Jump to content

ulei gresit


Recommended Posts

Ai enuntat treba asta ca si cand ar fi ceva clar, evident si bine stabilit, desi nu este asa!

De unde ai scos treaba ca LL01 are in plus doar compatibilitatea cu valvetronic? Daca e tot o informatie luata de pe un forum nu te baza pe ea. Si pe forumurile de afara gasesti la fel de multe aiureli ca si pe cele de la noi.

Ca sa fie o informatie credibile incearca sa dai un link de pe un site serios (cum ar fi site-ul BMW sau site-ul oficial al unui producator de uleiuri) , nu de pe un forum unde fiecare poate posta orice nazbatie i se nazare lui.

 

Apropo, M54B30 nu are velvetronic insa se recomanda ulei de tip LL-01 sau LL-04.

 

 

OK, atat de curios sunt ce o sa faci cu datasheet-ul incat l-am cautat exact pe cel la care faci referire :

http://www.castrol.com/castrol/sectiongene...ntentId=7048463

 

Oricum toata discutia este doar sa nu ne plictisim :lol: . Singurele recomandari de care trebuie tinut cont sunt cele ale producatorului - BMW in cazul nostru si eventual ale fabricantului uleiului. Atat. Restul sunt povesti, ca am citit pe nu stiu ce forum, ca mi-a zis mie mecanicul sau un vecin, ca ma uit eu in datasheet si spun daca uleiul este bun sau nu.

 

Producatorul spune LL-01 sau LL-04 - atunci asa trebuie sa fie.

 

Treaba cu valvetronic si LL-01 am citit-o in mai multe locuri pana sa ma apuc sa scriu. Nu avem cum sa fim siguri de asta bineinteles, BMW nu fa face publice niciodata astfel de detalii tehnice, pentru ei clientul ideal este tipul credul care face schimburile numai la reprezentanta si numai cu uleiul recomandat de ei. Legat de M54 nu am spus ca daca nu are valvetronic atunci nu trebuie sa foloseasca minim LL01, numai reciproca (se pare) ca este adevarata.

 

Legat de ultimul link pus de tine este ok dar incomplet. Ca sa te scutesc de cautari ulterioare (cu toate ca ar fi util sa gasim specificatiile complete) voi atasa un datasheet oarecare (de la uleiul folosit de mine) si voi spune la ce parametrii aveam de gand sa compar.

 

Toata discutia nu este chiar ca sa nu ne plictisim, pana la urma asta e scopul forumului sa mai aflam una alta. :) Iti dau dreptate ca avand toate datele celor 2 uleiuri eu tot nu voi putea garanta ca uleiul este bun pentru motorul lui costin dar macar am facut tot posibilul la nivel de amator pentru a afla asta.

 

http://dl.getdropbox.com/u/649244/ulei%20spec.jpg

 

 

1. vascozitatea la cald (100 C) - as compara asta cu uleiul(rile) recomandat sa fie la fel sau ceva mai mica. Contrar parerii generale un ulei mai vascos nu face bine, din contra.

2. vascozitatea la rece (40C) - unul dintre cei mai importanti parametrii de care depinde in mod direct cat de mult va tine un motor. Aici regula este cat mai mic nu conteaza cat au uleiurile recomandate.

3. punctul de curgere - releva protectia oferita la pornirea la temperaturi extrem de mici - si aici numarul trebuie sa fie cat mai mic indiferent de recomandari.

4. punctul de ardere - sa fie cat mai mare.

 

Legad de certificari: trebuie facuta diferenta intre certificare (platita cu bani grei) si "intruneste cerintele producatorului xxx". In al doilea caz ramane la latitudinea fiecaruia daca are incredere in producatorul de ulei.

 

Ar mai fi de spus dar am o sedinta la 3.

Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta. :)

 

 

Ar mai fi de mentionat:

 

5. TBN - total base number - capacitatea uleiului de a neutraliza acizii - teoretic cu cat mai mare cu atat mai bine (practic unui ulei de calitate mai proasta poate sa-i scada TBN-ul mult mai repede decat altuia de calitate mai buna si sa zicem peste 10k km uleiul care initial avea TBN mai mic acum sa-l aiba mai mare)

 

6. Indexul de vascozitate - se calculeaza din vascozitatea la 40C si cea la 100C - trebuie sa fie cat mai mare.

 

7. ACEA - in general trebuie sa fie cum a recomandat producatorul

 

A1 Fuel Economy Petrol

A2 Standard performance level

A3 High performance and / or extended drain

A5 Fuel economy petrol with extended drain capability

B1 Fuel Economy diesel

B2 Standard performance level

B3 High performance and / or extended drain

B4 For direct injection passenger car diesel engines

B5 Fuel economy diesel with extended drain capability

 

8. API - pentru benzina se ia in consideratie litera de dupa S si pentru motorina litera de dupa C. Aici este marea complicatie si discutiile interminabile daca standardele mai noi (ultimul la benzina SM) le includ pe cele vechi. Oficial da, practic se pare ca NU. Pe masura "evolutiei" aditivii anti uzura (Zn, Ph, Mg, Bo, Moly si altii) au fost redusi treptat pentru a proteja catalizatoarele si mediul. Din acest punct de vedere cei cu masini mai vechi este bine sa foloseasca norma API recomandata la producator sau o clasa maxim 2 peste. Problema e ca nu se fabrica uleiuri de genul 0Wxx cu API SH - cum e recomandat pentru motorul meu de exemplu. De aceea uleiul ales de mine mai sus NU este SL sau SM. Pe de alta parte nici nu vreau sa folosesc un ulei api SH (de genul 10W40 sau 15W40) din cauza faptului ca are vascozitatea la rece si punctul de curgere foarte mari. Totul este un compromis.

 

Problema se complica si mai mult prin faptul ca in orice ulei este o balanta fina intre aditivi si detergenti, prea multi aditivi fac rau. De aceea nu este bine sa adaugi nici un fel de aditiv in motor. Daca totusi cineva nu se poate abtine adaugarea de aditivi este bine sa se faca la jumatatea intervalului de schimb cand o mare parte din aditivii originali s-au consumat deja. Oricum nu e recomandat.

Link to comment
Share on other sites

, pentru ei clientul ideal este tipul credul care face schimburile numai la reprezentanta si numai cu uleiul recomandat de ei.

 

 

Nu cred ca asta este clientul ideal pentru BMW si iti spun si de ce.In multe tari BMW-ul vinde masina cu service-ul inclus, asta inseamna ca reviziile sunt gratuite pe toata perioada garantiei.Deci uleiul este gratuit, BMW-ul pune ce ulei vrea, nu conteaza ca proprietarul este credul sau nu.

Clientul ideal este cineva care isi permite sa cumpere un BMW nou.

Link to comment
Share on other sites

Un ulei trebuie sa treaca un test suplimentar pentru a obtine certificarea LL01. Acest test se refera la compatibilitatea cu sistemul valvetronic.

 

E cam de perle asta. :)

 

 

 

Am citit-o in multe locuri si tind sa o cred. Cu toate astea nu este o informatie 100% sigura.

 

Nu cred ca asta este clientul ideal pentru BMW si iti spun si de ce.In multe tari BMW-ul vinde masina cu service-ul inclus, asta inseamna ca reviziile sunt gratuite pe toata perioada garantiei.

 

Din pacate in unele cazuri acest service inclus nu este suficient - vezi link-urile puse de mine pe celalalt topic de uleiuri.

Link to comment
Share on other sites

Deci uleiul este gratuit, BMW-ul pune ce ulei vrea, nu conteaza ca proprietarul este credul sau nu.

Clientul ideal este cineva care isi permite sa cumpere un BMW nou.

 

Ma refeream la perioada de dupa garantie, si al doilea proprietar poate fi client bmw la anumite servicii si produse, se castiga sume uriase din service si consumabile. Chiar daca nu esti primul asta nu inseamna ca nu te poti bucura de ceva, ca in reclama de mai jos: :lol:

 

http://blog.easyautosales.com/wp-content/uploads/2008/08/bmw-ad.jpg

 

 

 

 

 

Oricum eu nu am spus niciodata ca uleiurile BMW si Castrol sunt proaste, din contra. Ce am vrut eu sa fac a fost sa deschid putin si ochii altora care cumpara un ulei doar din cauza ca le-a recomandat fie producatorul, fie vreun taximetrist sau ca le-a placut mult reclama de la TV (alea la mobil sunt chiar misto - fara nici o aluzie si uleiurile mobil 1 sunt excelente). Am intalnit multi oameni care au o "fixatie" pe un anumita marca de ulei, este foarte greu sa-i scoti din ale lor si de multe ori nici nu merita. Am un coleg cu fixatie pe Selenia, arcumentul lui suprem era ca acest ulei este aprobat de Porsche. :) Cand i-am spus ca lista de uleiuri cu certificare porsche contine cam 100 de de uleiuri a facut fata unui copil care tocmai a aflat ca nu exista mos-craciun. :lol:

Link to comment
Share on other sites

am facut eu gresala sa pun magnatec( ala cu bidonu verde) la un e46 320d si am facut un drum pana in germ si inapoi si am alergat masina bine. knd mam intors sa aprins sonda de ulei. eu zic sa bagi original bmw. este 390 litrul in targ la autovit. ( acelasi ulei ca si in sticlele castrol alea aurii )
Link to comment
Share on other sites

eu pun de vreo 3 schimburi magnatec 5w-40 schimb la 13000-15000 (maxim 2500 oras - 11000 afara) nu mananca ulei nu se intampla nimic nu am nici o treaba ..doar ca am versiunea mai veche... e39 525D 170mii km.. pt care am inteles ca sunt specificatii LL-98 iar pentru e60 cumva ar fi doar LL01 si 04

recent am fost si eu intr-un magazin de piese auto si m-am uitat de curiozitate pe la uleiuri .. si am vazut ca doar castrol edge are specificatii bmw LL

pana acum am pus uleiul asta pt ca mergeam la service si ii lasam pe aia sa puna ce stiu ei .. mai apoi m`am tot gandit si am mai auzit ca ar fi mai bun asta bmw 5w-30 pe care intentionez sa-l pun cat mai curand. Sper sa nu fiu offtopic.

Link to comment
Share on other sites

recent am fost si eu intr-un magazin de piese auto si m-am uitat de curiozitate pe la uleiuri .. si am vazut ca doar castrol edge are specificatii bmw LL

 

Probabil era un magazin destul de trist, e o lista de zeci de uleiuri cu certificare LL-xx. Se poate gasi in TIS si probabil cautand cu google. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ok multumesc exact asta m'a pus mecanicu sa ii citesc de pe bidon daca este Longlife-01 sau Longlife-04

 

pateste motorul ceva daca am mers cu uleiul asta 1000 de km?

Din ce an e masina? 530d e60 are doua tipuri de motorizari. 218 cp sau 231cp? Daca e de 218 cp cred ca e bun uleiul pe care l-ai pus. Nu sunt 100 % sigur de ce scriu, dar am observat ca nimeni nu a intrebat de tipul motorului.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am si eu o intrebare.Motorul meu este un M52B25 din 01.1997 tip 256-S3(523iA-E 39) si la primul meu schimb de ulei(masina o am de curand) am pus ulei bmw original long life 4, 5W-30. Era mai indicat sa pun longlife 98? As vrea sa stiu ca sa pun un singur tip de ulei de acum incolo sa nu zapacesc toate topicurile(mentionez ca motorul a sarit de 300.000km). Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
buna,am si eu o intrebare pt cine stie,am schimbat astazi uleiul,si am pus castrol e sport 10w-60,inainte mergeam cu 5w-30 de la bmw cumparat,masina este un 325ci,si are 260000 km,acum cum am citit aici pe forum am inteles ca ar fi prea gros pt masina mea,ce sa faca sal schimb?am dat cam mult pe el,direct ca sa imi protejey motorul,si acum sa imi fie frica sa nui fi facut rau la motor cu uleiul asta,voi ce ziceti?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.