Jump to content

DIY Recuperare pixeli BMW E39 Facelift


Gabriel.B

Recommended Posts

  • 9 months later...
  • 7 months later...

nu conteaza cat de varza e cu pixelii conteaza sa nu smulgi folia de pe LCD

 

ce tine de ace depinde cat de tare ai distrus arcul spirala dar se pot reface si ele

 

La acul indicator de viteza am rupt arcul. Se mai poate face ceva ?

 

Sunt multi care fac asta aici pe forum, doar ca sunt impartiti pe mai multe topicuri.

 

Tie ti se pare foarte complicat deoarece nu ai desfacut bordul, greu sa-ti imaginezi ce trebuie facut fara sa te apuci.

Cu bordu pe masa in fata calculatorului ai sa vezi ca totul se simplifica, ;) spor!

 

Demontarea bordului e o peratiunea mai usoara.

Link to comment
Share on other sites

Eu știu cĂŁ odatĂŁ ce acel arc a fost decalibrat indicatorul de vitezĂŁ nu v-a mai indica corect viteza.

De aceea ĂŽn toate materialele citite de mine toți insistau pe ideea ca nu cumva sĂŁ umbli la acele indicatoare.

Link to comment
Share on other sites

Aveti idee, este cineva in Oradea sau in apropiere, care se ocupa cu reparare display cu pixeli morti? E destul de bun tutorialul, dar parca totusi nu-mi vine sa fac treaba asta, e destul de delicata...

 

Te pot ajuta de la Timisoara, vii si in max. 3 h se rezolva : demontare/montare. Cu noroc functioneaza 100%. Cost operatiune 200 ron. Stima

Link to comment
Share on other sites

Te pot ajuta de la Timisoara, vii si in max. 3 h se rezolva : demontare/montare. Cu noroc functioneaza 100%. Cost operatiune 200 ron. Stima

 

Daca spuneai acum vreo doua saptamani ca am avut drum la TM, dar s-ar putea sa mai am... E ok daca aduc doar ceasurile, nu? Cum procedezi, scoti acele? Folia o inlocuiesti sau doar o aranjezi?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Aveti si metoda fara gauri ?

 

 

acele se pot regla sa iti revina la normal invartind mult in dreapta iar apoi lasi sa vina inapoi spre stanga pana merge el si cand se opreste il pui pe zero, dar eu am alta problema, nu stiu cum sa le iau jos, daca m-ar putea ajuta cineva...nici eu nu sunt de acord cu metoda cu gauri

Link to comment
Share on other sites

acele se pot regla sa iti revina la normal invartind mult in dreapta iar apoi lasi sa vina inapoi spre stanga pana merge el si cand se opreste il pui pe zero, dar eu am alta problema, nu stiu cum sa le iau jos, daca m-ar putea ajuta cineva...nici eu nu sunt de acord cu metoda cu gauri

 

 

Ca sa dai acele jos trebuie sa prinzi tija acelor prin spate cu un patent/spitz foarte mic, eventual sa aiba si varful indoit.Chiar si asa risti destul de mult pentru ca daca ai atins arcul, motorasul respectiv e compromis.

 

Daca nu ai probleme cu acele si daca nu ai de schimbat leduri sau motorase, mai bine gauresti in dreptul suruburilor de la display.In felul asta nu ai ce sa strici.Gauresti un plastic care oricum se afla sub folia gradata.Gaurile nu se vad dupa montaj!

Link to comment
Share on other sites

acele se pot regla sa iti revina la normal invartind mult in dreapta iar apoi lasi sa vina inapoi spre stanga pana merge el si cand se opreste il pui pe zero, dar eu am alta problema, nu stiu cum sa le iau jos, daca m-ar putea ajuta cineva...nici eu nu sunt de acord cu metoda cu gauri

dar cum dau la o parte acea folie gradata, acum am bordul in fata desfacut, am ajuns la pasul asta ... am vazut un tutorial in care avea luate acele dar nu a aratat cum si cand le-a pus inapoi le-a pus foarte foarte usor...am cumparat si kittul de reparatie, cu panglica aia. uite aici kitt-ul si tutorialul de care vorbeam

http://tobe-sport.ro/?439,reparatie-pixeli-bord-bmw-e39-100-ron

si in legatura cu acele am scos pe cel de la motorina afara de tot cu tija aia...credeam ca e compromis dar am reusit sa il pun inapoi si sa il fac sa mearga...sta pe zero, daca invart de el in dreapta revina inapoi la 0 singur

Edited by raul3792
Link to comment
Share on other sites

Ca sa scoti acele trebuie sa ai un patent cu varful ascutit cu care sa fixezi foarte bine tija pe care se mobteaza acul indicator.Dupa ce fixezi bine tija, rotesti incet incet de ac si tragi pana iese.La fel faci cu toate cele 4 ace, combustibil, temperatura, turatii si vitezometru.La cel de consum instant e ceva mai dificil deoarece acul nu este montat pe tija de la motoras ci vine montat pe o alta tija care la celalalt capat are o rotita dintata.Nu ai cum sa tii contra cu patentul si sa rasucesti.Trebuie sa tragi de el cu riscul de a ramane cu el in mana cu tot cu tija.

Sincer, nu stiu cum ai reusit sa scoti acul de la motorina cu tot cu tija fara sa ii compromiti functionarea.

 

Ca sa gauresti nu trebuie decat sa ridici folia gradata in zona unde urmeaza sa dai gaura.Este foarte flexibila si nu strici nimic.Marchezi locul unde trebuie gaurit si te apuci de treaba.Decat sa scoti 5 ace mai bine dai 4 gaurele si ajungi la suruburi foarte usor.

 

Tu decizi ce alegi sa faci.

 

Cred ca este bun kitul ala de reparatie.Ar trebui sa ai si o banda de cauciuc alb cu dubluadeziv care fixeaza folia pe lcd.Ai asa ceva?Chiar e bun pretul!Sa-mi spui cum a iesit!

Link to comment
Share on other sites

Ca sa scoti acele trebuie sa ai un patent cu varful ascutit cu care sa fixezi foarte bine tija pe care se mobteaza acul indicator.Dupa ce fixezi bine tija, rotesti incet incet de ac si tragi pana iese.La fel faci cu toate cele 4 ace, combustibil, temperatura, turatii si vitezometru.La cel de consum instant e ceva mai dificil deoarece acul nu este montat pe tija de la motoras ci vine montat pe o alta tija care la celalalt capat are o rotita dintata.Nu ai cum sa tii contra cu patentul si sa rasucesti.Trebuie sa tragi de el cu riscul de a ramane cu el in mana cu tot cu tija.

Sincer, nu stiu cum ai reusit sa scoti acul de la motorina cu tot cu tija fara sa ii compromiti functionarea.

 

Ca sa gauresti nu trebuie decat sa ridici folia gradata in zona unde urmeaza sa dai gaura.Este foarte flexibila si nu strici nimic.Marchezi locul unde trebuie gaurit si te apuci de treaba.Decat sa scoti 5 ace mai bine dai 4 gaurele si ajungi la suruburi foarte usor.

 

Tu decizi ce alegi sa faci.

 

Cred ca este bun kitul ala de reparatie.Ar trebui sa ai si o banda de cauciuc alb cu dubluadeziv care fixeaza folia pe lcd.Ai asa ceva?Chiar e bun pretul!Sa-mi spui cum a iesit!

nu...nu stiu daca te-ai uitat in tutorial dar acolo o lipeste cu banda adeziva simpla si o lipeste acolo unde sunt surubelele alea de la display... si ca sa procedez cu ea ca si in tutorial ar trebui sa am acces la toata placa aia nu doar unde sunt surubele...nu stiu...eventual o sa incerc la un mecanic sa vad daca stie cum sa scoata acele ca nu am asa patent cum zici tu...uita-te te rog la tutorialul acela de montare

Link to comment
Share on other sites

Nu te duce la mecanic!Nu te duce la electronist!

 

Am primit zeci de ceasuri de bord distruse de oameni care cred ca se pricep la toate.

 

Mai bine incerci tu cu foarte mare atentie.

 

Poti sa lipesti folia pe placa de baza fara sa dai acele jos.Crede-ma ca am facut foarte multe ceasuri de bord si iti spun ca ai acces la zona unde vin contactele pe placa de baza.

 

Eu foloseam kit-uri de reparatie cu contacte argintate.Aceste kit-uri vin si cu o banda alba cauciucata care impinge si fixeaza folia pe ecranul lcd.

 

M-am uitat asa prin video-uri dar pe sarite ca nu am rabdare:-p.Eu deja le visez :))

Link to comment
Share on other sites

Nu te duce la mecanic!Nu te duce la electronist!

 

Am primit zeci de ceasuri de bord distruse de oameni care cred ca se pricep la toate.

 

Mai bine incerci tu cu foarte mare atentie.

 

Poti sa lipesti folia pe placa de baza fara sa dai acele jos.Crede-ma ca am facut foarte multe ceasuri de bord si iti spun ca ai acces la zona unde vin contactele pe placa de baza.

 

Eu foloseam kit-uri de reparatie cu contacte argintate.Aceste kit-uri vin si cu o banda alba cauciucata care impinge si fixeaza folia pe ecranul lcd.

 

M-am uitat asa prin video-uri dar pe sarite ca nu am rabdare:-p.Eu deja le visez :))

si atunci, folia asta ce am cumparato, unde vine pusa? peste partea aia portocalie parca??

Edited by raul3792
Link to comment
Share on other sites

Contactele de pe folie se aliniaza cu contactele de pe placa de baza.Asta in prima faza.Foloseste o lumina puternica ca sa vezi daca le-ai aliniat perfect.

 

Mai apoi montezi corpul de plastic alb pe care sunt montate becurile.Tragi folia astfel incat sa ajunga in zona lcd-ului dupa care fixezi corpul de plastic in cele 4 suruburi.Atentie si la cei 6 pini care intra in placa de baza.Ai 3 pe o parte si 3 pe cealalta parte.

 

Dupa ce ai facut toata treaba asta, iei lcd-ul si aliniezi contactele de pe el cu contactele de pe folie. Dupa ce le-ai aliniat, montezi cadrul metalic de la lcd.

 

Cam asta ar fi.

 

Nu cred ca mai e nevoie sa-ti spun ca trebuie sa cureti impecabil contactele de pe placa de baza.

Contactele de pe lcd le cureti cu un colt de card de credit.Nu apasa prea tare si NU folosi lichide la Lcd pentru ca ii distrugi contactele!!

 

Poti avea ghinionul ca ecranul lcd sa fie deja deteriorat.Am intalnit cazuri in care contactele de pe lcd s-au intrerupt foarte aproape de zona pixelilor si contactele de pe folie nu mai ajungeau pana acolo.In cazul asta va fi nevoie de un alt ecran lcd.

Edited by Gabriel.B
Link to comment
Share on other sites

Contactele de pe folie se aliniaza cu contactele de pe placa de baza.Asta in prima faza.Foloseste o lumina puternica ca sa vezi daca le-ai aliniat perfect.

 

Mai apoi montezi corpul de plastic alb pe care sunt montate becurile.Tragi folia astfel incat sa ajunga in zona lcd-ului dupa care fixezi corpul de plastic in cele 4 suruburi.Atentie si la cei 6 pini care intra in placa de baza.Ai 3 pe o parte si 3 pe cealalta parte.

 

Dupa ce ai facut toata treaba asta, iei lcd-ul si aliniezi contactele de pe el cu contactele de pe folie. Dupa ce le-ai aliniat, montezi cadrul metalic de la lcd.

 

Cam asta ar fi.

 

Nu cred ca mai e nevoie sa-ti spun ca trebuie sa cureti impecabil contactele de pe placa de baza.

Contactele de pe lcd le cureti cu un colt de card de credit.Nu apasa prea tare si NU folosi lichide la Lcd pentru ca ii distrugi contactele!!

 

Poti avea ghinionul ca ecranul lcd sa fie deja deteriorat.Am intalnit cazuri in care contactele de pe lcd s-au intrerupt foarte aproape de zona pixelilor si contactele de pe folie nu mai ajungeau pana acolo.In cazul asta va fi nevoie de un alt ecran lcd.

ok mersi... inca ceva, care ar fi cea mai simpla si mai buna metoda sa dau gaurile alea 4 pt suruburi? si cat ar costa un alt ecran lcd?

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc un spiral foarte mic, nu stiu de cat este, 3- 3,5.Nu folosesc bormasina, gauresc manual pentru a avea control.Am un fel de maner montat la acel burghiu.La inceput fac o gaura mica dupa care o largesc pana la marimea surubului.

 

Un ecran lcd costa in jur de 35 euro + 7 euro transport.

 

Depinde unde il comanzi.

 

Mai poti opta pentru cumpararea unui ceas de bord din dezmembrari de la care sa iei lcd-ul dar risti sa intampini aceeasi problema.

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc un spiral foarte mic, nu stiu de cat este, 3- 3,5.Nu folosesc bormasina, gauresc manual pentru a avea control.Am un fel de maner montat la acel burghiu.La inceput fac o gaura mica dupa care o largesc pana la marimea surubului.

 

Un ecran lcd costa in jur de 35 euro + 7 euro transport.

 

Depinde unde il comanzi.

 

Mai poti opta pentru cumpararea unui ceas de bord din dezmembrari de la care sa iei lcd-ul dar risti sa intampini aceeasi problema.

si cu ecran lcd nou se rezolva problema asta ca nu pare deloc scump si problema rezolvata mult mai usor... iar cu acele, ca mi-ai zis metoda de a le scoate, trebuie tras tare de ele sau ies usor?

 

tocmai ce am observat ca bordul meu are panglica de asta de care mi-am comandat eu acolo sub lcd... sau trebuie sa aibe asa ceva din original? daca nu, mai are rost sa pun alta, rezolv ceva?

Link to comment
Share on other sites

aici e poza

 

Sub nici o formĂŁ sĂŁ nu dai jos acele.

Foarte ușor poți sĂŁ le strici, și 1 turĂŁ dacĂŁ se ĂŽnvârte axul indicatoarele se vor decalibra.

eu l-am scos pe cel de motorina cu tot cu tija din greseala dar l-am montat la loc si am reusit sa il calibrez din nou la zero si mi s-a parut destul de usor...eventual o sa incerc si metoda spusa de gabi cu patentul micut maine la lucru ca acolo am toate necesare fara sa fortez iar daca nu merge usor, bag si eu burghiul in plastic

post-70909-0-98856600-1421955623_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

La 35 de euro ai si folia gata lipita pe lcd.Asa se vinde pe site-ul unde m-am uitat eu.

 

Ies cam greu, trebuie sa strangi foarte tare patentul ca altfel se invarte cu totul.O sa simti la mana cand incepe sa scape acul.

Poți sĂŁ-mi dai și mie site-ul de unde cumperi tu cu 35 de euro banda gata lipitĂŁ pe lcd?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.