Jump to content

Distantiere roata, pro si contra


Raul46

Recommended Posts

edy: jantele din poza pusa de tine, vin perfect pe masina.. umflaturile alea la aripi, nu sunt de dragu designului, sau ca sa incapa jante mai late.. au un scop foarte bine defiit.. in mod normal janta nu trebuie sa vina pana FIX unde se termina aripa, si mai mult de atat nu trebuie sa iasa inafara.
Link to comment
Share on other sites

edy: jantele din poza pusa de tine, vin perfect pe masina.. umflaturile alea la aripi, nu sunt de dragu designului, sau ca sa incapa jante mai late.. au un scop foarte bine defiit.. in mod normal janta nu trebuie sa vina pana FIX unde se termina aripa, si mai mult de atat nu trebuie sa iasa inafara.

Ti-ai pus intrebarea ca daca proprietarul masinii din poza vrea sa coboare masina punand suspensie sport cat de oribil ii vor sta jantele alea pe masina ??? ia gandestete putin cand cobori masina intra jantele in interior ?? DA sau NU ?? cum va arata masina aia ???

 

Asta este rasunsul la intrebarea de ce majoritatea celor ce isi schimba suspensia imediat dupa schimba si jantele .... deoarece acele jante stock pe care le au ei fie si originale BMW arata urat pe masina , trebuiesc distantiere sau jante cu alt ET sau cu J mai mare ...

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Stai puţin că nu am ĂŽnţeles.

Vrei să spui că ai schimbat un set de jante pentru că nu ai vrut să aştepţi 4 zile pentru alte distanţiere?

Cine a plătit acest set de jante noi?

 

Am echilibat destul de jante şi niciodată nu au fost probleme, probabil că depinde şi de vulcanizare şi echipament.

Dacă mergi la băieţii care bagă cauciucul pe jantă cu ciocanul, probabil pot apărea probleme.

Da, nu am vrut sa stau cu masina pe bara pentru niste jante care nu erau ultima minune a designului si tehnici timp de 4 zile. Jentile s-a descurcat dealer-ul de ele, pentru ca intelegerea a fost sa ridic masina pe data X cu TUV facut. A intarziat o zi ca avea niste probleme, a bagat-o in service, se mai intampla.. Dar cand eu am venit sa o ridic la ora stabilita dupa un drum de 200 km si el imi spune ca e gata dar trebuie doar distantiere noi si nu exista pe stoc am dat jos militaria din pod si mi-a dat jentile de pe 7'rul lui :)

Asta e alta poveste.

Voi folositi un model simplist de fizica de clasa a 9-a cu un paralelipiped cu un vector pe el. Intr-un astfel de model intradevar.. ai rotile mai in afara teoretic ai stabilitate mai mare, centrul de greutate pozitionat mai bine. Din pacate lucrurile sunt mult mai complicate, deoarece mai intervine si ansamblul suspensie, planetare.

Idee e ca d.pd.v. estetic se poate vorbi 3 ani care arata mai bine, dar nu asta e problema. Problema e atunci cand folosesti distantiere si iesi din ET-ul standard . Daca ai jante no-oem si pui distantiere sa ajungi la un ET corect nu e nici o problema. Daca ET-ul e mai mic sau mai mare si iti atinge amortizorul asta e ultima dintre probleme. De fapt sunt consecinte mult mai grave asupra stabilitatii si directiei..

 

 

Cand am echilibrat rotile in Romania am fost la 3 service-uri pana le-au nimerit. Prima data in Tulcea, la cei mai buni din oras cica. A doua oara in Constanta, tot la pomul laudat.... a tinunt minunea vreo 30 de km. In Bucuresti am fost la un Autosoft .. de data asta a fost mai bine, dar tot mai simteam ceva, iar cand drumul era mai prost era chair nasol. Abia cand am ajuns acasa in Germania le-am mai echilibrat odata si asa mers cu ele fara probleme inca 10k km, pana am trecut pe jentile de iarna.

Referitor la ce zicea cineva de service.. ca nu iti mai iei BMW ca nu e service pentru ele.

E jalnica situatia cu service-urile,indiferent de marca, iar chestiile astea iti complica viata inutil. Chestia cu ma duc numai la mecanicul meu bun care il stiu nu e neaparat valabila. Daca iti pica in Arad ce faci ? Mai bine cauti unele potrivite cu ET-ul care trebuie. Nu cred ca nu exista modelul X facut pe un anume ET. Gasesc eu aproape orice pentru e34 care are un ET ciudat rau si nu se mai face de 16 ani.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E simplu, daca ai o problema la roti ea poate veni din 10 locuri. Tu crezi ca trebuie doar sa echilibrezi jentile, dar de fapt poate ai joc la distantiere. Si te duci sa le echilibrezi de 5 ori, apoi te apuci si schimbi si discuri de frana, bara stabilizatoare, bucsi uitate de dumnezeu prin cine stie ce locuri, pana un destept se uita si la distantiere. Nu toata lumea are cunostinte tehnice. Multi se duc in service, si daca ala zice e de la bara stabilizatoare o schimba. Unii mecanici chiar sunt bine intentionati dar depasiti de situatie. Toate astea costa.

Exemplele pot continua cu problemele de geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Despre asta vorbeam si eu, Jantele Originale BMW nu prea vin asa perfect pe masina asa cum sutineti voi , ca drept dovada se vede clar in aceasta poza si la sutele de masini BMW cu jante Originale pe care le vedeti pe strazi ... ....Nu se vedea roata spate ce superb se vede pe masina ???

De ce or fii evazat aripile asa mult inginerii de la bmw de idioti ?? :)

 

Vin perfect, exact aşa cum trebuie să vină o jantă.

Janta cu offset corect nu trebuie să atingă ĂŽn caroserie la gropi sau denivelări.

 

Nu sunt idioţi deloc.

 

Ti-ai pus intrebarea ca daca proprietarul masinii din poza vrea sa coboare masina punand suspensie sport cat de oribil ii vor sta jantele alea pe masina ??? ia gandestete putin cand cobori masina intra jantele in interior ?? DA sau NU ?? cum va arata masina aia ???

 

Chestia asta cu coborâtul maşinii e o chestie destul de inutilă pentru o maşină de stradă.

Marea majoritate a maşinilor pe care le vezi pe net şi care au o gardă la sol foarte joasă sunt maşini de week-end sau maşini de circuit.

 

 

Da, nu am vrut sa stau cu masina pe bara pentru niste jante care nu erau ultima minune a designului si tehnici timp de 4 zile. Jentile s-a descurcat dealer-ul de ele, pentru ca intelegerea a fost sa ridic masina pe data X cu TUV facut. A intarziat o zi ca avea niste probleme, a bagat-o in service, se mai intampla.. Dar cand eu am venit sa o ridic la ora stabilita dupa un drum de 200 km si el imi spune ca e gata dar trebuie doar distantiere noi si nu exista pe stoc am dat jos militaria din pod si mi-a dat jentile de pe 7'rul lui :D

Asta e alta poveste.

Voi folositi un model simplist de fizica de clasa a 9-a cu un paralelipiped cu un vector pe el. Intr-un astfel de model intradevar.. ai rotile mai in afara teoretic ai stabilitate mai mare, centrul de greutate pozitionat mai bine. Din pacate lucrurile sunt mult mai complicate, deoarece mai intervine si ansamblul suspensie, planetare.

Idee e ca d.pd.v. estetic se poate vorbi 3 ani care arata mai bine, dar nu asta e problema. Problema e atunci cand folosesti distantiere si iesi din ET-ul standard . Daca ai jante no-oem si pui distantiere sa ajungi la un ET corect nu e nici o problema. Daca ET-ul e mai mic sau mai mare si iti atinge amortizorul asta e ultima dintre probleme. De fapt sunt consecinte mult mai grave asupra stabilitatii si directiei..

 

Ai dat jos milităria din pod? :lol:

Ai ĂŽnceput să ţipi sau cum? S-a gândit să-ţi dea repede jantele să nu-i baţi pe toţi sau cum?

 

Ansamblul suspensie şi planetare nu are nici o legătură dacă nu este uzat.

Dacă ai articulaţii şi suspensii uzate, este absolut normal să pice chiar mai rapid din cauza că montezi distanţiere.

Ănsă dacă ai articulaţii şi suspensii ĂŽn stare bună, distanţierele nu dăunează.

 

Cand am echilibrat rotile in Romania am fost la 3 service-uri pana le-au nimerit. Prima data in Tulcea, la cei mai buni din oras cica. A doua oara in Constanta, tot la pomul laudat.... a tinunt minunea vreo 30 de km. In Bucuresti am fost la un Autosoft .. de data asta a fost mai bine, dar tot mai simteam ceva, iar cand drumul era mai prost era chair nasol. Abia cand am ajuns acasa in Germania le-am mai echilibrat odata si asa mers cu ele fara probleme inca 10k km, pana am trecut pe jentile de iarna.

Referitor la ce zicea cineva de service.. ca nu iti mai iei BMW ca nu e service pentru ele.

E jalnica situatia cu service-urile,indiferent de marca, iar chestiile astea iti complica viata inutil. Chestia cu ma duc numai la mecanicul meu bun care il stiu nu e neaparat valabila. Daca iti pica in Arad ce faci ? Mai bine cauti unele potrivite cu ET-ul care trebuie. Nu cred ca nu exista modelul X facut pe un anume ET. Gasesc eu aproape orice pentru e34 care are un ET ciudat rau si nu se mai face de 16 ani.

 

Mi-e foarte greu să te cred.

Cum naiba să-ţi echilibrezi jantele şi să ţină 30 km? Au căzut bucăţile de plumb sau ce s-a ĂŽntâmplat?

Ce mare inginerie o fi să echilibrezi nişte jante dacă ai echipament de calitate?

 

Chiar crezi că te va crede cineva că ĂŽn toată România nu poţi echilibra nişte jante? :)

Le echilibrez eu bine la câteva minute de mine la o vulcanizare din Ghencea şi nu le echilibrezi tu ĂŽn toată România, abia ĂŽn Germania le-au echilibrat bine? :)

 

E simplu, daca ai o problema la roti ea poate veni din 10 locuri. Tu crezi ca trebuie doar sa echilibrezi jentile, dar de fapt poate ai joc la distantiere. Si te duci sa le echilibrezi de 5 ori, apoi te apuci si schimbi si discuri de frana, bara stabilizatoare, bucsi uitate de dumnezeu prin cine stie ce locuri, pana un destept se uita si la distantiere. Nu toata lumea are cunostinte tehnice. Multi se duc in service, si daca ala zice e de la bara stabilizatoare o schimba. Unii mecanici chiar sunt bine intentionati dar depasiti de situatie. Toate astea costa.

Exemplele pot continua cu problemele de geometrie.

 

Asta se ĂŽntâmplă doar dacă montezi distanţiere ieftine, de proastă calitate.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Chiar te intereseaza amanuntele astea ? cum am cumparat eu masina si ce ton aveam cand am ridicat-o ? In primul rand aveam un contract cu data de livrare. In al doilea rand putea sa ma sune inainte sa imi i-au o zi libera de la servici si sa bat 200 de km sa vin sa o ridic. Asa ca, in mod politicos si ferm i-am cerut sa rezolve problema ca nu sunt eu vinovat si putea sa fi dat un telefon, nu am stat ca un popandau si eventual sa il consolez cu ce probleme are el.

Poate am avut eu ghinion cu echilibratul rotilor in Romania. Dar se poate intampla. Ca o fi fost de la echilibrat sau montajul rotii, ca nu am simtit eu primii 30 de km ca era asfaltul foarte prost, dracul stie, dar nu am motive sa mint.

Daca tu crezi ca distantierele, off-set si ET nu influenteaza cu nimic comportamentul masinii in afara de atins amortizor sau aripa, ca nu au legatura cu suspensia, planetare, comportament dinamic eu nu mai am nimic de spus...

Probabil ca stii tu ceva ce inginerilor proiectanti auto si inginerilor de TUV, le scapa.

Link to comment
Share on other sites

Chiar te intereseaza amanuntele astea ? cum am cumparat eu masina si ce ton aveam cand am ridicat-o ? In primul rand aveam un contract cu data de livrare. In al doilea rand putea sa ma sune inainte sa imi i-au o zi libera de la servici si sa bat 200 de km sa vin sa o ridic. Asa ca, in mod politicos si ferm i-am cerut sa rezolve problema ca nu sunt eu vinovat si putea sa fi dat un telefon, nu am stat ca un popandau si eventual sa il consolez cu ce probleme are el.

Poate am avut eu ghinion cu echilibratul rotilor in Romania. Dar se poate intampla. Ca o fi fost de la echilibrat sau montajul rotii, ca nu am simtit eu primii 30 de km ca era asfaltul foarte prost, dracul stie, dar nu am motive sa mint.

Daca tu crezi ca distantierele, off-set si ET nu influenteaza cu nimic comportamentul masinii in afara de atins amortizor sau aripa, ca nu au legatura cu suspensia, planetare, comportament dinamic eu nu mai am nimic de spus...

Probabil ca stii tu ceva ce inginerilor proiectanti auto si inginerilor de TUV, le scapa.

 

Echilibratul roĂžilor Âşi distanĂžierele sunt douĂŁ subiecte complet diferite.

 

Sunt de acord cu ideea cĂŁ este mai bine sĂŁ montezi jante cu offset corespunzĂŁtor, ĂŽnsĂŁ, dacĂŁ eÂşti nevoit, distanĂžierele de calitate sunt o soluĂžie viabilĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

daca ma tot intrebati de echilibrat eu am raspuns. Am dat exemple clare, daca voi nu pricepeti asta e...Are legatura cu tot ce tine de roti pentru ca sunt un factor in plus la diagnosticare, am scris si mai sus ce se poate intampla.

Si sa rezum, eu cred ca sunt o complicatie inutila.. Ce simplu suna totul .. mergi la service :), nici nu stiu daca sa rad sau sa plang.. De asta 90% vin mai intai si intreaba pe forum, ca nu se rezolva nici din 3 incercari nimic in service,

Iar sa pui distantiere doar pentru estetica fara sa tii cont de ET, offset si geometrie specificata e pur simplu o tampenie si te joci cu siguranta inclusiv a celor din jurul tau, dar in Romania nu e problema, la ITP spaga merge ...se rezolva tot...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uite asta e situatia pt care am deschis topicul cu "distantirele", vreau sa imi pun acuma in primavara doar la rotiile spate (celde din poza_, astea sunt jantele care le am,se poate observa distanta care o am pana la a fi la linie cu aripa(adica 22mm si eu ma gandeam sa imi pun distantier de 16 pe o parte) , au ET34 , cu asta cum e? cu cat e mai mare ETul cu atat ies mai mult in exterior?

 

Multumesc, La multi Ani la toata lumea !

Link to comment
Share on other sites

nu m-a folosit de distantiere, ma interesa subiectul. straniu cum nu vad unii legatura dintre echilibrare roti si distantiere, s-a scris ca poti sa echilibrezi rotile de zece ori si sa fie perfecte si sa ai toata suspensia refacuta sau schimbata, superba intrun final si sa ai batai in volan, atunci ce faci? la ce sa te gandesti? si care smecher sa iti spuna de unde vine problema?
Link to comment
Share on other sites

Uite asta e situatia pt care am deschis topicul cu "distantirele", vreau sa imi pun acuma in primavara doar la rotiile spate (celde din poza_, astea sunt jantele care le am,se poate observa distanta care o am pana la a fi la linie cu aripa(adica 22mm si eu ma gandeam sa imi pun distantier de 16 pe o parte) , au ET34 , cu asta cum e? cu cat e mai mare ETul cu atat ies mai mult in exterior?

 

Multumesc, La multi Ani la toata lumea !

Cel mai bine te uiti pe e90post.com,ai acolo toate modele si dimensiunile de distantiere pt masina si jantele tale :)

 

Si pe mine ma bate gandu sa imi pun la primavara,dar maxim 12mm(doar rotile din spate)

 

cu asta cum e? cu cat e mai mare ETul cu atat ies mai mult in exterior?

Invers :lol:

Link to comment
Share on other sites

nu m-a folosit de distantiere, ma interesa subiectul. straniu cum nu vad unii legatura dintre echilibrare roti si distantiere, s-a scris ca poti sa echilibrezi rotile de zece ori si sa fie perfecte si sa ai toata suspensia refacuta sau schimbata, superba intrun final si sa ai batai in volan, atunci ce faci? la ce sa te gandesti? si care smecher sa iti spuna de unde vine problema?

 

PoĂži sa probezi niÂşte jante de pe altĂŁ maÂşinĂŁ ca sĂŁ vezi dacĂŁ jantele maÂşinii sunt de vinĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu in seama pt ca sunt patit de mai multe ori.

am folosit distantiere la multe masini,opel calibra,golf2 si 3...astea la timpul cand erau masini....si eu tanar...

din 99 de cand am numai bmw/uri am folosit la un 3/ar si acum am pe e60.

cand am luat masina avea 4 luni (am preluat un leasing),avea jante pe 16,aratau ca dracu,mici si in interior (cele in 5 "spite" late).

mi/am comandat flanse de 2 cm,masina a mers ok,arata si mai bine,nici o problema la sofat,apoi nu mi/au placut jantele si mi/am luat cele de m5 (ca in poza de pe 3/ar/ul stock) care erau si mai mult "aruncate in afara".

s/a schimbat totul,la denivelari,la viraje stranse,ating cauciucurile in aripi (sau in protectiile de plastic din interior) si aveam 245 40 18.la un drum bulgaria /grecia...m/a inebunit de draci.

am revenit la jante pe 17,a fost mai ok,225 45 17,a mers ok,nimic problematic.acum iar sunt la 18,dar cu 235,si iar am probleme la denivelari si viraje stranse.

mentionez ca masina are doar cca 34000 km,merge bine,arata si bine asa "latoasa" dar este NASPA,acum caut un strungar (cine stie unul bun???) sa/mi ia cca 1cm din ele.

deci,cum au spus multi deja NU M/AS MAI BAGA!!!!!

nici nu vreau sa fac un calcul financiar intre jante,cauciucuri,vulcanizari,stress,mult stress,foarte mult stresssssss,etc......

Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu in seama pt ca sunt patit de mai multe ori.

am folosit distantiere la multe masini,opel calibra,golf2 si 3...astea la timpul cand erau masini....si eu tanar...

din 99 de cand am numai bmw/uri am folosit la un 3/ar si acum am pe e60.

cand am luat masina avea 4 luni (am preluat un leasing),avea jante pe 16,aratau ca dracu,mici si in interior (cele in 5 "spite" late).

mi/am comandat flanse de 2 cm,masina a mers ok,arata si mai bine,nici o problema la sofat,apoi nu mi/au placut jantele si mi/am luat cele de m5 (ca in poza de pe 3/ar/ul stock) care erau si mai mult "aruncate in afara".

s/a schimbat totul,la denivelari,la viraje stranse,ating cauciucurile in aripi (sau in protectiile de plastic din interior) si aveam 245 40 18.la un drum bulgaria /grecia...m/a inebunit de draci.

am revenit la jante pe 17,a fost mai ok,225 45 17,a mers ok,nimic problematic.acum iar sunt la 18,dar cu 235,si iar am probleme la denivelari si viraje stranse.

mentionez ca masina are doar cca 34000 km,merge bine,arata si bine asa "latoasa" dar este NASPA,acum caut un strungar (cine stie unul bun???) sa/mi ia cca 1cm din ele.

deci,cum au spus multi deja NU M/AS MAI BAGA!!!!!

nici nu vreau sa fac un calcul financiar intre jante,cauciucuri,vulcanizari,stress,mult stress,foarte mult stresssssss,etc......

 

M-ai demoralizat de tot. :lol: As fi vrut sa-mi pun si eu pe un e36 compact :) .Am jantele de vara pe 17" cu anvelopele pe 225/45/r17.Suspensia e stock...pot fi montate fara sa atinga?Cam cat costa aceste distantiere?

Link to comment
Share on other sites

DistanÞierele se folosesc doar când vrei sã scoÞi jantele În afarã sau nu ai jante cu offset corespunzãtor ºi fãrã distanÞiere ar atinge În amortizoare.

Pai da,vroiam sa le folosesc doar pentru design,dar sunt sceptic pentru ca nu stiu daca le pot pune fara sa-mi atinga in aripi... :)

Link to comment
Share on other sites

ciupanzeu/le,salut,

te rog si eu spune/mi si mie (vad ca te pricepi,am tot vazurt posturile tale...) pt un e 60,525d,jante pe 18 vreau neaparat,cum sa le aleg,ce marimi sa fie (ideale,sa evit distantierele dar rotile sa arate bine pe masina,nu intrate).

am schimbat 3 seturi de roti,m/am plictisit sa dau bani aiurea....

merci!

Link to comment
Share on other sites

N-are nici un rost să pui distanţiere dacă jantele au offset corespunzător.

Ba da,pentru design,doar ca tre sa stii exact ce tre sa cumperi :)

Uite fara/cu distantiere de 12mm.In ultima poza sunt de 15mm

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/alexandru_83/IMG_5039.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/alexandru_83/Image0165.jpg

http://i264.photobucket.com/albums/ii174/alexandru_83/IMG_5038.jpg

Edited by alexandru_83
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.