Jump to content

E46 probleme temperatura motor


yo8stl

Recommended Posts

Salut,

 

Va rog sa imi dati niste sfaturi referitoare la problema cu care ma confrunt....

 

E vorba de un e46 din 2000 ( 318i ).

 

De la bun inceput mentionez ca de cca. 6 luni stiu ca e o problema cu vasul de expansiune care pierde cca 200 - 300 ml de lichid. Daca completez si plec la drum, in cca 10 min de mers se aprinde becul in bord.... daca completez, nu intra mai mult de 200 - 300 ml. Am tot neglijat sa-l schimb datorita faptului ca e vorba de o pierdere mica de lichid.

 

Aseara dupa un drum de cca 5 km am observat cand am ajuns la destinatie ca indicatorul de temperatura s-a dus pe rosu! Banuind ca lichidul de racire trebuie completat am luat repede un bidon de apa distilata de 3 litri (altceva nu aveam ce cumpara la ora aia) si dupa cca 1h de stationare am completat in radiator. Spre marea mea surprindere au intrat aproape 2 litri in completare. In drum spre casa acul a ajuns iar pe rosu... Dupa ce am lasat motorul sa se raceasca cca 30 min, am facut un drive test sa ma conving care-i problema si daca mai persista.

Concluzia a fost urmatoarea, dupa cca 15 km de teste, am observat ca daca merg cu o viteza decenta, mai mare de sa zicem 40-50 KM/h ( am dus-o pana pe la 120km/h ca sa vad daca creste temperatura ) acul statea fixat pe mijloc. Cand am ajuns acasa si m-am invartit in jurul blocului sa gasesc loc de parcare cca 5 min temperatura a crescut iar pe rosu, am oprit imediat motorul si spre disperarea mea am vazut si cativa aburi iesind de sub capota.... :)

Deci la viteza mica... relanti, sau sub 40 km/h temperatura creste instant, la o viteza mai mare sta (aparent) in parametri.

 

Dispun de testere INPA EDIBAS si DIS ( pe laptop, pentru uz propriu ) insa din pacate am imprumutat interfata la cineva si mai dureaza cateva zile pana o recuperez, poate descoper mai multe amanunte...

 

Daca aveti idei va rog sa-mi spuneti, eventual mesaj privat cu un service decent care sa-mi rezolve problema.

 

Eu inclin sa cred ca ar putea fi ventilatorul de pe radiator daca prin nefunctionarea lui ar putea duce la asemenea simptome, sau temostatul - dar astept si parerea voastra.

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

probabil ai aer pe instalatie;

cand mai completezi cu apa, vezi ca undeva mai sus de capacu de la vasu de expansiune (pe o conducta care intra in radiator), e un mic "surubel" care il desfaci de tot cu o surubelnita in forma cruce, apoi incepi si torni apa in vas pana cand o sa iasa apa pe gaurica aia mica!

 

aceeasi problema am patit-o si eu... am tot completat cu apa din cauza ca aveam radiatorul spart si intr-o zi in trafic m-am trezit cu acu pe rosu, am tras pe dreapta si am sunat mecanicu!

Edited by ingerul_danutz
Link to comment
Share on other sites

probabil ai aer pe instalatie;

cand mai completezi cu apa, vezi ca undeva mai sus de capacu de la vasu de expansiune (pe o conducta care intra in radiator), e un mic "surubel" care il desfaci de tot cu o surubelnita in forma cruce, apoi incepi si torni apa in vas pana cand o sa iasa apa pe gaurica aia mica!

 

aceeasi problema am patit-o si eu... am tot completat cu apa din cauza ca aveam radiatorul spart si intr-o zi in trafic m-am trezit cu acu pe rosu, am tras pe dreapta si am sunat mecanicu!

 

multumesc de raspuns.... stiu de "surubul" respectiv, am mai aerisit acum cateva luni ultima oara, dar uite ca nu mi-a trecut prin cap ca ar putea fi aer in instalatie incat sa se duca indicatorul pe rosu, ar fi prea simplu sa fie asta :) - o sa aerisesc instalatia cand ajung diseara acasa

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfaturi,

 

intr-adevar e un singur ventilator pe spatele radiatorului, nu am determinat inca daca cupleaza sau nu - sper s-o fac in seara asta.

 

Pierderea de lichid e de la vasul de expansiune, pentru ca daca completez lichidul si fac un drum de 5 min, se vede pe scut sub el ca a curs... banuiala mea e ca ar fi crapat in partea superioara, pentru ca nu am pierdut niciodata mai mult de 200 -300 ml ( cu exceptia ultimei dati cand am completat cu 2L ) Daca ar fi fost de la o-ring-urile de sub el ma gandesc ca ar fi curs constant si mai mult de 300 ml

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
aceiasi problema o am si eu cu 320d`ul meu am fost la un electrician si mi-a spus k este electroventilatorul dar ink nu l-am schimbat am mers usor cu masina n-am mai fortato si nu am mai avut probleme legate de treaba asta.sa imi spui si mie dak rezolvi problema ce ai facut ce ai schimbat.ma gandesc k poate nu e electroventilatorul si sa nu dau 15 mil pe el degeaba
Link to comment
Share on other sites

Salut din nou,

 

Problema a fost de la vasul de expansiune... l-am schimbat ca era crapat, am schimbat si pompa de apa pentru siguranta, am facut si o spalare a radiatorului, acum nu mai am nici un fel de probleme cu sistemul de racire, merge asa cum trebuie.

 

Multumesc pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.