-un rulment...uneori) dupa ce trece prin butucul discului de ambreiaj prin canelurile alea.

Daca a pleznit rulmentiul inseamna ca ai mers fara ulei in cutie, iar zgomotul de fier pe fier era probabil din cauza ca s-a continuat sa se circule fara ulei (care se pierduse datorita simeringului de priza 4 sau de cautator (timonerie levier) 14 sau simering-ul de la flansa iesire 13. Sunt rare cazurile cu rulmenti la cutie deteriorati din alte cauze decat intretinere neadecvata (pierderi de ulei neremediate in timp util)

Si acum onopic:

@foscyucman: verifica starea rulmentului si fixarea furcii (la service desigur)

Bafta

Link to comment
Share on other sites

La cea cu rulmentul pleznit s-a fortat schimbarea treptei fara ambreiaj. La cealalta intr-adevar, s-a mers fara ulei in cutie. Rulmentul nu s-a spart insa facea foarte urat. Pe langa asta s-au ciufulit si dintii la pinioane, s-au pilit si s-au albastrit de la temperatura mare. S-a schimbat rulmentul insa cutia fluiera in toate treptele, pana la urma s-a schimbat cu totul.

In plus, acelasi simptom gasesti la aproape orice Laguna 2 cu motorul de 1.9dci de pe la 100kkm. Acolo e posibil sa fie o eroare de proiectare, pt ca masinile merg bine mersi cu acel zgomot la cutie.

Oricum, era o idee. Buba e cu verificatul. Trebuie data cutia jos si desfacuta pt a confirma aceasta banuiala. Poate o verificare a nivelului de ulei ar putea sa-ti confirme daca s-a mers fara ulei. Spor!

Link to comment
Share on other sites

la aproape orice Laguna 2 cu motorul de 1.9dci de pe la 100kkm. .

Oricum, era o idee. Buba e cu verificatul. Trebuie data cutia jos si desfacuta pt a confirma aceasta banuiala. Poate o verificare a nivelului de ulei ar putea sa-ti confirme daca s-a mers fara ulei. Spor!

 

Laguna 2 :wacko:

La restul, tu stii mai bine ce sa recomanzi vad...Oricum, trebuie urcata pe elevator si verificat in amanunt intai...dupa aceea decide mecanicul ce sa faca. Pe forum din simptome nu se rezolva 100%

Bafta si de la mine

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.