Jump to content

turatii optime


Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru benzina nu exista o turatie optima generala.

 

Schimbi in functie de motor, nu toate motoarele sunt la fel de elastice.

 

La diesel e bine sa schimbi la 2500-3000 rpm.

SCZ am complectat ma intereseaza turatiile la relatii cand motoru nu este in sarcina

Link to comment
Share on other sites

Asta nu cred ca tine de arhitectura motorului, adica daca e in V sau in linie.

 

Tine mai mult de fiecare motor in parte.

chiar tine. am avut o discutie un un inginer in germania la un service mare si tine, spre exemplu un v8 5000cmc sta la 500 rpm. ii un formu din germania unde au o discutie despre motoarele bmw in v si linie si se vb chiar si de treaba asta, tot caut acel forum de 2 zile si nu reusesc sa il gasesc sa pot discuta si ce spun ei acolo

Link to comment
Share on other sites

Nu e adevarat.

 

M5 E39 e V8 si are 5000 cmc si nu sta la ralanti la 500 rpm.

 

Pe forumuri se discuta multe lucruri, putine sunt adevarate.

o fii adevarat dar s500 chiar sta in 500rpm. am vazut cu ochii mei. 745 750 sta tot cam acolo undeva in 500 rpm. astea le-am vazut eu. acuma nu stiu masina mea sta tot acolo e38 730 benzina. motor in linie de 3000 cmc benzina sta la 700rpm si un 2500 in linie sta tot cam pe acolo(ambele pe benzina). poate fii adevarat ce spui tu eu nu am vazut unde sta turometru la un M5 nici nu le consider prea reusite m5 e39,dar asta ii o alta discutie. (nu contesc valoarea adevarului de pe forumuri prefer sa am propria mea parere)

Link to comment
Share on other sites

Tocmai asta ziceam, ca depinde de tipul motorului, nu doar de numarul cilindrilor. Nu toate motoarele cu 6 cilindri sunt la fel.

O intrebare relevanta suna cam asa : Care este turatia de ralanti NORMALA (nu optima, nu exista o turatie optima si alta mai putin optima) pentru un motor cu 6 cilindri de tip M54 de 2500 cmc?

Link to comment
Share on other sites

Tocmai asta ziceam, ca depinde de tipul motorului, nu doar de numarul cilindrilor. Nu toate motoarele cu 6 cilindri sunt la fel.

O intrebare relevanta suna cam asa : Care este turatia de ralanti NORMALA (nu optima, nu exista o turatie optima si alta mai putin optima) pentru un motor cu 6 cilindri de tip M54 de 2500 cmc?

:)) bine TURATIA NORMALA

Link to comment
Share on other sites

pt domnu paul sa ii fie de ajutor inainte de a corecta incearca dex online poate iti va fii de ajutor

 

 

 

ĂPTIM- Care este cel mai bun, mai potrivit, mai favorabil sau mai indicat. 2) Care asigurĂŁ cea mai bunĂŁ eficiențĂŁ; ĂŽn stare sĂŁ corespundĂŁ cel mai bine intereselor urmĂŁrite.

 

ĂPTIM-, adj. Cel mai bun; minunat, excelent, grozav.

 

ĂPTIM-adj. Cel mai bun sau foarte bun (adecvat, potrivit, indicat etc.). ♦ Spec. Care asigurĂŁ cea mai mare eficiențĂŁ economicĂŁ, care corespunde cel mai bine intereselor economice urmĂŁrite.

Edited by Stefan M
Link to comment
Share on other sites

pt domnu stefan : Vorbim de motoare, nu de DEX :).

Motorul are doar o turatie normala, stabilita de fabricant, nu poti sa spui ca al tau are turatia optima si al altcuiva nu are turatia optima. Motorul este optimizat deja de fabricant, nu depinde de tine sa-l faci mai grozav si mai minunat! Ori are turatia normala, cea trecuta in cartea tehnica/manual de service, ori inseamna ca ceva nu e in regula cu acel motor.

Link to comment
Share on other sites

pt domnu stefan : Vorbim de motoare, nu de DEX :).

Motorul are doar o turatie normala, stabilita de fabricant, nu poti sa spui ca al tau are turatia optima si al altcuiva nu are turatia optima. Motorul este optimizat deja de fabricant, nu depinde de tine sa-l faci mai grozav si mai minunat! Ori are turatia normala, cea trecuta in cartea tehnica/manual de service, ori inseamna ca ceva nu e in regula cu acel motor.

in timp se deregleaza sau din N motive se modifica. in cartea mea sincer sa fiu nu ii scris la ce turatie trebuie sa stea motorul la renati.

Link to comment
Share on other sites

Turatia normala este preprogramata si este impusa din ECU. Daca difera, inseamna ca este ceva defect/uzat peste masura ce impiedica ECU sa aduca turatia la normal. Turatia nu se poate deregla in timp, ECU compenseaza automat eventualele uzuri care pot determina variatia turatiei. Nu mai e ca la dacie unde reglai manual turatia dupa cum ti se parea ca merge motorul mai rotund.

Tu ce motor ai?

Link to comment
Share on other sites

Turatia normala este preprogramata si este impusa din ECU. Daca difera, inseamna ca este ceva defect/uzat ce impiedica ECU sa aduca turatia la normal. Nu mai e ca la dacie unde reglai manual turatia dupa cum ti se parea ca merge motorul mai rotund.

Tu ce motor ai?

motor v8 3000cmc m60. si am reglaj manual al renatiului si din cate stiu si e39 are si e36 si chiar dupa 2000

Link to comment
Share on other sites

motor v8 3000cmc m60. si am reglaj manual al renatiului si din cate stiu si e39 are si e36 si chiar dupa 2000

Ce ai ??? Ti-a montat tu :) ? Nu mai exista de tare multa vreme asa ceva! Nu are nici E36, nici E34, nici E39, E60 nici altele mai noi.

Nu confunda acel surub care regleaza pozitia de repaus a clapetei de aer cu un reglaj de ralanti.

 

Ti se pare ca merge motorul neregulat, de ce ai deschis topicul?

La M60 mersul neregulat la ralanti poate fi cauzata de problemele existente la motoarele nikasil.

Link to comment
Share on other sites

motor v8 3000cmc m60. si am reglaj manual al renatiului si din cate stiu si e39 are si e36 si chiar dupa 2000

Ce ai ??? Ti-a montat tu :) ? Nu mai exista de tare multa vreme asa ceva! Nu are nici E36, nici E34, nici E39, E60 nici altele mai noi.

Nu confunda acel surub care regleaza pozitia de repaus a clapetei de aer cu un reglaj de ralanti.

am sa fac o poza special pt tine. la mine la masina,la un e39 si la un e36. la mine trebuie intradevar sa dau capacu din plastic de pe motor k sa am acces la acele suruburi k is 2

Link to comment
Share on other sites

Poti sa faci 1000 de poze, nu exista posibilitatea de ajustare mecanica a turatiei de ralanti.

Turatia este controlata de ECU. Indiferent cat invarti tu de surub, ECU masoara turatia si, daca difera ce ce trebuie, comanda regulatorul de ralanti si injectia astfel incat turatia sa revina la cea normala.

 

Dupa cum ziceam, acel surub nu regleaza turatia, ci doar pozitia de repaus a clapetei de acceleratie.

Uite aici poza, la ce surub te referi tu?

post-787-1249696323_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Poti sa faci 1000 de poze, nu exista posibilitatea de ajustare mecanica a turatiei de ralanti.

Turatia este controlata de ECU. Indiferent cat invarti tu de surub, ECU masoara turatia si, daca difera ce ce trebuie, comanda regulatorul de ralanti si injectia astfel incat turatia sa revina la cea normala.

 

Dupa cum ziceam, acel surub nu regleaza turatia ci doar pozitia de repaus a clapetei de acceleratie.

Uite aici poza, la ce surub te referi tu?

in fine maine am sa ma interesez poate ai dreptate, in orice caz eu dak invarteam de acel surub crestea turatia. in fine maine o sa ma interesez sa vad dak ai dreptate

Link to comment
Share on other sites

Nu e bine daca ai umblat pe acolo. Trebuie sa refaci reglajul initial.

Dar ce probleme ai de ai umblat, tremura motorul la ralanti?

nu am umblat eu la a mea. am pe cineva cine o umblat. Cateodata ii tremura. cateodata intrerupe la acceleratie. are aceelasi motor si masina dar cu 1 an sau 2 mai noua. 730 e38 m60

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.