Jump to content

Schimbare faruri/stopuri E60-2005


corl3on3

Recommended Posts

post-28632-1253022916_thumb.jpgpost-28632-1253022916_thumb.jpg

Da mai, stiu ca sunt carcotas dar era vorba de stilul de scris.Fara punctuatie nu intelegi nimic. :) .

 

 

O iertam daca ne da o poza cu ea nu-i asa? :lol:

 

 

O ierti tu, eu o iert daca imi da un set de stopuri.Ma descurc eu cu retrofit. :lol:

 

 

Uite aici de pe un forum definitia tiristorului. Daca e cineva care are timp sa consulte un electronist si sa-i faca o schema pt deschiderea unui circuit la o tensiune de 8,9,10 volti de ex. atunci consideram problema adaptoarelor rezolvata.

 

 

"Empiric tiristorul este un dispozitiv electronic care are prin constructie trei terminale: anodul, catodul si poarta.

Tiristorul se inseriaza intr-un circuit electric avand sarcina conectata la anod, acolo unde va primi o tensiune cu polaritate pozitiva, iar circuitul tipic este in genul :

-borna pozitiva a alimentarii se conecteaza la sarcina pe un terminal, al doilea terminal al sarcinii se conecteaza la anodul tiristorului iar catodul se conecteaza la borna negativa a alimentarii.

 

In circuit ramane pentru moment neconectata poarta, elementul de comanda al tiristorului.

Prin aplicarea unei tensiuni pozitive de mica marime intre poarta si cu referinta la catod se produce fenomenul de deschidere al tiristorului. In acest moment curentul poate sa circule de la anod la catod, tiristorul amorsat se comporta ca un scurtcircuit in sistem.

Doarece amorsarea se face ca un fenomen de avalansa, indiferent de inlaturarea comenzii aplicate pe poarta, tiristorul ramane deschis permanent.

Singura solutie pentru inchiderea tiristorului este intreruperea tensiunii de alimentare sau practic scaderea curentului sub o anumita valoare, care se numeste curent de mentinere.

De aceea folosirea tiristoarelor in curent continuu este limitata la anumite aplicatii.

Practic vom folosi tiristorul in circuitele de tensiune continua redresata dar nu si filtrata, deoarece tensiunea redresata (jumatati de sinusoida) are polaritate bine determinata dar are si maxime si minime ce ajung la zero, punct la care tiristorul se stinge automat.

Daca discutam despre o redresare in punte, dintr-o sinusoida de 50Hz obtinem pulsatii de 100Hz de aceeasi polaritate."

 

 

 

Aveti aici si un exemplu de rezistor de putere care sa preia sarcina de 6v in timp ce tiristorul este blocat (nu se afla in comutatie)

 

http://cgi.ebay.co.uk/LED-bulb-turn-signal...id=p3286.c0.m14

 

Am atasat si schema cu conectorii (ignorati ce scrie mai jos de pin8

 

DECI SE APUCA CINEVA DE TREABA????!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Legat de adaptoarele lui bruce. Am fost pasionat de electronica in urma cu ceva ani, asa ca as avea o ideea de construire a acestor adaptoare. Pe becurile de pozitie se afla o tensiune de 6v, la franare tensiunea creste la 12v si becul lumineaza mai puternic.

 

Se poate construi un circuit simplu cu un tiristor care tine un circuit inchis pana cand tirisorul primeste o tensiune de 8v de ex si deschide circuitul. (aici trebuie sa stii sa alegi tipul de tirisor din catalog). Aceasta face k becurile sa stea stinse si sa se aprinda doar pe frana. Cand tirisorul este subalimentat (la 6v) becurile sunt stinse, computerul masinii detecteaza eroare de bec ars. Se va monta un rezistor de putere (de ex 22omi si 40w) in paralel cu circuitul de iesire al becului. Acesta va fi tot timpul in sarcina, anuland eroarea de bec ars. Pt anularea efectului strobe, asa cu se intimpla si la cei care si-au montat proiectoare cu xenon, se va monta pe circuitul de alimentare al ledurilor un condensator de 2200 sau 4700micro farazi. (In paralel, plus la + si minus la -). Sa fi avut nevoie de circuitula sta in urma cu vreo 8 ani mi l-as fi facut singur, acuma mai bine as da banii pe unul, nu mai vreau sa ma apuc de meseria asta again :)

 

Mai multe despre functionarea tiristorului aici:

 

http://www.referat.ro/referate/Tiristoare_...iace_31334.html

 

P.S. un modul k cel descris mai sus nu ajunge sa coste mai mult de 10ron

 

Sunt cateva idei care nu se pot aplica:

 

1. 22ohmi ?! va fi o putere disipata enorm de mare. enorm raportata la puterea ce se poate disipa fara masuri extreme gen cooler sau radiator de dimensiuni mari.

 

2. faza cu 6V si 12V esti sigur? esti sigur de tensiunile astea masurate? Oare acel 6V nu e de fapt un 12V aplicat pwm 50% => 6V ? In acest caz nu faci nimic cu tiristorul... eu personal nu cred ca este un circuit analogic simplu care din 12V face 6V in modulul de comanda al becurilor. Ar insemna puteri disipate mari in modulul de control.. ori nu e 12/6V ori 12V aplicat pwm

 

3. Eu fara sura in comutatie cu feedback in curent nu ii vad rezolvarea eleganta. Desigur se pot realiza diverse montaje, combinatii, improvitatii dar oficial si inginereste orice modul ce contine LED-uri este alimentat cu curent constant deci trebuie o sursa de curent.

Link to comment
Share on other sites

Legat de adaptoarele lui bruce. Am fost pasionat de electronica in urma cu ceva ani, asa ca as avea o ideea de construire a acestor adaptoare. Pe becurile de pozitie se afla o tensiune de 6v, la franare tensiunea creste la 12v si becul lumineaza mai puternic.

 

Se poate construi un circuit simplu cu un tiristor care tine un circuit inchis pana cand tirisorul primeste o tensiune de 8v de ex si deschide circuitul. (aici trebuie sa stii sa alegi tipul de tirisor din catalog). Aceasta face k becurile sa stea stinse si sa se aprinda doar pe frana. Cand tirisorul este subalimentat (la 6v) becurile sunt stinse, computerul masinii detecteaza eroare de bec ars. Se va monta un rezistor de putere (de ex 22omi si 40w) in paralel cu circuitul de iesire al becului. Acesta va fi tot timpul in sarcina, anuland eroarea de bec ars. Pt anularea efectului strobe, asa cu se intimpla si la cei care si-au montat proiectoare cu xenon, se va monta pe circuitul de alimentare al ledurilor un condensator de 2200 sau 4700micro farazi. (In paralel, plus la + si minus la -). Sa fi avut nevoie de circuitula sta in urma cu vreo 8 ani mi l-as fi facut singur, acuma mai bine as da banii pe unul, nu mai vreau sa ma apuc de meseria asta again :)

 

Mai multe despre functionarea tiristorului aici:

 

http://www.referat.ro/referate/Tiristoare_...iace_31334.html

 

P.S. un modul k cel descris mai sus nu ajunge sa coste mai mult de 10ron

 

Sunt cateva idei care nu se pot aplica:

 

1. 22ohmi ?! va fi o putere disipata enorm de mare. enorm raportata la puterea ce se poate disipa fara masuri extreme gen cooler sau radiator de dimensiuni mari.

 

2. faza cu 6V si 12V esti sigur? esti sigur de tensiunile astea masurate? Oare acel 6V nu e de fapt un 12V aplicat pwm 50% => 6V ? In acest caz nu faci nimic cu tiristorul... eu personal nu cred ca este un circuit analogic simplu care din 12V face 6V in modulul de comanda al becurilor. Ar insemna puteri disipate mari in modulul de control.. ori nu e 12/6V ori 12V aplicat pwm

 

3. Eu fara sura in comutatie cu feedback in curent nu ii vad rezolvarea eleganta. Desigur se pot realiza diverse montaje, combinatii, improvitatii dar oficial si inginereste orice modul ce contine LED-uri este alimentat cu curent constant deci trebuie o sursa de curent.

 

 

 

E vorba de puterea rezistorului nu neaparat de rezistenta lui. Daca pui rezistor la 50w atunci nu se va incalzi prea tare la 6v si 21w. Cand tirisorul deschide circuitul de 12v sarcina e preluata de bec (care are o rezistenta f mika in comparatie cu rezistorul, iar atunci rezistorul nu mai preia decat o mika parte din sarcina. Sursa in comutatie pt niste becuri nu-i vad rostul, tokmai tiristorul ala poate fi o "sursa de comutatie" :lol:

Nu mi se pare o improvizatie mai mare decat adaptoarele lui Bruce, k doar nu is 2 fire rasucite intre ele la capete si lipite cu o banda. Montajul se va realiza pe un cablaj special, iar tirisorul si rezistorul de putere pot si prinse pe carcasa metalica a cutiei pt a disipa caldura. Din cate am cititi si adaptoarele lui bruce se incalzesc putin...

Link to comment
Share on other sites

Se va monta un rezistor de putere (de ex 22omi si 40w) in paralel cu circuitul de iesire al becului.

 

Puterea disipata, deci cantitatea de caldura se calculeaza dupa P=U*U/R. Rezulta la parametrii aceia cativa wati care sunt cam multi. Fa ce vrei dar parerea mea e ca vei avea multa caldura de disipat acolo...

 

Sursele in comutatie sunt pt LED-uri nu pentru becuri. Orice LED functioneaza la un curent nominal.Fiind o dioda, orice variatie de tensiune in circuit va duce la o variatie de curent pe LED care va iesi din regimul lui normal de functionare. Deci trebuie sa fie alimentat dintr-un circuit dedicat de stabilizare a curentului. Pt eficienta, se folosesc surse in comutatie cu feedback de curent.

 

Sa numai spui ca tiristorul poate fi o sursa in comutatie;). Eventual un circuit care comuta :)

 

Imi pare rau ca nu am un osciloscop sa pun niste forme de unda de la LED-urile de la mine... desi pt a trece de normele EMC, se iau masuri extreme de filtrare, masuri costisitoare, teste scumpe, totusi alimentarea pt LED-uri se face in comutatie cu feedback in curent.

 

P.S.Am uitat sa spun ca legarea la carcasa a unor componente pt disipare termica este extrem de periculoasa !!!

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Se va monta un rezistor de putere (de ex 22omi si 40w) in paralel cu circuitul de iesire al becului.

 

Puterea disipata, deci cantitatea de caldura se calculeaza dupa P=U*U/R. Rezulta la parametrii aceia cativa wati care sunt cam multi. Fa ce vrei dar parerea mea e ca vei avea multa caldura de disipat acolo...

 

Sursele in comutatie sunt pt LED-uri nu pentru becuri. Orice LED functioneaza la un curent nominal.Fiind o dioda, orice variatie de tensiune in circuit va duce la o variatie de curent pe LED care va iesi din regimul lui normal de functionare. Deci trebuie sa fie alimentat dintr-un circuit dedicat de stabilizare a curentului. Pt eficienta, se folosesc surse in comutatie cu feedback de curent.

 

Sa numai spui ca tiristorul poate fi o sursa in comutatie;). Eventual un circuit care comuta :)

 

Imi pare rau ca nu am un osciloscop sa pun niste forme de unda de la LED-urile de la mine... desi pt a trece de normele EMC, se iau masuri extreme de filtrare, masuri costisitoare, teste scumpe, totusi alimentarea pt LED-uri se face in comutatie cu feedback in curent.

 

P.S.Am uitat sa spun ca legarea la carcasa a unor componente pt disipare termica este extrem de periculoasa !!!

 

 

Nu cred ca Bruce a fakut vreo sursa de comutatie in cutiile alea mici, dar o sa ma mai interesez. Legarea la carcasa se face cu folie de mica (k la finalii de putere de ex.) pt a evita eventuale scurtcircuituri.

Link to comment
Share on other sites

Legarea la carcasa se face cu folie de mica (k la finalii de putere de ex.) pt a evita eventuale scurtcircuituri.

 

Pe masini nu se prea foloseste legarea cu folie de mica pt ca mecanic mai toate componentele sunt solicitate mecanic chiar daca sunt prinse cu surub de radiator. Eventual sa folosesti componente cu capsula din plastic care eventual au si o gaura pt a putea fi montate pe radiator.

 

Am proiectat surse in comutatie pt LED-uri pe o suprafata de 3x3cm!

Link to comment
Share on other sites

Legarea la carcasa se face cu folie de mica (k la finalii de putere de ex.) pt a evita eventuale scurtcircuituri.

 

Pe masini nu se prea foloseste legarea cu folie de mica pt ca mecanic mai toate componentele sunt solicitate mecanic chiar daca sunt prinse cu surub de radiator. Eventual sa folosesti componente cu capsula din plastic care eventual au si o gaura pt a putea fi montate pe radiator.

 

Am proiectat surse in comutatie pt LED-uri pe o suprafata de 3x3cm!

 

 

Pai se prind cu surub si cu inel tubular de plastic in gaura componentei, asa cum au cd-urile auto, amplificatoarele, statiile RF si alte componente pe care le avem toti in masini.

Cat despre Tiristoarele functioneaza si in circuite cu sute de amperi si sute de volti (de ex 400v). Daca nu or fost facute sa functioneze la niste amarate de becuri atunci la ce mai sunt folosite?

Link to comment
Share on other sites

Am zis doar ca nu functioneaza circuitul cu detectia 6v/12v daca 6V se obtine din 12v cu pwm.

 

Apropo au cei de la onsemi niste bijuterii de astfel de componente. Am si eu ceva sampleuri si tare as face un montaj insa timpul asta... :) Daca ai nevoie, pot dona cateva dintre ele :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
@costinn: e alegerea ta ce iti pui pe masina. eu am avut pe e46 stopuri cu leduri "made in china". nu ai cum sa iti dai seama de calitatea lor decat atunci cand le vezi si le ai pe masina. ai sa vezi ca dai jos ceva solid, bine lucrat, calitativ, poate cu un aspect invechit in ochii tai pentru a-l inlocui cu ceva de slaba calitate, kitschos, asimetric doar pentru un aspect mai nou, care te incanta doar pe tine si cativa pustani. repet ... vorbesc din proprie experienta. tu iti pui ce doresti.

 

@corl3on3: exista posibilitatea de a-ti monta pe masina doar stopurile.

 

http://cgi.ebay.com.my/BMW-E60-5-series-LC...id=p3911.c0.m14

 

asta am eu pe masina de un an de zile si sunt foarte multumit. functioneaza exact ca si pe modelele LCI si nu necesita nici un fel de resoftare. doar plug&play.

ce marca sunt stopurile tele si made in?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

salut SOS

 

mi-am facut cont special ca sa te pot contacta deoarece am gasit in discutii faptul ca ai cumparat de la bruce miranda cabluri adaptoare pt stopuri

eu azi mi-am luat stopuri si vreau cabluri

am intrat pe mironics.com

si nu merge pay palull desi cardul brd este master...le-am dat mail si i-am rugat sa le platesc prin western

dar astia vor doar pe site sa platesc,nu vor banii mei...

la tine cum a fost cum ai platit ,au ajuns repede, sunt ok?

ce versiune ai ,acum au ajuns la v6 ...ai avut prob cu ele

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

salut SOS

 

mi-am facut cont special ca sa te pot contacta deoarece am gasit in discutii faptul ca ai cumparat de la bruce miranda cabluri adaptoare pt stopuri

eu azi mi-am luat stopuri si vreau cabluri

am intrat pe mironics.com

si nu merge pay palull desi cardul brd este master...le-am dat mail si i-am rugat sa le platesc prin western

dar astia vor doar pe site sa platesc,nu vor banii mei...

la tine cum a fost cum ai platit ,au ajuns repede, sunt ok?

ce versiune ai ,acum au ajuns la v6 ...ai avut prob cu ele

Multumesc

cat ai dat pe stopuri?si de unde?am gasit cabluri cu module la 240 lire

Link to comment
Share on other sites

multumesc ptr raspuns

 

 

exact asa mi-au spus si de la banca ca trebuie sa schimb cardul,bruce a zis ca daca azi pun banii in max 2 zile prin dhl ajung...

ma omoara toata tevatura asta cu comenzile,eu sunt mai dintr-o bucata asa adica dau banu si vreau marfa ...

 

in legatura cu schimbarea faruruilor

VREAU SA CUMPAR EU SETUL TAU V5 il cumpar neconditionat

 

ptr faruri nu iti trebuie timp.

iti trebuie un casco si ai rez cu farurile dupa care iti mai trebuie blocul de lumini si resoftare super simpla. am prieten care a pus super lejer.

 

eu mi-am luat stopurile moca pe casco si deaceea sa dau 300 pe mufe nu e rau dar sa dau 800 de euro doar pt stopuri e destul de mult...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.