Jump to content

E36 probleme dupa ce nu mai era deloc apa in radiator


bytzu18

Recommended Posts

Bmw E36 1.6 '97 140.000km

Cauza: A ramas masina la mama mea pentru 2 saptamani si nu stiu din ce cauza in urma unui drum de 150km masina a ramas fara apa in radiator. Mama nu a observat acest lucru si a continuat sa circule cam 200 km; deci de cand i-am lasat masina intreaga acum 2 saptamani a circulat 450 km cu ea si cand am pornit-o eu azi a inceput sa scoata fum mult albicios cu un puternic miros de benzina.

Am verificat uleiul, nivelul este normal insa am depistat ca in 2 minute de functioanare la relanti acul de temperatura era pe rosu. A oprit motorul si sub capota am vazut ca apa fierbea in vas iar conducta de cauciuc era sub presiune mare insa nu avea apa. Am desfacut busonul usor si au ieshit aburi. Am completat cu apa din nou la nivel si am repornit-o. Aceleasi simptome(fum mult si albicios) iar temperatura apei a crescut aproape instantaneu.

Am desfacut carena din spatele radiatorul si am observat ca in radiator nu era apa deoarece era caldut si nu infierbantat precum conductele si apa din vas. Am scos surubelul de aerisire al radiatoruluyi si timp de 10 minute a ieshit mult abur.

Am completat apoi cu apa(cam 5litri) pana la nivel si am repornit-o. Fumul mult si albicios cu puternic miros de benzina nu a disparut iar motorul dadea simptome ca functioneaza in 3 pistoane si trepida foarte puternic. Am oprit motorul si l-am lasat sa se raceasca. Dupa vreo 4 ore, am reverificat nivelul apoi in vas, ora ok insa cand am incercat sa pornesc masina cand am pus contactul s-a auzit un zgomot puternic metalic de la motor(fier pe fier).

Acum nustiu ce sa fac...daca cineva ma poate ajuta cu un sfat, sa-mi zica de unde sa incep sa verific as fi foarte recunoscator. Multumesc anticipat

 

Link to comment
Share on other sites

Bmw E36 1.6 '97 140.000km

Cauza: A ramas masina la mama mea pentru 2 saptamani si nu stiu din ce cauza in urma unui drum de 150km masina a ramas fara apa in radiator. Mama nu a observat acest lucru si a continuat sa circule cam 200 km;

Fumul mult si albicios cu puternic miros de benzina nu a disparut iar motorul dadea simptome ca functioneaza in 3 pistoane si trepida foarte puternic. Am oprit motorul si l-am lasat sa se raceasca. Dupa vreo 4 ore, am reverificat nivelul apoi in vas, ora ok insa cand am incercat sa pornesc masina cand am pus contactul s-a auzit un zgomot puternic metalic de la motor(fier pe fier).

parerea mea este ca si garnitura de chiulasa este arsa dar ce ingrijoreaza (cel putin pe mine ) este fumul si mirosul de benzina.

Pot fi segmenti gripati datorita supraincalzirii si de aici simptomul de mers nu in toate pistoanele datorita absentei compresiei in valori corecte la acel/e piston/ane. In cazul asta si zgomotul poate fi o bataie de fusta. Fumul apare de la uleiul ars neraclat de pe cilindru iar mirosul de la benzina nearsa scapata in carter si care se intoarce inapoi in evacuare odata cu gazele de carter (care patrund pe la pistonul cu segmenti gripati).

Chiulasa daca a crapat se va vedea la demontare si trebuie sa o schimbi. Chestia cu apa in ulei sau invers nu e bine sa o incerci fiindca trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca si nu-i face bine in starea asta

Scoate joja de ulei si da foc uleiului de pe ea cu bricheta...daca arde e benzina nearsa in ulei si se poate confirma ce am scris mai sus.

Cauta un mecanic bun, cheama-l la tine si porneste in prezenta lui dupa ce va verifica el ce e acolo.

Asta e numai parerea mea...poate ma insel, dar nu cred.

 

Succes

Link to comment
Share on other sites

Bogdane, sa mai mergi 200 km fara apa........si sa scapi numai cu garnitura, e chiar noroc chior.

 

@bytzu18:

O intrebare...de unde a stiut mama ta ca dupa 150 km a ramas fara apa? Si daca a stiut, de ce nu a apelat la cineva sa ajute cu completarea ...Aveai pierderi de antigel inainte de evenimentul asta??

Link to comment
Share on other sites

Bogdane, sa mai mergi 200 km fara apa........si sa scapi numai cu garnitura, e chiar noroc chior.

 

@bytzu18:

O intrebare...de unde a stiut mama ta ca dupa 150 km a ramas fara apa? Si daca a stiut, de ce nu a apelat la cineva sa ajute cu completarea ...Aveai pierderi de antigel inainte de evenimentul asta??

uite ..eu stiu pe cineva care a fiert motorul cred ca termostatul era blocat pe inchis si a mers asa sa nu ramana fara antigel a mai si calcato dar intr-un final a cedat si gata sa oprit

a lasat omu sa se raceasca motorul o complectat cu apa si iar a plecat ca doar nu era sa lase masina aiurea cica

cand am desfacut-o surpriza garnitura si chiulosa erau ovalizate

este vorba despre un 318is

asa ca niciodata nu se stie

Link to comment
Share on other sites

uite ..eu stiu pe cineva care a fiert motorul cred ca termostatul era blocat pe inchis si a mers asa sa nu ramana fara antigel a mai si calcato dar intr-un final a cedat si gata sa oprit

a lasat omu sa se raceasca motorul o complectat cu apa si iar a plecat ca doar nu era sa lase masina aiurea cica

cand am desfacut-o surpriza garnitura si chiulosa erau ovalizate

este vorba despre un 318is

asa ca niciodata nu se stie

 

ok, e foarte clar ce spui.

La termostat nu m-am gandit. Banuiesc ca a indreptat cumva chiulosa, a schimbat garnitura si termostatul si a rezolvat. Cam cat de ovalizata era chiulosa? Norocul presupun ca a venit de la ovalizare ca daca era flambata (adica curbata cumva) era mai nasol

Scuze de aberatiile debitate de mine mai sus. Am momente cand intru prea tare in detalii.

Oricum, @bitzu18, bafta!

 

la un caz similar s-a lasat cu topire cuzineti .....asteapta-te la ce e mai rau cand desfaci ...

 

da, dar vezi ca s-au vazut si cazuri cu chiulose si garnituri ovalizate. Lipsa de '.,...,; ma derutase dar acum mi-e clar

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Bmw E36 1.6 '97 140.000km

Cauza: A ramas masina la mama mea pentru 2 saptamani si nu stiu din ce cauza in urma unui drum de 150km masina a ramas fara apa in radiator. Mama nu a observat acest lucru si a continuat sa circule cam 200 km;

Fumul mult si albicios cu puternic miros de benzina nu a disparut iar motorul dadea simptome ca functioneaza in 3 pistoane si trepida foarte puternic. Am oprit motorul si l-am lasat sa se raceasca. Dupa vreo 4 ore, am reverificat nivelul apoi in vas, ora ok insa cand am incercat sa pornesc masina cand am pus contactul s-a auzit un zgomot puternic metalic de la motor(fier pe fier).

parerea mea este ca si garnitura de chiulasa este arsa dar ce ingrijoreaza (cel putin pe mine ) este fumul si mirosul de benzina.

Pot fi segmenti gripati datorita supraincalzirii si de aici simptomul de mers nu in toate pistoanele datorita absentei compresiei in valori corecte la acel/e piston/ane. In cazul asta si zgomotul poate fi o bataie de fusta. Fumul apare de la uleiul ars neraclat de pe cilindru iar mirosul de la benzina nearsa scapata in carter si care se intoarce inapoi in evacuare odata cu gazele de carter (care patrund pe la pistonul cu segmenti gripati).

Chiulasa daca a crapat se va vedea la demontare si trebuie sa o schimbi. Chestia cu apa in ulei sau invers nu e bine sa o incerci fiindca trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca si nu-i face bine in starea asta

Scoate joja de ulei si da foc uleiului de pe ea cu bricheta...daca arde e benzina nearsa in ulei si se poate confirma ce am scris mai sus.

Cauta un mecanic bun, cheama-l la tine si porneste in prezenta lui dupa ce va verifica el ce e acolo.

Asta e numai parerea mea...poate ma insel, dar nu cred.

 

Succes

 

Multumesc pentru raspuns, eu sper sa fie cat mai putin afectat.

 

Bogdane, sa mai mergi 200 km fara apa........si sa scapi numai cu garnitura, e chiar noroc chior.

 

@bytzu18:

O intrebare...de unde a stiut mama ta ca dupa 150 km a ramas fara apa? Si daca a stiut, de ce nu a apelat la cineva sa ajute cu completarea ...Aveai pierderi de antigel inainte de evenimentul asta??

 

pai dupa o calatorie de 150 de km a spus ca a observat ca motorul nu prea trage insa a pus asta pe seama benzinei, ce sa-i ceri unei femei de 52 de ani care conduce o data la o luna si atunci sub supravegherea mea, partea proasta e ca atunci eu nu eram de fata.

 

Bogdane, sa mai mergi 200 km fara apa........si sa scapi numai cu garnitura, e chiar noroc chior.

 

@bytzu18:

O intrebare...de unde a stiut mama ta ca dupa 150 km a ramas fara apa? Si daca a stiut, de ce nu a apelat la cineva sa ajute cu completarea ...Aveai pierderi de antigel inainte de evenimentul asta??

uite ..eu stiu pe cineva care a fiert motorul cred ca termostatul era blocat pe inchis si a mers asa sa nu ramana fara antigel a mai si calcato dar intr-un final a cedat si gata sa oprit

a lasat omu sa se raceasca motorul o complectat cu apa si iar a plecat ca doar nu era sa lase masina aiurea cica

cand am desfacut-o surpriza garnitura si chiulosa erau ovalizate

este vorba despre un 318is

asa ca niciodata nu se stie

 

 

uite ..eu stiu pe cineva care a fiert motorul cred ca termostatul era blocat pe inchis si a mers asa sa nu ramana fara antigel a mai si calcato dar intr-un final a cedat si gata sa oprit

a lasat omu sa se raceasca motorul o complectat cu apa si iar a plecat ca doar nu era sa lase masina aiurea cica

cand am desfacut-o surpriza garnitura si chiulosa erau ovalizate

este vorba despre un 318is

asa ca niciodata nu se stie

 

ok, e foarte clar ce spui.

La termostat nu m-am gandit. Banuiesc ca a indreptat cumva chiulosa, a schimbat garnitura si termostatul si a rezolvat. Cam cat de ovalizata era chiulosa? Norocul presupun ca a venit de la ovalizare ca daca era flambata (adica curbata cumva) era mai nasol

Scuze de aberatiile debitate de mine mai sus. Am momente cand intru prea tare in detalii.

Oricum, @bitzu18, bafta!

 

la un caz similar s-a lasat cu topire cuzineti .....asteapta-te la ce e mai rau cand desfaci ...

in ce conta repararea cuzinetilor si cat ar costa la o pisica treaba asta?

 

 

masina e acum la service, am dus-o pornita cam vreo 2 km. Sunetul de fier pe fier a disparut, iar dimineata cand am pornit-o si am observat chestia asta, pedala de acceleratie era blocata in sus si cand am apasat mai tare si-a dat drumu si functioneza normal.

Acum sa va zic cauzele care au provocat fierberea motorului poate prin asta ajut pe alti.

Masina a mers pe-un drum forestier in panta vreo 8 km(Drumul care duce la manastirea "Negru Voda") si au cedat tampoanele de la motor care probabil erau uzate. Cedand tampoanele moroul s-a deplasat spre stanga si astfel elicea a ramas blocata in carena care directioneaza aerul; astfel motorul s-a supraincalzit si apa din radiator a disparut. Inca nu am gasit vreo crapatura sau un loc pe unde se scurge apa si cred ca exista vreo valva care la presiuni inalte elimina apa/aburul din instalatia de racire.

Luni ma apuc de demontat cu mecanicu iar maine ma duc si-i montez suporturile de motor pe care le-am luat sh(un suport nou=250>210ron; unul sh 50-80ron)

Link to comment
Share on other sites

masina e acum la service, am dus-o pornita cam vreo 2 km. Sunetul de fier pe fier a disparut, iar dimineata cand am pornit-o si am observat chestia asta, pedala de acceleratie era blocata in sus si cand am apasat mai tare si-a dat drumu si functioneza normal.

Acum sa va zic cauzele care au provocat fierberea motorului poate prin asta ajut pe alti.

Masina a mers pe-un drum forestier in panta vreo 8 km(Drumul care duce la manastirea "Negru Voda") si au cedat tampoanele de la motor care probabil erau uzate. Cedand tampoanele moroul s-a deplasat spre stanga si astfel elicea a ramas blocata in carena care directioneaza aerul; astfel motorul s-a supraincalzit si apa din radiator a disparut. Inca nu am gasit vreo crapatura sau un loc pe unde se scurge apa si cred ca exista vreo valva care la presiuni inalte elimina apa/aburul din instalatia de racire.

Luni ma apuc de demontat cu mecanicu iar maine ma duc si-i montez suporturile de motor pe care le-am luat sh(un suport nou=250>210ron; unul sh 50-80ron)

Atitudinea ta proactiva se cere admirata.

Sa ai bafta maxima si tine-ne la curent

Link to comment
Share on other sites

Atitudinea ta proactiva se cere admirata.

Sa ai bafta maxima si tine-ne la curent

Atitudinea mea proactiva este amplificata de faptul ca tocmai am picat la Academia de Politie(am fost 7,8 candidati pe un loc iar eu am obtinut nota 7,60 iar nota de intrare a fost 7,90) iar acest lucru in loc sa ma supere m-a facut sa fii mult mai ambitios si mult mai sigur pe mine:)

In aceste moment ma simt ca un urias iar faptul ca mama mi-a stricat pretioasa(adorata, iubita, superba) mea masina nu ma poate deprima.

Link to comment
Share on other sites

azi i-am montat suportii insa facand o inspectie minora la roti, daca tot eram pe sub ea, am descoperit ca bucsa pivotului ce tine fuzeta dreapta e foarte uzata, oricum va pica deci inca o distractie de 70 de ron. astept sa deschid motoru..:)
Link to comment
Share on other sites

azi i-am montat suportii insa facand o inspectie minora la roti, daca tot eram pe sub ea, am descoperit ca bucsa pivotului ce tine fuzeta dreapta e foarte uzata, oricum va pica deci inca o distractie de 70 de ron. astept sa deschid motoru.. :)

 

cum arata bucsa asta?...poti face o poza ?

Link to comment
Share on other sites

Am terminat cu masina.

Toata distractia a constat in felul urmator:

Garnitura chiulasa=105ron

Rectificat chiulasa-100ron

Curea-60ron

Suporti motor-160ron(in pret au intrat si doua capacele centrale de janta cu BMW si Sigla BMW din fata+tampoanele-capota)

Filtru ulei-19ron

Ulei-110lei(cel recomandat de BMW)

Pivot-70ron

Antigel-40ron

Manopera-300ron

Pentru DanS care nu stia care bucsa juca putin pun poza.

Mult cunoscatorul mecanic care aprecia ca "mecanica intai se invata din carti apoi se fura de la meseriasi " mi-a montat pivotul gresit si la viraj maxim imi atinge in discurile de frana. Maine dimineata ma duc sa-i dau peste nas de 300ron cu o carte de mecanica in mana!

 

Edited by bytzu18
Link to comment
Share on other sites

Ok, mersi

Ma bucur c-ai rezolvat. Cum se comporta masina?

primii 20 de km a cam scos abur pe esapament, dupa inca vreo 10 a disparut aburul iar motorul merge rotund, parca mai bine decat inainte(poate placebo) si sunt multumit de faptul ca am scapat de pocniturile de la bucsa pivotului, pacat ca e montat gresit, maine il remediez

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.