Jump to content

Resoftare 120d


iSmack

Recommended Posts

Eu am un 120d E87 2006 , i-am facut resoftare cu un plus de putere de aprox. 25% , am acum aprx. 195-200cp si 400nm . Acceleratia cornometrata pe bord este de 7.6 sec 0-100 . Efectul cel mai placut este ca am cuplu mai mare de la turatie mai joasa si plaja de cuplu este expolziva nu mai este liniara . Consumul a scazut cu 1L la un stil de mers normal iar la mers sportiv a crescut cu 1L . Din punct de vedere al fiabilitatii scazi viata turbinei , dar daca o protejezi (o racesti / incalzesti) si nu chiar cox tot timpul nu o sa ai probleme . Eu sunt pro resoftare .

 

si o sa iti pice ambreiaj/volanta mai repede...e normal sunt forte mai mari...

 

De accord cu tine , o sa pice ambreajul un pic mai devreme decat ar fi picat fara resoftare . Daca mergi normal cu masina si folosesti rezerva de putere doar cand ai nevoie (la un drum in afara orasului) si nu incerci sa schimbi ca un SMG nu are de ce sa cada .

Link to comment
Share on other sites

conteaza foarte mult unde iti faci softul... am incercat si eu varianta soft pentru un 120d din 2004, 163 de cp, dar alegerea dealerului n-a fost tocmai fericita... in timpul scrierii se pare ca au fost unele probleme si mi-a crapat ecu... desi am dus masina la bavaria pentru rescriere de soft si apoi la alti dealeri care faceau resoftari si in care aveam incredere, nu s-a mai putut face nimic. toata distractia m-a costat vreo 1700 euro, adica 1000 ecu si 700 softul... unde este garantia pe care ti-o dau dealerii? :)

 

pe de alta parte, nu am renuntat la ideea de resoftare... dar pentru 135-ul meu cu siguranta n-as lasa niciun roman sa-si vare degetelele, dintr-o lipsa totala de incredere... as alege un soft de la hamman (ei spun ca de la 306 cp ajunge la 360, ridicand cuplul de la 400 la 540Nm), care pe langa resoftare ii scoate si limitarea de viteza... dar deocamdata mai stau, astept sa se mai lase motorul si sa ma obisnuiesc si eu cu ea asa cum e acum, ca sa pot trece mai tarziu la o alta etapa...

 

ar mai fi un aspect... tata si-a pus soft (l-am trimis la o un prieten care a resoftat majoritatea masinilor din cluburile de racing) la un audi a4 1.9 tdi din 2007, 115 cp care i-a marit puterea la 140 cp, teoretic cat ar avea un 2.0. masina avea 6000 km cand i-a pus softul, de atunci a mai facut vreo 4000 si cica se comporta absolut ok. iar el este multumit ca poate si el sa faca depasirile ceva mai in siguranta... ideea este ca, daca nu depasesti limitele, daca mergi normal, utilizand rezerva de putere doar cand este absolut necesar, nu prea are ce sa-ti pice... decat peste 100.000 sau 200.000 de km cand oricum este normal ca unele piese sa pice... cam atat le garanteaza si neamtul. daca vrei ca dintr-o masina normala sa-ti tragi avion, s-ar putea sa ramai mult mai repede cu ea in drum...

 

din punctul meu de vedere, alegerea unui soft implica un anumit risc. depinde de tine daca ti-l asumi sau nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Boxtuningul meu are un reglaj cu 10 pozitii, de la 0 la 9. Fiecarei pozitie corespunde o modificare. Producatorul recomanda pozitia 5.

Anul trecut am masurat diferentele cu boxul cuplat si decuplat:

.................0-100kmph 80-120kmph tr.IV

Box poz.0......7,9s......... 6,4s.................~ stock

Box poz.9......7,2s..........5,5s

 

In aprilie 2009 am facut test dyno la un tuner din Budapesta.

120d e din 2004 a avut la bord 62.000km si un powerbox KĂźberl austriac. Date motor stoc declarate de BMW: 163CP si 340Nm.

Am masurat motorul cu boxul in pozitia 0 (stoc=Szeria) , pozitia5 (Stage5) si pozitia9 (Stage9). KĂźberl promite in pozitia 5 190CP si 380Nm, realitatea in schimb este un pic alta.

Stoc, nemodificat au fost masurati 162CP si 350Nm, un rezultat chiar bun. In pozitia 5 erau numai 180CP dar in schimb avea 400Nm! Deci la cuplu stau relativ bine, la CP mai trebuie lucrat. Boxul este unul digital, poate fi reprogramat.

Iata cateva poze si graficul:

post-25101-1270798309_thumb.jpg post-25101-1270798372_thumb.jpg post-25101-1270798386_thumb.jpg post-25101-1270798399_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 120d ,am facut o resoftare la userul 320i e36 prin luna septembrie anul trecut si pot spune ca masina se comporta perfect.

Avand in vedere ca i am schimbat toba(de la catalizator pana la final) imi da putin fum,dar asta e.

Edited by Ragtag
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Eu am un 120d ,am facut o resoftare la userul 320i e36 prin luna septembrie anul trecut si pot spune ca masina se comporta perfect.

Avand in vedere ca i am schimbat toba(de la catalizator pana la final) imi da putin fum,dar asta e.

 

ai 163 sau 120 CP ? aici ma refer inainte resoftare ? si cati CP ai acum dupa resoftare ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

de acord cu suri, si eu aveam aceleasi dubii, dar de aproape un an am resoftat-o si nu am probleme cu ea, dar o utilizez normal, cu exagerari in perioade critice, gen depasiri, in rest mers normal.

sper sa tina, si sa ne auzim de bine.

revin cu un update.

la aproape 2 ani de utilizare cu resoftare mi s-a blocat turbina la urcarea unei pante, unde o calcasem mai tare. cand am dat-o jos sa o deblochez, cei de la service (nu cei de la BMW) au zis ca pe langa blocaj, paletele erau stricate si ar fi cedat si din cauza asta.

pe langa ce am spus anterior, acum cred ca o resoftare in timp face rau componentelor si pana la urma cedeaza cate ceva.

Edited by Airhead
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu sunt antiresoftare cu toate ca nu am experimentat acest lucru,dar am un prieten care are un 120d din 2004 de 163 de cai si 120000 de km si cu toate ca omul ingrijeste foarte mult masina,turbina pierde ulei si fluiera de parca ar canta Gheorghe Zamfir la nai in compartimentul motor!

Concluzia mea este ca masinile noastre,deja din fabrica sunt foarte sensibile,iar o ulterioara resoftare nu face decat sa duca la uzura prematura a unor componente vitale gen volant,ambreiaj,turbina,fulie vibrochen.La propriul autoturism,chiar daca nu am abuzat niciodata de el,tremura ocazional la plecarea de pe loc,diferentialul se pare ca are un mic joc la nu stiu ce rulment care din cand in cand scoate ceva sunete stranii si asta se intampla deja la 87 de mii de km;nici nu vreau sa ma gandesc la problemele ce vor aparea dupa ce voi trece de 100 de mii,dar cu toate astea nu vreau sa renunt la el.

Link to comment
Share on other sites

revin cu un update.

la aproape 2 ani de utilizare cu resoftare mi s-a blocat turbina la urcarea unei pante, unde o calcasem mai tare. cand am dat-o jos sa o deblochez, cei de la service (nu cei de la BMW) au zis ca pe langa blocaj, paletele erau stricate si ar fi cedat si din cauza asta.

pe langa ce am spus anterior, acum cred ca o resoftare in timp face rau componentelor si pana la urma cedeaza cate ceva.

 

 

Sa inteleg ca de 2 ani ai resoftare si acum ti-a picat turbina din cauza resoftarii? Foarte putin spre deloc plauzibil, alte zeci de persoane cu turbina cazuta la 320d fara softare oare ce mai zic?

:)

Link to comment
Share on other sites

"Problema" resoftarii a fost larg dezbatuta pe forum, dar ....

Daca vrei sa cresti puterea intr-un mod SIGUR la un 120d, sunt doar doua metode:

- power kit-ul de la BMW Performance

- optimizarea parametrilor masinii FARA a mari presiunea in turbina.

 

Dar, te avertizez, ca niciuna dintre ele nu este ieftina! Si, la modul general, nicio resoftare nu este ieftina! (ma refer la cele "consacrate", nu cele facut in parcari la mall, la bloc sau mai stiu eu unde!!)

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.