Jump to content

Distantiere roata, pro si contra


Raul46

Recommended Posts

As vrea sa imi raspunda cine s-a confruntat cu , sau stie din ceva surse sigure daca se merita sau nu sa imi comand distantiere la roata? se pot monta numa pe spate? sau trebuie si pe fata automat? as vrea sa imi scot rotiile un pic inafara, initial m-am gandit la niste arcuri mai scurte (dar apare marea problema a drumurilor proaste de la noi ) , asa ca m-am gandit la distantiere, va rog care poate sa ma ajute cu ceva informatii , Multumesc .
Link to comment
Share on other sites

In mod normal, ar trebui sa se mareasca manevrabilitate si stabilitatea daca rotile ies un pic in afara.

 

In mod practic, nu cred ca schimbi mare diferenta si nu prea are rost decat daca ai jante care altfel ar atinge in amortizor.

 

pai am jante de 17 original bmw, 225/45 cauciucurile , ms de raspuns

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Ciupanezu Posted 9/Aug/2009, 21:42

In mod normal, ar trebui sa se mareasca manevrabilitate

 

Manevrabilitatea nu va creste in nici un caz. Din contra, va creste instabilitatea , la orice denivelare prinsa cu una din rotile din fata masina va devia intr-o directie sau alta.

Link to comment
Share on other sites

pe langa asta asta, orice problema legata de directie, roti, geometrie, echilibrat va fi mai greu de diagnosticat. Si asta e o problema. In timp se uzeaza si capata joc. Am avut si inca mai am probleme de la niste amarate de inele de centrare, nici nu vreau sa ma gandesc de la distantiere ce pateam.
Link to comment
Share on other sites

ultimii 2 useri: va rog explicati...

 

Englezu: explica te rog.. in ce fel scade manevrabilitatea... ce e cu denivelarile prinse cu 1 din roti ? detaliaza te rog, ca nu-mi pot imagina .. cum prinzi denivelarile fara distantiere, si cum le prinzi cu distantiere...

 

DOMI: explica-mi cum se uzeaza flansele/distantierele..

 

Am distantiere pe masina de aproximativ 2 ani, le dau jos doar iarna cand pun rotile de iarna, si nu am nici cea mai mica problema, nici cu stabilitatea...

 

Am avut si de otel fata/spate, acum am pe fata de aluminiu, iar pe spate otel, ... am avut, ca acum am rotile de iarna sus... nu inteleg despre ce fenomene vorbiti voi, poate-mi explicati si mie si le arunc...

 

PS: domi cand se echilibreaza rotile.. ce legatura au distantierele ? daca-ti bat rotile pe fata, le duci, le testeaza.. daca au ce sa echilibreze le echilibreaza, daca nu.. logic pot fi distantierele... nu inteleg ce fenomede descrieti voi, de aceea va rog sa detaliati ca si merg si-mi arunc distantierele

Edited by Cristi.MD
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te mai obosi...

E un sport pe forumuri să vorbeşti despre ce nu ai experimentat niciodată.

Câţi nu-ţi spuneau ţie că dacă treci la jante pe 18 o să se rupă maşina ĂŽn două, o să regreţi ş.a.m.d ?

 

Manevrabilitatea nu va creste in nici un caz. Din contra, va creste instabilitatea , la orice denivelare prinsa cu una din rotile din fata masina va devia intr-o directie sau alta.

 

Ai vreun argument?

Nu are nici o legătură cu realitatea ceea ce ai scris.

 

Ăn mod normal, utilizând nişte distanţiere, nu vei constata nici o schimbare negativă ĂŽn ceea ce priveşte stabilitatea sau manevrabilitatea maşinii.

Edited by Ciupanezu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am cumparat masina cu distantiere la rotile din spate! Sunt puse strict pt aspect pt ca masina e un 535d si are jante replica pe 18 de m5 care ar fii mers fara probleme si fara!

Cu geometria nu-i problema pt ca atunci cant o face se ia in calcul ecartamentul cu distantiere!Probabil nu s-ar schimba prea mult situatia daca le-as da jos si nu as face din nou ``unghiurile`` dar n-am verificat nu stiu!

Asta e aspectul practic dar un tip care stie sa jongleze putin cu fizica matematica si care are datele masinii ar putea poate sa-ti dea un raspuns doar cu pixul si hartia

Link to comment
Share on other sites

Manevrabilitatea scade datorita faptului ca se modifica geometria sistemului de directie (la rotile din fata). Banuiala mea, ca apare fenomenul pe care l-am descris, vine de la problema avuta de mine la achizitionarea masinii E36 318 tds din '95, acum o luna jumate. Masina era echipata cu jante cu ET negativ si cauciucuri de 225/50 R16. Pe drumul spre casa a trebuit sa depun eforturi considerabile ca sa reusesc sa tin masina pe drum. Fugea in toate partile la fiecare denivelare atinsa cu rotile din fata(gropi, damburi, adancituri lasate de tir-uri in asfalt). Problema s-a remediat instantaneu in momentul in care am montat pe masina cauciucuri un pic mai subtiri si anume 205/55 R16. Eu am facut legatura dintre problema mea si intrebarea colegului care a deschis acest topic prin faptul ca avand jante cu ET negativ, acestea sunt echivalente cu jante cu ET 0 si montate distantiere. Deci in concluzie, imi rectifictific pozitia si anume, daca montezi distantiere si cauciucuri mai subtiri nu vei avea probleme. (parerea mea)
Link to comment
Share on other sites

Englezu: daca ai probleme cu geometria, mergi si iti faci geometria , care-i problema ?

 

Ce legatura are latimea cauciucului ? daca ai janta 10 J cu ET 35 si pui distantier de 10mm, obtii un ET de 25 la o janta de 10J... nu inteleg ce legatura are latimea cauciucului, atata timp cat nu se schimba latimea jantei...sau ET-u jantei...

 

Cu cat creste latimea gumelor/scade balonajul, in special pe fata, cu atat simti mai bine, orice imperfectiune in asfalt, "urmele lasate de tiruri" denivelarile, etc... asta nu are legatura cu distantierele sau cu ungiul la roti, mi se pare ca ii zice "tremling" la fenomenu asta... si apare in principal , datorita cauciucurilor de foarte slaba calitate... vechi.. uzate in combinatie cu latime mare si balonaj mic....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Iar va aberati ca vezi doamne nu stie nimeni despre ce vorbeste. De unde stii tu daca am avut sau nu distantiere ? Puteai sa intrebi macar.

Eu nu stiu in cat timp se uzeaza distantierele alea, dar am avut o pereche de jante cu distantiere si m-au respins la TUV, se crease un mic joc la ele. Din cauza asta ma mai pierdut o zi pana dealer-ul a schimbat jentile cu totul, ca alte distantiere pentru ET-ul de E34 erau greu de gasit si dura vreo 4 zile sa vina.

In al doilea rand, atunci cand ai o problema legata de ce am scris mai sus, stabilitate, echilibrat roti, geometrie ele reprezinta un factor in plus de luat in calcul. Iar cand in ROmania te duci de 3 ori sa echiliberzi o biata janta de otel pana o nimeresc, nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla la o diagnosticare si cate schimbi pana sa ajungi la concluzia ca era ceva minor, numai ca ei nu au luat in calcul distantierele.

Tramlining-ul se manifesta si la cauciucuri noi si de calitate fara probleme. Posibil ca uzura sa amplifice fenomenul, dar asta e valabil pentru orice. Uzura in aproape orice element al suspensiei amplifica senzatia de tramlining.

Distantierele se folosesc ca sa poti potrivi o janta de ET X pe ET Y care e dat in specificatia tehnica a masinii tale.

Daca il folosesti sa ajungi la un ET mai mare sau mai mic decat limitele din cartea tehnica , doar ca sa pari mai smecher, in tarile civilizate te respinge la inspectia tehnica si ramani fara talon atunci cand incerci sa ii inseli. Si daca treci de limita de ET sunt convins ca sunt consecinte, si nu toate pozitive.

Ce sa i-a in calcul desteptii aia la geometrie ca nici nu stiu ce e ala unghi ce convergenta sau ca la BMW se face si pe spate geometria ?

De unde a iesit chestia asta ca distanterele maresc neaparat stabilitatea ? fara nici o consecinta negativa cand te abati de la specificatiile tehnice si geometria calculata de producator ? Mie imi vine greu sa cred asta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Si ca sa reintregim ce a zis DOMI, daca te joci cu ET-ul prea mult e foarte posibil sa dai de COPAC/STALP/etc.

 

"Inset or outset

This is very important. Ignore this and you can end up with all manner of nasty problems. This is the distance in mm between the centre line of the wheel rim, and the line through the fixing face. You can have inset, outset or neither. This determines how the suspension and self-centring steering behave. The most obvious problem that will occur if you get it wrong is that the steering will either become so heavy that you can't turn the car, or so light that you need to spend all your time keeping the bugger in a straight line. More mundane problems through ignoring this measurement can range from wheels that foul parts of the bodywork or suspension, to high-speed judder in the steering because the suspension setup can't handle that particular type of wheel. This figure will be stamped on the wheel somewhere as an ET figure.

Inset and outset are subsets of offset and the relationship is this : positive offset = inset. Negative offset = outset. Typically you can get away with 5mm-7mm difference from the vehicle manufacturer specification before you'll run into trouble with the wheels fouling the suspension or bodywork. So for example if your stock wheels have an offset of 42mm and you can only find replacements with a 40mm offset, that 2mm difference ought to OK.

"

 

Cititi foarte atent articolul si lasati presupunerile.(gasiti poze cu explicatii foarte tehnice si la obiect)

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

 

Si la urma urmei de ce ti-ai pune distantiere cand sunt sigur ca exista si jante frumoase si late si etc cu ET-ul PENTRU masina ta.

Dar daca voi vreti sa va jucati cu viata voastra doar pt ca sa aveti voi jante iesite in afara si frumos colorate atunci va urez succes.

Link to comment
Share on other sites

Englezu: daca ai probleme cu geometria, mergi si iti faci geometria , care-i problema ?

 

Ce legatura are latimea cauciucului ? daca ai janta 10 J cu ET 35 si pui distantier de 10mm, obtii un ET de 25 la o janta de 10J... nu inteleg ce legatura are latimea cauciucului, atata timp cat nu se schimba latimea jantei...sau ET-u jantei...

 

Cu cat creste latimea gumelor/scade balonajul, in special pe fata, cu atat simti mai bine, orice imperfectiune in asfalt, "urmele lasate de tiruri" denivelarile, etc... asta nu are legatura cu distantierele sau cu ungiul la roti, mi se pare ca ii zice "tremling" la fenomenu asta... si apare in principal , datorita cauciucurilor de foarte slaba calitate... vechi.. uzate in combinatie cu latime mare si balonaj mic....

 

Nu ai probleme cu geometria, ci modifici geometria.

 

Cauciucul este cel ce intra in contact cu asfaltul si nu janta. Astfel, daca montezi pe aceeasi janta doua cauciucuri de latime diferita (ex. 255/45 R16 si 285/40 R16 pt. a se potrivi pe janta cu latimea 10J), vei observa ca la cauciucul mai ingust marginea exterioara e cu 15 mm mai aproape de caroserie si implicit orice neregularitate intalnita in asfalt va fi altfel transmisa sistemului de directie. Cu cauciucul mai lat s-ar putea sa depasesti `limitele de ET din cartea tehnica (cum spune DOMI)` si consecintele negative pot aparea instantaneu.

 

La acelasi diametru al jantei si acelasi diametru exterior al cauciucului `balonajul (cum ii spui tu)`este aproximativ acelasi pentru orice latime a cauciucului. De exemplu la cauciucul 255/45 R16 distanta dintre janta si marginea exterioara a cauciucului este 114,75mm , iar la cauciucul 285/40 R16 distanta dintre janta si marginea exterioara a cauciucului este 114 mm.

Link to comment
Share on other sites

Iar va aberati ca vezi doamne nu stie nimeni despre ce vorbeste. De unde stii tu daca am avut sau nu distantiere ? Puteai sa intrebi macar.

Eu nu stiu in cat timp se uzeaza distantierele alea, dar am avut o pereche de jante cu distantiere si m-au respins la TUV, se crease un mic joc la ele. Din cauza asta ma mai pierdut o zi pana dealer-ul a schimbat jentile cu totul, ca alte distantiere pentru ET-ul de E34 erau greu de gasit si dura vreo 4 zile sa vina.

In al doilea rand, atunci cand ai o problema legata de ce am scris mai sus, stabilitate, echilibrat roti, geometrie ele reprezinta un factor in plus de luat in calcul. Iar cand in ROmania te duci de 3 ori sa echiliberzi o biata janta de otel pana o nimeresc, nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla la o diagnosticare si cate schimbi pana sa ajungi la concluzia ca era ceva minor, numai ca ei nu au luat in calcul distantierele.

 

VĂŁ aberaĂži este o expresie pe care nu o ĂŽnĂželeg.

 

Stai puĂžin cĂŁ nu am ĂŽnĂželes.

Vrei sĂŁ spui cĂŁ ai schimbat un set de jante pentru cĂŁ nu ai vrut sĂŁ aÂştepĂži 4 zile pentru alte distanĂžiere?

Cine a plĂŁtit acest set de jante noi?

 

Am echilibat destul de jante Âşi niciodatĂŁ nu au fost probleme, probabil cĂŁ depinde Âşi de vulcanizare Âşi echipament.

DacĂŁ mergi la bĂŁieĂžii care bagĂŁ cauciucul pe jantĂŁ cu ciocanul, probabil pot apĂŁrea probleme.

Link to comment
Share on other sites

Englezu: daca ai probleme cu geometria, mergi si iti faci geometria , care-i problema ?

 

Ce legatura are latimea cauciucului ? daca ai janta 10 J cu ET 35 si pui distantier de 10mm, obtii un ET de 25 la o janta de 10J... nu inteleg ce legatura are latimea cauciucului, atata timp cat nu se schimba latimea jantei...sau ET-u jantei...

 

Cu cat creste latimea gumelor/scade balonajul, in special pe fata, cu atat simti mai bine, orice imperfectiune in asfalt, "urmele lasate de tiruri" denivelarile, etc... asta nu are legatura cu distantierele sau cu ungiul la roti, mi se pare ca ii zice "tremling" la fenomenu asta... si apare in principal , datorita cauciucurilor de foarte slaba calitate... vechi.. uzate in combinatie cu latime mare si balonaj mic....

 

Nu ai probleme cu geometria, ci modifici geometria.

 

Cauciucul este cel ce intra in contact cu asfaltul si nu janta. Astfel, daca montezi pe aceeasi janta doua cauciucuri de latime diferita (ex. 255/45 R16 si 285/40 R16 pt. a se potrivi pe janta cu latimea 10J), vei observa ca la cauciucul mai ingust marginea exterioara e cu 15 mm mai aproape de caroserie si implicit orice neregularitate intalnita in asfalt va fi altfel transmisa sistemului de directie. Cu cauciucul mai lat s-ar putea sa depasesti `limitele de ET din cartea tehnica (cum spune DOMI)` si consecintele negative pot aparea instantaneu.

 

La acelasi diametru al jantei si acelasi diametru exterior al cauciucului `balonajul (cum ii spui tu)`este aproximativ acelasi pentru orice latime a cauciucului. De exemplu la cauciucul 255/45 R16 distanta dintre janta si marginea exterioara a cauciucului este 114,75mm , iar la cauciucul 285/40 R16 distanta dintre janta si marginea exterioara a cauciucului este 114 mm.

 

opreste-te... aici.. daca ai janta lata de 10" si pui cauciuc de 105 cauciucul o sa fie foarte intins.. dar janta tot de 10" o sa fie.. daca ai cauciuc mai lat decat trebuie pe janta de 10" cauciucul o sa fie prea lat intr-adevar... dar luand in calcul ca un om sanatos la cap, va monta cauciuc potrivit pe janta potrivita, nu are treaba latimea cauciucului ci doar ca parametru general in calculul diametrului rotii.

 

Cand te joci cu ET-u, problemele care pot aparea sunt: - sa-ti frece in aripa, sau sa-ti dea in telescop...

Iar odata cu scaderea marimii balonajului, intr-adevar masina poate resimti.. mai tare socurile de la gropi, efectul ala de "stanga-dreapta" ce-l timti in volan, apare de la latimea cauciucurilor, se numeste "tremling" si se remediaza, cu niste cauciucuri de buna calitate... sau cu drumuri mai bune.... si dupa cum se poate observa, deja de o bucata buna de vreme discutam de cauciucuri si efectele negative ale unui cauciuc, nu mai discutam de flanse/distantiere... si efectele negative ale lor.

 

fa-mi desen.. despre ce distanta vorbesti tu intre cauciuc si marginea exterioara a jantei... ca nu-mi imaginez ce poti tu explica acolo..si ce distanta exista de aproximativ 11 cm...

 

DOMI: daca persoanele care echilibreaza jante si minuni.. sunt incompetenti.. nu da vina pe flanse/distantiere :)... ce legatura au distantierele cu incompetenta omului de la service....

 

Nu-ti lua bmw... ca forte prost... ca aia din service nu-l stiu repara bine :lol:... bun argumentul, nu ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt multe modele de jante originale BMW care necesita distantiere deoarece rotile stau in interior si estetic arata URAT .....altfel arata masina cu toate rotile la nivel cu aripile :) se schimba total

 

Un exemplu de jante originale pe 18' pe care eu le vad des pe masini si nu-mi place cum arata fara distantiere ....

 

http://img140.imageshack.us/img140/9790/bmwe46flsport.jpg

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Ăn general vin perfect roĂžile fĂŁrĂŁ distanĂžiere.

 

Depinde de offset.

DacĂŁ offset-ul este cel specificat de BMW, nu este nevoie de distanĂžiere.

 

EXACT.

 

Ceea ce ne-ai aratat tu edy1092 nu sunt jante pe care ti le poti alege(adica ceea ce inseamna stock) atunci cand iti cumperi masina.

Sunt poate intradevar jante luate de pe o masina si puse pe alta masina(dar asta nu inseamna ca sunt STOCK)

 

Uite un site foarte util la capitolul jante : http://crass.on.ru/bmw/wheels/index.htm (puteti selecta si pt un anumit model de masina)

 

Parerea mea este ca distantierele sunt o complicatie INUTILA.

Link to comment
Share on other sites

Ăn general vin perfect roĂžile fĂŁrĂŁ distanĂžiere.

 

Depinde de offset.

DacĂŁ offset-ul este cel specificat de BMW, nu este nevoie de distanĂžiere.

 

EXACT.

 

Ceea ce ne-ai aratat tu edy1092 nu sunt jante pe care ti le poti alege(adica ceea ce inseamna stock) atunci cand iti cumperi masina.

Sunt poate intradevar jante luate de pe o masina si puse pe alta masina(dar asta nu inseamna ca sunt STOCK)

Parerea mea este ca distantierele sunt o complicatie INUTILA.

 

Despre asta vorbeam si eu, Jantele Originale BMW nu prea vin asa perfect pe masina asa cum sutineti voi , ca drept dovada se vede clar in aceasta poza si la sutele de masini BMW cu jante Originale pe care le vedeti pe strazi ... ....Nu se vedea roata spate ce superb se vede pe masina ???

De ce or fii evazat aripile asa mult inginerii de la bmw de idioti ?? :)

http://img406.imageshack.us/img406/9504/63475004.jpg

 

M double spoke 135 / 8JX18 ET:47 / 81/2JX18 ET:50

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.